Szukaj

Informacje o Peugeot Rifter

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: VANy

Nowy pojazd to analogiczny model dla Citroena Berlingo i Opla Combo. Do budowy zastosowano płytę podłogową EMP2. Model Rifter jest oferowany w dwóch długościach nadwozia – 4,40 lub 4,75 m. Oprócz tego zastosowano wiele systemów wspierających kierowcę, jak adaptacyjny tempomat, system rozpoznający znaki drogowe, monitoring poziomu koncentracji kierowcy czy kamera 180 stopni.
 

Peugeot Rifter – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Peugeot Rifter - wyceny aut używanych

Dobierz najlepszy rocznik do swojego budżetu

Oceny Peugeot Rifter

Liczba ocen: 7
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Całokształt - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,7
~jan kurnyta
Long 1.2 PureTech 110KM 81kW
Peugeot Rifter
samochod zakupiny nowy ,po pierwszych pozytywnych wrazeniach zaczely wychodzic mankamenty to znaczy zderzak z przodu zaczal wystowac poza obrys samochodu jak po lekkiej kolizji dwie wizyty na serwisie .system start stop dzialal jakis miesiac pan na serwisie stwirdzil ze wszystko jest wpozadku tylko nie wolno uzywac klimatyzacji i miec w 100 procentach naladowany akumulator czyli system jest ale nie dziala. Nastepnie po przejechaniu 15 tys turbina zaczela piszczec jak slizgajcy pasek klinowy ale na serwisie pan stwierdzil ze owszem piszczenia nie powinno byc [a jest naprawde gosne] ale turbina dziala wiec nic z tym nie zrobia. wiec pozostaje jezdzic nowym samochodem za kturym ludzie sie ogladaja slyszac piski turbiny. Nadomiar zlego przy wciskaniu sprzegla zaczelo cos chrobotac wiec czeka nas kolejna wizyta serwisie. Dodam ze samochod ma 16 miesiecy i 15 tys przejechane .
4,8
~rh
Standard 1.2 PureTech 110KM 81kW
Peugeot Rifter
Czytając komentarze tutaj postanowiłem dodać swój aby ocenić to auto jako auto rodzinne. Podobnie jak w jednym z komentarzy - kupiłem je ze względu na możliwość montażu 3 fotelików, dodatkowe opcjonalne 6 i 7 miejsce i relatywnie małą długość. Rozważałem Vany ale generalnie znikają już z oferty. W zasadzie został tylko C4 Grand Picasso - ale tego miałem wcześniej i chciałem co innego. Zresztą foteliki przestawały się już w nim mieścić "w górę". Scenic z tyłu był jeszcze niższy i byłby podobny problem. Poza tym zostały już w ofercie tylko duże VAN-y których nie chciałem ze względu na długość i znacznie wyższą cenę. Podobnie SUVy i kombi. Kompaktowe nie pozwalały bezpiecznie i wygodnie zapiąć fotelików. Segment D cenowo zaczynał się od 120-130 tys i niemal 5 metrów długości. Po długich poszukiwaniach czegoś innego stanęło na Rifterze standard z silnikiem Puretech 110km. Szukałem długo alternatywy bo wiele osób mówiło, że to jednak dostawczak a po drugie i ważniejsze na wersję benzynową trzeba było czekać 4 miesiące co oznaczało dla mnie 4 msc jazdy komunikacją miejską. Ostatecznie nie znalazłem nic pasującego do moich wymagać i zamówiłem Riftera. Na dzisiaj jestem z auta zadowolony. Dobrze się prowadzi, silnik jest oszczędny (zaskakująco), wystarczająco mocny i bardzo płynnie pracujący. Duża zaleta tego auta. W aucie jest cicho. Kompletnie nieprawdziwe są opinie, że auto jest twardo zawieszone ze względu na dostawczy rodowód. Wiele osób tak twierdziło a w rzeczywistości jest to najlepiej amortyzowane auto jakie miałem dotychczas. Zawieszenie jest wyraźnie bardziej komfortowe niż w C4 Grand Picasso. Ja akurat klapą bagażnika byłem pozytywnie zaskoczony. Jest lżejsza niż w C4 Grand Picasso i podnosi się bez świateł co akurat w moim wypadku jest wielkim plusem. Akurat parkuję obok płotu pod lekkim skosem i w C4 musiałem zawsze "dokręcać" na prosto żeby otworzyć bagażnik. Tutaj nie bo te kilka centymetrów węziej w dolnej części robi różnicę. Natomiast faktem jest, że klapa jest długa i trzeba to brać pod uwagę parkując pod marketem itp. Z innych uwag. Sterowanie i ergonomia jest OK. Wziąłem podgrzewaną szybę i to jest chyba jedyne rozczarowanie. Jest to realizowane przez nadmuch jak w C4 a sądziłem (trochę mój błąd - nie sprawdziłem tego ale nie jest to też jednoznacznie opisane) że będzie to system taki jak lata temu miałem w Mondeo czyli tak jak rozmrażanie szyby tylnej. Wziąłem też otwieraną tylną szybę. Ze względu na długość tylnej klapy wydawało mi się, że jest to niezbędne... Ale w praktyce skorzystałem z tego dotychczas może 1 raz... Dzisiaj bym chyba tego nie brał. Kosztuje ponad 1000 PLN a przydaje się sporadycznie.
4,7
~Sławek
Standard 1.5 BlueHDI 102KM 75kW
Peugeot Rifter
Na 5 gwiazdek mocna "czwórka". Potrzebowaliśmy rodzinnego vana , który pomieściłby 3 foteliki i ze wszystkich popularnych pojazdów na rynku (Vanów, ze względu na koszty eksploatacji nie uwzględnialiśmy SUVów) takie modele można policzyć na palcach jednej ręki: Sharan, Zafira, Galaxy i S-max i właśnie Rifter/Berlingo/Doblo. VW, Ford i Opel (w takiej kolejności) odpadły ze względu na cenę i koszty utrzymania, moglibyśmy sobie pozwolić co najwyżej na 4-6 latka. Padło na Riftera, nowego. To dopiero początek więc pewnie zweryfikuję ocenę po jakimś czasie ale na razie daje radę. Przestronny i wygodny, jak dla mnie troszkę za dużo elektroniki i "wspomagaczy" ale jeździ żona, więc jej się podoba. Silnik 1.5 HDI niby 100KM ale dynamiczny, elastyczny i o dziwo szybki (jak na VANa, dużo dynamiczniejszy niż w Nissanie Qashqai 1,6 114 KM, którego żona miała wcześniej). Kamera, nawigacja, BT, czujniki, podgrzewane fotele, itp (kupiliśmy wersję Allure+). Bardzo dobre wyciszenie wnętrza, a i sam silnik cichy. Przestronny bagażnik. Z minusów jak do tej pory to: małe lusterka zarówno wewnętrzne, jak i boczne i największy moim zdaniem minus konstrukcyjny to klapa bagażnika, duża - może służyć za daszek podczas deszczu ale ciężka mimo siłowników. I niewygodna w otwieraniu - trzeba się cofnąć aby dać jej miejsce.
Średnie spalanie dla Peugeot Rifter
6,8 – 8,2
l/100 km
6,2 – 6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Standard 1.2 PureTech 110KM 81kW
Peugeot Rifter
Najmniejsze spalanie jakie uzyskałem to 5,7l/100km (komputer pokazał 5,5l). Faktycznie jechałem bardzo wolno i równo; bez wyprzedzania; przy jeździe 80-90 km/h; jest to średnie spalanie po pokonaniu 5 odcinków po 120 km, czyli na dystansie 600 km. Normalnie jadąc trasą spala około 6,2-6,5 l/100km przy prędkościach około 85-95 km/h; jazda autostradą około 130 km/h z okresowym przyśpieszaniem to już pod 9-10 litrów podchodzi; średnio autostrada-trasy lokalne 7,8 l/100km na dystansie 750 km (z czego autostradą około 50% tego dystansu). Moim zdaniem osiągnięte spalanie, jak na tak ciężki samochód, to dobry wynik; dynamika przyśpieszania, jak dla mnie, jest wystarczająca; jestem zadowolony.
7,8
Long 1.2 PureTech 110KM 81kW
Peugeot Rifter
Zużycie paliwa podawane przez producenta ma się nijak do faktycznego. Jednakże biorąc pod uwagę dość żwawy silnik, nie małą masę auta i spore gabaryty, a co za tym idzie spore opory to wychodzi całkiem nieźle.
5,9
Standard 1.5 BlueHDI 130KM 96kW
Peugeot Rifter
Przy 4 osobach (2+2)oraz pełnym bagażniku z zakupami z Ikea ( około 100 kg) i jezdzie zgodnie z przepisami na autostradzie między 120 a 140 km/h wyszło między 6.7 a 7.2. I dużo i mało. Jak na takie auto.
Peugeot Rifter