Szukaj

Porsche Panamera I Liftback 4.8 V8 400KM 294kW 2010-2012

Informacje o Porsche Panamera I Liftback 4.8 V8 400KM 294kW 2010-2012

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Auta sportowe
Produkowana w latach 2010-2016, oznaczona symbolem 970, pierwsza generacja Porsche Panamery pod względem stylistycznym i koncepcyjnym był pierwszym samochodem, w którym ziścił się niewcielony dotąd, dawny projekt Porsche – czterodrzwiowej wersji modelu 911. Panamera pierwszej generacji bazowała na stworzonym pod koniec lat 80. XX w. przez Porsche prototypie 989. Auto zostało zaprojektowane przez głównego stylistę niemieckiej marki – Michaela Mauera. Od roku 2011 Porsche Panamera był dostępny również w wariancie z napędem hybrydowym. Samochód przeszedł facelifting w roku 2013. Dostępny jest jedynie w wersji nadwozia typu fastback.
czytaj więcej
Powagosław

Każdy, nawet szlachetne Porsche musi choć trochę przystosować się do bezlitosnych wymogów rynkowych. Dlatego jest Cayenne i dlatego powstała Panamera. To nie jest najpiękniejsze Porsche (ten profil!), ale jest. Mówienie, że jest brzydkie to szczyt hipokryzji.

~Powagosław
Luzacjusz

Spadkobiercy Ferdynanda P. już pracują nad autem miejskim, które będzie dla odmiany skurczoną wersją 911. Potem w kolejce czekają minivan, kombivan i hybrydowy kompakt. I co? Żal? Żal to by był, gdyby Porsche zbankrutowało, bo ciebie nie stać na Carrerę. Dla mnie mogą sprzedawać nawet ciągniki jak Lamborghini, żeby móc produkować auta z klasą. Aha, a Panamera mi się podoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2012 roku
Pojemność skokowa 4806 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 400 KM (294 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 3500-5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 96 x 83 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 7
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,7
~Utaszo
Porsche Panamera I
Liftback 4.8 V8 400KM 294kW
Prezentacja na bardzo wysokim poziomie, co prawda jak się wjeżdża na serwis Porsche to trzeba mieć minimum 10.000 w kieszeni, ale samochód tej klasy powinno się kupować z pełną świadomością kosztów utrzymania
Dodane 11 lat temu
4,5
~Grzegorz
Porsche Panamera I
Liftback 4.8 V8 400KM 294kW
Piękny głos silnika, zwłaszcza po włączeniu sportowego wydechu. Zbiera sie na obroty od samego dołu. Po właczeniu ustawień sport, rewelwcja. (Silnik)
Dodane 11 lat temu
3,2
~Sebastian J.
Porsche Panamera I
Liftback 4.8 V8 400KM 294kW
Rozwiewa wszelkie wątpliwości. Supernowoczesne V8 brzmi pięknie nawet na biegu jałowym i nie pozostawia złudzeń co do swego przeznaczenia. Co ważne, nie są to puste słowa: Porsche Panamera potrzebuje 4,9 s, by osiągnąć 100 km/h, a przyspieszenie do 200 km/h zajmuje 19 s – wyśmienicie!Jednostkę napędową wykonano w technologii wtrysku bezpośredniego. Motor swobodnie wkręca się na obroty (odcięcie przy 6700 obr./min) i ciągnie równomiernie już od samego dołu. Trzeba jednak przyznać, że mimo wszystko nie jest to typowy sportowy „dzikus” – tę rolę przewidziano dla topowej odmiany Turbo. W zależności od prędkości obrotowej wolnossąca „ósemka” dostojnie mruczy lub zawadiacko ryczy. Kolejny dowód na to, że Porsche Panamera równie dobrze nadaje się do spokojnych przejażdżek, jak i szaleństw na torze. (Silnik)
Dodane 15 lat temu
Średnie spalanie dla Porsche Panamera I Liftback 4.8 V8 400KM 294kW 2010-2012
14,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,5
Porsche Panamera I
Liftback 4.8 V8 400KM 294kW
Gdy lekko obchodzimy się z pedałem gazu, skrzynia biegów robi dobry użytek z momentu obrotowego, zmieniając biegi góra przy 2 tysiącach obrotów. Jeżdżąc tak, możemy nawet w mieście spalić mniej niż 18 l na setkę (w trasie bez trudu da się zejść nawet do 12 l), a pasażerowie prawdopodobnie uwierzą, że mają do czynienia z typową luksusową limuzyną - szczególnie że zawieszenie całkiem nieźle radzi sobie z nierównościami, a do kabiny dociera jedynie lekki i przyjemny dla ucha warkot silnika. Choć ceną rozpoczynającą się od 690 tys. zł Panamera konkuruje z topowymi odmianami BMW 7 (760i) czy Mercedesa S (AMG), to moim zdaniem charakterem znacznie bliżej jej do sportowych limuzyn pokroju BMW M5 czy Audi RS6. Gdziekolwiek byśmy ją jednak umiejscowili, i tak pozostanie ona samochodem zupełnie bezkonkurencyjnym, bo tak sportowej limuzyny nie przygotował jeszcze żaden ze wspomnianych producentów. Panamera, szczególnie w wersji Turbo, bez wątpienia zasługuje na honorowe miejsce w panteonie Porsche, bo zapewnia frajdę z jazdy, jakiej nie powstydziłoby się 911, i to dla dwa razy większej liczby pasażerów. (Silnik)
Dodane 15 lat temu
16,2
Porsche Panamera I
Liftback 4.8 V8 400KM 294kW
Pali dużo tylko przy jezdzie do 10km/h. Pozniej to juz tylko bajka, poza terenem zabudowanym jadac około 80km/h pali ponizej 10l. (Silnik)
Dodane 5 lat temu
13,4
Porsche Panamera I
Liftback 4.8 V8 400KM 294kW
Ciężko sklasyfikować. Jak pisałem wcześniej, trzeba się przygotować na spore koszta (Silnik)
Dodane 11 lat temu
Porsche Panamera I Liftback

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów