Szukaj

Informacje o Porsche Cayenne I 3.2 i V6 24V 250KM 184kW 2005-2006

Lata produkcji: 2005 – 2006
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2002, średniej wielkości SUV (segment I). Cayenne stało się zarówno pierwszym samochodem w tej klasie w historii marki, jak również pierwszym Porsche oferowanym także z silnikiem wysokoprężnym (od roku 2009). Porsche Cayenne jest owocem kooperacji Porsche z Volkswagenem. Obydwie generacje Cayenne są powiązane z Volkswagenem Touaregiem. Począwszy od roku 2006, model oferowany jest także w najmocniejszej wersji – Turbo S. Trzecia generacja Porsche Cayenne została wprowadzona na rynek w roku 2010. Model jest najchętniej kupowanym samochodem niemieckiej marki w Ameryce Północnej.
czytaj więcej
Powagosław

Pierwszy terenowy samochód w dziejach Porsche był policzkiem dla fanów marki. Okazał się jednak wielkim sukcesem rynkowym. Jeśli tylko stać cię na taką przyjemność, grzechem byłoby z niej nie skorzystać.

~Powagosław
Luzacjusz

Sting powinien zmienić słowa swojego przeboju. Zamiast „Roxanne, you don’t have to put on the red light”, powinno być „Cayenne, you don’t have to stop on the red light”. Czyli: Cayenne – dla ciebie zawsze jest zielone.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2006 roku
Pojemność skokowa 3189 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 250 KM (184 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

2,5
~Michal
Porsche Cayenne I
SUV 3.2 i V6 24V 250KM 184kW
Porsche miało być spełnieniem marzeń z dzieciństwa. Fakt Cayenne nie przychodzi jako pierwsze do głowy gdy myślimy o Porsche, ale trzeba było pójść na kompromis- rodzina, podróże i te sprawy, wiadomo. Niestety tego przez co przeszedłem przez pół roku posiadania tego auta nie spodziewałem się w najgorszych koszmarach. Przy okazji drobna (a może i nie) rada dla przyszłych kupujących- jeśli ktoś wam powie że cayenne 3.2 V6 to to samo co Touareg to możecie od razu zakończyć rozmowę. Mechanicznie może i tak, ale jak przychodzi co do diagnostyki to żaden serwis VW nie dysponuje interfejsem czytajacym kody Porsche (Piwis). Reszta poniżej.
4,2
~tak ale z mocniejszym silnikiem
Porsche Cayenne I
SUV 3.2 i V6 24V 250KM 184kW
elementy dobrze spasowane, skora to skora pachnie jak skora wyciera sie jak skora, plastik to mily w fakturze plastk, aluminium to aluminium, jak to auto klasy premium z lat 2000cznych nie to co dzisiesze imitacje materialow. 10 letni pojazd ze sladami zurzycia... daje poczucie odrobiny luksusu, komfortu i prestizu ja na suv-a...niestety tu i tam traci vw-gniotem, ceny nie adekwatne do jakosci produktu. Jezdze juz troche i slyszac pomruk silnika... miziajac emblemat na kierownicy ..czuje sie troche snobem. No jak dziecko dostajac lizaka . Polecam - warto chocby raz w zyciu sprobowac nie koniecznie na lata.
4,0
~Edek z krainy kredek
Porsche Cayenne I
SUV 3.2 i V6 24V 250KM 184kW
Fajne ciekawe auto, drogie w utrzymaniu ale mimo lat ten Prosiaczek wyglada inczaej niz jego rowiesnicy, Pewnie bujal bym sie dluzej ale trzeba bylo sie go juz pozbyc czas na inne
Średnie spalanie dla Porsche Cayenne I 3.2 i V6 24V 250KM 184kW 2005-2006
15,1
l/100 km
18,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

20,0
Porsche Cayenne I
SUV 3.2 i V6 24V 250KM 184kW
Pali jak SMOK... Silnik 3.2 jest zdecydowanie za mały do tej budy. Jeśli nie jezdzisz przepisowo to zdecydowanie odpuść sobie 3.2 . Samochód w trasie jest ekonomiczny max do 100km/h wtedy idzie zrobić około 190km na 33 litrach gazu (butla 40l w m-cu koła wieksza nie wejdzie) podkreślam że te 190 km to jest wartość maksymalna. Przy prędkościach autostradowych po 150km trzeba szukać stacji benzynowej. W mieście spalanie na poziomie 20 litrów gazu to jest minimum. Zasięg max 150km...czasem i po 120km trzeba było tankować gaz. W samochodzie mam 20 calowe felgi z okonami 275/40 R20. Koszt użytkowania pojazdu jest porównywalny z kosztem przeciętnego diesla o pojemności 2.0 który by palił około 10 lirów. Jesli chodzi o walory jezdne ... samochód bardzo wygodny. Zdecydowanie polecam ... ACZKOLWIEK jesli lubisz BARDZO dynamiczną jazdę i nie boisz sie usterek to muszisz szukać 4.5 a nie 3.2. pozdrawiam
14,6
Porsche Cayenne I
SUV 3.2 i V6 24V 250KM 184kW
nie kupuje sie Porsche zeby liczyc ekonomie czy tez zuzycie paliwa , podatki i ubezpieczenia...czyli nie dotyczy. No tanio nie jest i nie bedzie , Klasa snobizmu wg geografii...do Dubaju troche daleko jest.
18,0
Porsche Cayenne I
SUV 3.2 i V6 24V 250KM 184kW
Spalanie 15l/100 możliwe przy jeździe do 100km/h. Na autostradzie 140-160 spalił 19litrów. Przy prędkości 180-200 - 25L. Dodam, że auto było załadowane 4 osoby+bagaże. Przy normalnej jeździe po mieście pali 22L LPG
Porsche Cayenne I