Szukaj

Informacje o Saab 9-5 I Sedan 3.0 TiD 176KM 129kW 2001-2006

Lata produkcji: 2001 – 2006
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), flagowy model szwedzkiej marki, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca Saaba 9000 (nie ma nic wspólnego z modelem 95). Oferowany w wersji czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego kombi. Zbudowano go na płycie podłogowej General Motors o symbolu GM2900. W 2005 roku 9-5 został poddany gruntownemu faceliftingowi. W 2010 roku Saab zaprezentował drugą generację modelu stworzoną na platformie podłogowej GM Global Epsilon.
czytaj więcej
Powagosław
Szwedzki pomysł na elegancję i prestiż różni się nieco od pomysłów konkurencji. I choć globalizacja/unifikacja w pewnym stopniu dotknęła też i ten model, 9-5 zatrzymał w sobie to coś innego, niepowtarzalnego, za co trzeba go cenić. ~Powagosław
Luzacjusz
Momenty są, nie da się ukryć, choć ukryć też nie mogę, że nowy 9-5 nie jest dziełem, które podoba mi się w stu procentach. To znaczy zastanawiam się, ile Saaba jest w tym Saabie? Albo, innymi słowy, ile w nim Opla Insigni ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2959 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 176 KM (129 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,5
~aneczkaradix@buziaczek.pl
Saab 9-5 I
Sedan 3.0 TiD 176KM 129kW
Oceniłam to przeciętnie, ponieważ z jednej strony zakochałam się w aucie, z drugiej strony natomiast ciągłe naprawy i ich koszty wykończyły mnie psychicznie oraz finansowo. Auto od stycznia do maja pojeździło może 1 miesiąc, resztę czasu spędziło w serwisie.Nadal się w nim znajduje i nie wiem kiedy wyjedzie.Może pojeździ tydzień i znowu tam wróci? Stał się dla mnie zmorą oraz finansową pułapką!I nie wiem, co mam z nim zrobić? Pozostaje jednak sentyment.Kto raz ma saaba, trudno pokochać inną markę. Pamiętam również czas powiedzmy bezawaryjny. To bardzo wygodne, piękne i bezpieczne auto.
4,3
~Spiechu
Saab 9-5 I
Sedan 3.0 TiD 176KM 129kW
Auto ekstrawaganckie, nie pozwalające na pozostanie niezauważonym.Mówię o mojej wersji Hirch. Jednak ogólnie jestem bardzo zadowolony z wyboru. Bezpieczeństwo jazdy, oferowany komfort i osiągi przy umiarkowanym apetycie na paliwo pozwalają się nim cieszyć każdego dnia od nowa. Auto jest z pewnością nietuzinkowe. I nie stoi na każdym rogu ulicy, chociaż trochę ich już widać. Szkoda, ale sam się do tego poniekąd przyczyniam od 1,5 miesiąca. :-)
4,0
~Przemek
Saab 9-5 I
Sedan 3.0 TiD 176KM 129kW
To mój drugi Saab. Pomimo problemów kolejny mój wybór prawdopodobnie znów padnie na tę markę. Auto ma świetne wyposażenie, mnóstwo fajnych i pomysłowych rozwiązań.
Åšrednie spalanie dla Saab 9-5 I Sedan 3.0 TiD 176KM 129kW 2001-2006
7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Saab 9-5 I
Sedan 3.0 TiD 176KM 129kW
Owszem- zużycie paliwa wbrew krążącym mitom należy szczerze pochwalić. W trasie 3.0 TID spala 5litrów, natomiast w mieście do 8litrów... to chyba naprawdę dobrze jak na silnik o takich osiągach. Jeżeli chodzi o naprawy- sytuacja jest krytyczna! Ceny napraw, z tego powodu, że to mało popularne auto są kosmiczne w stosunku do cen napraw aut innych marek. Części są znacznie droższe, mało jest zamienników,ceny napraw wygórowane. Dodatkowym utrudnieniem jest fakt,że mało kto potrafi saaba naprawić i mało kto podejmuje się tej pracy. Często jest tak, że nawet autoryzowany serwis słabo radzi sobie z naprawą tego auta z powodu braku doświadczenia mechaników, a saab to auto przekombinowane,pełne indywidualnej, wysokiej technologii...według mnie tak jak napisałam przekombinowanej... Mam radę! Jeżeli panowie potraficie naprawiać auto-jakiekolwiek, nie oddawajcie saaba mechanikowi lub serwisowi.Będziecie potrzebowali trochę sprzętu,jednak oddając auto do serwisu wydacie ogromną kasę, bez pewności, że auto zostanie porządnie naprawione. Dodatkowy niuans- bardzo często płaci się za coś, co w ogóle nie zostało zrobione, taki mały przekręt autoryzowanych serwisów...Mechanikom też należy się współczucie- nie można pozazdrościć im roboty, bo straszna dłubanina jest w saabie.Aby do czegoś się dostać, potrzeba wytrwałości i odporności psychicznej!
7,5
Saab 9-5 I
Sedan 3.0 TiD 176KM 129kW
auto zadziwiająco ekonomiczne jak na relację do osiągow i zasobów mocy, paskudnie drogie części zamienne, co było powodem mojedo rozstania z tym autem. przwdtem jeździłem głównie natrasach, teraz tylko po mieście więc przerzuciłem sie na fiata bravo 1.6 jtd wychodzi duużo taniej
7,3
Saab 9-5 I
Sedan 3.0 TiD 176KM 129kW
Koszty napraw i przeglądów są wyższe niż w przypadku innych aut. Sytuację ratują wspólne części z Oplem. Auto naprawdę mało pali!

Usterki Saab 9-5 I

Liczba wpisów: 23
nie chce zapalic
  • Saab 9-5 I Sedan 3.0 i V6 24V 200KM 147kW 1998-2006
  • silnik
Jezdzilem troche na rezerwie ale wydawalo mi sie ze nie az tak duzo jednak wydaje mi sie ze zabraklo benzyny w momencie kiedy nim dojechalem pod dom. Teraz nie moge go odpalic chociaz wlalem juz 15litrow paliwa. Kreci ale nie startuje Jezdzilem troche na rezerwie ale wydawalo mi sie ze nie az tak duzo jednak wydaje mi sie ze zabraklo benzyny w momencie kiedy nim dojechalem pod dom. Teraz nie moge go odpalic chociaz wlalem juz 15litrow paliwa. Kreci ale nie startuje. Nie uudalo mi sie pomocy!!!
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Silnik, skrzynia biegów.
  • Saab 9-5 I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 9
1. Fabryczna konstrukcja ustawienia smoka i miski olejowej powoduje zatykanie smoka olejowego przez szlamy i nagary powstające w silniku. Koniec jest taki, że zapala się kontrolka ciśnienia oleju i po 10 sek. silnik się zaciera. Anglicy gdzie tego szrotu jest więcej montują klapkę na spodzie miski olejowej by przy wymianie oleju czyścić smok. Standardowo zdjęcie miski to demontaż belki trzymającej całe zawieszenie i skrzynię biegów. SAAB twierdzi, że to wina degradacji oleju, ale to występuje chyba tylko w SAABach, zresztą 4loleju w silniku 2,3L? Trochę mało jak na silnik, chłodnicę oleju, układ smarowania turbo itd.. 2. Skrzynia automatyczna pracowała świetnie, ale ni stąd ni zowąd poszedł rurką odpowietrzającą dym i po 2km zakończyła współpracę na amen.
4 komentarze
swieci kontrolka regulacji swiatel komputer pokazuje uszkodzenie czujnikow konfiguracji lamp
  • Saab 9-5 I Kombi 2.0 T 150KM 110kW 1998-2006
  • instalacja elektryczna
  • 186 tys. km
kontrolka regulacji lamp świeci po podłączeniu do komputera pokazuje ze pawdopodobnie uszkodzone są czujniki konfiguracji lamp. Interesuje mnie gdzie one są zainstalowane, gdyż prawdopodobnie mogą być tylko zanieczyszczone
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Saab 9-5 I Sedan