Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Seat Cordoba II Sedan 1.9 SDI 68KM 50kW 1999-2002

Seat Cordoba II Sedan 1.9 SDI 68KM 50kW 1999-2002
Lata produkcji: 1999 - 2002
Segment: Auta małe

Model należący do segmentu B, będący wersją sedan Seata Ibizy, produkowany w latach 1993-2009. Cordoba trafiła na rynek jako następczyni modelu Malaga. Auto zaprojektował Giorgetto Giugiaro. Konstrukcyjnie było ono spokrewnione nie tylko z bliźniaczą Ibizą, ale też z VW Polo (wersja sedan, tzw. Polo Classic). W 1999 roku Seat zaprezentował model przejściowy po gruntownym faceliftingu, nazywany czasem Cordobą drugiej generacji. Stuprocentowo nowa ewolucja auta (projekt Waltera de„Silvy) debiutowała w 2002 roku. Po zakończeniu produkcji, Seat nie przedstawił następcy Cordoby.

Powagosław

To jeden z takich modeli, na które bezpowrotnie skończyły się pomysły. Powiedzmy, że Cordoba jako tako broniła się jakieś 15 lat temu. Ale jej ostatnia generacja to co najwyżej akt przeciętności daleki od hiszpańskiego temperamentu i hasła „Auto emotion”.

~Powagosław
Luzacjusz

Sedan segmentu B to wyrażenie bliskoznaczne do takich epitetów, jak brzydki, nieforemny, koślawy, niezgrabny i nieproporcjonalny. Do tego zbioru można dołożyć hasło „Cordoba”. Przykładowe zastosowanie? „Ta dziewczyna jest strasznie cordoba. Musi popracować nad sylwetką”.

~Luzacjusz

Oceny Seat Cordoba II Sedan 1.9 SDI 68 KM 50 kW

Ogólna ocena
4,04
Średnia dla segmentu 3,97
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(100%) NIE(0%)
ZALETY + Koszty utrzymania + Drobne usterki + Poważne usterki
WADY - Widoczność - Wyciszenie - Karoseria

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Seat Cordoba II Sedan 1.9 SDI 68KM 50kW
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 19
Koszt ogólny 25,90 PLN
ON23 PLN
Wydatki serwisowe 68,49 PLN Pozostałe wydatki 12,89 PLN

Autodiagnoza Seat Cordoba II

Liczba wpisów: 41
Wachania obrotów + wibracje karoserii
dodał: Kordobadam, 7 lat temu
Witam Wszystkich. Mam dwa problemy z moim starym bocianem. 1. Niewielkie wachania obrotów na luzie w zakresie od ok. 700 do ok. 900 obr./min. Zmiany są skokowe, tzn. wskazówka obrotomierza nie "tańczy" po obrotach, tylko raz na luzie mam np. 800 a raz 900. 2. Samochód bardzo często dostaje wibracji, czasem łączy się to z wachaniami obrotów, czasami zaś nie. Poduszki są powymieniane, wydech zrobiony, mechanicy rozkładają ręce. Z góry dzięki za wszelką pomoc.
Nie pojawia się kontrolka od świec żarowych.
dodał: ~błażej, 6 lat temu
Witam zakupiłam auto i przestała się swiecić kontrolka od świec żarowych w konsekwencji nie mogę uruchomic samochodu. Na początku kontrolka raz się pojawiała raz gasła a teraz nie zapala się wogóle. Prosze o pomoc ponieważ nie mam jak dotrzeć do mechanika, pojazd jest unieruchomiony :)
Pisk w silniku - prawdopodobnie w aparacie zapłonowym
dodał: kazek54, 2 lata temu
Witam, wracałem do domu i pod koniec drogi (niecałe 5km) zaczęło coś piszczeć pod maską - metaliczny pisk, jakby się coś zacierało. Zdarzyło się to po raz pierwszy. Po powrocie do domu otworzyłem maskę i zacząłem nasłuchiwać, po czym stwierdziłem, że pisk jest większy, gdy są większe obroty - przy mniejszych obrotach jest on o wiele mniejszy. Podejrzewam, że winą jest aparat zapłonowy. Czy wie ktoś, jakie tam jest łożyskowanie?

Dane techniczne Seat Cordoba II Sedan 1.9 SDI 68KM 50kW 1999-2002

Podstawowe parametry Seat Cordoba II Sedan 1.9 SDI 68KM 50kW
Produkowany od 1999 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 68 KM (50 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 133 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Przeniesienie napędu Seat Cordoba II Sedan 1.9 SDI 68KM 50kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Autorentgen Seat Cordoba II

Liczba wpisów: 46

Biały nalot na korku wlewu oleju (olej + woda), prowadząca do zamarznięcia odmy w minusowych temp.

dodał: ~piotrek, 6 lat temu
kiedy tylko spada temp na zewnątrz przy jeździe na krótkich odcinkach pod korkiem wlewu oleju zbiera się maź. niemożna dopuścić aby przy dużych minusach auto długo stało na mrozie. prowadzi to do zamarznięcia odmy i wywalenia oleju na zewnątrz poprzez bagnet. wina tego tkwi w zbyt szybkim nagrzewaniu się bloku silnika (zbyt duża dT)w konsekwencji rosa i woda w oleju. mechanicy często wmawiają że powód to uszczelka głowicy co jest nieprawda... ten typ tak ma.. raz na jakiś czas zaliczyć długą trasę i problem choć troszkę niwelujemy.

Zamarzające zamki.

dodał: Cezkrak, 7 lat temu
Słuchajcie, jeśli ktoś ma z tym jeszcze problem to mam na to radę. Winna jest zapadka w mechanizmie zamka, która jak otwieramy drzwi to powinna sama odskoczyć pod wpływem delikatnej sprężynki. Niestety gdy kapka wody się dostanie i zamarznie to już nie odbija. W serwisach seata na gwarancji zmieniali tą sprężynkę. Ale żeby problem samemu rozwiązać niestety trzeba rozebrać drzwi i wyjąć cały mechanizm zamka. Wrzucamy go do benzyny a następnie przedmuchujemy sprężonym powietrzem. Na koniec Smarujemy smarem grafitowym. Pomoże na kilka lat. Jeśli ktoś chce to może kombinować ze sprężynką....

Wygięty lub złamany pedał sprzegła.

dodał: ~tirolot, 6 lat temu
mechanik wymienil mi calkiem dobre sprzeglo ale to nie dalo efektu-powiedzial ze "ten typ tak ma" jednak moja własna ekspertyza ujawnila mocno wygiety pedał i pękniety w miejscu montażu do sciany grodziowej.powodowalo to straty siły docisku i zgrzytanie przy wrzucaniu wstecznego.przy probie demontarzu uzywanego pedała na szrocie okazalo sie ze wszystkie dostepne byly wygiete..

Publikacje o Seat Cordoba

Newsy o Seat Cordoba