Szukaj

Informacje o Skoda Fabia II

Lata produkcji: 2007 – 2014
Segment: Auta małe
Debiutująca na rynku na początku roku 2007, druga generacja Skody Fabii pod względem wizualnym upodobniła się do modelu Roomster. Po nadwoziu auta widać także inspiracje: z nowego Suzuki Switf (tył), a także Mini (biały dach). Wygląd Fabii stał się o wiele bardziej atrakcyjny, a przy tym auto stało się nie dość że ładniejsze, to także większe od poprzednika. Skoda Fabia II oferowana była w wersjach hatchback oraz kombi. Wariant sedan wycofano z produkcji ze względu na niewielkie zainteresowanie.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz

Skoda Fabia II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Skoda Fabia II

Liczba ocen: 303
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Brak poważnych usterek

Wady

- Silnik - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~Arille
Kombi Facelifting 1.4 16V 85KM 63kW
Skoda Fabia II
Auto przez 3 lata służyło jako moje auto służbowe. Z zawodu jestem Przedstawicielem Handlowym, więc auto nie miało lekko- w ciągu dnia wiele razy odpalane i gaszone, często pracowało na wysokich obrotach i przewiozło TONY ładunku, w dużej mierze po mieście, a więc dziurawych drogach, policjantach itd. Mogę z czystym sumieniem polecić ten samochód, to wół do pracy. Choć nie zachwyca ani wyglądem, ani osiągami to zdobywa serce swoją prostotą, bezawaryjnoscią, pojemnością i przemyślanymi rozwiązaniami. Przez te lata użytkowania nic się z nim nie działo, wymiana wyłącznie części eksploatacyjnych poza problemami z gazem- oryginalny Landi Renzo jest za delikatny na nasz słabej jakości gaz.. Po 90 tys km do wymiany były wtryski i reduktor (1500zl). Reszta to standardowe przeglądy co 15 tys km z wymianą wszystkich filtrów (gazowych również eniez) i oleju.
2,9
~autopasje
Hatchback Facelifting 1.6 TDI CR DPF 90KM 66kW
Skoda Fabia II
Kupiłem samochód NOWY i po roku zaczęły mi się blokować PASY BEZPIECZEŃSTWA. Żeby zapiąć pas trzeba było mieć 2 minuty dodatkowe... Na pas od skody czekałem 3 lata po 3 latach zadzwoniłem i mi powiedzieli że pas powinien za około pół roku dojść... no ale w końcu doszedł. Po kolejnym roku użytkowania samochód zaczął wchodzić na za wysokie obroty klima odgrzybiana co roku itp ale wali od niej jak na wsi od nawozu ! w serwisie robione było nowe oprogramowanie LECZ gdy wyjechał z nowym silnik tak jakby miał spadek mocy... Oczywiście w skodzie sądzili że wszystko jest ok... W aucie po tygodniu stania w garażu zapiekły się hamulce aut nie chciało za nic w świecie ruszyć na luzie potem udało się go wypchnąć ale i tak nie polecam auta dla nikogo !
4,9
~Tomek
Hatchback 1.2 i HTP 12V 70KM 51kW
Skoda Fabia II
Posiadam Fabię II z 2007 roku z silnikiem 1.2 HTP (12 V, 70 KM) w wersji "Style". Kupiłem ją w salonie, dziś auto ma 9 lat i 103000 kilometrów przebiegu, który sam zrobiłem. Jeżdżę głównie po mieście ale czasem też zdarzają się dalsze wyjazdy. Ostatnio musiałem jechać na drugi koniec Polski (550 km.) i samochód nawet się nie zmęczył. Rozpędzenie się do prędkości autostradowej nie stanowi dla tego silnika większego problemu i wcale nie jest w środku jakoś głośno, jak to niektórzy piszą (oczywiście trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że samochód nie ma 200 koni i nie będzie powodował wgniatania w fotel, ale jeżeli ktoś uważa, że auto z tym silnikiem nie chce w ogóle przyspieszać, albo nie daje rady pod górkę, to mogę zapewnić, że jest w błędzie) . Jeżeli chodzi o usterki związane z silnikiem, to nie działo się absolutnie nic, silnik chodzi równiutko i cichutko, jak po wyjeździe z salonu, nie bierze ani grama oleju, w zawieszeniu kiedyś wymieniłem tylko tuleje na wahaczach, jeżeli chodzi o elektrykę, to musiałem wymienić silniczek sterowania szybami i jeden spośród czterech czujników cofania, także przez 9 lat wydałem na naprawy (nie licząc rzeczy eksploatacyjnych) jakiś tysiąc złotych, także uważam, że to tyle, co nic. Jeszcze dwa słowa na temat wyglądu samochodu, bo tu też jest dużo negatywnych opinii: jeżeli ktoś jeździ służbową Fabią w najtańszej wersji, to wcale się nie dziwię, że mu się nie podoba i potem nieobiektywnie to komentuje, bo przeważnie w takich wersjach jest czarna, przytłaczająca decha z samymi otworami w miejscach schowków, ja mam deskę dwukolorową, oba schowki zamknięte, tapicerkę jasną i w życiu bym nie powiedział, że wewnątrz jest brzydko, wręcz przeciwnie. Reasumując, uważam, że trudno by było znaleźć auto z segmentu B, które dorównałoby Skodzie Fabii.

Raporty spalania Skoda Fabia II

Liczba raportów: 431
Średnie spalanie dla Skoda Fabia II
5,9 – 8,7
l/100 km
5,0 – 6,2
l/100 km
6,5 – 8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Hatchback 1.2 i HTP 60KM 44kW
Skoda Fabia II
Samochód pali jak smok, jeżeli chciałoby się poruszać jakkolwiek dynamicznie. Przy komplecie osób na pokładzie, na krótkich odcinkach miejskich, z włączoną klimatyzacją - nietrudno przekroczyć 10l/100km. Druga strona medalu - niskie koszty napraw i eksploatacji, dobre wyposażenie, przestronne wnętrze - idealny samochód dla żony wożącej dzieci do szkoły. Gdybyśmy mogli cofnąć się w czasie - duża szansa że wybralibyśmy ten sam model, ale z wolnossącym 1.4 albo 1.6 - mniej wysilone przy tym samym stylu jazdy pewnie paliły by mniej.
4,6
Kombi Facelifting 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Skoda Fabia II
Spalanie niskie, każda poważniejsza interwencja mechanika pogarsza spalanie, wymiana paska rozrządu po 200.000 zwiększyła spalanie o ok. 0,5 do 0,8L/100km, zmiana EGR i dodanie ok. 25KM software tuning zwiększyło spalanie o 0,2-0,3 L/100km, oryginał fabryczny nie do pobicia w ecodrivingu jaki stosuję na długich trasach, doskonały fotel fabryczny na długich trasach, wysiadam nie zamęczony nawet po 800km jazdy! Ogólnie bije VW na głowę, choć to jest VW ale poprawiony przez Czechów no i Panie chroń przed naszymi flachowcami :)
8,8
Kombi Facelifting 1.4 16V 85KM 63kW
Skoda Fabia II
Fabiana jest moim autem służbowym, przejąłem je z przebiegiem 65 tyś i zrobiłem ponad 35 tyś od tego czasu, więc mogę co nieco powiedzieć. Obecnie auto ma ponad 100 tyś km przebiegu, z czego 65% to miasto. Jestem przedstawicielem handlowym, więc jak to bywa z PH- ciągła walka z czasem, auto bardzo często załadowane towarem i materiałami, a oszczędna jazda to raczej abstrakcja. Klima włączona cały rok, a spalanie wygląda następująco: 100% miasto, z dociążeniem i dynamiczną jazdą- 10-11,5(zima) , miasto bez załadunku i dynamicznej jeździe 9-10,5 (zima), miasto z rozsądną jazdą na pusto 7-9 l LPG. W trasie Fabiana pali od 6,5l (oszczędna jazda bez załadunku) do 11l (dociążona i dynamicznie). To auto jest mułem do pracy, jest naprawdę mocno eksploatowane a od nowości poza częściami eksploatacyjnymi wymieniane były wtryski gazu (1000zł- fabryczna instalacja Landi Renzo), elektrozawór gazu, co jest spowodowane niestety kiepską jakością gazu w Polsce i wrażliwą instalacją fabryczną Landi Renzo. Co do komfortu... cóż, auto jest nudne, bez wodotrysków, po przejechaniu 400 km kierowca trochę się męczy. Auto kiepsko wyciszone, a silnik 1.4 i 85km do dynamicznej jazdy potrzebuje kręcenia na wysokich obrotach. Do 110km/h względnie, powyżej hałas naprawdę męczy. Reasumując, auto rewelacyjne na flotę lub dla kogoś kto nie szuka luksusu, a stawia na pierwszym miejscu ekonomiczność, bezawaryjność i względnie tanie naprawy w razie potrzeby. Jeśli Fabia z tym silnikiem, to tylko z gazem, nie rozumiem po co przepłacać na benzynie.

Usterki Skoda Fabia II

Liczba wpisów: 29
Wentylator.
  • Skoda Fabia II
  • nadwozie
Występowanie usterki:
W Skodzie Roomster prawie zawsze stuka z prawej strony w okolicy schowka, podszybia, serwis po tygodniu szukania demontażu całej deski stwierdził, że na wentylatorze jest duży luz i to on powoduje te stuki, więc trzeba czekać na udoskanelenie tego wentylatora. Wszyscy co mają podobny problem mogą śmiało zgłaszać się w serwisie. Stuki najbardziej słyszalne na kostce brukowej, terenie piaszczystym i na innych nierównościach. Problem ten też występuje w Fabii II, ponieważ zastosowano tam ten sam wentylator.
8 komentarzy
Woda w bagażniku.
  • Skoda Fabia II Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW od 2007
  • inne
W bagażniku w miejscu na koło zapasowe zbiera się woda. Pół roku temu w ASO stwierdzili, że to źle zamocowane uszczelki wywietrzników bagażnika (są pod zderzakiem). Teraz znowu mam ten sam problem - uszczelki są całkowicie utlenione, czyli muszą być poddane jakimś czynnikom, które je niszczą - może nadmiar wody. Auto suszy się w serwisie, ja jestem wkurzona, bo pozostało mi pół roku gwarancji, a co potem... Mechanicy nie wyglądają na takich co chcą ustalić prawdziwą przyczynę tej powodzi...
Oczekuje na rozwiązanie
5 komentarzy
Wentylacja i wyciszenie kabiny.
  • Skoda Fabia II
  • inne
Występowanie usterki:
Fabia II, wersja "Style" z silnikiem 1.9 TDI. W zasadzie trudno się do czegoś doczepić (dość bogata wersja wyposażeniowa i najlepszy silnik), jednak dwie rzeczy trochę drażnią. Pierwsza to to, że w kabinie jest głośno. Fabia to niski segment, ale spodziewałem się więcej. Mam wrażenie, że jest tylko ciut lepiej niz w Seicento (a tam przecież goła blacha) i głośniej niż w poczciwej Astrze I, którą też użytkuję. Może taki urok silnika diesla - nie wiem. Druga rzecz, która mnie wkurza to "pogwizdywanie" wentylatora/nawiewu na pierwszym biegu. O ile na dwójce słychać naturalny szum powietrza to przy pokrętle na I coś irytująco świergota. Zobaczę co będzie na wiosnę (może zależy to od temperatury na zewnątrz?), na razie to tyle po przejechaniu niespełna 1,5 tys km. Poza tym wszystko jest ok, a silnik (1,9 TDI) "miodzio" - oszczędny i dynamiczny zarazem.
10 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 69
4,0
Kombi Facelifting 1.4 16V 85KM 63kW
Skoda Fabia II
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 135 tys. km
użytkowana przez: 135 tys. km
Instalacja sprawuje się bardzo dobrze, jednak trzeba ją odpowiednio serwisować, ponieważ ma pewną przypadłość. Mianowicie od zanieczyszczonego gazu blokuje się elektrozawór przy parowniku. Objawem jest nie przełączanie na LPG przy zimnym silniku. Następuje próba przełączenia po czym silnik gaśnie lub przełącza ponownie na benzynę, sygnalizując problem "brzęczykiem"...
5,0
Kombi 1.2 70KM 51kW
Skoda Fabia II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Silnik dobrze przyjął instalację LPG. Pracuje bez zarzutu, nie ma szarpania, przejście na gaz płynne, nawet przy wkręceniu na wysokie obroty nie wraca na benzynę. Na instalacji Zavoli Winner w 3 lata zrobiłem blisko 80 tys.km bez żadnych napraw, jedynie serwis i przeglądy.
5,0
Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW
Skoda Fabia II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 195 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Instalacja Zavoli Winner. Zakładana dwa lata temu. Roczny przebieg ok 30 tys.km. Wymieniane filtry - za każdym razem komplet. Wtryski oryginalne, reduktor też. Silnik na tej instalacji pracuje dobrze. Przełączenie na gaz następuje szybko, nie ma żadnego szarpania. Wybór był ok, zwłaszcza że instalacja kosztowała mniej niż 2 tys.zł
Skoda Fabia II