Szukaj

Informacje o Renault Clio II Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW 1998-2010

Lata produkcji: 1998 – 2010
Segment: Auta małe
Druga generacja Renault Clio zadebiutowała na rynku w 1998 r. Model zaprojektowano w zasadzie od podstaw, chociaż sylwetka auta, pomimo jego większych wymiarów, wyraźnie przywoływała na myśl ostatnią wersję modelu pierwszej generacji. Clio II w roku 2011 przeszło pierwszą z trzech modernizacji (następne miały miejsce w latach 2003 oraz 2005). W tym samym roku zadebiutowała na rynku także odmiana sedan samochodu, nosząca nazwę Thalia (w innych krajach także Clio Sedam i Clio Symbol oraz Nissan Platina). Pomimo że w roku 2005 produkcja Renault Clio II generacji została zakończona, to do dziś na niektórych rynkach auto nadal jest oferowane pod nazwami Clio Storia lub Clio Campus.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Robert
Renault Clio II
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
Mam to auto od 3 lat. Kupiłem już z założonym gazem. Przejechałem już nim około 80.000km. Poza drobną awarią szyby nic się nie dzieje. Auto jest BARDZO dynamiczne, sprawia ogromną frajdę z jazdy. Wyprzedzanie również idzie bardzo sprawnie dzięki czemu jazda może być bezpieczniejsza. Żałuję tylko, że nie znalazłem wersji 5cio drzwiowej, bo ta 3 drzwiowa jest mało praktyczna jeśli ma się dziecko lub jeździ w więcej niż 2 osoby. Spalanie przy "szaleństwie" = 11 litrów gazu, więcej nigdy nie spalił. Silnik pomimo przebiegu nie bierze grama oleju. Sprawdzona konstrukcja! To bzdura, że gaz niszczy silnik. Mój egzemplarz jest tego najlepszym przykładem. Polecam każdemu, nie będziecie żałować.
5,0
~Andrzej S.
Renault Clio II
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
Witam. Posiadam to auto od około roku. Wcześniej jeździłem również małymi autami, ale też z mniejszymi silnikami. Zastanawiałem się długo czy 1.6 16V to dobry wybór... Czy nie wzrosną koszty eksploatacji. Teraz po roku mogę śmiało stwierdzić, że była to bardzo dobra decyzja!!! Oc w skali roku wyniosło mnie niecałe 90zł więcej niż w corsie (corsa 1.2 16V 68km), spalanie na bardzo podobnym poziomie!!! Po założeniu gazu jeździ się naprawdę tanio. Mój egzemplarz jest jak na razie bezawaryjny. Bardzo bogate wyposażenie, np.: 6 poduszek i climatronic. Ja w tym momencie nie zamieniłbym tego auta na żadne inne z tego segmentu. Prowadzi się doskonale, 97% aut nie ma szans w odejściu spod świateł ( w zasadzie benzyniaki do 2.0 litrów zostają w tyle, można rozczarować nie jednego właściciela bmw, audi czy vw) wyprzedzanie na trasie bardzo komfortowe, klima bardzo wydajna, części tanie i ogólnie dostępne, bardzo ładna sylwetka i co najważniejsze to auto nie rdzewieje, podwójny i obustronny ocynk to mistrzostwo w tym aucie!!! Jestem BARDZO, BARDZO zadowolony. Gdybym miał cofnąć się w czasie to wybrałbym jeszcze raz clio 1.6 16V
4,2
~Konrad
Renault Clio II
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
Świetny samochód, naprawdę jestem z niego bardzo zadowolony, użytkuję już jakiś czas i jeszcze mnie nie zawiódł. Ma wszystko czego potrzebuję, a komfort jazdy jest jak z bajki. To auto spełnia wszystkie moje wymagania i zanim ktoś napisze, że "kierowcy Renaulta nie bzykają". niech wejdzie na lg mojej znajomej: @pobudzenie, bo ten mit został tam przeze mnie obalony :) Pozdrawiam.
Średnie spalanie dla Renault Clio II Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW 1998-2010
7,5
l/100 km
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Renault Clio II
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
Jezdzilem Renault okolo 4 lata, wiec mam realna opinie. Kilka slow na temat samego silnika- jest rewelacyjny, potrafi wcisnac w fotel i przyspieszenie jak na tej klasy auto jest bezkonkurencyjne. Jezdzilem wersja 2.0 sport i roznica nie byla szczerze mowiac mocno odczuwalna. Srednie spalanie przez te lata to okolo 8.6-8.7 l przy stosunkowo ciezkiej nodze ale nawet uzytkowane kilka dni przez kobiete nie zmienialo parametrow. Jest to stary silnik, wiec oszukiwanie samego siebie liczac na 7 i nizej jest dla mnie po prostu smieszne :) pozdrawiam!
7,6
Renault Clio II
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
Spalanie to przede wszystkim zależy od sposobu jazdy. Wiadomo, że jak będziemy cisnąć to i benzin więcej się zużyje. Podane przeze mnie wyniki są osiągami przy umiarkowanym stylu jazdy, z przewagą jazdy po dużym mieście. 6l na trasie - 3 osoby, bagaże, średnia prędkość 80 - 100 km/h, teren górzysty. Jak się klijówce przyciśnie 200 km/h to bierze 16l/100km, ostra jazda (pierwszy od świateł do świateł) po mieście z 10l weźmie, ale ogólnie uważam, że samochód jak na swoje osiągi, w porównaniu z innymi markami, modelami 1,6 16v, jest na prawdę całkiem oszczędny. pozdr.
7,8
Renault Clio II
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
Autko wdzięczne do jazdy, tanie w utrzymaniu. Jedyny minus jak na miejskie autko to mała zwrotność. W wieku ponad 20 lat zrobiło bez problemu 1500 km w Bieszczady i z powrotem. Z tym silnikiem dynamiczne i potrafiące zaskoczyć innych kierowców, wyprzedzanie bezstresowe. Nadal dzielnie służy w rodzinie.

Usterki Renault Clio II

Liczba wpisów: 99
Wyciek spod uszczelki głowicy silnika czy na simmeringu wałka rozrządu?
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW 1998-2010
  • silnik
  • 266 tys. km
Witam, Miał może ktoś z Was podobny problem, przebieg Reni to już 266 000 km (mocno wyeksploatowany). Częste wycieki, ostatnio była wymieniana uszczelka pokrywy zaworów i uszczelniana odma, po przejechaniu może z 200kmwyciek oleju znowu się pojawił. Cieknie z tylnej części od strony pasażera, diagnoza mechanika to wyciek spod uszczelki głowicy. Za jakiś czas jednak planuje sprzedać samochód, bo po przekalkulowaniu kosztów napraw ( a ciągle się coś sypie) stwierdziłem, że to skarbonka bez dna. Mieliście może podobny problem, jak długo można mniej więcej jeździć z takim wyciekiem? Innych objawów od strony uszczelki pod głowicą nie mam. Pozdrawiam wszystkich.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Sprzęgło
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW 1998-2010
  • układ napędowy
Witam.Mam problem z kultura pracy sprzęgła i reakcja pojazdu na zmianę biegów.Szarpie autem przy zmianie biegów,przy dynamicznym zmianie biegów szarpanie jest mniejsze natomiast przy wolnym falują a pojazd jakby miał opóźniona reakcje na zmianę biegów.Biegi wchodzą normalnie bez otarć,zgrzytania,bardzo lekko.Podczas jazdy przy lekkim odpuszczeniu gazu szarpie mocno gałka zmiany biegu do przodu,jest bo bardzo wyczuwalne przy położeniu na biegu 2 i 4,kiedy gałka jest na 1,3,5 szarpanie jest mniejsze.Ostatnio co robiłem to wymieniałem poduszkę przy lewarku bo szarpała na biegu jałowym,teraz jest ok.Kolejnym dziwna reakcja auta jest poszarpywanie przy wolej jeździe przy redukcji na bieg 2 np podjeżdżając pod próg zwalniający.Auto posiada instalacje gazowa ale i na gazie i na benzynie problemy są takie same.Co może być przyczyna takiej pracy sprzęgła i pojazdu,proszę o jakaś opinie,dziękuje za uwagę.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Brak reakcji na pedał gazy przy ciepłym silniku
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW 1999-2010
  • instalacja elektryczna
Samochód po przejechaniu odcinka drogi i zatrzymaniu odpala ale nie reaguje na pedał gazu. Po 3-4 godzinach po schłodzeniu silnika wraca reakcja na pedal gazu. Wcześniej zapala się kontrolka uszkodzenia elektronicznego - spiralka z zygzakiem.Usterka wystąpiła latem ubiegłego roku i nie pojawia się zimą.W sevisie poczatkowo stwierdzono, że przyczyna jest przepustnica,przeczyszczenie jej nie usunęło problemu. W servisie autoryzowanym stwiedzono uszkodzenie komputera, ktorego wymiana nie zmieniła sytuacji.proszę o poradę jesli ktoś miał podobny problem i go rozwiązał.
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Renault Clio II Hatchback