Szukaj

Informacje o Saab 9-5 I Sedan 3.0 i V6 24V 200KM 147kW 1998-2006

Lata produkcji: 1998 – 2006
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), flagowy model szwedzkiej marki, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca Saaba 9000 (nie ma nic wspólnego z modelem 95). Oferowany w wersji czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego kombi. Zbudowano go na płycie podłogowej General Motors o symbolu GM2900. W 2005 roku 9-5 został poddany gruntownemu faceliftingowi. W 2010 roku Saab zaprezentował drugą generację modelu stworzoną na platformie podłogowej GM Global Epsilon.
czytaj więcej
Powagosław
Szwedzki pomysł na elegancję i prestiż różni się nieco od pomysłów konkurencji. I choć globalizacja/unifikacja w pewnym stopniu dotknęła też i ten model, 9-5 zatrzymał w sobie to coś innego, niepowtarzalnego, za co trzeba go cenić. ~Powagosław
Luzacjusz
Momenty są, nie da się ukryć, choć ukryć też nie mogę, że nowy 9-5 nie jest dziełem, które podoba mi się w stu procentach. To znaczy zastanawiam się, ile Saaba jest w tym Saabie? Albo, innymi słowy, ile w nim Opla Insigni ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2962 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 200 KM (147 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Całokształt

Wady

- Układ jezdny - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Saab 9-5 I Sedan 3.0 i V6 24V 200KM 147kW 1998-2006
12,0
l/100 km
13,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,0
Saab 9-5 I
Sedan 3.0 i V6 24V 200KM 147kW
W trasie zaskakująco ekonomiczny (średnia prędkość poza miastem 100-110km/h) - wtedy spalanie ok. 11-12l/100km. Dzięki dość szybkiej skrzyni - wyprzedza się bez stresu, dynamicznie i bezpiecznie. W mieście, korki, godziny szczytu + automatyczna skrzynia, klima itp. - średnio ok. 17l/100km LPG (wcale nie uważam tego za wysoką wartość - dynamika i komfort kosztuje). Zimą wadą jest wysokie zużycie paliwa (V6) na rozgrzanie silnika, jednak po 2km (dojazd obwodnicą wokół miasta) jedziemy już na LPG :) Polecam! Ekonomia i komfort bez porównania lepsza niż w Omedze MV6 3,0 czy W124 3.0 180KM.
13,3
Saab 9-5 I
Sedan 3.0 i V6 24V 200KM 147kW
Doskonale tylko dlatego ze zalozylem LPG do jazdy tym autem na grzyby i ryby. Inaczej ktos powienien pojsc do wiezienia, bo 200KM w tym aucie w miescie potrzebuje 18l PB98, a w trasie 13l. Gaz powienien tu byc fabrycznie montowany... Wielki plus - TANIE CZESCI. Ludzie, cala skrzynie mozna kupic za 1000zl, a silnik za 1500...
11,7
Saab 9-5 I
Sedan 3.0 i V6 24V 200KM 147kW
Wystarczy kilka minut postać w korku i spalanie w oczach wzrasta... Cóż za komfort jazdy trzeba na stacji zapłacić... Dodam, że w trybie Sport (skrzynia automatyczna) przy ostrej jeździe na dłuższych trasach (np. Warszawa-Gdańsk, Warszawa-Szczecin) pali 1

Usterki Saab 9-5 I

Liczba wpisów: 23
nie chce zapalic
  • Saab 9-5 I Sedan 3.0 i V6 24V 200KM 147kW 1998-2006
  • silnik
Jezdzilem troche na rezerwie ale wydawalo mi sie ze nie az tak duzo jednak wydaje mi sie ze zabraklo benzyny w momencie kiedy nim dojechalem pod dom. Teraz nie moge go odpalic chociaz wlalem juz 15litrow paliwa. Kreci ale nie startuje Jezdzilem troche na rezerwie ale wydawalo mi sie ze nie az tak duzo jednak wydaje mi sie ze zabraklo benzyny w momencie kiedy nim dojechalem pod dom. Teraz nie moge go odpalic chociaz wlalem juz 15litrow paliwa. Kreci ale nie startuje. Nie uudalo mi sie pomocy!!!
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik, skrzynia biegów.
  • Saab 9-5 I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 9
1. Fabryczna konstrukcja ustawienia smoka i miski olejowej powoduje zatykanie smoka olejowego przez szlamy i nagary powstające w silniku. Koniec jest taki, że zapala się kontrolka ciśnienia oleju i po 10 sek. silnik się zaciera. Anglicy gdzie tego szrotu jest więcej montują klapkę na spodzie miski olejowej by przy wymianie oleju czyścić smok. Standardowo zdjęcie miski to demontaż belki trzymającej całe zawieszenie i skrzynię biegów. SAAB twierdzi, że to wina degradacji oleju, ale to występuje chyba tylko w SAABach, zresztą 4loleju w silniku 2,3L? Trochę mało jak na silnik, chłodnicę oleju, układ smarowania turbo itd.. 2. Skrzynia automatyczna pracowała świetnie, ale ni stąd ni zowąd poszedł rurką odpowietrzającą dym i po 2km zakończyła współpracę na amen.
4 komentarze
swieci kontrolka regulacji swiatel komputer pokazuje uszkodzenie czujnikow konfiguracji lamp
  • Saab 9-5 I Kombi 2.0 T 150KM 110kW 1998-2006
  • instalacja elektryczna
  • 186 tys. km
kontrolka regulacji lamp świeci po podłączeniu do komputera pokazuje ze pawdopodobnie uszkodzone są czujniki konfiguracji lamp. Interesuje mnie gdzie one są zainstalowane, gdyż prawdopodobnie mogą być tylko zanieczyszczone
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Saab 9-5 I Sedan