Szukaj

Informacje o Renault Megane III

Lata produkcji: 2008 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 trzecia generacja Renault Megane stylistycznie została upodobniona do Renault Laguny, choć część projektowych rozwiązań zapożyczyła także od prototypu o nazwie Megane Coupe Concept. Samochód względem poprzednika miał również większe rozmiary. Dostępny był w wariantach hatchback, kombi, coupe, jak również coupe-cabrio. Megane III przeszło dwie modernizacje (w latach 2012 oraz 2013), z czego tą drugą wprowadzono spore zmiany w wyglądzie auta. Renault Megane trzeciej generacji produkowany był również w wariancie sedan (od roku 2009) – odmiana ta sprzedawana była jednakże jako odrębny model o nazwie Fluence.
czytaj więcej
Powagosław

Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?

~Powagosław
Luzacjusz

Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

4,4
~Przemek
Renault Megane III
Grandtour Facelifting 1.6 16v 100KM 74kW
Spełnia pokładane w nim nadzieje, czyli zawsze odpali i dowiezie na miejsce. Nie będzie to najszybsza i najbardziej emocjonująca podróż w Twoim życiu, ale jeśli lubisz spokojną jazdę bez naginania przepisów, to dobrze trafiłeś. Auto z tym silnikiem zapewnia przede wszystkim święty spokój pod względem serwisowym, bo części są tanie, powszechnie dostępne, a silnik jest pozbawiony drogiego osprzętu. Wystarczająco przestronny dla rodziny 2+2 i z pakownym bagażnikiem. Ma kilka ergonomicznych wpadek we wnętrzu, ale nie rzutują one jakoś bardzo negatywnie na bardzo pozytywną ocenę całości.
4,8
~Łukasz
Renault Megane III
Coupe-Cabriolet 2.0 dCi 160KM 118kW
Plus auta jest taki że wygląda na młodsze niż jest w rzeczywistości. TO mój trzeci kabriolet, wiec wiem że trzeba się liczyć ze stukami z okolic dachu na nierównościach. Choć tutaj może pomógłby opony o większym profili. Jednak by auto wyglądało zalecam minimum 18 cali. Szklany dach, który poza sezonem jest super, w lecie przy zamkniętym dachu stanowi problem dla klimatyzacji (ale i tak lepiej mieć niż nie mieć ;) ) Trzeba mieć na uwadze że to ciężkie (cięższe niż BMW 5 kombi) i nie wyobrażam sobie tego modelu z silnikiem o mocy mniejszej niż 160km.
4,3
~hiciu_24
Renault Megane III
Grandtour Facelifting 2.0 16v 140KM 103kW
Wybrany na zasadzie kompromisu między charakterem użytkowania (głównie krótkie dojazdy i niski roczny przebieg - benzyna), małymi rozmiarami miejsca do parkowania (samochód faktycznie kompaktowy jak na to co oferuje) i charakterystyką jazdy (komfort i bezpieczna jazda poprzez posiadanie zapasu mocy). Samochód ze specyficznym układem napędowym, jak na kompakt pojemy i dający względny komfort. Nie jest też najwolniejszy na drodze. Charakterystyki pojazdu wskazują na samochód przeznaczony do jazdy na średnich dystansach do 200km w ruchu mieszanym, wtedy jego zalety zdecydowanie przewyższają wady.
Średnie spalanie dla Renault Megane III
6,1 – 12,1
l/100 km
4,5 – 8,2
l/100 km
8,1 – 13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,4
Renault Megane III
Coupe 2.0 16v TCe 180KM 132kW
Moje średnie spalanie z 90tys km to 9,5l/100km (LPG) + 0,5l benzyny na rozruchy. Jeździłem głównie w trasie. W mieście pali dużo 12-15L LPG. Na autostradzie przy 140km/h około 11-12, przy 120km/h ok 10, przy 100km/h ok 8l/100km. Rekordowe spalanie uzyskałem jadąc drogami krajowymi i wojewódzkimi ultra oszczędnie, płynnie i przewidując ruch osiągłem spalanie 6,7l/100km (LPG!) ale auto zachęca do przyspieszania, wyprzedzania i normalnie takie wyniki są nieosiągalne. Samochód po chiptuningu ma 210KM i 333Nm https://www.spritmonitor.de/en/detail/930863.html
9,5
Renault Megane III
Hatchback Facelifting 1.6 16v 100KM 74kW
Podane wartości +/_ , ale coś takiego , natomiast srednie spalanie etyliny to ok 7,0 -7,5 l , raczej przy spokojnej jeździe , w zaleznosci od pory roku , opon etc. Megane kupiłem z przebiegiem teoretycznym 128 kkm w 2022 ( koniec października) i jak do tej pory ( kwiecień 2024) zrobiłem ponad 20 kkm - ocena ogólna ( 1-10 ) to tak 7,5 pkt)
6,3
Renault Megane III
Coupe Facelifting 1.6 dCi 130KM 96kW
Auto, jak na swoją moc oszczędne. Mimo, że w teorii silnik jest drogi w naprawie, w tym aucie sprawuje się świetnie. `jest oszczędny w trasie i po mieście, ale kiedy potrzeba oferuje moc już przy niskich obrotach.

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 25
Szarpie, nierówna praca na zimnym silniku
  • Renault Megane III Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2008-2011
  • silnik
  • 138 tys. km
Po odpaleniu dziwnie pracuje silnik, jakby chciał równo pracować ale coś go powstrzymuje. Ruszając szarpie niemiłosiernie, spadek mocy. Po przejechaniu ok. 2-3 km wszystko mniej więcej się normuje (auto przestaje szarpać) chociaż coraz częściej czuć że auto pozbawione jest wigoru (oceniłbym spadek mocy na jakieś 10%). Pojawia się błąd Check Engine, wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, świece były niedawno wymieniane więc odpada, zaś cewki zamienione, więc też zostały wykluczone. Pod korkiem oleju znalazłem jakoś czas temu mala ilość takiej żółtej mazi wraz ze skroploną wodą, jakby coś się wytrąciło. Poziom płynu chłodniczego bez zmian, bez jakichś nalotów czy odbarwień. Olej jakiś czas temu dolewany, ponieważ minimalnie spadł (ok. 100-120ml). Auto w przeciągu roku przejechało około 23tys km i tylko tyle oleju było dolane.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Wzrost spalania!
  • Renault Megane III Grandtour 1.9 dCi FAP 130KM 96kW 2011-2011
  • silnik
  • 98 tys. km
Witam, tydzien temu wymienilem akumulator gdyz stary byl od nowosci (7 lat). Podczas wymiany komputer sie zresetowal. Przed wymiana komputer pokazywal mi srednie spalanie 6.3 cykl mieszany (60% miasto i 40% poza). Po wymianie akumulatora spalanie wzroslo diametralnie, podczas ruszania ze swiatel komputer po wrzuceniu 2 biegu i rozpedzenia auta do 30km pokazuje od 12 do 15 litrow, gdzie przed wymiana nigdy takich wartosci nie widzialem. Przy jezdzie 100km i na 6 biegu komputer pokazuje normalnie od 4,5 do 5,5. Druga sprawa przed wymiana aku jak ruszalem i zmienialem biegi tak jak pokazywal mi komputer to spalanie bardzo szybko spadalo i sie normowalo, teraz jest to powolny proces zaczynajacy sie tak jak pisalem wczesniej od duzych wartosci 15 i bardzo wolno opada. Wiecie drodzy posiadacze Meganki co sie stalo po tej wymianie?! Dzieki
Problem rozwiązany
2 komentarze
Elektroniczny wskaźnik temperatury
  • Renault Megane III Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW 2009-2011
  • układ chłodzenia
Od niedawna tz. od ok 2 tygodni jestem właścicielem Renault Megane III rok 2010 silnik 1.6 110 KM + LPG. Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników. Przy jeździe autostradą (130-140 km/h) elektroniczny wskaźnik temperatury płynu chłodzącego czasami trochę wariuje tz: przez większość czasu normalnie trzyma się w połowie skali (zapolone są dwa bloki) jednak kiedy wjadę na autostradę i jadę te 140 zdarza mu się przeskakiwać na pole wyższe jak i kolejne i ponownie na środek. Świcie się tak na tym trzecim czy czwartym bloku z 5 do -7 sekund po czym powraca do połowy. Chwilę jest normalnie na środku i znowu trochę poskacze na pole wyżej. To jest normalny objaw przy szybszej jeździe i większym obciążeniu czy coś się niedobrego dzieje. W instrukcji obsługi piszą, że przy intensywnej ekspluatacji może się zapalać blok trzeci na elektronicznym wskaźniku. Przy normalnej jeździe tak do 90-100 kmh zjawisko nie występuje. Autko było dwa razy w Aso w Poznaniu i oprócz ubytku ok 5 litra płynu chłodzącego nic nie znalaziono. Z góry dzięki za pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane III