Szukaj

Informacje o Peugeot 3008 I Crossover

Lata produkcji: 2009 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowana w latach 2009-2016, pierwsza generacja modelu. Pierwowzorem koncepcyjnym Peugeota 3008 był, zaprezentowany w roku 2008, prototyp noszący nazwę Prologue Concept. Pierwsza generacja 3008 była samochodem z własnościami crossovera (segment I) jak i minivana (segment K). Auto powstało na platformie podłogowej PSA PF2 platform, tak jak m.in. Citroen C4, DS4 oraz Peugeot 308 (który to model był technicznie blisko powiązany z 3008). Peugeot 3008 pierwszej generacji został poddany faceliftingowi w roku 2013. 3008 pierwszej generacji po roku 2016 jest produkowany wciąż w Chinach, gdzie oferowany jest równocześnie z drugą generacją auta.
czytaj więcej
Powagosław

Dodatkowe zero w nazwie oznacza więcej przestrzeni i większy nacisk na praktyczne zastosowania auta terenowo-kompaktowo-rodzinnego. Dodatkowe zero uczyniło również z dość zgrabnej „308-ki” przyciężkawy pojazd pozbawiony werwy.

~Powagosław
Luzacjusz

Pod tym całym żelastwem kryje się naprawdę ładne wnętrze. To dobra wiadomość. Zła jest taka, że ładne wnętrze zostało otoczone brzydkim zewnętrzem. Nie czarujmy się, 3008 to błyszczący paskudek podobny do dużej świnki morskiej. Może w roku 3008 kanony piękna będą zupełnie inne.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4365 mm
Szerokość 1837 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2113 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1910 mm
Wysokość 1639 mm
Rozstaw osi 2613 mm
Rozstaw kół - przód 1526 mm
Rozstaw kół - tył 1521 mm
Zwis przedni 916 mm
Zwis tylny 836 mm
Prześwit 190 mm
Odległość oparcia fotela przedniego od kierownicy 520 mm
Długość kolumny kierownicy 820 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 824 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 918 mm
Długość siedziska przedniego 480 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 866 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 876 mm
Długość siedziska tylnego 477 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1476 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1480 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1451 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1403 mm
Zakres przesuwania foteli przednich 190 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1690 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 740 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 432 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1030 mm
Wysokość bagażnika 638 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 746 mm
Maksymalna ładowność 595 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,5
~Jarek
Crossover 1.6 HDi FAP 115KM 85kW
Peugeot 3008 I
Zalet tego auta nie dostrzegł rynek. Szczególnie stosunku wartości do ceny - pod tym względem nie ma lepszej oferty w tej kategorii pojazdów. Wpływ na to niedocenienie przez rynek miały uprzedzenia dotyczące wyglądu - dla wyhodowanego na kulcie szmelcwagenów typowego polskiego kierowcy auto jest wizualnie nieatrakcyjne, jeśli nie brzydkie. Dodatkowo swoje zrobił fałszywy stereotyp rzekomo psującego się "francuza". Sam, mając w przeszłości dwa nieudane francuskie auta, ulegałem mu jakiś czas aż odważyłem się kupić kolejnego francuza, po vw golfie, passacie, mazdzie, mitsubishi i fordzie. Szybko przekonałem się, że był to tylko głupi stereotyp, bez pokrycia w rzeczywistości. Co więcej, jeśli o estetykę chodzi, to jednak auto się podoba, zwłaszcza osobom młodym - zauważam wzrok kierowców i przechodniów. Jako wciąż rzadkie na polskim rynku, auto nie jest jeszcze "opatrzone". Na pochwałę zasługują: jakość materiałów, spasowania i wykonania, ilość miejsca wewnątrz, ergonomia i liczne schowki oraz wysoka kultura pracy silnika. To inteligentny wybór dla kierowcy nie kierującego się snobizmami i szpanem.
4,7
~Maciek
Crossover 1.6 HDI 109KM 80kW
Peugeot 3008 I
Postanowiłem napisać opinię o tym aucie bo przejechałem nim ponad 40 tys, km...Nigdy mnie nie zawiódł,mało palił,był komfortowy,tani w utrzymaniu.Siedzisz jak w myśliwcu...super.ceny części eksploatacyjnych ok.Zanim ktoś kupi takie autko...warto pamiętać o tym by nie miało dyżego przebiegu np.200000km bo to już ryzyko-dwumas,PDF itp. Warto mieć też dobrego mechanika,opisze Państwu pewną sytuację: W pewnym momencie samochód zaczął tracić moc,z dnia na dzień.Pojechałem do mechanika którego polecali mi znajomi...podpiął komputer i powiedział że coś jest nie tak w układzie dolotowym,powiedział że przepływomierz do wymiany.prepływomierz-600,robocizna-200...i co...?dalej nie ma mocy.Postanowiłem jechać do autoryzowanego serwisu PEUGEOT.W salonie podpięli pod komputer i NAPRAWILI!.Okazało sie że rurka od podciśnienia była załamana i nie było parametrów odpowiednich.ktoś kto ostani grzebał przy aucie wciskał coś na chama i ją załamał... Ile zapłaciłem?150 złotych Ile czekałem? 15 minut! Wszystkim polecam genialnych fachowców z PEUGEOT LION MOTORS w Katowicach...panowie są specjalistami...naprawdę!
3,5
~Biniu
Crossover 1.6 HDi FAP 115KM 85kW
Peugeot 3008 I
Na początku byłem bardzo zachwycony. trzeba przyznać że na tą klasę auta w środku można się poczuć jak w klasie premium, przynajmniej mnie odpowiada charakter wnętrza, miękkie materiały deski, bardzo pojemny schowek pod łokietnikiem, wygodne fotele, ale ... już bardzo twarda kierownica-przy długich podróżach czuję ból w ręce. Tak jak wspomniałem było cicho, komfortowo, ekonomicznie i ładnie. Zaczęło się zmieniać po 30 tyś. Trzeba było przy tym przebiegu wymienić tarcze podobno się rozhartowały i straciły swoją min szerokość, kierownica drżała przy hamowaniu, ja hamuje kiedy mogę biegami. Zaczęły się też bardzo nieprzyjemne stuki i puki - nie ma takich w moim 10 letnim touranie przy większym przebiegu. Zacina się elektryka szyby, głośno zaczął działać nawiew, a jego predyspozycje terenowe to farsa. lepiej pokonywałem teren kangoorem był chyba wyżej zawieszony - a właśnie ze specyfiki pracy dostałem " uterenowione " auto. Podsumowując. Do 30 tyś. na normalne drogi auto pełne pozytywnego zaskoczenia przede wszystkim w środku. Po tym przebiegu zaczęły się wizyty z drobnicami po warsztatach, hałas z zawieszenia i przy hamowaniu, biegi nie wchodzą precyzyjnie, awaria elektryki szyb i alarmu - fajnie że służbowy bo nie płacę za naprawy. Trzeba przyznać że to i tak najlepsze pierwsze wrażenie auta służbowego jakie miałem, a było ich sporo.