Szukaj

Informacje o Saab 9-5 II Sedan 2.0 t 150KM 110kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), flagowy model szwedzkiej marki, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca Saaba 9000 (nie ma nic wspólnego z modelem 95). Oferowany w wersji czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego kombi. Zbudowano go na płycie podłogowej General Motors o symbolu GM2900. W 2005 roku 9-5 został poddany gruntownemu faceliftingowi. W 2010 roku Saab zaprezentował drugą generację modelu stworzoną na platformie podłogowej GM Global Epsilon.
czytaj więcej
Powagosław
Szwedzki pomysł na elegancję i prestiż różni się nieco od pomysłów konkurencji. I choć globalizacja/unifikacja w pewnym stopniu dotknęła też i ten model, 9-5 zatrzymał w sobie to coś innego, niepowtarzalnego, za co trzeba go cenić. ~Powagosław
Luzacjusz
Momenty są, nie da się ukryć, choć ukryć też nie mogę, że nowy 9-5 nie jest dziełem, które podoba mi się w stu procentach. To znaczy zastanawiam się, ile Saaba jest w tym Saabie? Albo, innymi słowy, ile w nim Opla Insigni ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1985 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Oszołom
Saab 9-5 II
Sedan 2.0 t 150KM 110kW
Z pewną nieśmiałością podchodziłem do kupna, oferta trafiła do mnie dość przypadkowo. Początkowo rozum odrzucał decyzję zakupu, szczególnie po przeczytaniu negatywnych opinii z netu ale serce, po posiedzeniu w fotelu oraz po jeździe próbnej zaddecydowało inaczej. Jak na razie, po przejechaniu 18 tys, po prostu super. Obawiałem się, że Saab nie wytrzyma konkurencji z Accordem, zwłaszcza po przeczytaniu niektórych komentarzy w necie (Ale znalazlem też negatywne opinie o Accorzie, co wydawało mi się nieprawdopodobne). W sumie, obecnie chętniej jeżdżę SAABem, niż Accordem, przede wszystkim ze względu na wygodniejsze fotele i lepsze przyspieszenie zwłaszcze powyżej 130/h. Nie potwierdzam też opinii o "super tandetnych plastikach" Owszem, wygląd w pierwszej chwili budzi niepokój, ale dotykając przekonujemy się, że materiały są OK. Acha, u mnie nic nie skrzypi w kabinie. Zawsze mi się te auta podobały, ale przedmiotem moich marzeń były raczej "japońce" a Saab jest jednym z nielicznych "niejapońców" w rodzinie. Zobaczymy, co będzie dalej.
4,4
~wroobel
Saab 9-5 II
Sedan 2.0 t 150KM 110kW
Bardzo solidne auto i komfortowe auto. Kupiłem 8 letnie, dzisiaj ma 13 i niewiele się zmieniło przez te 5 lat. Daje poczucie bezpieczeństwa i dużą wygodę dla wszystkich pasażerów. Ma oczywiście swoje mankamenty - 5 biegów i dużo pali. Całe szczęście używam LPG, więc nie boli tak mocno.
4,9
~Leszek
Saab 9-5 II
Sedan 2.0 t 150KM 110kW
Auto z duszą; dla osób ceniących luksus, komfort podróżowania oraz prestiż. Polecam szczególnie osobom, które zawiodły się na mercedesie, bmw lub audi.
Saab 9-5 II Sedan