Szukaj

Informacje o Renault Clio V Hatchback 5d 1.0 TCe 100KM 74kW 2019-2020

Lata produkcji: 2019 – 2020
Segment: Auta małe
Produkowany od roku 1990, jeden z najsłynniejszych samochodów segmentu B i zarazem najchętniej kupowane auto w dziejach francuskiej motoryzacji. W gamie francuskiej marki Renault Clio stał się następcą Renault 5. Nazwa Clio nawiązuje do mitologii greckiej, a konkretnie imienia muzy historii – Klio. Clio jest też pierwszym modelem od lat 60. ub. wieku, w którym francuski producent zaniechał nazywania swoich modeli oznaczeniami liczbowymi. Do tej pory stworzono cztery generacje modelu , które sumarycznie sprzedane zostały w liczbie ponad 11 milionów egzemplarzy. Najnowsza generacja Renault Clio została wprowadzona na rynek w roku 2012. W Kraju Kwitnącej Wiśni samochód oferowany jest jako Renault Lutecia. Clio jest także pierwszym modelem, które dwukrotnie (w roku 1991 oraz 2006) zdobyło tytuł European Car of the Year.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2019 do 2020 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Wyciszenie

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,9
~Bartero
Renault Clio V
Hatchback 5d 1.0 TCe 100KM 74kW
Pomysł zakupy salonowego auta pojawił się u mnie spontanicznie i od razu pierwszą myślą było nowe Clio, które w porównaniu z konkurencją wypada lepiej pod niemal każdym względem. Miało być coś z wyprzedaży, ale po dłuższym namyśle sam skonfigurowałem dla siebie wersję Intens, czego do dziś dnia nie żałuję. Dobrane 17 calowe felgi, które dodają autku wyjątkowego charakteru, w pakiecie z białym kolorem i czerwonymi wstawkami na karoserii. Nie testowałem innych aut z segmentu B, czułem pewność, że Clio jest w stanie po prostu zaoferować mi wszystko czego trzeba do komfortowego podróżowania.
4,5
~R.S.Line
Renault Clio V
Hatchback 5d 1.0 TCe 100KM 74kW
Auto wizualnie jak i technlogicznie wg mnie nie ma sobie równych w tej klasie. Wybrałem możliwie najwyższą wersję dostępną w dniu zakupu tj R.S.Line, niestety totalnym zaskoczeniem i jednocześnie minusem jest brak oświetlenia dla tylnej kanapy co sprawia, że wieczorami trzeba tam zaglądać z latarką. Kolejna rzecz to klapa bagażnika - przycisk jest umiejscowiony dosyć nietypowo, bo nad tablicą rejestracyjną ale idzie przywyknąć. Gdyby po naciśnięciu klapa unosiła się automatycznie to można by było wybaczyć umiejscowienie tego przycisku. Przebieg auta na dziś dzień to niecałe 9 tyś km, a już gościło w serwisie z awariamii. Zanim na liczniku ukazał się pierwszy tysiąc to padła klimatyzacja, okazało się, że przestała działać sprężarka. Kolejna usterka to ładowarka indukcyjna, która również odmówiła posłuszeństwa. Dodatkowo auto miało kilka odchyłów takich jak zapalające się ekrany po zamknięciu auta oraz brak rekacji tych samych ekranów po wejściu do samochodu, a powinno być zupełnie odwrotnie. Była też sytuacja gdzie przestały działać czujniki parkowania i nie można było zmienić głośności w radiu ale następnego dnia jak gdyby nigdy nic wszystko wróciło do normy. Auto jest młode ale jak przrbieg 9 tyś km to i tak sporo. Zobaczymy co będzie dalej. Poza tym dobrze się prowadzi i jest naprawdę świetnie wykończone. Jeśli poważnych usterek nie będzie zbyt dużo to za 3 lata znów wrócę do salonu po Renault ale tym razem być może już po nowe Megane jeśli do tego czasu ukaże się :)
4,5
~Mariusz
Renault Clio V
Hatchback 5d 1.0 TCe 100KM 74kW
Nieduże auto, ale sporo oferujące. Moim zdaniem najładniejszy samochód w tej klasie. Wyposażenie ok, bez dopłaty ma wszystkie podstawowe rzeczy, jakich oczekuje się od współczesnych samochodów. Szczególnie podobają mi się przednie światła led (w każdej wersji), cena jedna z niższych na rynku (przynajmniej kiedy go kupowałem). Daje sporo przyjemności z jazdy, czuję się jakby jechało się większym autem, a to tylko niewielka klasa "miejska". Bardzo dobrze radzi sobie w mieście, na trasie nie odczuwa się zmęczenia. Jedynie przy większych prędkościach na autostradzie słychać szum powietrza. Intuicyjna obsługa radia/klimatyzacji - jako kierowca nie można narzekać - lecz pasażer na nierównej drodze może mieć problemy z obsługą "tabletu" sterującego. Ogólnie naprawdę można cieszyć się tym autem.

Usterki Renault Clio V

Liczba wpisów: 38
Kontrolki kierunkowskazów
  • Renault Clio V Hatchback 5d 1.0 TCe 100KM 74kW 2019-2020
  • instalacja elektryczna
  • 20 tys. km
Witam. Mam taki problem. Co jakiś czas po włączeniu kierunkowskazu nie miga kontrolka kierunkowskazu na desce rozdzielczej. Czasem mignie czasem kilka sekund nie miga. Kierunkowskazy na zewnątrz działają normalnie. Wraz z tym nie włącza się piszczek, który robi pik pik. Problem występuje zarówno z kierunkowskazem lewym jak i prawym. Problem powyższy zdarza się od czasu do czasu, raz czasem dwa razy w miesiącu, trwa przez kilka kilometrów, a potem samoczynnie wraca do stanu normalnego. Czy ktoś może pomóc?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Radio gubiące fale oraz stukające oparcie kanapy lub stykającą klapa bagażnika
  • Renault Clio V Hatchback 5d
  • inne
  • 6 tys. km
Cześć. Posiadam od równo roku Clio V 1.0 TCe bez gazu. Rocznik 22 - 6500 przebiegu. Od samego początku borykam się z dwoma problemami: 1. Radio, które przerywa (gubi na 1-2 sekundy) co jakiś czas podczas grania (każda stacja) 2. Stuki oparcia tylnej kanapy lub stukająca klapa bagażnika - stuka coś z tylu na wybojach. Piszę tu, ponieważ ASO rozkłada ręce tzn. zaktualizowali radio z 5 razy - brak poprawy i ich porada to słuchać stacji o dobrym zasięgu (serio). Radio bez nawigacji. Co ciekawe w rodzinie jest Captur II (radio z nawigacją) i odbiera wszystkie stacje wszędzie bez żadnych zakłóceń Do tego te stuki - podciągnęli zaczep oparcia - nic nie dało. Nasmarowali zamek klapy - nic nie dało. Skwitowali powyższe problemy, ze chyba ten typ tak ma… Czy ktoś może spotkał się z podobnymi problemami?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Brak aktywnego hamowania
  • Renault Clio V Hatchback 5d 1.3 TCe 130KM 96kW 2019-2020
  • inne
  • 28 tys. km
Witam. Od pewnego czasu mam problem z przednią kamerą która jest odpowiedzialna za aktywne hamowanie , czytanie znaków drogowych . Po uruchomieniu silnika i ruszeniu z parkingu po pięciu minutach pojawia się komunikat na głównym wyświetlaczu że PRZEDNIA KAMERA NIE DZIAŁA , AKTYWNE HAMOWANIE JEST WYŁĄCZONE i na desce rozdzielczej zapala się ikonka małego autka w kolorze pomarańczowym. Przeczytałem w instrukcji że jeżeli tak się dzieje to żeby zatrzymać pojazd , wyłączyć silnik i odczekać kilka minut a problem zniknie . Niestety problem pojawia się po przejechaniu kilku minut.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Renault Clio V Hatchback 5d