Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Opel Insignia I Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW 2009-2013

Lata produkcji: 2009 - 2013
Segment: Klasa średnia

Pierwsza generacja modelu, produkowana w latach 2008-2016. Następca modeli Vectra i Signum. Koncepcyjnym pierwowzorem Insigni były prototypy Insignia Concept z 2003 roku oraz GTC Concept z 2007 roku. Projektantami samochodu byli Mark Adams i Malcolm Ward. Powstał on na płycie podłogowej GM Epsilon II, którą dzielił m.in. z blisko spokrewnioną z Insignią Chevroletem Malibu VIII generacji. W 2009 roku nagrodzony tytułem European Car Of The Year. Od 2013 roku oferowany po face-liftingu. Mniejsza modernizacja modelu miała miejsce w 2015 roku.

Powagosław

Tytuł Samochodu Roku to nie przypadek. Opel zrobił naprawdę wiele, by Insignia wyróżniała się w specyficznej klasie D. Efekt jest znakomity.

~Powagosław
Luzacjusz

Podobno nawet parasol raz w roku wystrzeli. Ale Insignią Opel od razu wystrzelił wszystkich niedowiarków daleko w kosmos. To prawdopodobnie najładniejszy samochód spośród tych, których nie chciałbym mieć. Ot, dużo szacunku zamiast pustego pożądania.

~Luzacjusz

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Opel Insignia I Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 10
Koszt ogólny 36,90 PLN
ON40.58 PLN
Wydatki serwisowe 79,29 PLN Pozostałe wydatki 29,90 PLN

Dane techniczne Opel Insignia I Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW 2009-2013

Podstawowe parametry Opel Insignia I Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Produkowany od 2009 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1956 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w dwumasowe koło zamachowe
Przeniesienie napędu Opel Insignia I Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 Adaptive 4x4
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Automatyczna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny

Publikacje o Opel Insignia

Newsy o Opel Insignia

Opel Insignia I Sports Tourer