Szukaj

Informacje o Renault Megane I Cabrio

Lata produkcji: 1998 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 1995-2002 pierwsza generacja Renault Megane częściowo bazowała na Renault 19, swym bezpośrednim poprzednikiem, od którego przejęto m.in. podwozie oraz silniki. Megane wprowadzono na rynek jako hatchback. Po entuzjastycznym przyjęciu modelu, Renault zdecydował się wprowadzić kolejne warianty nadwozia: sedan, kombi, coupe, minivan oraz kabriolet. Model Scenic (pierwotnie wariant Megane, później autonomiczny model) był pierwszym kompaktowym minivanem na świecie. Na bazie Renault Megane I stworzono także model Proton Gen-2. Cała seria Megane została poddana faceliftingowi w roku 1999.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz

Renault Megane I Cabrio – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 2
Liczba miejsc 4
Długość 4082 mm
Szerokość 1698 mm
Wysokość 1368 mm
Rozstaw osi 2468 mm
Rozstaw kół - przód 1451 mm
Rozstaw kół - tył 1432 mm
Zwis przedni 879 mm
Zwis tylny 742 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 560 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 281 l
Wysokość bagażnika 433 mm
Wysokość progu załadowczego 628 mm
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Całokształt

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,8
~bartek
Cabrio 2.0 i 16V IDE 140KM 103kW
Renault Megane I
ogólnie auto dobre , ma moc i dobrze przyspiesza, to nie silnik 1.6 albo słabszy żeby go pchać . U mnie jest około 150 koników i dają naprawdę radę z takim niedużym autkiem. Jazda z otwartym dachem czysta przyjemność , czasem trzeba uważać żeby w niebo długo nie patrzeć tylko na drogę bo można się zagapić :D Bagażnik malutki ze względu na miejsce do chowania dachu , skrzynka piwa 0,5 litra nie mieści się chyba żeby była płaska :D ale można przewieźć lodówkę na tylej kanapie i bardzo wygodnie , otwierasz dach wkładasz lodówkę i zamykasz dach :) auto do lansu i dla 2 osób maks :) auto całoroczne bez problemów. prędkość maks. 235km/h
4,2
~r
Cabrio 1.6 i 16V 110KM 81kW
Renault Megane I
Wybrałem megankę rozmyślnie. Uważam, że to najładniejsze i najlepsze kabrio z tego okresu. Dynamiczne, nieźle się prowadzi, mechanizm składania dachu działa doskonale mimo upływu lat. Auto bardzo przyjazne zwłaszcza dla kobiet. Dominujące wrażenie z jazdy: jedziesz małym, sportowym samochodem i wszyscy ci zazdroszczą (bezcenne!!!). Auto wdzięczne do tuningu. Po zastosowaniu paru gadżetów można z niego zrobić małego gokarta. Nie jeździłem innymi kabrioletami więc nie wiem jak jest ze sztywnością nadwozia. Meganka jest przeciętna - tzn. na wertepach bez dachu przednia szyba wpada w wibracje. Bardzo wygodne fotele! Nie ma żadnego problemu z użytkowaniem w zimie. Dach ma 3 warstwy, ogrzewanie bardzo mocne. Powiem szczerze - lubię jeździć tym autem. Kupiłem je niby dla żony, ale już ją wkręciłem, że powinna jeździć Voyagerem (automatyczna skrzynia, bezpieczniej, wyżej się siedzi itd.). Zamontowałem bardzo dobre audio (\"dla ciebie kochanie\" haha!) Tak sobie myślałem, że jak przejdę kryzys wieku średniego to sprzedam Megankę, ale już wiem, że jej nie sprzedam!
3,9
~Akuku
Cabrio 1.4 i 16V 95KM 70kW
Renault Megane I
Ogulnie fajne autko i napewno zasluguje na swoja cene. plusy za mocny i elastyczny motorek oraz niezly konfort jazdy. ekonomika rewelacja. czyywiacie autko ma pare niedopracowan ale na codzien nie przeszkadzaja zanadto Wbrew utartej opini ze francuskie autka nie sa na nasze drogi samochodzik do dziaij ma sprawne zawieszenie i uklad kierowniczy (nic nie bylo wymienieane ani naprawiane )
Średnie spalanie dla Renault Megane I Cabrio
6,3 – 8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Cabrio 2.0 i 16V IDE 140KM 103kW
Renault Megane I
temat rzeka . Paliwa pali mało ze względu na moc . te około 150 koni potrafi szybko rozbujać auto i jest zapas mocy który ma wpływ na spalanie bo motor łatwo radzi sobie z masą auta a do tego mam gaz to jest bardzo ekonomicznie :)spalanie bez owijania w bawełnę: trasa lato : minimalne 6,5 litra gazu na 100 km !! mega mało !! ale trasa ze stałą prędkością i mały ruch , rzadka zmiana biegów , jazda ekonomiczna, miasto latem to takie 9-10 litów gazu , czasem 8,5 ale rzadko bo to auto lubi jak się depnie ;)aaa maks latem na trasie to 12 l gazu przy dynamicznej jeździe. zima auto pali mi po mieście 13 czasem 14 gazu jak jadę na małych odcinkach i auto nie jest zagrzane. w trasie to tak 11 do 12 gazu przy średnich prędkościach bo zima to nie poszalejesz jak ślisko. ogólnie ze spalania jestem bardzo zadowolony. na benzynie jeżdżę od czasu do czasu żeby przepalić auto więc nie mierzyłem spalania
6,9
Cabrio 1.6 i 16V 110KM 81kW
Renault Megane I
Średnio 7-7,5. Nie ma się czego czepić (moja żona potrafi zejść do 6,7, ale należy do gatunku tych p. bab, na które wszyscy narzekają -;). Co do napraw-w zasadzie nic nie naprawiałem więc nie wiem. Przeglądy, części - w serwisie to oczywiście absurd, poza - typowe. Nie odczuwam żadnych przykrych historii z racji tego, że to kabrio.
6,1
Cabrio 1.6 i 16V 110KM 81kW
Renault Megane I
Odpowiednia praca prawą stopą i są rezultaty całkiem niezłe. Przy spokojnej jeździe można przejechać całą Szwecje na jednym zbiorniku. Przy codziennej trochę mniej kilometrów ale tez całiem nieźle jak na 107 KM.

Usterki Renault Megane I

Liczba wpisów: 97
Falowanie i zawieszanie obrotów
  • Renault Megane I Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • inne
  • 240 tys. km
Auto po odpaleniu na wciśniętym sprzęgle wskakuje na 1500 obrotów i zawiesza się na nich ( tak jakby ciągle był na ssaniu). Po rozgrzaniu silnika, obroty zaczynają powoli spadać, po przełączeniu na LPG spadają poniżej 700. Na postoju na skrzyżowaniu podobnie- na wciśniętym sprzęgle najpierw na poziomie 1200-1000, szybko opadają, tyle że za nisko na granicy gaśnięcia silnika. Po dodaniu gazu z kolei auto rusza z lekkim opóźnieniem i zbyt gwałtownie, a po wrzuceniu 2 zdusza się i nie chce przez chwilę przyspieszać. Na 3 i 4 jedzie już normalnie. Silniczek krokowy czyszczony, wężyki sprawdzone, brak lewego powietrza od przepustnicy i kolektora ssącego.
Oczekuje na rozwiązanie
Otwieranie dachu.
  • Renault Megane I Cabrio 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • instalacja elektryczna
Po zwolnieniu blokady dachu i nacisnieciu odpowiedniego przycisku otwiera sie tylko pokrywa schowka dachu, wlacza sie sygnal "bip" i caly proces sie zatrzymuje. Mozna na szczescie wrocic do poprzedniego stanu zamykajac pokrywe elektrycznie jednak aby otworzyc dach trzeba uwybrac opcje "manual" Stan taki trwa nawet po uzupelnieniu do maxymalnego poziomu plynu w zbiorniczku.B.prosze o porade Da. Nie stwierdzilem zadnego uszkodzenia,po sezonowym garazowaniu dach przestal sie otwierac.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Dławi się i gaśnie na ciepłym silniku
  • Renault Megane I Coupe 1.6 i 90KM 66kW 1996-1999
  • silnik
Witam, zakupiłem kilka dni temu Megane Coupe 1.6B+G. Od raz po 5km od kupna samochodu zgasł i nie chciał odpalić, ani na benzynie, ani na gazie. W domu zobaczyłem, że wywaliło z filtra powietrza zaślepki. Jak stał to palił bez problemu, ale niestety przejechałem się kawałek i po 5km to samo...Zgasł, zatkałem zaślepki i jakoś na benzynie odpaliłem. Dojechałem ledwo co do domu, tylko, że większe obroty - dławi się i gaśnie. Musiałem powolutku ruszać i zmieniać biegi ok. 2tys obr/min, a ruszyć pod górkę to już nie da rady w ogóle. Czyli tak jakby na zimnym chodził dobrze, a na ciepłym już nie...Proszę o pomoc, bo już nie mam pojęcia co może być... Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Renault Megane I Cabrio