Szukaj

Informacje o Porsche Boxster

Lata produkcji: 1996 – teraz
Segment: Auta sportowe
Porsche Boxster to produkowany od roku 1996 sportowy roadster (segment G lub H). W ofercie Porsche jest to najtańsze i najmniejsze auto, które zastąpiło model 968. Inaczej niż u poprzednika, silnik Boxstera jest umieszczony centralnie. Pod względem stylistycznym Porsche Boxster przywołuje na myśl dawny model Spyder. Auto wiele razy było nagradzane i jest jednym z najchętniej kupowanych aut niemieckiej marki w historii. Nazwa modelu jest złożeniem słów „boxer” oraz „roadster”. Samochód został zmodernizowany w roku 2003, a następnie (dwa lata później) model 986 zastąpiony został przez model 987. Trzecią generację Porsche Boxstera (981) wprowadzono na rynek w roku 2012.
Powagosław

Boxster po downsizingu wywołał kilka pytań i wątpliwości, ale nikt nie powinien wątpić, że to wciąż jeden z najlepszych i najbardziej ekscytujących roadsterów. I być może najpiękniejszy z nich.

~Powagosław
Luzacjusz

Mówią, że jedyny powód, dla którego masz Boxstera jest taki, że nie stać cię na 911. Ale ja to widzę jeszcze inaczej: ci, którzy ze 25 lat temu kupowali 911 (model 964!), dziś braliby 718. Bo 911 to obecnie jednak powaga i majestat, a Boxster kryje dawną energię, radochę i lekkość Porsche.

~Luzacjusz

Porsche Boxster – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Porsche Boxster

Cena od: 242 734 PLN

Oceny Porsche Boxster

Liczba ocen: 26
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Koszty utrzymania - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Krzysztof
Cabrio 3.4 S 295KM 217kW
Porsche Boxster 987
Polowałem na 911, ale finalnie nabyłem Boxster S i ten samochód strasznie pozytywnie mnie zaskoczył. Dodam na wstępie, ze miałem okazje jeździć 911 w bazie carrera typ 997 w manualu wersja coupe. Jako, ze to moje pierwsze Porsche miałem zapewne ten sam dylemat co wiele osób rozpoczynających przygodę z ta marka - kupić starsze 911 czy nowszego Boxster. Wybrałem to drugie i absolutnie nie żałuje. Boxster S, jest wyższa wersja modelu. Cechuje go wyższa moc, podwójny wydech, lepszy układ hamulcowy wizualnie wyróżniony czerwonymi zaciskami. To samochód który polecam tym którzy szukają kolejnego (drugiego, trzeciego ) samochodu w domu. Idea roadstera, miękkiego dachu i tylnego napędu w mojej ocenie nie jest recepta na samochód całoroczny. W Naszych polskich warunkach oznacza to sezon od kwietnia do końca października, czyli dobre 7 miesięcy. Nadwozie bez dachu w Polsce nadal imponuje i stanowi ciekawostkę, czym auto w ciepłe dni przykuwa uwagę przechodniów i innych uczestników drogi. Samochód wydaje się irracjonalny dla normalnego Kowalskiego ale wbrew pozorom jako kolejny wóz w domu jest zaskakująco racjonalny a nawet praktyczny. Rozkład masy z centralnie umieszczonym silnikiem fenomenalnie wpływa na prowadzenie, zaś 6 cylindrów postawionych w układzie bokser brzmi naprawdę rasowo.
4,1
~Art
Cabrio 2.7 Boxer 24V 220KM 162kW
Porsche Boxster 986
Po jeździe próbnej po prostu wiedziałem, że muszę go mieć, Auto prowadzi się wspaniale, mimo tylnego napędu bardzo wiele wybacza. Oczywiście ponad 200 koni pod maską wystarcza do dynamicznej jazdy, ale nie sama moc tu jest najważniejsza. Boxster pokazuje swoje prawdziwe oblicze na ostrych zakrętach i do tego jest stworzony. Auto niepraktyczne, ale nikt rozsądny nie kupuje roadstera by nim jeździć na zakupy do ikei. Dwa bagażniki wystarczą na wyjazd na dłuższy weekend i to bez problemu. Ważna informacja: tylni bagażnik jest narażony na wysokie temperatury z powodu silnika, odradzam w nim transport żywności i płynów. Podsumowując: od dzieciaka fascynowałem się pięknymi, szybkimi autami. Kupno Boxstera pozwoliło mi spełnić marzenie z dzieciństwa. Mimo że mam go ponad dwa lata, każdą trasę w tym aucie pokonuję z uśmiechem na twarzy. Auto robi wrażenie na ludziach, ale nie to jest najważniejsze. Najważniejszy jest ryk V6 tuż za plecami, gdy wchodzisz w zakręt przy 5 tys. obrotów :)
4,6
~Mistar
Cabrio 2.5 Boxer 24V 204KM 150kW
Porsche Boxster 986
Pod wzgledem całokształtu auto spisuje sie idealnie, spalanie jak najbardziej na plus, części w normie (jesli chodzi o cene) bardzo podobnie golf'a 4 (no, mozna powiedziec ze 20% drożej, ale pod wzgledem kosztów eksploatacji - o wiele bardziej ekonomicznie), wygląd, przyspieszenie, moc, oraz jakość wykonania jak najbardziej warta polecenia. Spalanie w trasie jadąc ekonomicznie jest mega male, mimo ponad 200 koni, silnika 2.5l w trasie Piotrków trybunalskie, wroclaw spalił około 12 litrów... Na całej trasie (koło 6l/ 100km), auto piekne, na lato idealne by wyjechać gdzies w ciepły weekend, z twardym dachem eksploatacja w zimę nie jest straszna, tyle ze lepiej poleciec do salonu z auto detailing'iem zabezpieczyć dach i karoserie...
Porsche Boxster