Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Peugeot 308 I Hatchback 5d Facelifting 2.0 HDi FAP 163KM 120kW 2011-2013

Lata produkcji: 2011 - 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2007-2013. 308 I był bezpośrednim następcą Peugeota 307. Samochód zaprojektowany przez Stephana Peureuxa nawiązywał do swojego poprzednika stylistyką (choć był też od niego większy), był z nim również blisko spokrewniony, jeśli chodzi o względy techniczne - dzielił m.in. płytę podłogową PSA PF2 Platform. Model oferowany był w wersjach 3- i 5-drzwiowego hatchbacka, kombi (308 SW), a także w odmianie coupe-kabriolet (308 CC). W 2011 roku model przeszedł facelifting.
Powagosław
Elegancki i zadziorny. Niektórzy zarzucają mu designerską zachowawczość, ale również tak zwykło się określać klasyczne kształty. Dobry ruch Peugeota, to może być przebój na miarę poprzednika z przełomu wieków – modelu 306. ~Powagosław
Luzacjusz
Przyjemny dla oka, choć chyba trochę za bardzo konserwa jak na Peugeota, czuć ducha VW Golfa, co, biorąc pod uwagę zamiary marki wobec tego modelu, dziwić nie może. Plus za niebanalne, ciekawie zaprojektowane wnętrze. ~Luzacjusz

Autodiagnoza Peugeot 308 I

Liczba wpisów: 5
szarpanie na niskich obrotach
dodał: ~lukasz, 5 lat temu
oto mam taki problem ze na niskich obrotach jak dodaje delikatnie gazu to szarpie autem i jest to denerwujace podczas podjezdzania na swiatlach oraz w korkach swiece i cewki sa nowe,tak zaczelo mi sie dziac jak padla mi kiedys cewka i przejechalem na niej okolo 150km jesli ktos mial taki problem to prosze o odpowiedz
Zgrzyty jakby tarcie z lewej strony auta!
dodał: ~adam, 5 lat temu
Witam - problem jest ciekawy... Podczas jazdy najczęściej po przejechaniu kilku - kilkunastu kilometrów nagle słychać jakieś zgrzyty jakby tarcie z lewej strony auta jakby ze skrzyni biegów. Najciekawsze jest to ze zgrzyty występują tylko gdy następuje hamowanie silnikiem lub poprostu na luzie gdy zmniejsza się prędkość. Nie ma znaczenia czy wcisnięte jest sprzęgło czy też nie. Gdy dodam gazu i samochód ciągnie zgrzyt ustępuje prawie całkowicie a najczęściej całkowicie. Olej w skrzyni dolewałem ale to nie to. Jak auto jest zimne czy też może ustało chwilkę problem mija i znów za kilka...
po uruchomieniu silnika zapala się napis STOP,
dodał: ~marian, 7 lat temu
Po uruchomieniu silnika zapala się czerwony napis STOP, wskazówka temperatury wody wychyla się na 100st.C, zapala się żółta kontrolka serwisowa, włącza się wentylator chłodnicy pomimo właściwego poziomu płynu chłodniczego, właściwego poziomu oleju silnikowego-sprawdzony na "bagnecie". Na czytniku komputera napis o niewłaściwym poziomie oleju silnikowego.

Dane techniczne Peugeot 308 I Hatchback 5d Facelifting 2.0 HDi FAP 163KM 120kW 2011-2013

Podstawowe parametry Peugeot 308 I Hatchback 5d Facelifting 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Produkowany od 2011 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2000-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Przeniesienie napędu Peugeot 308 I Hatchback 5d Facelifting 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Automatyczna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni

Autorentgen Peugeot 308 I

Liczba wpisów: 9

Ergonomia.

dodał: ~Siemak, 8 lat temu
- Źle wyprofilowane i pochylone oraz za krótkie siedzisko fotela bez możliwości regulacji - przy gwałtowniejszym hamowaniu wjeżdża się pod kierownice, - bardzo bezpośredni układ kierowniczy przy małych prędkościach, - schowek na okulary nad drzwiami pasażera - za mały na okulary - ale szkła kontaktowe się zmieszczą, - centralny podłokietnik blokuje dźwignię hamulca ręcznego - zbyt do tyłu przesunięte sterowanie lusterkami i otwieranie szyb, - lusterka wsteczne zamontowane w połowie drzwi - niebezpiecznie daleko ucieka się wzrokiem w bok od przedniej szyby.

Wada fabryczna hamulców.

dodał: ~Gienek Bochenek, 6 lat temu
Witam P308 posiada wade fabryczną hamulców, serwisy są tego świadome ale nie mają na to rozwiązania, wada ujawnia sie w autach rozpędzanych powyzej 130km na godzinę czyli np. na ekspresówkach lub autostradach. Objawia sie to trzęsieniem kierownicy przy jezdzie oraz podczas hamowania. Wyważenie opon nic nie daje.Jeśli bedziesz jeździł wolniej wada jest niezauważalna. Klocki oraz tarcze nie są najlepszej jakości- bardzo szybko się zużywają. Reszta auta jest dopracowana. Zawieszenie jest głośne ale trwałe.

Światło cofania.

dodał: ~jankoz, 8 lat temu
Pozostaje tylko zgodzić się z przedmówcami: światło cofania pełni w tym modelu jedynie funkcję ozdobną !!! Do niczego nie przydaje się kierowcy. Wątpliwe, aby zobaczył je np. przechodzień z tyłu. Czyli katastrofa.

Publikacje o Peugeot 308

Newsy o Peugeot 308