Szukaj

Informacje o Opel Tigra I

Lata produkcji: 1994 – 2000
Segment: Auta sportowe
Mały sportowy samochód produkowany w latach 1994-2000 oraz ponownie od 2004. Model pierwszej generacji był coupe zbudowanym na bazie Opla Corsy B. Jego pierwowzorem był prototyp, również o nazwie Tigra. Auto stanowiło ciekawą alternatywę pomiędzy modelami typowo sportowymi i usportowionymi wersjami samochodów z segmentów B i C. Tigra drugiej generacji zaprezentowana po czteroletniej przerwie jest dwuosobowym kabrioletem. Model jest laureatem konkursu na Kabriolet Roku 2004. Na innych rynkach auto oferowane jest również jako Vauxhall, Chevrolet i Holden Tigra.
czytaj więcej
Powagosław
Na pierwszy rzut oka - taki uroczy kabriolet. Ale trochę za bardzo kobiecy. Szkoda też, że znacznie mniej oryginalny od pierwszej Tigry. Liczyłem na więcej. ~Powagosław
Luzacjusz
Tigra to samochód dla dziewczyny polskiego piłkarza. Wygląda na droższy niż jest w rzeczywistości. Wydaje mi się też, że właśnie tak wyglądałby Peugeot 206 po wizycie w programie „Pimp My Ride”. ~Luzacjusz

Opel Tigra I – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Opel Tigra I

Liczba ocen: 238
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,4
~Katarzyna
Opel Tigra I
Coupe 1.6 16V 106KM 78kW
Mimo lat daje naprawdę dużo frajdy z jazdy, ładne auto za niewielkie pieniądze niezłe zawieszenie, niesamowicie trzyma się drogi na zakrętach, jak na taki malutki silnik bardzo dynamicznie przyspiesza. Spotkałam się z opiniami, że 1.6 jest mniej awaryjny a spala tyle samo co ten o mniejszej pojemności. Miałam oba i 1.6 pali mniej paliwa, jednocześnie 1.4 padł po 2 miesiącach mojej jazdy po prostu silnik wysiadł w połowie drogi, a 1.6 wytrzymał 6 miesięcy to jest 54 tys. kilometrów przy bardzo dynamicznej jeździe i dopiero się zbieram do wymiany rozrządu i reszty podstawowych rzeczy, nie sądziłam że tyle wytrzyma. Wadą ale niewielką są wycieki oleju, naprawdę niewielkie do tej pory wlałam jej 1 litr. No i niestety rdzewieje, bardzo, ja trafiłam akurat na ładny egzemplarz bo z widocznych na pierwszy rzut oka tylko błotnik i trochę na klapie bagażnika ale to już takie pryszcze bardziej niż dziury ze rdzy, ale progi i podłoga super, poprzednia 1.4 to nie było co do czego łatać po tym jak się szpachla wykruszyła. Jak jakaś ładnie na zdjęciu wygląda to zazwyczaj szpachlowana wiem bo próbuję błotnik kupić i albo na pierwszy rzut oka zgnite albo ładnie zaszpachlowane. Jednak jeśli ktoś trafi na coś porządnego to polecam, sama swoją doprowadzę do porządku i zamierzam trzymać.
4,5
~Natalia
Opel Tigra I
Coupe 1.4 16V ECOTEC 90KM 66kW
Tigra I to samochód, który z reguły kupują młodzi ludzie. Sama jestem tego dobrym przykładem, gdyż dostałam go na 18'te urodziny. Myślę, że za atrakcyjnością tego auta stoi przede wszystkim jego nietypowy wygląd. Niestety młodzi kierowcy często po zakupie są zdziwieni wysokością składek OC. Ogromną zaletą jest przestrzeń wewnątrz tego auta. Mimo że z zewnątrz wygląda na małą "żabę" w środku można naprawdę zmieścić wiele rzeczy. Osobiście wiozłam nią zmywarkę i betoniarkę jednoczenie dlatego jestem tym zachwycona. Co prawda moje auto ma już 19 lat, jednak nie mam zbytnio na co narzekać, bo wszystko poza drobnymi wyjątkami od czasu do czasu działa w nim jak należy. Co do negatywnych komentarzy na temat "zrywu" tego auta na światłach mam tylko jedną odpowiedź- jak ktoś nie umie ruszać to nie ma opcji by zrobił to dobrze JAKIMKOLWIEK autem. Tigra bowiem zbiera się ładnie i na siódemce jest w stanie wyprzedzić dużo nowsze i potężniejsze auta. Nie chcę jednak by źle mnie zrozumiano, bo nie mówię tutaj oczywiście o jakiś superautach, tylko o takich do silnika 2,5 i dieslach w których znajdują się w miarę rozsądni kierowcy. Co do części, myślałam że będą tańsze jednak nie ma tu tragedii. Szczególnie że moja tigra nie jest zbytnio awaryjna.
4,2
~tomelus
Opel Tigra I
Coupe 1.4 16V ECOTEC 90KM 66kW
Mimo iż tigra zewnętrznie zawsze mi się podbała to jakoś uwarzałem że to sie nieprowadzi i ze niejedzie. Dopiero po przejechaniu sie tym auto zmieniłem zdanie. Prowadzi sie super, silnik mimo iż ma tylko 90KM dobrze radzi sobie z tym lekkim autkiem, siedzi sie wygodnie, nisko. Moja tigra pochodzi z konca produkcji znalazłem zadbany egzemplarz sprowadzony z Włoch. Autko spisuje się super niepsuje się , robiłem nią trasy po 1600km i pokonywała bez problemu,nie ma grama rdzy, spalanie w normie, mimo upływu lat wygląda dalej atrakcyjnie i wróżnia się z tłumu. Przy poszukiwaniach trzeba dobrze posprawdzac auto bo złomu niebrakuje, czasem lepiej troche więcej zapłacić i kupic zadbane auto ktore bedzie bezproblemowe niż potem ładować kase w złoma.

Raporty spalania Opel Tigra I

Liczba raportów: 232
Średnie spalanie dla Opel Tigra I
7,6 – 8,2
l/100 km
8,4 – 8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Opel Tigra I
Coupe 1.4 16V ECOTEC 90KM 66kW
Spala Średnio 7.0/100km LPG. Benzyny mi palił 6.3-6.5. Generalnie nie jest to auto do ecodrivingu, bo z racji dwóch wałków rozrządu i szesnastu zaworów jego charakterystyka jest raczej wysokoobrotowa i silnik ten dostaje kopa od około 3000obr. i dalej. Jeżdżąc tak nikt nie jest w stanie mało spalić, a jeżdżąc poniżej 3000obr. silnik ma większe opory i też dawka paliwa wtedy jest trochę większa i znów nie da się spalić mało. Ale jest PLUS: Tigra spali nam niewiele przy stałej jeździe z dużą prędkością, np. około 120-130km. Różnica w spalaniu między 90kmh a 130kmh będzie bardzo mała, przy zachowaniu ciągłości takiej jazdy, opory aerodynamiczne i masa też sprzyjają szybszej jeździe. To autko jest dobre na dłuższe odcinki powiedzmy 30km i więcej bez postojów, wtedy można wykorzystać jego przyjemność jazdy tanim kosztem, do miasta się nie nadaje. Dużym PLUSem jest zawieszenie. Tigi ma niby "wszystko" z Corsy ale nie buja się jak corsa, nie wychyla w zakrętach, trzyma jak wściekła. Ważne opony - ja mam 195/50R15 UniRoyal RainSport tzw. deszczówki i szczerze - trzyma się winkli jak przybita gwoździami do asfaltu! Jedyne czego mi brakuje w mojej wersji to klima no i ..wolał bym 1.6, bo pali tyle samo a ma trochę więcej Nm.
6,9
Opel Tigra I
Coupe 1.4 16V ECOTEC 90KM 66kW
Jezdze tym autkiem juz prawie 3lata i jestem bardzo, ale to bardzo zadowolony ! Zarowno spalanie( jak na moją ciężką nogę ) jak i części napraw są śmieszne :) Przy bardzo dynamicznej jezdzie po miescie ( bo jak wiemy Tygrysem wszedzie mozna sie wepchnac ;) ) spala maksymalnie 9l ! Przy spokojnej jezdzie na dluzszej trasie wynik moze zejsc ponizej 6l ! Natomiast przy zachowaniu dynamika/oszczednosc wynik to niewiele ponad 6l ! Co do cen czesci zamiennych - rozrzad kompletny 330zl, olej 50zl, klocki i tarcze 250zl komplet, wiecej przez 3 lata nie musialem wymieniac, a zrobilem prawie 95kKM. Zastanawiam sie tylko jak musi fajnie jezdzic wersja 1.6 ;) POLECAM!
7,8
Opel Tigra I
Coupe 1.4 16V ECOTEC 90KM 66kW
Autko posiadam 4 lata...na autostradzie latem, z klimą, ze srednią prędkoscią 130-140km/h spaliło jedynie 5,5 litra na 100km. Nogę mam raczej ciężką i wciskam się gdzie się da, w jeździe miejskiej między 8-9l/100km. Trzyma się asfaltu na zakrętach jak mało które auto. Cudnie się nim wyprzedza.
Opel Tigra I