Szukaj
Opel
Opel
4,1 (20 047 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Opel w pigułce

Opel/Vauxhall Tigra 1.4 2004

Kabina nowej Tigry okazała się być bardzo wytrzymała i zapewniła dobrą ochronę przy niewielkim zniekształceniu podczas zderzenia czołowego. Auto było badane w tym rodzaju testów z opuszczonym dachem, by otrzymać rezultat w trakcie najgorszych warunków. Za to w trakcie zderzenia bocznego, dach był podniesiony aby sprawdzić poziom bezpieczeństwa głowy kierowcy. Chociaż nie było miejsca na zamontowanie fotelików, to możliwe jest umieszczenia takiego na siedzeniu pasażera. Ochrona pieszego była niewystarczająca.
Ogólne dane auta
Klasa Roadstery
Nadwozie kabriolet
Masa 1160 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Konstrukcja okazała się bardzo mocna, tylko niewielkie zniekształcenia wokół progu, przedniego panelu i nieznaczne uszkodzenie podłogi. Poduszki powietrzne zapewniły wystarczającą ochronę, ale pasy bezpieczeństwa wywierają zbyt duży nacisk na klatkę piersiową. Negatywnie na ocenę wpływa również obecność twardych elementów deski rozdzielczej oraz kolumny sterowniczej, które mogą spowodować obrażenia kolan kierowcy i pasażera.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

System bezpieczeństwa zawiera wbudowane boczne poduszki powietrzne. Mimo dużego nacisku na klatkę piersiową kierowcy, rezultat jest zadowalający.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 11 pkt (69%)
Zderzenie boczne 15 pkt (94%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 10 pkt (36%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 33 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Krawędź przednia oraz górna część maski zapewnia amortyzację krytycznych dla głowy pieszego obszarów. Jednak pozostała jej część jest "nieprzyjazna". Zderzak oferuje nikłą ochronę.

Zabezpieczenie dziecka

Zgodnie z naszymi procedurami, dwa ´dorosłe´ manekiny zostały umieszczone w aucie, nie pozostawiając miejsca na foteliki dziecięce. Więc ich nie przetestowano. Jednak specjalne siedzenie dla dziecka może być zamontowane na fotelu pasażera. Jedynym ostrzeżeniem przed niebezpieczeństwem umieszczenia dziecka tyłem do aktywnej poduszki jest łatwa do usunięcia nalepka na przedniej szybie. Euro NCAP uważa, że tekst nie wyjaśnia wystarczająco zagrożenia.

1,5 - letniego brak danych
3,0 - letniego brak danych

Zdjęcia

Opel/Vauxhall Tigra 1.4