Szukaj

Informacje o Seat Leon IV

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 1999, kompaktowy model segmentu C (niższa klasa średnia), posiadający cechy sportowe. Pierwsza generacja auta była sportową odmianą hatchback Seata Toledo, projektu Giorgetto Giugiaro. Pod względem technicznym Seat Leon powiązany był także z Volkswagenem Golfem. W roku 2005 stworzono drugą generację samochodu, już jako autonomiczny model o nowej stylistyce, zaprojektowany przez Waltera de Silvę. Seat Leon drugiej generacji stał się bardzo popularny, w wielu krach był najchętniej kupowanym modelem hiszpańskiej marki. Auto zdobywało tytuły Samochodu Roku – m.in. w Finlandii, Danii i Grecji. Trzecią generację Seata Leona wprowadzono na rynek w roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz

Seat Leon IV – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Nowy Seat Leon

Cena od: 79 900 PLN

Oceny Seat Leon IV

Liczba ocen: 12
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Ergonomia

Wybrane oceny

4,9
~KJM
Sportstourer 1.5 EcoTSI 130KM 96kW
Seat Leon IV
Jestem bardzo mile zaskoczony całokształtem najnowszego Leona. Wersja kombi jest niesłychanie praktyczna i spełnia wszystkie moje wymogi auta rodzinnego, a przy tym jest bardzo ładna i wyróżnia się w tłumie. Względem poprzedniego Leona jest ogromna różnica na korzyść w prawie wszystkich aspektach. Przede wszystkim na plus: - przestrzeń w kabinie (mam 190 cm i za mną swobodnie mieści się dorosła osoba), - wielkość i ustawność bagażnika (ponad 600 l, podwójna podłoga, haczyki, składanie, gniazdko), - zastosowane materiały (w tym wiele śmiało mogę zaliczyć jako premium, w tym zwłaszcza kierownica wersji FR i rozdzielczość ekranów), - wyciszenie (podwójne a miejscami potrójne uszczelki niwelują zbędny hałas), - zawieszenie (jędrne i komfortowe jednocześnie), - dźwięk zamykanych drzwi i audio (7-głośnikowy w mojej wersji), - spasowanie materiałów, - fenomenalne światła LED z funkcją jazdy autostradowej. Uwaga nr 1. Nie oszczędzajcie ani złotówki i wybierzcie jedynie słuszną wersję FR, która ma dużo lepiej zestrojone zawieszenie, fenomenalny układ kierowniczy, regulowane tryby jazdy, smaczki stylistyczne (np. oświetlenie progów), przyciemniane szyby, a do tego świetne fotele z bardzo dobrą tapicerką i słusznych rozmiarów ekran dotykowy (10 zamiast 8 cali) ułatwiający obsługę. Uwaga nr 2. Nie bierzcie zawieszenia adaptacyjnego. Na jeździe testowej miałem pojazd z "tym czymś" i stukało to na nierównościach. Zwykły, obniżony zawias jest perfekcyjny, nic nie słychać! Uwaga nr. 3. Wersje od drugiej połowy 2020 r. mają poprawione oprogramowanie, więc system multimedialny się nie zawiesza, jak miało to miejsce w Golfach i w Leonach z pierwszej połowy 2020 r. U mnie w aucie z końca roku nigdy się nie zawiesiło. Minusy (małe) auta : - regulacja temperatury suwakiem (rzadko używana, więc nie jest to szczególna uciążliwość); - system automatycznego parkowania nieraz nie umie wycelować na właściwe miejsce, - uchwyty do zamykania drzwi powinny być zrobione z trochę lepszego tworzywa (choć są świetnie spasowane).
4,1
~MuchaJusia
Hatchback 1.5 eTSI (mHEV) 150KM 110kW
Seat Leon IV
Samochód bardzo dobrze się prowadzi, automatyczna skrzynia biegów działa poprawnie, zawieszenie nieco twardsze od konkurencji, szczególnie w wersji FR, przez co bardziej czuć wszelkie nierówności na drodze ale również dzięki temu samochód pewniej zachowuje się w zakrętach. Największym mankamentem samochodu jest system info-rozrywki który ewidentnie jest jeszcze niedopracowany. Może sytuacja poprawi się w przyszłości wraz z aktualizacjami które pokazują się co jakiś czas ale na ten moment korzystanie z niego nie zawsze jest przyjemne. Większość opcji związanych z samochodem ustawia się na ekranie który niestety czasami się zawiesza i pomaga jedynie wyłączenie na jakiś czas i ponowne włączenie po chwili co bywa mocno frustrujące. Systemy bezpieczeństwa działają poprawnie lecz lane assist bywa nadpobudliwy przez co czasami słychać pikanie i wyskakuje komunikat "jedź środkiem pasa ruchu" mimo iż jedziemy pomiędzy liniami.
4,5
~Pl100795
Sportstourer 1.5 EcoTSI 130KM 96kW
Seat Leon IV
Samochód jest nowoczesny, bardzo ładna linia, moim zdaniem ładniejszy od VW Golfa. Bardzo fajny hologram wyświetlany przy otwarciu drzwi z napisem "Hola!", piękne światła tylnie przez cał szerokość samochodu, super iluminacja z tyłu przy otwieraniu samochodu, dynamiczne kierunkowskazy z tyłu, jak w Audi. Mam wersję Full Led z wyświetlaczem 8 cali i tej wersji dotyczy moja opinia.. Niestety w testach dziennikarze mieli do dyspozycji tylko najwyższe wersje wysażeniowe i nie wszystko jest w tańszych wersjach np. brak u mnie obsługi głosowej.

Raporty spalania Seat Leon IV

Liczba raportów: 22
Średnie spalanie dla Seat Leon IV
5,6 – 7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Sportstourer 1.5 EcoTSI 130KM 96kW
Seat Leon IV
Gdy jeździmy z głową - można osiągnąć oszałamiające wyniki. Codzienny dojazd do pracy 25 km - 50% poza miastem, 40% autostrada i eska, 10% miasto - przy max prędkości 90-100km - tempomat, dryfowanie itp - jak jest ciepło wyniki 4,1 - 4,5 bez problemu. Jak jest poniżej 15 stopni, 4,6-4,8. Jak ktoś lubi zabawę w bicie rekordów spalania jak w hybrydach - polecam ten silnik. Do dynamicznego poruszania się po miescie trzeba go niestety kręcić powyżej 3500RPM i nie dopuszczać poniżej 2100 RPM, by nie wpadać w turbodziurę. Do zwykłego przemieszczania obroty 1500-2500 spokojnie wystarczają na płynną jazdę bez bycia zawalidrogą. Jazda autostradą 110 - tempomat - około 4,3-4,6. Sumarycznie przy takiej jeździe jak opisana - codzienne dojazdy do pracy, jakies załatwienia, trochę miasta, czasem wypad w góry - łącznie średnia na baku wynosi 4,8-5,1 w zależności od przewagi trybu miejskiego.
7,1
Hatchback 1.5 eTSI (mHEV) 150KM 110kW
Seat Leon IV
Samochodem można jeździć bardzo oszczędnie. W trasie spalanie na poziomie 4.5-5.0 można uzyskać bez żadnego problemu. Jeżdżąc wyłącznie po mieście moje spalanie wynosi zazwyczaj w okolicy 8l, ale jest to spowodowane jeżdżeniem krótkich odcinków (do 5km), na nieco dłuższych odcinkach (około 10km) raczej spalanie trzyma się w okolicach 7l. Ruszając bardzo dynamicznie można dojść łatwo do 12-15l, ale da się to zrobić praktycznie każdym samochodem.
5,4
Hatchback 1.5 EcoTSI 150KM 110kW
Seat Leon IV
Silnik zaskoczył mnie bardzo pozytywnie. Jest niesamowicie wywarzony miedzy dynamiką a spalaniem. Jadąc drogami pozamiejskimi spalanie przy 70 / 80/ 90 km /h w okolicach 4,5 litra :). Autostrada przy prędkości 140 km/h ok 6,1 litra.

Usterki Seat Leon IV

Liczba wpisów: 5
Panel infotainment i błędy
  • Seat Leon IV Hatchback 1.5 EcoTSI 130KM 96kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 3
1. Panel nie zawsze się włącza, wtedy niedostępne wszystkie funkcje np. dot. klimatyzacji i ogrzewania, nie działający bluetooth czy Android Auto, cisza, brak radia, nie działające programy asystentów, niemożność korzystania z kamery cofania. 2. Liczne błędy na panelu przy kierownicy np. SOS, udaj się do serwisu, nie działająca poduszka powietrzna, brak możliwości hamowania podczas manewrowania, nie działające czujniki parkowania, błędy trakcji, wykrzykniki. 3. Przy działającym panelu, problemy z radiem, zawieszenia radia i niemożność słuchania radia, samoistne przełączanie muzyki z radia na muzykę z telefonu podłączonego przez bluetooth. Obecnie 3 nieskuteczne naprawy gwarancyjne, dealer zasłania się Covidem przy niedotrzymaniu terminów napraw. Dotychczasowy czas napraw samochodu ponad 2 miesiące, samochód zakupiony 4,5 miesiąca temu. Odradzam zakup Seata Leona Nowego Hatchback Excellence rocznik 2020, jeżeli nie chcecie mieć problemów!!!
2 komentarze
Infotaiment jest niedopracowany
  • Seat Leon IV Sportstourer
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 0
Infotaiment jest niedorobiony, a to masakra, bo nie ma żadnych przycisków - wszystko z panelu dotykowego. 1) Tuż po włączeniu zapłonu wszystko działa bardzo wolno. Muszę np. czekać minutę, zanim uda mi się włączyć ogrzewanie foteli 2) Często się wiesza, serwis poradził mi restart - trzeba przytrzymać przycisk power na 20s - czasem muszę to robić w czasie jazdy 3) Nie działa HotSpot, mimo że mam wykupiony pakiet 4) Nawigacja na tablicy zegarów przestaje działać w trasie 5) Zdarzają się dziwne rzeczy jak piszczenie alarmu mimo że nic się nie dzieje, nie działanie wksaźnika poziomu paliwa. Kontrolka pokazuje, że działa podgrzewanie foteli, mimo że jest wyłączone. Bluetooth w 8 na 10 przypadków muszę włączać z menu bo nie łączy się sam z telefonem 6) Gdy nawigacja przelicza trasę, albo kładę telefon do ładowania, komunikaty na kilka sekund zasłaniają cały ekran i nic nie można na nim robić 7) W Android Auto nie działa wyszukiwanie głosowe
Media Sytem +
  • Seat Leon IV Sportstourer 1.5 EcoTSI 130KM 96kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 0
Notoryczne zawieszające się radio, rozłącza się bluetooth, jakiś osiołek projektant wymyślił sterowanie temperaturą z wyświetlacza porażka zawiesza się wyświetlacz i nie zmienimy sobie temperatury w samochodzie. Serwis na tą chwilę radzi sobie z usterką.
Seat Leon IV