Szukaj

Informacje o Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TiDS 150KM 110kW 2004-2010

Lata produkcji: 2004 – 2010
Segment: Klasa średnia
Obecnie już najtańsza wersja benzynowa, 2.0l 150KM, jest tak naprawdę wystarczająca. 9.5s do „setki”, 240Nm – jeździ się całkiem przyjemnie. Jednak to dopiero początek – wzmocniony wariant ma 210KM i świetnie wkręca się na obroty, do tego dynamikę oraz elastyczność zachowuje nawet przy dość wysokich prędkościach. Co ciekawe można również kupić Saaba 9-3, który „strawi” tankowanie biobaliw. W tym wypadku najsłabszy wariant wyciśnie z 2.0l 175KM – oczywiście dzięki turbosprężarce, zresztą jak cała reszta motorów benzynowych. To w zupełności wystarczy na nasze drogi, w razie czego można też wziąć wersję 200- lub 210-konną – ta druga jest sprzężona z napędem na wszystkie koła, który odejmuje trochę dynamiki. Diesel 1.9TTiD jest mały, do tego w podstawowej wersji liczy tylko 130KM. Kiepsko. Jednak uwaga, bo można się zdziwić. Ma 320Nm i do prędkości autostradowych jeździ co najmniej tak dobrze, jak 150-konna „benzyna”! Do tego można go też kupić w mocniejszym wydaniu – 160-konne może nie pozwala wbrew pozorom wyczuć jakiejś wyraźniej różnicy w jeździe, dopiero przy wyższych prędkościach robi się sporo dynamiczniejsze. Wariant 180-konny jest już ciekawszy – jego 400Nm momentu obrotowego naprawdę wgniata w fotel.
czytaj więcej
Powagosław
Saab ma swój charakter, jego samochody można lubić lub nie, ale nie sposób pomylić ich z autami innych marek. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że Saab to od dawna marka produkująca jedne z najbardziej oryginalnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. 9-3 nie jest wyjątkiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Saab od dawna urzeka mnie swoją innością. Może to jakieś szwedzkopodobne refluksy podświadomości z dzieciństwa? Gdy koledzy w podstawówce kochali się w dziewczynach z trzeciej klasy, ja śledziłem ruchy tych dwóch pszennych kusicielek z Abby w telewizorze. Dziś koledzy preferują niemieckie fury, a ja hołubię Szweda. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Pawel
Saab 9-3 II
SportSedan 1.9 TiDS 150KM 110kW
Auto ma 143000 mil. Kupilem je dwa lata temu jak mialo 95000. Co 8 tys mil zmieniam olej i filtry...i jade i jade i jade. Totalnie bezawaryjny pojazd, bardzo oszczedny, swietny na dalekie wypady. Bardzo polecam automat. Skrzynia (6) ma to do siebie, ze przy predkosci 140km(!)/h utzymuje 2 tys. obrotow co daje spalanie 5.2l/100km. Takie samo spalanie jest przy 120km/h. Przy 160km/h wzrasta do 6.3l/100km. Jedynym minusem tego auta jest wstawienie go do klasy sredniej premium. To nie jest prawda. Jakosc materialow i skrzeczenie (nieuciazliwe) plastikow, dyskwalifikuje go z segmentu premium. Ale wiedzialem o tym przed zakupem wiec bez niespodzianek. Rowniez zestaw audio jest baaardzo slabej jakosci(VECTOR), ale bierze Mp3. W porownaniu do zestawu z volvo s60 to katorga dla uszu. Ogolnie zrobilem nim juz 45tys mil w 2 lata i od jakiegos czasu chce zmienic auto. Problem w tym, ze nie daje mi ono najmniejszego powodu do sprzedazy:) Moja zona tez nie chce go sprzedac. Jest bardzo wdzieczne. Choc jestem fanem szwedzkich aut, moja opinia jest pisana "na chlodno" bez emocji. Mam nadzieje, ze sie Wam przyda.
4,7
~Kamil
Saab 9-3 II
SportSedan 1.9 TiDS 150KM 110kW
Świene, sprawiające dużo frajdy z jazdy auto. Nie jest pozbawione wad ale zalety zdecydowanie to nadrabiają. Z auta nie chce się wysiadać. Bardzo pewnie się prowadzi, jest wygodne i ma bardzo dobre wyposażenie. Jeżeli auta mogą mieć duszę to ten model z pewnością ją posiada. Szwedzkie auta, zwłaszcza Saaby wyróżniają się na drodze. Wiele aut zupełnie różnych producentów jest do siebie podobnych ale nie Saaby. Tych aut nie da się pomylić z innymi. Co jest również istotne to poziom bezpieczeństwa. Szwedzi dużo wagi do tego przywiązują. Wyprodukowany w 2002 roku SS uzyskał w testach NCAP 5 gwiazdek. Mamy 2012 rok i niektóre nowe auta nie potrafią uzyskać maksymalnej noty w tym teście.
4,0
~memphis
Saab 9-3 II
SportSedan 1.9 TiDS 150KM 110kW
wyglad jak dla mnie w wersji z pakietem aero rewelacyjny, auto ma bardzo zwarta \"mocarna sylwetke z ładnie pochylona linia nadwozia, silnik ten sam co w alfach fiatach i oplach naprawde daje rade sobie z tym autem dynamika na wysokim poziomie, wewnatrz ladnie wykonane autko ale niektore materiały pozostawiaja sporo do zyczenia, ogolem saab jest dla ludzi ktorzy szukaja samochodu ktory bedzie dosc funkcjonalny a przy tym mial sportowy charakter prowadzenia i wyglad i ktorym nie przeszkadza duza utrata wartosci i chca miec takie autko przez dluzszy okres czasu( dodam ze cenowo te auta wychodza bardzo atrakcyjnie za to co oferuja wiec lepiej kupic uzywke zwazywszy ze poza liftingiem przodu i lekkim srodka nic sie zmienilo od poczatku produkcji a autko caly czas wyglada bardzo swierzo i nowoczesnie)
Średnie spalanie dla Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TiDS 150KM 110kW 2004-2010
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Saab 9-3 II
SportSedan 1.9 TiDS 150KM 110kW
witam wszystkich podane spalanie jest ciut inne ponewasz mam anglika i podaje wiadomo w milach jak by nie patrzec to i tak jest zawrotne male w stosunku do mocy i predkosci z jakimi to autko potrafi sie pieknie poruszac, poprostu autostrada to jest jego dom w miescie on sie meczy strasznie az mi go czasem szkoda.ok a wiec na temat miasto spalanie okolo 7 mieszna jazda 6,5 autostrada no i tu jest mile zaskoczenie bo przy predkosciach 150-170 autko zadowala sie 48,5 mpg czyli 5,82!!!!!!!!!!!!! moim zdaniem to rewelacja oczywiscie mozrna zejsc ponirzej 5l ale poco odbierac sobie przyjemnosc z jazdy i zdziwionych kierowcow vw przeciesz to ma latac, jeszcze nigdy niemialem auta kture tak malo pali przy takich predkosciach ale i potrafi pojechac 230 jak sie nurzka obsunie poprostu bomba autko mega oszczedne na paliwie wiec jesli ktos planuje sobie zakup takiego saabolota i ma zamiar durzo jezdzic goraco polecam,a zapomnialem jeszcze dopisac auto ma 6 skrzynie i 150 km i tyle lac i jezdzic pozdrawiam wszystkich milosnikow saabow
6,1
Saab 9-3 II
SportSedan 1.9 TiDS 150KM 110kW
Samochód w wersji 150konnej po programie na +-200KM. Po wymianie wtrysków i regeneracji turbo spalanie w mieście na krótkich odcinkach nie przekracza 8 litrów (nawet zimą) a na trasie udało mi się uzyskać wynik 4.8 (komputer lekko przekłamywał pokazując 4.2 )
7,1
Saab 9-3 II
SportSedan 1.9 TiDS 150KM 110kW
Auto nie spala mi 8L/100km nawet w mieście. Ale to wszystko też zależy od użytkownika. Pożyczyłem raz auto znajomemu to wrócił z 11L/100km. Strach pomyśleć co działo się działo po drodze... Jak się dba o silnik to spokojnie można nim ładne tysiące przejechać.

Usterki Saab 9-3 II

Liczba wpisów: 31
brak reakcji przycisków na kierownicy
  • Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TiDS 150KM 110kW 2004-2010
  • instalacja elektryczna
Czasami działa jak należy, najczęściej jednak zdarza się że przyciski na kierownicy (głównie do sterowania radiem) nie reagują, lub reagują inaczej niż powinny- działanie przycisków jest przestawione (przycisk od głośności, zmienia stację itd. itd.) pan w warsztacie sprawdzał i stwierdził że o ile w tych starszych saabach jest taśma i mogła ulec przetarciu, to w tych nowszych już jest moduł i jeżeli coś się z nim stało to nowy będzie kosztować ok 3,5tyś. rozłączenie akumulatora nie pomogło. problem nadal się pojawia
Problem rozwiązany
3 komentarze
szarpanie silnika / zanikanie iskry zapłonu
  • Saab 9-3 II SportSedan 1.8t 150KM 110kW 2003-2010
  • silnik
Na początku roku 2010 zauważyłem takie jakby szarpanie silnika odczuwalne (na gazie lub benzynie) wyłącznie pod czas przyśpieszenia, najmocniej odczuwalne w okolicach 2000-2300 obrotów i słabiej po 3000. Przy stałej prędkości brak tego objawu. Fachowcy mi radzili wymienić świece i tak zrobiłem ale objaw nie ustąpił. Późniejsza diagnoza komputerowa silnika wykazała przerwy na 2ch cewkach zapłonowych. Przybliżony koszt wymiany 2ch cewek to 1300zł. Choć w warsztacie gdzie robiłem diagnozę nie gwarantowali że to na 100% usterka cewek. Przyczyną okazała się nieszczelność instalacji podciśnienia. Nie byłem przy naprawie osobiście, mechanicy powiedzieli tylko że gdzieś pod plastikową osłoną silnika, w okolicach wtrysków gazowych jest taka cieniutka rurka na podciśnienie która była nieszczelna. W grudniu 2010 zostawiłem samochód w warsztacie (Autoekspert), przez 2 dni mechanicy szukali przyczyny i odkryli nieszczelność instalacji podciśnienia. Kiedy to naprawiłem, objaw szarpania na benzynie ustał ale na LPG nadal był, tylko że mniej odczuwalny. Potem odwiedziłem też warsztat LPG gdzie podłączyli komputer który wykazał ZŁĄ MIESZANKĘ PALIWOWĄ LPG. Mieszankę wyregulowali ponownie i teraz silnik chodzi jak zegarek na LPG i na benzynie. Wszystkie zasługi za prawidłową diagnozę zawdzięczam firmie Autoekspert (przy ul. Żwirki i Wigury w Warszawie).
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
szarpanie silnika / zanikanie iskry zapłonu
  • Saab 9-3 II SportSedan 1.8t 150KM 110kW 2003-2010
  • silnik
Na początku roku 2010 (chyba w marcu może kwietniu) zauważyłem takie jakby szarpanie silnika odczuwalne (na gazie lub benzynie) wyłącznie pod czas przyśpieszenia, najmocniej odczuwalne w okolicach 2000-2300 obrotów i słabiej po 3000. Przy stałej prędkości brak tego objawu. Fachowcy mi radzili wymienić świece i tak zrobiłem ale objaw nie ustąpił. Późniejsza diagnoza komputerowa silnika wykazała przerwy na 2ch cewkach zapłonowych. Przybliżony koszt wymiany 2ch cewek to 1300zł. W warsztacie gdzie robiłem diagnozę nie gwarantują że to na 100% usterka cewek. Kto ma jakiś pomysł proszę się wypowiedzieć.
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Saab 9-3 II SportSedan