Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.6 HDi 92KM 68kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 - 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Druga, obecnie oferowana generacja modelu, produkowana od 2013 roku. W przeciwieństwie do swojej wcześniejszej polityki, Peugeot nie zastąpił 308 nowym modelem z inną numeracją (np. 308 był następcą 307, a ten – 306), ale wprowadził jego kolejną generację. Samochód nawiązuje stylistycznie do modeli 508 i 208. Z tego ostatniego zapożyczono też część rozwiązań zastosowanych we wnętrzu pojazdu. 308 II zbudowano na nowej płycie podłogowej PSA EMP2, którą dzieli z Citroenem C4 Picasso.
Powagosław
Elegancki i zadziorny. Niektórzy zarzucają mu designerską zachowawczość, ale również tak zwykło się określać klasyczne kształty. Dobry ruch Peugeota, to może być przebój na miarę poprzednika z przełomu wieków – modelu 306. ~Powagosław
Luzacjusz
Przyjemny dla oka, choć chyba trochę za bardzo konserwa jak na Peugeota, czuć ducha VW Golfa, co, biorąc pod uwagę zamiary marki wobec tego modelu, dziwić nie może. Plus za niebanalne, ciekawie zaprojektowane wnętrze. ~Luzacjusz

Oceny Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.6 HDi 92 KM 68 kW

Ogólna ocena
4,12
Średnia dla segmentu 4,07
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(71%) NIE(29%)
ZALETY + Wyciszenie + Całokształt + Silnik
WADY - Układ jezdny - Poważne usterki - Karoseria

Dane techniczne Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.6 HDi 92KM 68kW 2013-2015

Podstawowe parametry Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.6 HDi 92KM 68kW
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 92 KM (68 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 88,3 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Przeniesienie napędu Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.6 HDi 92KM 68kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6

Autorentgen Peugeot 308 II

Liczba wpisów: 9

Wada fabryczna hamulców.

dodał: ~Gienek Bochenek, 6 lat temu
Witam P308 posiada wade fabryczną hamulców, serwisy są tego świadome ale nie mają na to rozwiązania, wada ujawnia sie w autach rozpędzanych powyzej 130km na godzinę czyli np. na ekspresówkach lub autostradach. Objawia sie to trzęsieniem kierownicy przy jezdzie oraz podczas hamowania. Wyważenie opon nic nie daje.Jeśli bedziesz jeździł wolniej wada jest niezauważalna. Klocki oraz tarcze nie są najlepszej jakości- bardzo szybko się zużywają. Reszta auta jest dopracowana. Zawieszenie jest głośne ale trwałe.

ciężko zamykająca się tylna klapa, trzeba mocno trzasnąć w sw

dodał: ~ziuta, 7 lat temu
Ja kupiłem używanego w salonie z przebiegiem 6000 km przez tę klapę myślałem że był bity Poprawiłem zamek przy pomocy pilnika i jest ok tzn podpiłowałem otwory mocujące i dopasowałem do zamka w klapie cześć w podłodze

Ergonomia.

dodał: ~Siemak, 8 lat temu
- Źle wyprofilowane i pochylone oraz za krótkie siedzisko fotela bez możliwości regulacji - przy gwałtowniejszym hamowaniu wjeżdża się pod kierownice, - bardzo bezpośredni układ kierowniczy przy małych prędkościach, - schowek na okulary nad drzwiami pasażera - za mały na okulary - ale szkła kontaktowe się zmieszczą, - centralny podłokietnik blokuje dźwignię hamulca ręcznego - zbyt do tyłu przesunięte sterowanie lusterkami i otwieranie szyb, - lusterka wsteczne zamontowane w połowie drzwi - niebezpiecznie daleko ucieka się wzrokiem w bok od przedniej szyby.

Publikacje o Peugeot 308

Newsy o Peugeot 308

Peugeot 308 II Hatchback 5d