Szukaj

Informacje o Porsche Cayenne I

Lata produkcji: 2002 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2002, średniej wielkości SUV (segment I). Cayenne stało się zarówno pierwszym samochodem w tej klasie w historii marki, jak również pierwszym Porsche oferowanym także z silnikiem wysokoprężnym (od roku 2009). Porsche Cayenne jest owocem kooperacji Porsche z Volkswagenem. Obydwie generacje Cayenne są powiązane z Volkswagenem Touaregiem. Począwszy od roku 2006, model oferowany jest także w najmocniejszej wersji – Turbo S. Trzecia generacja Porsche Cayenne została wprowadzona na rynek w roku 2010. Model jest najchętniej kupowanym samochodem niemieckiej marki w Ameryce Północnej.
czytaj więcej
Powagosław

Pierwszy terenowy samochód w dziejach Porsche był policzkiem dla fanów marki. Okazał się jednak wielkim sukcesem rynkowym. Jeśli tylko stać cię na taką przyjemność, grzechem byłoby z niej nie skorzystać.

~Powagosław
Luzacjusz

Sting powinien zmienić słowa swojego przeboju. Zamiast „Roxanne, you don’t have to put on the red light”, powinno być „Cayenne, you don’t have to stop on the red light”. Czyli: Cayenne – dla ciebie zawsze jest zielone.

~Luzacjusz
NA ŻYWO
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

2,5
~Michal
Porsche Cayenne I
SUV 3.2 i V6 24V 250KM 184kW
Porsche miało być spełnieniem marzeń z dzieciństwa. Fakt Cayenne nie przychodzi jako pierwsze do głowy gdy myślimy o Porsche, ale trzeba było pójść na kompromis- rodzina, podróże i te sprawy, wiadomo. Niestety tego przez co przeszedłem przez pół roku posiadania tego auta nie spodziewałem się w najgorszych koszmarach. Przy okazji drobna (a może i nie) rada dla przyszłych kupujących- jeśli ktoś wam powie że cayenne 3.2 V6 to to samo co Touareg to możecie od razu zakończyć rozmowę. Mechanicznie może i tak, ale jak przychodzi co do diagnostyki to żaden serwis VW nie dysponuje interfejsem czytajacym kody Porsche (Piwis). Reszta poniżej.
4,5
~zychu
Porsche Cayenne I
SUV 4.5 V8 S 340KM 250kW
Auto z kosmetycznymi uszkodzeniami przyjechało do mnie z niemiec. Z czym należy się liczyć przy zakupie tej wersji ? Lista usterek nie jest długa a większość z nich można usunąć samodzielnie mając smykałkę mechaniczną i umiejętność choćby wyszyukiwania tutoriali na YT . Zanim kupiłem ten model liczyłem się z potencjalnymi kosztami : -regeneracją mechatroniki skrzyni aisin tr60sn . - Wymiana Residual presure valve - zaworek wyrównaczy poduszek powietrznych, który lubi się blokować po kilku polskich zimach:) - regeneracja rozrusznika - wymiana membrany na odmie - świece 4 elektrodowe platinum ... ale to co 50 tys przy lpg - olej 5w40 ( przy lpg co 10-12 tys km) - klocki tarcze? ? ? to samo co touareg i Q7 więc nic strasznego. - magistrala wody .. na szczęście mój miał juz ALU :):):) - podpora wału / nowe łożysko / używany wał.... Kluczowe to zdrowy silnik, któremu nie zabrakło chłodzenia z tytułu właśnie np pękniętej plastikowej magistrali i ubytków płynu chodzącego / dostawaniem się płynu do komory spalania lub zbyt rzadkiej wymiany oleju. Jeśli nic nie stuka, nie bierze oleju czyli wszystkie cylindry / gładzie /nikasil i tłoki zdrowe - to można brać z czystym sumieniem ! w przeciwnym razie remont ... ok 10- 12 tys zł za tulejowanie z wymiana tłoków... Taki ezgemplarz z zajechanym motorwm na chodzie można dostać poniżej 20 tys zł !!! Po remoncie mamy AUTO za nieco ponad 30.. też brać w ciemno...
4,2
~tak ale z mocniejszym silnikiem
Porsche Cayenne I
SUV 3.2 i V6 24V 250KM 184kW
elementy dobrze spasowane, skora to skora pachnie jak skora wyciera sie jak skora, plastik to mily w fakturze plastk, aluminium to aluminium, jak to auto klasy premium z lat 2000cznych nie to co dzisiesze imitacje materialow. 10 letni pojazd ze sladami zurzycia... daje poczucie odrobiny luksusu, komfortu i prestizu ja na suv-a...niestety tu i tam traci vw-gniotem, ceny nie adekwatne do jakosci produktu. Jezdze juz troche i slyszac pomruk silnika... miziajac emblemat na kierownicy ..czuje sie troche snobem. No jak dziecko dostajac lizaka . Polecam - warto chocby raz w zyciu sprobowac nie koniecznie na lata.
Średnie spalanie dla Porsche Cayenne I
14,1 – 21,7
l/100 km
8,6
l/100 km
13,9 – 20,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,1
Porsche Cayenne I
SUV 3.0D Tiptronic S 240KM 177kW
Mam podniesioną moc na okolice 300ps, po tym spalanie znacznie spadło Ten silnik nie lubi krótkich odcinków, na krótkich dystansach potrafi pokazać 12l i więcej, a w trasie nawet bardzo dynamiczna jazda to max 10l Przy bardzo szybkiej jeździe na krótkich dystansach (do 30km) potrafi spalić nawet 16l Za to w trasie z ciężarowymi 6,3l, przy 140 8l, przy większych prędkościach 10l Średnio z 20tys to 10l jeżdżę najczęściej 30-40km krajowymi drogami z ciężką nogą Przed podniesieniem paliła średnio 12l, przy delikatnej 10l, rekordowo w trasie z tirami 8l Podniesienie mocy zmniejszyło spalanie o 2l
8,1
Porsche Cayenne I
SUV 3.0D Tiptronic S 240KM 177kW
Mam podniesioną moc na okolice 300ps, po tym spalanie znacznie spadło Ten silnik nie lubi krótkich odcinków, na krótkich dystansach potrafi pokazać 12l i więcej, a w trasie nawet bardzo dynamiczna jazda to max 10l Przy bardzo szybkiej jeździe na krótkich dystansach (do 30km) potrafi spalić nawet 16l Za to w trasie z ciężarowymi 6,3l, przy 140 8l, przy większych prędkościach 10l Średnio z 20tys to 10l jeżdżę najczęściej 30-40km krajowymi drogami z ciężką nogą Przed podniesieniem paliła średnio 12l, przy delikatnej 10l, rekordowo w trasie z tirami 8l Podniesienie mocy zmniejszyło spalanie o 2l
8,1
Porsche Cayenne I
SUV 3.0D Tiptronic S 240KM 177kW
Mam podniesioną moc na okolice 300ps, po tym spalanie znacznie spadło Ten silnik nie lubi krótkich odcinków, na krótkich dystansach potrafi pokazać 12l i więcej, a w trasie nawet bardzo dynamiczna jazda to max 10l Przy bardzo szybkiej jeździe na krótkich dystansach (do 30km) potrafi spalić nawet 16l Za to w trasie z ciężarowymi 6,3l, przy 140 8l, przy większych prędkościach 10l Średnio z 20tys to 10l jeżdżę najczęściej 30-40km krajowymi drogami z ciężką nogą Przed podniesieniem paliła średnio 12l, przy delikatnej 10l, rekordowo w trasie z tirami 8l Podniesienie mocy zmniejszyło spalanie o 2l
Porsche Cayenne I