Szukaj

Renault Clio V Hatchback 5d – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Informacje o Renault Clio V Hatchback 5d

Lata produkcji: 2019 – 2023
Segment: Auta małe
Produkowany od roku 1990, jeden z najsłynniejszych samochodów segmentu B i zarazem najchętniej kupowane auto w dziejach francuskiej motoryzacji. W gamie francuskiej marki Renault Clio stał się następcą Renault 5. Nazwa Clio nawiązuje do mitologii greckiej, a konkretnie imienia muzy historii – Klio. Clio jest też pierwszym modelem od lat 60. ub. wieku, w którym francuski producent zaniechał nazywania swoich modeli oznaczeniami liczbowymi. Do tej pory stworzono cztery generacje modelu , które sumarycznie sprzedane zostały w liczbie ponad 11 milionów egzemplarzy. Najnowsza generacja Renault Clio została wprowadzona na rynek w roku 2012. W Kraju Kwitnącej Wiśni samochód oferowany jest jako Renault Lutecia. Clio jest także pierwszym modelem, które dwukrotnie (w roku 1991 oraz 2006) zdobyło tytuł European Car of the Year.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,4 m
Promień skrętu 5,2 m
Długość 4050 mm
Szerokość 1798 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1988 mm
Wysokość 1440 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 1979 mm
Rozstaw osi 2583 mm
Zwis przedni 830 mm
Zwis tylny 637 mm
Prześwit 135 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 991 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 165 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 942 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1372 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1370 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1069 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 391 l
Długość ze złożoną tylną kanapą 1464 mm
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

5,0
~Dominik
Renault Clio V
Hatchback 5d 1.0 TCE 100 LPG 100KM 74kW
Dwa lata użytkowania i 64 tys. przebiegu, więc mogę już trochę o tym aucie powiedzieć. W tym segmencie auto niemal idealne. Świetnie sprawdza się w mieście i, co potrafi mocno zaskoczyć, bardzo dobre w trasie. W mieście, jak to na miejskie auto przystało zwrotne, łatwo zaparkować, natomiast w trasie nawet przy prędkościach autostradowych daje sobie radę i jest na tyle komfortowe i dobrze wyciszone, że może zawstydzić niektóre samochody nawet z wyższych segmentów. Pasażerowie, którzy mieli okazje przejechać się ze mną w dłuższej trasie byli zadziwieni, jak właśnie jest komfortowe nawet przy wyższych prędkościach, więc jeśli ktoś potrzebuje auta głównie do miasta lub niedługich codziennych tras i czasem by gdzieś skoczyć dalej, a duży bagażnik nie jest koniecznością, to mogę z czystym sumieniem polecić. Oprócz dobrego wyciszenia, ma wygodne fotele, resorowanie jest na dobrym poziomie i miejsca wystarczy nawet dla 4 dorosłych osób, pod warunkiem, że nie będą to koszykarze/siatkarze lub Hadkorowy Koksu z kolegami ;). Renault Clio V bardzo dobrze się prowadzi (oczywiście nie zapominając jaki to segment i że nie jest to limuzyna czy auto sportowe), ładnie wchodzi w zakręty, wspomaganie kierownicy odpowiednio maleje wraz ze zwiększeniem prędkości i wracając do jazdy autostradami, jest zadziwiająco odporne na boczne podmuchy wiatru (chyba dzięki swoim kształtom i że jest to niski samochód, a nie kolejny napompowany crossover), nawet przy 140 km/h jedzie niemal jak przyklejony, kierowca czuje ten komfort, że nie musi co chwilę korygować toru jazdy i silnik, mimo skromnego litra i 3 cylindrów naprawdę daje radę, ładnie się odpycha, da się tym wyprzedzić bez odmawiania modlitw i jedzie przyzwoicie nawet z pasażerami i bagażem. Przy 140 km/h lekko ponad 3 tys. obrotów, silnik niespecjalnie męczy się również na drogach szybkiego ruchu. Co do awaryjności, nowe auto z salonu, więc nie ma o czym mówić, chociaż w sumie w dzisiejszych czasach różnie to bywa z jakością "nówek z salonu", ale w przypadku mojego Clio tylko jedna naprawa gwarancyjna - wadliwy zamek przednich drzwi pasażera - mimo, że drzwi były zamknięte, komputer odczytywał, że zamknięte nie są i działo się to tylko przy minusowych temperaturach, ale bez problemu załatwione w ramach gwarancji w ASO, wymieniony zamek. Poza tym nic. Tylko wymiany oleju (skróciłem do przebiegów co 15 tys. z oczywistych względów, bo producent zaleca co 30 tys. wymianę, ale każdy, kto dba o samochód do takich zaleceń na pewno nie będzie się stosował). Z minusów, drzwi nie osłaniają progów i bardzo się brudzą przez to, co wpływa nie tylko na estetykę, ale można sobie pobrudzić spodnie czy, w przypadku kobiet, spódnicę lub sukienkę, ale wiadomo, nie jest to limuzyna i może nie ma co się czepiać, od czasu do czasu progi trzeba wyczyścić. I jeszcze silnik, fajnie się wkręca na obroty, zapewnia dobrą dynamikę, turbosprężarka robi robotę, ale kultura pracy mogłaby być lepsza. Czuć czasem, że to 3 cylindry, szczególnie po odpaleniu zimnego silnika w okresie jesień, zima, wczesna wiosna - czuć delikatne wibracje i właśnie gdy temperatury są w okolicach zera i niżej, pierwsze kilkaset metrów do kilometra może się zdarzyć, że silnik szarpnie, tak jakby się dławił, po chwili, gdy "złapie" temperaturę, problem znika. Jest to jednak nie tyle cecha (wada) Clio, co silnika 1.0 TCe, bo ten sam problem występuje w Dacii. Poza tym silnik bardzo dobry, z tego co się czyta i słyszy, trwały, ale przy "ciężkiej nodze" ma apetyt na paliwo, na szczęście LPG jest tanie :). Skrzynia biegów, hmmm, czy czepiać się jej? Francuska, długie skoki drążka (wolę japońskie manuale), ale zestopniowana przyzwoicie, spełnią swoją rolę, 6 bieg zbawienny na eskach i autostradach.
Dodane 1 miesiąc temu
2,5
~Niezadowolony klient
Renault Clio V
Hatchback 5d 1.0 TCE 100 LPG 100KM 74kW
Szanowni Państwo, z przykrością dzielę się moim rozczarowaniem związanym z zakupem nowego samochodu marki Renault oraz jakością obsługi zarówno posprzedażnej, jak i serwisowej. Liczyłem na wysoki standard – zgodny z renomą marki – niestety rzeczywistość okazała się daleka od oczekiwań. Samochód zakupiony w salonie Renault Nawrot pod Wrocławiem od początku wykazywał niepokojące objawy związane z pracą klimatyzacji. Zgłaszany wielokrotnie hałas (najprawdopodobniej z zaworu rozprężnego) znacząco wpływa na komfort podróży i nie powinien być bagatelizowany w aucie nowym, klasy wyższej. Serwis Renault Yama w Bydgoszczy, pomimo moich zgłoszeń i kolejnych wizyt, ostatecznie odmówił wykonania naprawy gwarancyjnej, powołując się na opinię działu technicznego Renault. Zostałem poinformowany, że „takie dźwięki są normalne” i występują również w innych pojazdach o podobnej specyfikacji. Trudno mi pogodzić się z taką interpretacją, szczególnie że hałas ten znacząco pogarsza odczucia z użytkowania pojazdu. Zamiast konstruktywnego podejścia i chęci wyeliminowania uciążliwości – otrzymałem ofertę odpłatnej diagnostyki, jeśli problem się „nie potwierdzi” zgodnie z kryteriami wewnętrznymi marki. Dodatkowo, zgłoszenie dotyczące niskiego poziomu czynnika chłodzącego pozostało bez odpowiedzi, co również budzi wątpliwości co do rzetelności podejścia do serwisowania. Renault Polska, jak dotąd, również nie zaoferowało żadnego konkretnego rozwiązania. Mam nadzieję, że sprawa zostanie jeszcze raz przeanalizowana – z uwzględnieniem realnych odczuć użytkownika, a nie wyłącznie wytycznych technicznych. Jako klient oczekuję przede wszystkim szacunku, rzetelnej diagnozy i rozwiązania, które przywróci pełną funkcjonalność i komfort jazdy samochodem – zgodnie z tym, co marka Renault deklaruje w swoich materiałach marketingowych. Mam nadzieję, że mój głos zostanie potraktowany poważnie, a doświadczenia innych klientów będą lepsze.
Dodane 4 miesiące temu
2,9
~Niezadowolony klient
Renault Clio V
Hatchback 5d 1.0 TCE 100 LPG 100KM 74kW
Zakup nowego samochodu Renault Clio V miał być dla mnie gwarancją jakości, komfortu i obsługi na najwyższym poziomie. Niestety, rzeczywistość okazała się zupełnie inna. ➡️ Salon Renault Nawrot, Długołęka, gdzie pojazd został zakupiony (04.2025), przekazał mi auto z wadliwym układem klimatyzacji, który od samego początku wydaje nieakceptowalny, uporczywy hałas wpływający na komfort podróży. W trakcie parowania telefonu po zakupie auta okazało się, że nie graj głośnik w drzwiach kierowcy. Drzwi zostały rozebrane a przyczyny usterki nie zdiagnozowano. Dodatkowo jeżdżąc po mieście są ciągłe zakłócenia w odbiorze głównych stacji radiowych. Na dzień dzisiejszy stanowisko jakie Renault Polska podjęło to oczekiwanie w lipcu na aktualizację oprogramowania, które jak powiedzieli w serwisie Yama Bydgoszcz może pomoże, szok. Zamiast pomocy – brak konkretnego zainteresowania, liczyła się niestety tylko sprzedaż. ➡️ Serwis Renault przy ul. Nowotoruńskiej w Bydgoszczy (Yama Sp. z o.o.) wielokrotnie otrzymał ode mnie jasne zgłoszenie problemu – zarówno ustnie, jak i pisemnie. Po wielu wizytach usłyszałem lakoniczne stwierdzenie, że „tak po prostu musi być”, bo inne auta „też tak mają”. Oferowanie dodatkowej diagnostyki na mój koszt, mimo że problem występuje od początku, jest szczytem ignorancji. Nie sprawdzili nawet poziomu czynnika chłodzącego w układzie klimatyzacji bo jak się okazało w innym autoryzowanym serwisie ilość była zbyt niska! ➡️ Renault Polska – mimo kontaktów i eskalacji – nie potrafi lub nie chce zająć się problemem. Domyślam się, że chodzi tu o wadę konstrukcyjną jakiegoś elementu w instalacji klimatyzacji ale nie chcą się do tego przyznać. Ostatecznie otrzymałem oficjalną odmowę podjęcia działań gwarancyjnych. Mam się „przyzwyczaić” do hałasu, który w innych markach premium czy choćby popularnych – byłby natychmiast traktowany jako usterka. ⚠️ To sytuacja niedopuszczalna. Renault prezentuje kompletny brak odpowiedzialności za swoje produkty, lekceważenie klienta i próbę zrzucenia winy na „normy hałasu” – które same sobie ustalają. W dobie tak zaawansowanej konkurencji i oczekiwań rynku – to wizerunkowe samobójstwo. Nie pozostawię tej sprawy bez dalszego biegu – planuję opisanie jej szerzej w mediach, na forach oraz poprzez odpowiednie instytucje (UOKiK, Rzecznik Praw Konsumenta). Zamierzam też skorzystać z pomocy prawnej, ponieważ sytuacja dotyczy pojazdu fabrycznie nowego, który od początku nie spełnia deklarowanych standardów komfortu i użytkowania. Zdecydowanie NIE polecam zakupu pojazdów marki Renault oraz korzystania z usług wymienionych punktów. ⚠️Renault – czas najwyższy zająć się jakością nie tylko samochodów, ale i własnej sieci serwisowej oraz obsługi klienta.
Dodane 4 miesiące temu
Średnie spalanie dla Renault Clio V Hatchback 5d
5,9 – 6,9
l/100 km
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Renault Clio V
Hatchback 5d 1.0 TCE 100 LPG 100KM 74kW
Gdybym patrzył na wynik z komputera to nie byłbym jakoś zachwycony. Natomiast co ciekawe, co tankowanie sprawdzam zużycie z dystrybutora i wychodzi nawet o litr mniej w rzeczywistości. Najlepszy wynik osiągnąłem jadąc w trasie na tempomacie 90-100km/h i wyszło 5.1... ale do tabeli nie podaję tego wyniku, ponieważ nie jestem pewien czy przypadkiem wiatr mi nie pomógł (choć trasę jechałem w dwie strony). Z drugiej strony, zimą w korkach i przy wyłączonym systemie S&S dobijam do wyniku powyżej 10l/100 według komputera co daje ponad 9 na instrybutorze. Jadąc normalnie, bez spiny można spokojnie osiągać 6.5-7.5 sredniego zużycia LPG.
Dodane 3 lata temu
5,7
Renault Clio V
Hatchback 5d 1.0 TCe 100KM 74kW
Przy płynnej ale dynamicznej jeździe głównie po Krakowie, wg wskazań komputera mieści się w 6l/100km, co uważam za dobry wynik. Przy prędkościach autostradowych z uwagi na brak szóstki to jest ok 6,5-7l, 160km/h to już ok 8l, przy spokojniej jeździe do 80km/h można zejść w okolice 4l, ale to już ecodriving bardzo...
Dodane 2 lata temu
5,9
Renault Clio V
Hatchback 5d 1.0 TCe 90KM 67kW
W mieście w zależności od tego czy jadę ja czy żona pali 6-7 litrów przy spokojnej jeździe. Jak się chce, to można i przy dynamicznej jeździe uzyskać trochę więcej. Natomiast na trasie wszystko zależy od prędkości. Drogami krajowymi nie przekraczając 100 km/h można zejść poniżej 5l/100km bez problemu. Jeśli chodzi o wyższe prędkości, to przy stałej prędkości 100 km/h wychodzi około 5,3 l/100km, przy 120 będzie to 5,7-6 l/100km, a przy 140 km/h 6,5-7l/100km.
Dodane 2 lata temu

Usterki Renault Clio V

Liczba wpisów: 40
Kontrolki kierunkowskazów
  • Renault Clio V Hatchback 5d 1.0 TCe 100KM 74kW 2019-2020
  • instalacja elektryczna
  • 20 tys. km
Witam. Mam taki problem. Co jakiś czas po włączeniu kierunkowskazu nie miga kontrolka kierunkowskazu na desce rozdzielczej. Czasem mignie czasem kilka sekund nie miga. Kierunkowskazy na zewnątrz działają normalnie. Wraz z tym nie włącza się piszczek, który robi pik pik. Problem występuje zarówno z kierunkowskazem lewym jak i prawym. Problem powyższy zdarza się od czasu do czasu, raz czasem dwa razy w miesiącu, trwa przez kilka kilometrów, a potem samoczynnie wraca do stanu normalnego. Czy ktoś może pomóc?
Dodane 2 lata temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
Radio gubiące fale oraz stukające oparcie kanapy lub stykającą klapa bagażnika
  • Renault Clio V Hatchback 5d
  • inne
  • 6 tys. km
Cześć. Posiadam od równo roku Clio V 1.0 TCe bez gazu. Rocznik 22 - 6500 przebiegu. Od samego początku borykam się z dwoma problemami: 1. Radio, które przerywa (gubi na 1-2 sekundy) co jakiś czas podczas grania (każda stacja) 2. Stuki oparcia tylnej kanapy lub stukająca klapa bagażnika - stuka coś z tylu na wybojach. Piszę tu, ponieważ ASO rozkłada ręce tzn. zaktualizowali radio z 5 razy - brak poprawy i ich porada to słuchać stacji o dobrym zasięgu (serio). Radio bez nawigacji. Co ciekawe w rodzinie jest Captur II (radio z nawigacją) i odbiera wszystkie stacje wszędzie bez żadnych zakłóceń Do tego te stuki - podciągnęli zaczep oparcia - nic nie dało. Nasmarowali zamek klapy - nic nie dało. Skwitowali powyższe problemy, ze chyba ten typ tak ma… Czy ktoś może spotkał się z podobnymi problemami?
Dodane 2 lata temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Brak aktywnego hamowania
  • Renault Clio V Hatchback 5d 1.3 TCe 130KM 96kW 2019-2020
  • inne
  • 28 tys. km
Witam. Od pewnego czasu mam problem z przednią kamerą która jest odpowiedzialna za aktywne hamowanie , czytanie znaków drogowych . Po uruchomieniu silnika i ruszeniu z parkingu po pięciu minutach pojawia się komunikat na głównym wyświetlaczu że PRZEDNIA KAMERA NIE DZIAŁA , AKTYWNE HAMOWANIE JEST WYŁĄCZONE i na desce rozdzielczej zapala się ikonka małego autka w kolorze pomarańczowym. Przeczytałem w instrukcji że jeżeli tak się dzieje to żeby zatrzymać pojazd , wyłączyć silnik i odczekać kilka minut a problem zniknie . Niestety problem pojawia się po przejechaniu kilku minut.
Dodane 2 lata temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Renault Clio V Hatchback 5d

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów