Szukaj

Informacje o Peugeot 3008 I Crossover 1.6 HDI 109KM 80kW 2009-2011

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowana w latach 2009-2016, pierwsza generacja modelu. Pierwowzorem koncepcyjnym Peugeota 3008 był, zaprezentowany w roku 2008, prototyp noszący nazwę Prologue Concept. Pierwsza generacja 3008 była samochodem z własnościami crossovera (segment I) jak i minivana (segment K). Auto powstało na platformie podłogowej PSA PF2 platform, tak jak m.in. Citroen C4, DS4 oraz Peugeot 308 (który to model był technicznie blisko powiązany z 3008). Peugeot 3008 pierwszej generacji został poddany faceliftingowi w roku 2013. 3008 pierwszej generacji po roku 2016 jest produkowany wciąż w Chinach, gdzie oferowany jest równocześnie z drugą generacją auta.
czytaj więcej
Powagosław

Dodatkowe zero w nazwie oznacza więcej przestrzeni i większy nacisk na praktyczne zastosowania auta terenowo-kompaktowo-rodzinnego. Dodatkowe zero uczyniło również z dość zgrabnej „308-ki” przyciężkawy pojazd pozbawiony werwy.

~Powagosław
Luzacjusz

Pod tym całym żelastwem kryje się naprawdę ładne wnętrze. To dobra wiadomość. Zła jest taka, że ładne wnętrze zostało otoczone brzydkim zewnętrzem. Nie czarujmy się, 3008 to błyszczący paskudek podobny do dużej świnki morskiej. Może w roku 3008 kanony piękna będą zupełnie inne.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 88,3 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wyciszenie + Ergonomia

Wady

- Całokształt - Widoczność - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,7
~Maciek
Peugeot 3008 I
Crossover 1.6 HDI 109KM 80kW
Postanowiłem napisać opinię o tym aucie bo przejechałem nim ponad 40 tys, km...Nigdy mnie nie zawiódł,mało palił,był komfortowy,tani w utrzymaniu.Siedzisz jak w myśliwcu...super.ceny części eksploatacyjnych ok.Zanim ktoś kupi takie autko...warto pamiętać o tym by nie miało dyżego przebiegu np.200000km bo to już ryzyko-dwumas,PDF itp. Warto mieć też dobrego mechanika,opisze Państwu pewną sytuację: W pewnym momencie samochód zaczął tracić moc,z dnia na dzień.Pojechałem do mechanika którego polecali mi znajomi...podpiął komputer i powiedział że coś jest nie tak w układzie dolotowym,powiedział że przepływomierz do wymiany.prepływomierz-600,robocizna-200...i co...?dalej nie ma mocy.Postanowiłem jechać do autoryzowanego serwisu PEUGEOT.W salonie podpięli pod komputer i NAPRAWILI!.Okazało sie że rurka od podciśnienia była załamana i nie było parametrów odpowiednich.ktoś kto ostani grzebał przy aucie wciskał coś na chama i ją załamał... Ile zapłaciłem?150 złotych Ile czekałem? 15 minut! Wszystkim polecam genialnych fachowców z PEUGEOT LION MOTORS w Katowicach...panowie są specjalistami...naprawdę!
3,0
~hamarakesh
Peugeot 3008 I
Crossover 1.6 HDI 109KM 80kW
brak odpowiednich schowków; brak elektrycznych szyb z tyłu w standardzie; brak wielu czujników (np poziomu płynu do spryskiwaczy). brak regulacji pod lędźwie; brak możliwości podniesienia siedzenia z tyłu. Ksenony w opcji tylko dla najwyższego modelu to jakaś głupota. Opcjonalny zestaf Hi-Fi JBL to jedna wielka tandeta - za 2 tys zł dostajemy subwoofer, który jest schowany w miejscu na koło zapasowe i przykryty dwoma warstami podłogi + półką. Efekt jest taki, że prawie go nie słychać wewnątrz, za to na zewnątrz auta bardzo dobrze.
4,9
~Maciek
Peugeot 3008 I
Crossover 1.6 HDI 109KM 80kW
Po sześciu latach użytkowania tego samochodu jestem bardzo zadowolony z tego wyboru. Nigdy się nie zawiodłem. Auto sprawuje się bez zarzutu. Po tych latach nie ma żadnych objaw zmęczenia materiału nic w aucie nie skrzypi nie odpada i nie ma żadnych przetarć. Nadal sprawia mi radość z jazdy bo przy tych gabarytach auto po wgraniu innego softu silnika co spowodowało podniesienie mocy i momentu jest żwawsze i daje dużo radości. Nawet automat lepiej sobie radzi hahaha
Średnie spalanie dla Peugeot 3008 I Crossover 1.6 HDI 109KM 80kW 2009-2011
5,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Peugeot 3008 I
Crossover 1.6 HDI 109KM 80kW
Peugeot 3008 1.6 hdi 109km w automacie z 2010r. aktualny przebieg 180tys. km, jak na swoje gabaryty mozna powiedziec ze stosunkowo oszczedny, jazda do 90km/h mozna sie zmiescis ponizej 5,5 l/100km, ale rowniez mozna podniesc mocno spalanie jadac przykladowo 170km/h autostrada trzeba liczyc srednie spalanie w okolicach 10l/100km. Auto mam od kilku lat wiec wyniki sa wielokrotnie sprawdzone, tankowanie pomiar kilometrow i ponowne tankowanie, a nie wyniki z komputera samochodu ktory przeklamuje wynik nie raz nawet o pond litr na 100km.
5,8
Peugeot 3008 I
Crossover 1.6 HDI 109KM 80kW
Auto ma ponad 200 000, spalanie jest o 0.2-0,4 większe niż wskazania komputera (przekłamuje), jednak jak się jedzie spokojnie można zejść w pobliże 5l autostrada 140 to już bliżej 7l. Jazda codzienna apetyt oscyluje w okolicach 5,7. Więc jest dobrze jak na wielkość gabloty.
6,0
Peugeot 3008 I
Crossover 1.6 HDI 109KM 80kW
Witam! Moim samochodem przez 10mc zrobiłem 20.000km - zero wkładu technicznie wszystko ok, spalanie w trybie miejskim maxymalne wyszło mi 8.9l ale robiłem dziennie 40x 500-1500m. tryb miejski mieszany zawsze okolo 6.8-7l na trasie jadąc okolo 110km/h 5.6 Bardzo wygodny samochód ! Polecam z czystym sumieniem !

Usterki Peugeot 3008 I

Liczba wpisów: 9
Zła praca
  • Peugeot 3008 I Crossover 2.0 Hybrid4 200KM 147kW 2012-2016
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam mam duży problem a mianowicie powiem od początku co i jak . Wracałem z wakacji i w pewnym momencie żeby wyprzedzić sznur aut przełączyłem auto w tryb sport osiągnęłam prędkość 140 km po wyprzedzeniu przełączyłem z powrotem w tryb auto i nagle auto osłabło było bardzo mocne pukanie w silniku i komunikat STOP na czerwono laweta i do domu mechanik do którego oddałem auto usuną blad odpalił i auto chodzi tak jakby na 3 cylindry I jest bardzo głośne pukanie które jest na przemian ciche i głośne powiedział że się wtrysk zawiesił wiec kupiłem wtryski po zmianie nic nie uległo zmianie auto chodzi tak jak chodziło stukanie i tak jakby pracował na 3 cylindry może ktoś już coś takiego miał gdzie szukać problemu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Wypadanie zapłonu.
  • Peugeot 3008 I Crossover
  • silnik
  • 155 tys. km
Peugeot 3008 rok 2011, benzyna 1,6 120KM. Od kilku miesięcy walczę z usterka "wypadanie zapłonów na 3 cylindrze". Jestem po wymianie świec, cewki oraz po regeneracji głowicy. Mechanicy oraz serwisy salonowe Peugota rozkładają ręce. proszę o pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Uszkodzony przycisk hamulca postojowego
  • Peugeot 3008 I Crossover 1.6 HDi FAP 115KM 85kW 2011-2016
  • wnętrze
  • 87 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 20
Nie 6
Mocowanie klawisza elektrycznego hamulca postojowego wykonane z nietrwałego plastiku. Wyłamane zaczepy klawisza kwalifikują go do wymiany. Demontaż dość prosty. Oryginalny włącznik z kostką można kupić za 180-300. Ja znalazłem nowy oryginał na jednym z portali sprzedażowych za 205PLN
3 komentarze
Peugeot 3008 I Crossover