Szukaj

Skoda Fabia – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Informacje o Skoda Fabia

Lata produkcji: 1999 – teraz
Segment: Auta małe
Produkowany od roku 1999, miejski model segmentu B w gamie czeskiej marki zastąpił model Felicia. Skoda Fabia stała się rynkowym sukcesem czeskiego producenta – dotychczas nabywców znalazło ponad 3,5 mln egzemplarzy (w Polsce od wielu lat jest jednym najchętniej kupowanych aut). Skoda Fabia mocno spokrewniona jest z innymi autami grupy Volkswagena od samego początku. Biorąc pod uwagę trzecią, najnowszą generację modelu, wprowadzoną na rynek w roku 2014, auto zbudowano na tej samej platformie podłogowej (VW Group PQ25) co Audi A3 oraz Seata Leona. Fabia zdobyła tytuł Samochodu Roku 2007 w Serbii oraz, w plebiscycie „What Car?” została wybrana Samochodem Roku 2015. Skoda Fabia jest oferowana w odmianie pięciodrzwiowej oraz jako kombi. Tylko pierwsza generacja modelu była także dostępna jako sedan.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz

Oceny Skoda Fabia

Liczba ocen: 2 588
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~pawelwr7
Skoda Fabia IV
Hatchback 1.0 TSI 110KM 81kW
Automat, wersja Monte Carlo, 115KM. W mojej wersji spasowanie plastików wewnątrz bez zarzutu (niektórzy narzekają), fakt - są twarde, ale w niczym to nie przeszkadza, a tam gdzie powinny być miękkie, takie są. Super przednie fotele (inne niż w wersji podstawowej), bardzo wygodne nawet na dłuższe trasy, świetnie trzymają tułów (170cm, ok. 70kg wagi)! Bagażnik bez zarzutu - dostęp bdb, pojemność wystarczająca. Połączenie z telefonem zarówno przez kabel, jak i bluetooth - działa bez zarzutu. Systemy wspomagające działają, dźwięki ostrzegawcze nieuciążliwe, stonowane... Jedyne co zmieniłbym, to system start-stop - żeby domyślnie był wyłączony, a teraz muszę pamiętać żeby go wyłączać po każdym odpaleniu silnika. Samochodem jeżdżą głównie 2 dorosłe osoby, ale myślę że dla rodziny 2+2 też byłby dobrym wyborem do codziennego użytku.
Dodane 2 miesiące temu
4,4
~Rafał
Skoda Fabia IV
Hatchback 1.0 TSI 110KM 81kW
Auto spoko kupione w wersji Monte Carlo ładnie wszystko wygląda jeździ fajnie spoko się zbiera wyciszenie super gdy mu dodasz gazu na wyższych obrotach dopiero słychać charakterystyczny 3 cylindrowy silnik i szczerze go polecam bardziej niż 1.5tsi ponieważ ten przy oszczędniej jeździe wyłącza 2 cylindry i mogą się szybciej posypać i jeśli komuś nie zależy na danej skrzyni to polecam manual ponieważ według mnie automat lekko mułowaty w porównaniu do np z takiej toyoty czy jaguara, ale to tylko moje odczucia pozdrawiam.
Dodane 7 miesięcy temu
4,9
~NebulaKing
Skoda Fabia III
Hatchback 1.0 MPI 75KM 55kW
Posiadam samochód z 2019 roku z silnikiem 1.0, który od nowości przejechał już 310,000 km. W tym czasie pojazd nie sprawił żadnych problemów – jedynymi wymianami były klocki hamulcowe i olej. Posiadam wersję Ambition z reflektorami Bi-LED, które są świetnej jakości. Wiązka światła jest bardzo dobrze ukierunkowana, mocna, co zapewnia doskonałą widoczność. Dodatkowo system automatycznego przygaszania świateł drogowych działa bez zarzutu. Wnętrze pojazdu sprawia wrażenie solidnie wykonanej konstrukcji – mimo takiego przebiegu nic nie skrzypi ani nie trzeszczy. Materiały użyte w kabinie również trzymają wysoki poziom i nie zdradzają większych oznak zużycia. Z technicznego punktu widzenia zawieszenie oraz układ kierowniczy zostały bardzo dobrze dopracowane. Samochód prowadzi się pewnie i przewidywalnie, bez nadmiernych przechyłów w zakrętach. Zawieszenie jest sprężyste, a jednocześnie dostarcza dużo informacji o nawierzchni. Co więcej, eksploatacja pojazdu jest naprawdę tania – na przykład wahacze renomowanych marek to groszowe sprawy. Ciekawym rozwiązaniem są wloty chłodzenia hamulców, przypominające te w bardziej sportowych autach, a lekkie i wytrzymałe aluminiowe felgi to kolejny atut. System ASR wielokrotnie uratował mnie w trudnych zimowych warunkach, pozwalając bez problemu wyjechać nawet z dużych zasp śniegu. Klimatyzacja działa świetnie, a jej włączenie nie wpływa znacząco na moc silnika. Hamulce natomiast to prawdziwa żyleta. Silnik to doskonale dopracowana jednostka 3 cylindrowa, świetnie wyważona i elastyczna – dobrze reaguje już od 1200 obr./min. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny dość nisko, ale co warto podkreślić, silnik uzyskuje 110 Nm z litra pojemności, bez użycia sprężarki. Konstrukcja głowicy, zintegrowanej z kolektorem wydechowym, przez który przepływa płyn chłodniczy, pozwala na bardzo szybkie nagrzewanie się silnika. WArto zaznaczy, że jak większość wolnossąkow silnik wymaga dobrego paliwa i sprawnego układu chłodzenia. W moim przypadku aby uniknąć ewentualnych problemów wymieniam chłodnicę tak mniej eiwcej co 100 tys. km. Takie podejście znacznie zmniejszyło ryzyko wystąpienia niedogodności. Latem korzystam z wentylatorow klimatyzacji zeby chlodzic komore silnika. Jeśli chodzi o spalanie to realnie wynosi 6 l/100 km gazu przy spokojnej jeździe prawym pasem. Na autostradzie przy prędkości 140 km/h zużycie wzrasta do 7,8 l/100 km. W mieście przy dynamicznej jeździe można liczyć na podobny wynik.
Dodane 10 miesięcy temu

Raporty spalania Skoda Fabia

Liczba raportów: 2 366
Średnie spalanie dla Skoda Fabia
5,5 – 10,7
l/100 km
4,5 – 10,6
l/100 km
5,4 – 10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Skoda Fabia IV
Hatchback 1.0 TSI 110KM 81kW
Średnie spalanie wg komputera w tym roku to 7,1 l/100km. Głównie jazda po Warszawie w godzinach szczytu, trasy po 7 km. Do tego średniego spalania dochodzą wieczorowe i weekendowe przejażdżki oraz póki co 2 dłuższe i spokojne trasy w Polskę. Minimalne spalanie jakie uzyskałem to 4,8 l/100km przy jeździe z ogranicznikiem na prędkość +10 niż ograniczenie na znaku, wieczór w święto, puste ulice, toczenie się Wałem Miedzyszyńskim, Czerniakowską, Trasą Siekierkowską, Patriotów, Żołnierską itp. Średnie spalanie z typowego tygodnia roboczego gdzie jeżdżę głównie w godzinach szczytu to 7-8 l/100km. Spalanie w trasie przy tempomacie na 130/140 km/h to ok. 6,1 l/100km.
Dodane 5 miesięcy temu
4,4
Skoda Fabia III
Kombi 1.4 TDI 90KM 66kW
Tutaj nic nie oszukamy w zależności od temperamentu kierowcy można mega oszczędnie 3l/100km a przy dynamicznej jeździe miejskiej 5.5/100km. Moja średnia z 5 tyś km to 4.8/100 co uważam za bardzo dobry wynik
Dodane 2 miesiące temu
4,4
Skoda Fabia III
Kombi 1.4 TDI 90KM 66kW
Tutaj nic nie oszukamy w zależności od temperamentu kierowcy można mega oszczędnie 3l/100km a przy dynamicznej jeździe miejskiej 5.5/100km. Moja średnia z 5 tyś km to 4.8/100 co uważam za bardzo dobry wynik
Dodane 2 miesiące temu

Usterki Skoda Fabia

Liczba wpisów: 178
Nie równo pracuje, silnik gaśnie
  • Skoda Fabia II Kombi Facelifting 1.2 TSI 85KM 63kW 2010-2014
  • silnik
  • 199 tys. km
Witam postaram się prosto opisać swoją sytuację, niestety nie znam się na samochodach więc przepraszam za brak fachowych słów. Zaczęło się od tego,że wyświetlila się kontrolka awarii świateł zewnętrznych. Po uruchomieniu ponownie samochodu kontrolka zgasła. Następnie po przejechaniu kilku km samochód zgasł 2 razy przy wciśniętym sprzęgle i hamulcu. Zatrzymaliśmy się na parkingu i na wolnych obrotach silnik nie równo pracował wraz z tą nierówna praca migała żarówka wewnątrz samochodu (nie wiemy czy to ma duże znaczenie czy to zabieg okoliczności) Później na parkingu przy odpaleniu zgasł jeszcze 2 razy za 3 razem odpalił normalnie i nic się nie działo. Na drugi dzień mąż jechał 60 km nic się nie działo wszystko super. 3 dnia po przejechaniu 10 km auto zaczęło szarpać i nierówno pracować. Po kilku godzinach mąż odpali samochód i wyświetliły się kontrolki silnika epc i kontroli trakcji. Proszę o pomoc jakąś radę mamy samochód od 3 dni a już takie akcje. Dodam,że podczas kupna i na przeglądzie zero zastrzeżeń.
Dodane 2 lata temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz.
  • Skoda Fabia III Kombi 1.4 TDI 105KM 77kW 2014-2018
  • silnik
  • 187 tys. km
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz (rownież na biegu jałowym przy zwiększaniu obrotów powyżej 1500/1600). Problem zaczął pojawiać się gdy temperatura na dworze spadała poniżej 10 stopni Celsjusza. Im chłodniej, tym szarpanie było intensywniejsze i trwało dłużej, początkowo od 100-200 metrów podczas pierwszego przyśpiesza, po 3-5 km przy temperaturze -5 stopni Celsjusza. Szarpanie pojawiało się od 1500-1600 obr/min wzwyż. Komputer samochodu nie wyświetlał błędów. Tego typu objawy, dla tego konkretnego silnika CUTA 1.4 TDI 105km są popularne, a problem wydaje się być do tej pory nierozwiązany. Do momentu znalezienia przyczyny w samochodzie był wymieniony filtr paliwa/powietrza, wymieniono olej wraz dodatkiem dwusiarczku molibdenu, został wyczyszczony przepływomierz, do paliwa dwukrotnie dodano środek Moly Liquid do czyszczenia wtrysków, tankowano Diesla Verve na przemian z Dieslem Miles Plus. Powyższe zabiegi nie rozwiązały w najmniejszym stopniu problemu.
Dodane 3 lata temu
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Zapalająca się kontrolka EPC - usterka systemu start/stop.
  • Skoda Fabia III Kombi Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2018-2021
  • silnik
  • 5 tys. km
Rok temu kupiłem w salonie Skodę Fabię III Kombi 1.0 TSI 110KM. Od dwóch miesięcy co jakiś czas zapala się kontrolka EPC. Kontrolka NIE gaśnie po uruchomieniu silnika lub zapala się podczas jazdy. Przez ostatnie dwa miesiące zapaliła mi się 4 razy. 2 razy zgasła sama a kolejne 2 razy wykasowali mi błąd w serwisie. Informacja jaką dostałem w serwisie jest taka, że jest to błąd oprogramowania i podobno Skoda pracuje nad rozwiązaniem. Według serwisanta jest to problem z oprogramowaniem czujnika zasysanego powietrza i jest to bardzo popularny problem w fabiach wyprodukowanych od 2019r. Dodam, że samochód przy zapalonej kontrolce działa poprawnie, jedyne co zauważyłem, to system start/stop nie działa wtedy. Czy ktoś ma podobne problemy?
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 133
2,5
Skoda Fabia III
Hatchback 1.2 TSI 110KM 81kW
homologacja: Z.U.P."AUTO-GAZ"
instalacja: AUTO GAZ ¦L¡SK EVO01
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 2 tys. km
Przestrzegam wszystkich przez tym serwisem. Pan Sławomir pięknie opowiada historyjki, zapewnia że jest fachowcem i robi fantastyczną robotę dla kierowców Bolta, a potem okazuje się, że dolicza po instalacji dodatkowe ukryte koszta o których wcześniej nie wspominał, to jeszcze stosuje grożby karalne gdy odmawia mu się zapłaty za jego kombinatorstwo. Sama instalacja również...
Dodane 3 lata temu
4,5
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 16V 75KM 55kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Zenit PRO
przebieg: 147 tys. km
użytkowana przez: 25 tys. km
Instalacja zakładana w Moto-Gaz w Wieluniu na Podmiejskiej 8 u pana Majcchrowskiego - polecam. Sterownik Zenit Pro, wtryski Hana H2002, Parownik KME TUR Zużywa koło 30% więcej gazu niż benzyny. Jeśli ktoś twierdzi że spala do 20% gazu to albo kłamie, albo nie bierze pod uwagę złużycia benzyny w fazie początkowej. Mierzyłem dokładnie na przestrzeni 3 lat, porównując z...
Dodane 5 lat temu
4,0
Skoda Fabia II
Kombi Facelifting 1.4 16V 85KM 63kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 135 tys. km
użytkowana przez: 135 tys. km
Instalacja sprawuje się bardzo dobrze, jednak trzeba ją odpowiednio serwisować, ponieważ ma pewną przypadłość. Mianowicie od zanieczyszczonego gazu blokuje się elektrozawór przy parowniku. Objawem jest nie przełączanie na LPG przy zimnym silniku. Następuje próba przełączenia po czym silnik gaśnie lub przełącza ponownie na benzynę, sygnalizując problem "brzęczykiem"...
Dodane 6 lat temu
Skoda Fabia

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów