Szukaj

Informacje o Opel Omega A Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1986-1994

Lata produkcji: 1986 – 1994
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja Omegi zwana Omegą A weszła na rynek w 1986 roku zastępując w ofercie Opla model Rekord. Rok po debiucie wygrała głosowanie na Europejski Samochód Roku. Do zakończenia europejskiej produkcji w 1994 roku, w Wielkiej Brytanii Omegę A oferowano jako Vauxhall Carlton. Cztery lata dłużej trwała jej sprzedaż w Brazylii (pod szyldem Chevrolet Omega lub Chevrolet Suprema). W oparciu o Omegę zbudowany został sportowy Lotus o tej samej nazwie (lub Lotus Carlton w Wielkiej Brytanii).
czytaj więcej
Produkowany od 1986 do 1994 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 2600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 4
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,9
~Patryk
Opel Omega A
Kombi 2.0 i 115KM 85kW
Bycmoze faktycznie najwiekszy wplyw na doskonala ocene tego auta ma wplyw to ze ma bardzo maly przebieg i wlasciwie jest w stanie auta ok. 5-letniego a nie 20-letniego i mam punkt odniesienia w postaci poprzedniego egzemplarza. Chcialbym kazdemu kupujacemu ten model auta zyczyc aby trafil na tak dobry egzemplarz jak moj bo wtedy naprawde widac ze to bardzo dobry samochod. W sumie dlatego tez otrzymal tytul European Car Of The Year 1987 to o czyms swiadczy. Niestety wiekszosc Omeg jezdzacych po naszych drogach jest juz bardzo zmeczonych zyciem ale jak sie nie dba o auto to tak jest a potem sie pisze brednie ze jest do bani.
4,2
~użytkownik 5
Opel Omega A
Kombi 2.0 i 115KM 85kW
Za pieniadze, które zapłaciłem za 6 letnie auto - to chyba trudno by kupić coś lepszego. Pakowne objętościowo i kilogramowo. Jeździ się tym doskonale, dobrze się trzyma drogi. Przy pierwszych kilometrach po zakupie można stracić poczucie prędkości. Przez 5 lat jazdy - kompletnie nic nie musiałem robić (poza sprawami związamymi z eksploatacją). Nie ma znaczenia czy zapalam go rano po 20 st. mrozie czy na gorąco - przebieg 185000 km, oczywiście po mrozie ciężko kręci - ale wystarczy dosłownie pół obrotu wałem. Ile pali ? Bardzo równa jazda ok.100 km/h na trasie 150 km - 6,4 do 6,8 l/100km . Przy normalnej jeździe w trasie 8 do 8,5 l/100km w mieście - bardzo różnie, jeśli średnia prędkość jest ok. 15 km/h to ile ma spalić - kilkanaście litrów ! Wstawiłem gaz - warto, niestety mała butla - bo w kole zapasowym ale w kombi nie ma innej możliwości. Doskonała jakość i wytrzymałość tapicerki - welur. Poza tym wszytskim padł regulator wysokości fotela kierowcy - to chyba jedyna usterka. Z ciekawostek: odrębna sygnalizacja awarii świateł tylnych postojowych. Przyczepka (hak fabryczny) też ma swoje sygnalizatory świateł.
3,9
~vilq87
Opel Omega A
Kombi 2.0 i 115KM 85kW
Ogólnie jestem bardzo zadowolony. Autko jak na swój wiek przyprawia czasem o drobne problemu ale taki urok. Poza tym jak ma sie takie auto to aż miło od czasu do czasu przy nim coś pogrzebać, w zamian na pewno się nam odwdzięczy. Dobrze się prowadzi. Polecam dla osób które lubią przestronne autka.
Średnie spalanie dla Opel Omega A Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1986-1994
9,7
l/100 km
11,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,9
Opel Omega A
Kombi 2.0 i 115KM 85kW
Mega-Omega W swoim zyciu miałem duzo aut, szybkie, małe, woły robocze itp.. z tego aż 4 "Omcie" 3xsedan, 1xcaravan. 1xC26NE PB, 3xC20NE+LPG. Auto nismiertelne, jak blachy nie przypominaja firanki i podłuznice nie przegniły na wylot to można jechać na koniec swiata. C20NE znany z tego, że dobrze znosi LPG. Spalanie gazu przy spkojnej jezdzie w miescie wynosiło srednio 11-14l/100km, w zimie 16-18l/100km. Trasa 10-11l. Zaznaczam, że nie jestem fanem "eco drivingu" i mam to gdzieś. Zadna z tych Omeg nie miała lekko, jako że były to "dupowozy" i woły robocze. Jedna jezdzila tylko na gazie nawet w mrozy, kazda paliła bez zająkniecia nawet przy -30*C. Nigdy, żadna nie stanęła w trasie, silniki niejednokrotnie przekręcone na LPG, mocno obciążane. Żadna nie zepsuła się, jedną dachowałem i był to najfajniejszy egzepmlarz, jedna tak zgniła, że nie było co spawać, a pozostałe 2 jeszcze pracują u innych osób. Mam do tych aut sentyment ogromny, nigdy mnie nie nie zawiodła. Niezawodny, brzydki, czołg. Jak ktoś potrzebuje auto do pracy w ciężkich warunkach to Omega A jest idealna. Mimo tego w trasie jedzie się jak nowszym autem dobrej klasy, nic nie puka nie stuka, jak w drzwiach i progach są wszystkie uszczelki to jest naprawdę cichutko. Z minusów: -spalanie -gnije, gnije i jeszcze raz gnije. -łączniki stabilizatorów -wiązka kabli prowadzona w podstopnicy (kilka razy trzeba było tam zaglądać, bo nie działały szybki czy centalny zamek. -brzydka ;) -filtry paliwa lubią się ze starości drzeć i zabija to listwę wtryskową. -trzeba dbać o wisko na wentylatorze bo w lecie sie bedzie grzac. Plusy: - gabaryty (caravanem wiozłem dwudrzwiową szafę z zamkniętą klapą) - nieśmiertelność!! - C20NE dobrze znosi gaz i w zasadzie nie potrzebuje PB - wygodny, jak na ponad 20lat - cena/jakość
10,2
Opel Omega A
Kombi 2.0 i 115KM 85kW
Te silniki idealnie nadają się na LPG. Po mieście jakbym jej nie cisnął to nie miałem nigdy więcej jak 12,5L/100 (a jest to duże kombi) natomiast w trasie bez wariowania tylko w miarę równa jazda (100-120km/h) hamowanie przez redukcję biegów etc. to osiągnąłem wynik 8,5L/100. Butle mam w kole i na 35L gazu w trasie spokojnie robiłem ponad 450km!! Uważam że jak na tak duże auto i na tą klasę to naprawdę rewelacyjne spalanie. Założoną mam instalację II generacji i sprawuje się świetnie. Ostatnio wymieniłem filtry od gazu i filtr powietrza i spalanie w mieście spadło mi do ok 11,7L/100 - więc jeszcze lepiej! Jak się dba o te silniki i instalacje LPG to naprawdę można tanio jeździć.
10,4
Opel Omega A
Kombi 2.0 i 115KM 85kW
Jak na tak duże auto jestem naprawdę zadowolony. Studiuję a mimo to spokojnie mogę sobie pozwolić na jazdę tym autem. Instalacja gazowa to bardzo dobre rozwiązanie przy obecnych cenach paliw. Części są dość tanie i dostępne a dużo rzeczy można robić samemu bez ingerencji mechaników.

Usterki Opel Omega A

Liczba wpisów: 10
Elastyczny łącznik katalizatora.
  • Opel Omega A
  • układ wydechowy
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Fabrycznie spawany..kompletny nonsens. Łącznik lubi się strzępić i oberwać[szczególnie po "pogłaskaniu" przez ogranicznik na jezdni]. Wymiana to cięcie i spawanie, które jest utrudnione..chyba że odkręci się kolektor wydechowy i połowę układu, ale jak potem spasować żeby nie było "zwisu". Na samochodzie można spasować idealnie, ale spawanie mocno utrudnione szczególnie od strony podwozia. Podobno w serwisie GM w takim przypadku przewiduje się wymianę wraz z katalizatorem..to dopiero bark logiki..katalizator kosztuje fortunę!!![nawet ponad 1000!!!- uniwersalne 300-500zł]. Uniwersalna złączka 50zł. Jeśli katalizator jest OK wymiana łącznika wraz z katalizatorem to porażka GM.
Pali bezpiecznik nawiewu.
  • Opel Omega A Kombi 2.4 i 125KM 92kW 1988-1993
  • zawieszenie
Witam, mam taki problem - jak próbowałem włączyć nawiew silniczek nie reagował. Zaglądam do bezpieczników, a tam bezpiecznik od nawiewu 30A przepalony więc wymieniłem na nowy niestety i tego też przepaliło. Co zrobić by mi bezpieczników nie paliło? Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Cieknące pokrywy zaworów.
  • Opel Omega A
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 0
W V6 pokrywy zaworów mamy z tworzywa sztucznego. Zastosowanie takiego materiału jest idiotyzmem przez co pokrywy się "wypaczają" pod wpływem temperatury. Radą na to jest przecinanie pokryw wzdłuż oraz nówki uszczelki+silikon (nie polecam silikonu GM, kupiłem zielony i delikatnie mówiąc był do niczego). Aby sprawdzić czy ciekną pokrywy wystarczy sprawdzić gniazda świec zapłonowych, wyjąć "fajki" i zobaczyć czy się kąpią w oleju.
Opel Omega A Kombi