Szukaj

Renault Megane – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Informacje o Renault Megane

Lata produkcji: 1995 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 1995, Renault Megane należy do niższej klasy średniej (segment C). W katalogu francuskiej marki zastąpił model Renault 19 i tak jak on stał się jednym z najbardziej popularnych samochodów francuskich w historii. Do dnia dzisiejszego z taśm produkcyjnych zjechało ponad 7 milionów egzemplarzy auta. Renault Megane zdobyło tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2003. Nazwa Megane wywodzi się od zaprezentowanego w 1988 roku prototypu francuskiego producenta. Do tej pory wyprodukowano cztery generacje samochodu, najnowsza z nich została wprowadzona na rynek w roku 2016. W latach 2009-2016 produkowany był, powiązany z Megane, model Fluence (odmiana sedan Megane III generacji).
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz

Oceny Renault Megane

Liczba ocen: 3 646
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,3
~Konrad
Renault Megane III
Coupe Facelifting 1.6 dCi 130KM 96kW
Posiadam ten samochód od ponad roku i jestem w stanie powiedzieć, że to naprawdę udany model. Służy mi na dojazdy do pracy po 60 km dziennie oraz na dalsze wypady. W ciągu roku zrobiłem ponad 30 tys. km i tylko raz był unieruchomiony przez awarię elektrycznego hamulca ręcznego, którego naprawa okazała się tania. Silnik 1.6 dCi to udana jednostka, która przy wymianie oleju z filtrami co 10.000 km odwdzięcza się dobrą mocą i niskim spalaniem. Nagłośnienie BOSE jak na 12-letnie kompaktowe coupe gra fantastycznie, niekiedy lepiej, niż markowe audio w nowych samochodach. To - poza wyglądem - jest największą zaletą Megane. Gdybym miał kupić ten samochód jeszcze raz - zrobiłbym to, ale tym razem w wersji GT z 2-litrowym dieslem!
Dodane 8 dni temu
2,1
~Krzysztof
Renault Megane III
Hatchback 2.0 16v TCe 180KM 132kW
Niestety, nie mogę polecić tego modelu na podstawie własnych doświadczeń. Kupiłem egzemplarz, który według poprzedniego właściciela był zadbany i serwisowany — pełna dokumentacja, zapewnienia o wymianach, same superlatywy. Niestety, rzeczywistość okazała się inna. Na początku padła turbosprężarka. Uznałem, że to może wynik niewłaściwej eksploatacji przez poprzednika, więc wymieniłem ją i liczyłem na spokój. Niestety, problemy zaczęły się mnożyć: cewki, kolektor wydechowy, półosie (mimo że były rzekomo wymieniane w ASO i miałem na to rachunki). Po kilku latach użytkowania i włożeniu w samochód kwoty przekraczającej trzykrotnie jego obecną wartość, dałem sobie z nim spokój i sprzedałem. Dużym rozczarowaniem była też kwestia korozji. W teorii Renault nie powinno gnić — a u mnie pojawił się problem z progami, który musiał naprawiać blacharz. Auto było chwalone za dobrą blacharkę, a w praktyce wyszło inaczej. Być może trafiłem wyjątkowo pechowy egzemplarz, ale moje doświadczenia całkowicie rozmijają się z opiniami o „bezawaryjności” czy „bardzo trwałym silniku 2.0T”. Ja niestety przejechałem się na tym modelu i, po wszystkim, drugi raz bym go nie kupił. Przy obecnych cenach można znaleźć zdecydowanie mniej problematyczne auta.
Dodane 13 dni temu
2,6
~Paweł
Renault Megane III
Coupe Facelifting 2.0 TCe 180KM 132kW
Niestety, nie mogę polecić tego modelu na podstawie własnych doświadczeń. Kupiłem egzemplarz, który według poprzedniego właściciela był zadbany i serwisowany — pełna dokumentacja, zapewnienia o wymianach, same superlatywy. Niestety, rzeczywistość okazała się inna. Na początku padła turbosprężarka. Uznałem, że to może wynik niewłaściwej eksploatacji przez poprzednika, więc wymieniłem ją i liczyłem na spokój. Niestety, problemy zaczęły się mnożyć: cewki, kolektor wydechowy, półosie (mimo że były rzekomo wymieniane w ASO i miałem na to rachunki). Po kilku latach użytkowania i włożeniu w samochód kwoty przekraczającej trzykrotnie jego obecną wartość, dałem sobie z nim spokój i sprzedałem. Dużym rozczarowaniem była też kwestia korozji. W teorii Renault nie powinno gnić — a u mnie pojawił się problem z progami, który musiał naprawiać blacharz. Auto było chwalone za dobrą blacharkę, a w praktyce wyszło inaczej. Być może trafiłem wyjątkowo pechowy egzemplarz, ale moje doświadczenia całkowicie rozmijają się z opiniami o „bezawaryjności” czy „bardzo trwałym silniku 2.0T”. Ja niestety przejechałem się na tym modelu i, po wszystkim, drugi raz bym go nie kupił. Przy obecnych cenach można znaleźć zdecydowanie mniej problematyczne auta.
Dodane 13 dni temu

Raporty spalania Renault Megane

Liczba raportów: 3 676
Średnie spalanie dla Renault Megane
5,4 – 13,5
l/100 km
4,5 – 7,8
l/100 km
6,0 – 13,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Renault Megane IV
GT 1.6 TCe 205KM 151kW
Jak wy jeździcie tymi samochodami? Wersja GT nie oznacza, że zawsze trzeba cisnąć. Testy wykazały, że samochód jest w stanie spalić 6l/100km i taki wynik jest mniej lub bardziej osiągalny. Wersja GT zachęca do szybkiej jazdy, mocnego przyspieszania itd. ale nie zmusza. Wystarczy włączyć tryb perso, ustawić wszystko na eko + obowiązkowo zielony kolorek ledów :) i delikatnie obchodzić się z gazem - hamować biegami nie trzeba, EDC robi to wyśmienicie sama. Przy normalnej jeździe po Śląsku wyniki spalania oscylują w granicach 6-7l. Na trasie pewnie da się zejść jeszcze niżej niż podane przeze mnie 4.9l/100 - moja trasa obejmowała okazjonalne przejazdy przez miasteczka ze światłami.
Dodane 1 miesiąc temu
6,8
Renault Megane III
Hatchback 1.6 16v 110KM 81kW
Przy 6-biegowej skrzyni łatwo mi osiągnąć niskie spalanie. Jeżdżąc tylko po mieście nie umiem wejść powyżej 8L/100km. Przy jeździe mieszanej, średnio między 6,3-7,0L/100KM, a w trasie 6,0 lub nawet mniej. Jestem mega pozytywnie zaskoczony bo spodziewałem się średnio 8L w cyklu mieszanym. Jeżdżę tym autem już rok i 4 miesiące i są to wyniki powtarzalne. Nie zamulam silnika na 1500 obrotów tylko normalnie przyspieszam do 3500, przy stałej prędkości prędkości utrzymuję 2000, pod górkę czy wyprzedzając redukuję. Moim zdaniem, trzeba mieć ciężką nogę żeby osiągnąć wysokie spalanie tym silnikiem.
Dodane 7 miesięcy temu
8,0
Renault Megane III
Coupe 2.0 16v TCe 180KM 132kW
Jazda po drogach krajowych (40km dziennie praca-dom) 70(5bieg) w terenie i 120 poza to spalanie w granicach 8.7L. Na autostradzie przy 140 9,4L. Trasa Poznań - Belgia prędkości 120-160 (919km) wyszło 9,8L z dystrybutora, ale benzyna nie jest na autostrady. Regularna trasa drogami krajowymi (155km) to 8.1L. Spalanie odcinkowe przy 90 - 6,3L, przy 110 - 7,5L, przy 140 9,4L, przy 170 13,5L. Zrobiona modyfikacja mapy silnika na 220km i 340Nm. Zbiera się odpowiednio do spalania. Generalnie bardzo fajny samochód, świetnie się prowadzi, a jakościowo nie odstaje od golfa 7 czy peugeota 308. Bardzo pozytywnie mnie zaskoczył, będę zmieniał na wersję RS 265km
Dodane 8 miesięcy temu

Usterki Renault Megane

Liczba wpisów: 253
Duszenie się przy mocniejszym wciśnięciu gazu
  • Renault Megane II Sedan 2.0 i 16V 135KM 99kW 2003-2008
  • silnik
  • 182 tys. km
Witam mam problem bo po odpaleniu auto gaśnie , Po kilku minutach jak się rozgrzeje jak przypilnuje żeby było na obrotach to działa normalnie , Ale gry dodam nagle gazu to jak by miał zgasnąć i słychać jak by świat powietrza . Jak by lewe powietrze łapał i po tym się normalizuje Ale to jeszcze kilka mam problemów ale to już mniejsze typu elektronic error czy jakoś tak nie mam swojego kompa z by podłączyć auto Macie jakieś pomysły bo jak nie chciałem nigdy renówki tak w tej. Się zakochałem i jest mega wygodna zdrowa blacharsko i myślę że silnik też mocny tak mi mechanik powiedział przy kupnie znajomy ... Niestety nie mam jak się go teraz poradzić bo wyjechał do Austrii na 2 lata i nie ma bardzo czasu narazie . Proszę o konkrety. Nie potrzebuję żeby się tu klucic czy wyśmiewać nie jestem mechanikiem a coś tam sam po ślubie zawsze
Dodane 5 miesięcy temu
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik bierze olej oraz skrzynia biegów hurgocze
  • Renault Megane IV Grandcoupe 1.6 SCe 114KM 84kW 2016-2018
  • układ napędowy
  • 58 tys. km
Zgłaszam dwa problemy Po pierwsze samochód bierze olej jak dobra frytkownica 2 800 przebiegu i trzeba dolać ponad litr a druga sprawa to skrzynia biegów hurgocze na serwisie powiedzieli mi że to prawdopodobnie łożyska w skrzyni samochód ma na ten moment 5 lat pierwsza rejestracja 19 rok a więc teoretycznie cztery przebieg 58 000 w Renault na Gocławiu Powiedzieli mi w sprawie silnika że może brać nawet litr na 1000 km co dla mnie jest bez sensem ale dobra natomiast skrzynia biegów nie obejmuje żadna akcja serwisowa nawet rękojmia ani nic dla mnie science fiction jest to że skrzynia biegów w takim samochodzie manualna rozpada się przy 58 000 km Odpowiedz serwisu nie ma rękojmi Nie ma gwarancji samochód jeszcze jest w sumie niespłacony Pan Mechanik na Białowieskiej w Renówce stwierdził że może odkupić ode mnie ten samochód za 10 000 jak uważam że jest felerny po prostu kurwa żenada. Aczkolwiek może się mylę może to ja jestem jakieś roszczeniowy i po prostu trafiłem felerny model. I kłócę się z biednymi mechanikami bez racji.
Dodane 2 lata temu
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Awaria przepustnicy
  • Renault Megane IV Grandtour 1.6 SCe 114KM 84kW 2016-2018
  • układ wtryskowy
  • 195 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
W czasie jazdy, nagle pojawił się komunikat "skontroluje układ wtrysku paliwa". W czasie diagnozy komputerowej okazało się że komputer zapisał błąd "obwód potencjometru przepustnicy". Samochód pracuje na zwiększonych obrotach (tak do 1000) i oczywiście więcej spala paliwa. Nie wpadł jednak w tryb awaryjny. Przepustnica została wymyta benzyną ekstrakcyjną i sprawdzono styki na kostkach. Obroty pozostały na poziomie 1000, lecz wydaje się że już nie falują. Dalej jednak wyświetla się komunikat błędu "układy wtrysku paliwa". Czy ktoś mógłby podpowiedzieć gdzie dalej szukać?
Dodane 3 lata temu

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 141
5,0
Renault Megane II
Kombi 1.6 i 16V 115KM 85kW
homologacja: "MEGAPOL"
instalacja: VIALLE
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 370 tys. km
Mam instalacje V gen. Vialle zamontowaną jeszcze w renault. Instalacji nie trzeba serwisować w sensie filtrów, ale raz na 100 tys km trzeba jej zmienić olej w pompie. VIALLE serwisuje (nie mylić z nieumiejętną jej obsługą u innych) jedynie serwis LPI coś tam w Koninie.. Niestety.. Ja muszę pół Polski przejechać raz na 2 lata żeby mieć sprawną instalacje. Natomiast co do...
Dodane 5 lat temu
3,3
Renault Megane III
Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Sama instalacja i graty dobrej jakości, prawidłowo dobrane. Jakość montażu poprawna, na sztukę, nawierty niezbyt optymalnie zrobione, słabo wyregulowana (auto adaptacja?), rozjechane korekty, drobne problemy z wskazaniami czujnika poziomu lpg. Obsługa - dramat, dodzwonić do serwisu się nie da, a tylko tak można umówić wizytę.
Dodane 5 lat temu
5,0
Renault Megane III
Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 83 tys. km
użytkowana przez: 16 tys. km
Po roku użytkowania samochodu renault megane 3 1.6 110km jestem bardzo zadowolony z instalacji . Brak jakich kolwiek problemów czy usterek. Jak najbardziej polecam ten zakład ,profesjonalna obsługa i kontakt z klientem. POLECAM
Dodane 6 lat temu
Renault Megane

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów