Szukaj

Informacje o Renault Grand Scenic II Grand Scenic 1.4 TCe 16v 130KM 96kW 2009-2011

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: VANy
Produkowany od 2009 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1397 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 2250 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78 x 73,1 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Danielko
Renault Grand Scenic II
Grand Scenic 1.4 TCe 16v 130KM 96kW
Jestem drugim właścicielem, jak na tą cenę nie ma nic lepszego. Turbo daje miłą elastyczność i dynamikę, oczywiście nie jest to demon szybkości, ale daje radę w nawet 6 osób. Spalanie bardzo zależy od stylu jazdy trasa 90/100 8 litrów, autostrada 120/130 9 litrów, autostrada 160/180 nawet 13 litrów, miasto/korki 11/12 litrów (gazu). Silnik bardzo dobrze znosi LPG, które bardzo obniża koszty jazdy. Co do usterek, auto mam 2 lata i nic się nie działo (tylko części eksploatacyjne). Wyciszenie jest na bdb poziomie. Jak na swoje wymiary zaskakuje przestronnością i praktycznością, a w trzecim rzędzie (po niewielkim przesunięciu drugiego) na prawdę da się usiąść. Auto jest miękkie na zakrętach (jak to we francuskich vanach), na prostym jest stabilne dzięki dużemu rozstawu osi. Najlepszym atutem w przypadku używanego auta jest praktycznie zerowa korozja. !!! Jest to mój drugi Scenic (pierwszy: II gen 1.6) i w żadnym nie spotkałem się z awarią elektroniki. Zdecydowanie polecam, byle nie 1.6 ponieważ spalanie podobne, a dynamika dużo gorsza.
4,5
~JC
Renault Grand Scenic II
Grand Scenic 1.4 TCe 16v 130KM 96kW
Auto kupione w polskim salonie. Przejechane 150 tysięcy km. Auto absolutnie bezawaryjne. Pojemne, praktyczne i wygodne. Olbrzymi bagażnik, brak tunelu w drugim rzędzie siedzeń, dużo schowków. Silnik pozwala na komfortową jazdę (choć nie sportową ) - moc, przyspieszenie wystraszające. Spalanie ok, biorąc pod uwagę wielkość auta - choć zaznaczam, że ja nie zwracam uwagi na oszczędną jazdę. Polecam. Gdyby obecna wersja Scenica miała ten silnik i wnętrze o podobnej funkcjonalności - kupiłbym ponownie.
3,5
~cannondale@interia.pl
Renault Grand Scenic II
Grand Scenic 1.4 TCe 16v 130KM 96kW
Tu muszę (bo wcześniej nie było okazji) wspomnieć o dość kiepskim systemie audio Arkamys 3D, który niestety nie jest w stanie czysto przetworzyć, a właściwie odtworzyć, bardziej wymagającego wokalu np. Gaby Kulki, który właśnie przetwarza i wprowadza nieprzyjemne dla ucha modyfikacje, ale do prostych melodyjek umpa umpa jest spoko. Muzyka rockowa też raczej się sprawdza. Ale moja ocena jest bardzo subiektywna bo basy mam ustawione na -7 a soprany na -3, na normalnym sprzęcie oba parametry mam na 0, w aucie basy są mocno przesadzone... Miękkie plastiki na desce podobają mi się, ale już te twarde na konsoli, drzwiach, zdecydowanie mniej, mam wrażenie po dość niedługim czasie codziennej eksploatacji, będą nosiły poważne ślady zużycia. Dane o spalaniu które podałem nie są miarodajne, spalanie można będzie ocenić dopiero po przejechaniu co najmniej kilku tysięcy km, a i dłuższej trasy jeszcze nie zrobiłem, tylko do 160 km. Ostatecznie jak na auto rodzinne nie jest najgorzej, choć już po fakcie żałuję, że nie przyjrzałem się bliżej VW Touranowi z silnikiem 1.4 TSI.
Średnie spalanie dla Renault Grand Scenic II Grand Scenic 1.4 TCe 16v 130KM 96kW 2009-2011
9,0
l/100 km
10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Renault Grand Scenic II
Grand Scenic 1.4 TCe 16v 130KM 96kW
Tutaj tylko "przeciętnie". Z zapewnień katalogu nie wychodzi zupełnie nic. W mieście auto potrafi wciągnąć i 10l/100km (jazda na krótkich odcinkach - niedogrzanie silnika do 90 stopni). Poza miastem spalanie spada do 8-9l. W czystej trasie mam 7-7,5l. To turbo benzyna więc się z tym pogodziłem. Musi swoje wciągnąć, aby sprawnie jechać i nie być zawalidrogą. Odnośnie napraw się nie wypowiadam, bo jeszcze ich nie było (przebieg 5000 tyś km). Z ostatniej chwili dodam, że podczas jazdy na autostradzie A4 (130-140km/h na tempomacie) spalanie wyniosło mi 9,5-10l/100km. Jazda była spokojna bez zrywów i maksymalnych przyspieszeń. Aktualizacja: 23.07.2013: Na odcinku ok 1500km (większość to autostrada i prędkość rzędu 130-140km) auto spaliło 8,6l/100km. Moim zdaniem spalanie jest ok.
9,7
Renault Grand Scenic II
Grand Scenic 1.4 TCe 16v 130KM 96kW
To jest moje auto sluzbowe. Ja nigdy nie zdecydowalbym sie na zakup francuza. Jadac w miescie(warszawa)srednie spalanie na poziomie 16.8 - 17.9 auto nowe nie szaleje. W tesci na gorze strony jest podane minimalne i maksymalne srednie spalanie a to oznacza 50/50 miasto trasa. nie polecam na stronach renaut spalanie miasto 9.9 cha cha cha nie wierzcie w reklame producenta bo postawi mala gwiazdke i odnosnik ze dane techniczne moga sie zmienic( ale o co lub o ile procent 70%) NIE POLECAM moj Szef na problem duzyyyyyy.
8,5
Renault Grand Scenic II
Grand Scenic 1.4 TCe 16v 130KM 96kW
Mam samochód od lipca br (prywatny). Przejechałem już około 5 000 km. Aby spalić w mieście ponad 10 l trzeba dobrze "deptać" lub stać w korkach. Przy normalnej i spokojnej jeździe (60 w mieście - gaz-hamulec) można wykręcić poniżej 10. Samochód dla normalnych użytkowników i rodzin - polecam.
Renault Grand Scenic II Grand Scenic