Szukaj

Informacje o Renault Clio III Hatchback 5d 1.5 dCi 68KM 50kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Auta małe

Silników benzynowych jest klika i mają po parę wariantów mocy. Najmniejszy 1.2l 65KM odnajdzie się w mieście. Toczenie auta od świateł do świateł dobrze mu wychodzi, przy niskich obrotach nie bombarduje uszu nadmiernym hałasem, ale jeśli mówić o przyspieszaniu, to jako takie istnieje dopiero powyżej 3 500 – 4 000 obr./min. Trochę lepiej jeździ wersja 75-konna, a najlepiej – 100-konna. Dzięki małej pojemności cała ta drużyna jest dość oszczędna. Fani mocnych doznań mogą zajrzeć na koniec cennika – tam króluje 2-litrowa „benzyna” o mocy 200KM, która zmienia to małe autko w coś naprawdę wrednego i szybkiego. Za dużo? Są też motory 1.6l i 1.4l o mocach 98-110KM. Szczególnie 1.4l jest trochę słaby przy niskich obrotach, ale i tak okaże się dość dobry, jeśli zdecydujecie się jeździć też poza miastem. Diesel ma 1.5l i spory rozrzut mocy. Najsłabsza, 68-konna wersja generuje takie odczucia jak najsłabsza „benzyna” z tym, że zimna jest dodatkowo głośna i cała drży. Wariant 86-konny powinien już zadowolić większość osób, a jeśli nie – jest też 106-konny. Zrywny i drogi.

czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 68 KM (50 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 1700 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Karoseria - Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,4
~Faza11
Renault Clio III
Hatchback 5d 1.5 dCi 68KM 50kW
Silnik OK, 2 razy wymiana wahacza (luzy). Eksploatacja, jak na razie bezproblemowa, ale: 1-wymiana żarówek z przodu to horror, Lewy reflektor to konieczność wyjęcia akumulatora i plastikowej obudowy. Prawa strona całkiem niedostępna - nie dość, że głęboko schowane dojście, to dostęp blokowany przez przewód klimatyzacji lub wlew płynu do spryskiwacza. Lepiej na podnośnik i zdjąć zderzak i całą lampę. Tylny klosz trzega wazeliną nasmarować, bo ciężko wychodzi z gniazda. Zużycie paliwa też za duże, bo w mieście 6-6,5 l/100km. W trasie od 5 l/100km - albo inni podają bzdury, albo mój jest wyjątkowy. Pasek rozrządu wymieniłem po 11 latach, wyglądał jak nowy. Przydałaby się skrzynia 6 biegowa, bo przy 120 km/h trzyma już duże obroty. Do miasta OK.
4,8
~Nojsza
Renault Clio III
Hatchback 5d 1.5 dCi 68KM 50kW
Auto od nowości w rodzinie, 220.000km za nim, skrzynia, Turbo, wtryski ,silnik, nawet sprzęgło nie ruszane odkąd wyjechało z fabryki. Części eksploatacyjne zawsze oryginały i zawsze wcześniej niż wymagane przez serwis i niezawodnie lata po Polsce. Wystarczy nie dziadoszczyć na filtry i oleje i będzie latać praktycznie za darmo, 4,1l/100 dla kobiety, max 5 jak gonie je bo jestem spóźniony.
4,3
~SebastianAD
Renault Clio III
Hatchback 5d 1.5 dCi 68KM 50kW
Autko idealne do miasta i na wypady za miasto. Silnik 1.5 o mocy 68 koni, dzięki temu że to diesel, daje radę w mieście i pali mało. Na trasie przy 110km/h pali 4 litry ropy a przy 140km/h pali około 6.5-7.5 litra ropy na 100km. Wykończenie niezłe, plastiki nie trzeszczą bardzo, i nie zdradzają że są bardzo tanie.
Średnie spalanie dla Renault Clio III Hatchback 5d 1.5 dCi 68KM 50kW 2005-2010
4,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,1
Renault Clio III
Hatchback 5d 1.5 dCi 68KM 50kW
Średnio pali 4,1 - 4,2 przy normalnej jeździe /lubię jazdę dynamiczną /. Na autostradzie, jadąc ostro średnie spalanie skoczy do 4,8 i więcej.W Listopadzie spróbowałem jazdy bardzo oszczędnej / rozpędzanie do określonej prędkości szybkimi zmianami biegów i podtrzymywanie prędkości/. Fakt, że była to jazda bez dynamiki i taka "łajzowska", ale na 50 litrach ON zrobiłem 1300 km. Średnie zużycie 3,8 l. Autko przejechało 40 tys. km po Polsce, odwiedziło Włochy i Niemcy a pali w zależności od tego ile patrzy się na chwilowe zużycie i jaki czas został do celu. Maksymalna prędkość z jaką jechało to 170 km/h /producent podaje 156/. Mam też Lagunę 1,6/16V. Oszczędności przy jeździe codziennej Clio czuje się w portfelu. Lalunia to komfort, a Clio oszczędność kasy.
4,4
Renault Clio III
Hatchback 5d 1.5 dCi 68KM 50kW
ogólnie dobrze zawsze poniżej 5l/100 ale kolegi stare punto 1,9 jtd pali mniej i jak się zbiera i to pomimo przebiegu 280000 brak porównania Clio wypada tragicznie w porównaniu ze starym Punto chociaż jest ładniejsze i większe.
5,0
Renault Clio III
Hatchback 5d 1.5 dCi 68KM 50kW
Bardzo ekonomiczny silnik, choć do spalania katalogowego trochę mu brakuje - tzn pali więcej niż przewidział katalog. Ekonomiczna jazda na trasie (ok 90-100km/h) to spalanie rzędu 4.2-4.5l/100km, szybka trasa (110-130km/h) to ok 5.5-6l/100km w mieście ok 5.3-5.5l/100km.

Usterki Renault Clio III

Liczba wpisów: 28
Jaki olej lać do silnika TCE
  • Renault Clio III Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
Witam Mam nadzieję, że wpis dotrze do właścicieli samochodów z silnikami TCE i ogólnie Turbo Benzyn Renault. Wbrew temu co mówią obiegowe opinie, że wszystkie oleje są takie same w praktyce różnią się dość znacznie. Mówię tu tylko o syntetykach. Inny olej jest potrzebny do Renault TCe a inny do silników Mazdy czy Forda. Jeśli chodzi o Turbo Renault olej MUSI spełniać normę RN710: ELF Evolution 5w40 {nie excellium), Castrol Edge 5w40. Te marki sprawdziłem, wersje 5w30 tych olei nie spełniają tej normy. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
wycieraczki nie działają
  • Renault Clio III Hatchback 5d Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
  • instalacja elektryczna
Wycieraczki przestały działać. Powód - spalenie silnika wycieraczek, a praprzyczyną było zatkanie odpływu przedniego podszybia spowodowane resztkami zgniłych liści, nasion i kurzu. Tak kończy się parkowanie pod drzewami. Naprawa (czyli wymiana silnika wycieraczek) 2000 zł. Samo oczyszczenie podszybia 150 zł. Najpewniej bez rozkręcania kratki podszybia można by przetykać odpływ odpowiednio długą i odpowiednio sztywną plastikową rurką o średnicy do 2 mm. Odpływ jest z lewej strony podszybia.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Usterka wrtysku, lampka stop, brak mocy
  • Renault Clio III Hatchback 3d 1.5 dCi 68KM 50kW 2005-2010
  • układ wtryskowy
Witam. Posiadam Reno Clio III 1.5 dci. Przy przebiegu silnika 45000 km (2009) w trakcie jazdy pojawił się komunikat "USTERKA WTRYSKU" , pojawiła się kontrolka "STOP" na desce oraz brak mocy silnika (pedał gazu do oporu a silnik jakby coraz mniej mocy dostawał). Okazało się, że muszę wymienić wszystkie wtryski, ponieważ nie trzymają ciśnienia w układzie. Nowe wtryski kosztowały 1300 zł kupiłem 2 sztuki, a z pozostałymi dwoma zregenerowałem za 600 zł. Łącznie cały koszt z diagnostyką, wymianą filtra paliwa oraz dowozem wtrysków do regeneracji wyniosła mnie 4500 zł. Mamy luty 2011 i podobne objawy ukazują się. Ropę tankuje na jednych z renomowanych stacji (OxxxN - nazwę producenta ropy nie podaje relkama/antyreklama)
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Renault Clio III Hatchback 5d