Szukaj

Informacje o Skoda Fabia I Kombi 1.4 TDI 70KM 51kW 2005-2007

Lata produkcji: 2005 – 2007
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1999 pierwsza generacja Skody Fabia w gamie czeskiej marki stała się następcą mocno już wyeksploatowanego (aczkolwiek udanego) modelu Felicia. Fabia powstało na platformie podłogowej VW A04, podobnie jak m.in. Volkswagen Polo czy Seat Ibiza. Mimo że sylwetka Skody Fabii nie była fascynująca, w niedługim czasie model ten zyskał dużą popularność na europejskim rynku. Skoda Fabia I, do chwili zamknięcia produkcji w roku 2017, znalazła ponad 1,6 mln klientów. Auto poddano modernizacji w roku 2004, która objęła m.in. modyfikacje atrapy chłodnicy, zderzaka oraz tylnych lamp.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1422 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 70 KM (51 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 155 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 6
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Silnik - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Mario
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 TDI 70KM 51kW
Opinia po 17 latach Samochód tani w zakupie i utrzymaniu. Stosunkowo pojemny co przepłacamy absolutnym brakiem wygłuszenia. To jednak uczciwa cena w zamian za to, ze można do niego załadować kilka skrzynek z narzędziami i drabinę do środka + na dach. Dodatkowy pasażer i rolki kabli tez nie są problemem. Oczywiście kończy się to dobijaniem leciwego juz, nie robionego od wieków zawieszenia na każdym progu zwalniającym oraz po pewnym czasie usterkami drobnych plastików. Główna deska rozdzielcza i boczki pozostają jednak bez szwanku. Okropny plastik ma ten plus, że się nie łamie. Zawieszanie choć tyrane nie ma problemów z wybieraniem poza właśnie progami. Auto idealne do „tyrania” po leśnych drogach i delikatnych bezdrożach. Powód: zwyczajnie go nie szkoda i trudno coś popsuć. Co prawda przegub stuka od dwóch lat, ale nie był zmieniany, a trochę tytany ten samochód jest. Koszt wymiany nie jest duży także nie trzeba się tym przejmować. Jeżeli chodzi o jazdę miejską to bez tragedii. 70 KM do setki „jakoś idzie” , problemem może być długość auta, chociaż i tak jest krótsza niż większość współczesnych aut. Trasy… no cóż… można bez problemu robić po 400-500 Km tylko trzeba przyzwyczaić się do hałasu. Prędkość nie powinna być problemem. Strasznie robi się przy 160 km/h czyli licznikowych 170. Polecałbym jednak trzymanie się maks. 140, bo więcej przysparza Skodzince problemów. Przyspieszenie wtedy jest dramatyczne. Wady - elektryka. Co miało się popsuć to się popsuło. Działa radio i to nie zawsze no i przednie szyby. Centralny zamek zdechł, a światła robią czasem samowolkę. Dmuchawa nawiewu lubo czasem wyć jak głupia. Wymiana prosta, ale trzeba uważać na rezystor. Podsumowanie: Tanie i dobre auto z psującą się elektryką.
4,0
~Autsajer1987
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 TDI 70KM 51kW
Zakupiłem w komisie. Auto z Belgii. Bardzo ekonomiczne i ergonomiczne auto. Spalanie na trasie 3.6l/100km. Po zalaniu za 100zł/21lON można przejechać około 600-700km. Auto bez usterek. W czasie dużych mrozów po odpaleniu czujnik układu chłodzenia silnika piszczy. Po zagrzaniu się silnika i ponownym uruchomieniu milknie. Przez 10 tys km nic się nie działo. Potem się zaczęło. "Jak coś nie jeździ to się nie psuje" :) Przy kupnie używanego samochodu należy bacznie zwrócić uwagę czy nie jest po zrobionym makijażu powypadkowym. Moja Fabia taka była. Bity lewy przód od kierowcy (Przerzucony pobity kołpak na tylne koła). Po zakupie wymieniłem olej i drążek wraz z końcówką z lewej strony (W Belgii lub już w Polsce kombinowane do sprzedaży:drążek z lewej strony zamieniony na ten z golfa III i zła prawa końcówka przy lewym kole ocierająca o felgę). Potem pękł plastik w prowadnicy szyby od pasażera. Wymiana samodzielna 150zł.(Uwaga. Przy demontażu obudowy drzwi uwaga na rozłączanie się gniazda wtyki prawych drzwi przy zawiasach-proste ale kłopotliwe dla amatorów). Następnie awaria fabrycznych głośników basowych w drzwiach 150złx2głośniki+2xtuleje dystansowe 60zł i kłopotliwe rozwiercanie nitów na których mocowana obudowa drzwi. Przy 169 tys. wymiana rozrządu, pompy wodnej i wszelkich filtrów. Po 3 dniach jazdy rozszczelnienie maglownicy nastąpiło-widoczne po braku wspomagania(nie sygnalizowany przez czujnik-chyba uszkodzony)a po uzupełnieniu płynu duże kałuże przy lewym kole (wyciek przez gumę na drążku z uszczelniacza siłownika od wspomagania). I to by było na tyle. Jeszcze oprócz tego wymiana tarcz z klockami hamulcowymi z przodu i okładzin z tyłu mnie czeka. Mimo dużych remontów (rozrząd 1300zł, 150zł prowadnica szyby, 210zł głośniki,no i teraz maglownica prawdopodobnie ok.1000zł) jestem zadowolony. Jak ktoś nigdy nie zaglądał tylko jeździł to ja muszę teraz zacisnąć pasa i to zrobić. Karoseria w dobrym stanie i bardzo dobry ocynk. Ani śladu rdzy po 9 latach z 169tys przebiegiem. Nie zawodny silnik na trasie. Przy laniu dobrego ON (wrażliwe pompo-wtryski) bardzo żywotnie się zapowiada. Zero wycieków z pod głowic czy spod bloku. Mimo że diesel nie widać chmurki przy przyspieszeniu a na 70KM ochoczo przyspiesza.
4,0
~Szymciasty
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 TDI 70KM 51kW
Fajne autko do jazdy po mieście i na krótkie wypady. Na dłuższych trasach przeszkadza głośny silnik i kiepska pozycja za kierownicą. Wysoka niezawodność i solidność wykonania. Ja używałem Fabię jako auto służbowe i bardzo mile wspominam, nie miałem z nim nigdy żadnych problemów. Z mojej wiedzy wynika, iż w całej firmie Fabie 1,4 TDI (kilkadziesiąt sztuk) były oceniane pozytywnie (choć oczywiście każdy marzył o 1,9TDI). W 2-3 lata przejeżdżały często ponad 200tyś km bez poważnych awarii, w przeciwieństwie do również używanej u nas Astry II. Mogę każdemu bez wahania polecić ten model. Dodatkowo Fabia jest stosunkowo bezpiecznym autem, w firmie kilka zostało skasowanych ale ludzie wychodzili bez szwanku. Jestem tego najlepszym przykładem, gdyż moją wydachowałem przy 80km/h i poza kilkoma siniakami nic mi i pasażerowi się nie stało (autko poszło niestety do kasacji). Jako ciekawostkę mogę napisać, iż po wypadku dostałem Fabię II z tym samym silnikiem i moim zdaniem Fabia II to totalna porażka. Jeśli chodzi o wygląd, jakość wykonania, wyposażenie, ergonomię i komfort jazdy Fabia II to krok wstecz. Jeżeli ktoś zastanawia się czy wybrać Fabię I czy II to powinien brać I. II to totalna kalarepa.
Średnie spalanie dla Skoda Fabia I Kombi 1.4 TDI 70KM 51kW 2005-2007
5,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 TDI 70KM 51kW
Tu można pisac i pisać. Przy jeździe eco w trasie, z prędkościami w okolicach 90km/h można zejść poniżej 4l/100km. Przy piłowaniu i jeździe około 120-130 zbliżamy się do 5l. W mieście spalanie w okolicach 4l/100km też da się osiągnać, jeśli nie ma korków. Przy dużym nasileniu ruchu i częstym staniu na światłach wynik może zbliżyć się do 6l/100km. Ogólne średnie spalanie z 3tys km wynosi obecnie 4,7l. Auto używane 70% miasto Poznań / 30% trasa. Przy włączonej klimatyzacji wyniki 0,5-0,8l wyższe.
4,8
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 TDI 70KM 51kW
Bardzo ekonomiczny silnik, w trasie przy 90KM na piątym biegu spala tylko 3,5l ale rudno utrzymać taki wynik, więc średnio 4,5. Przy 160KM/h spala aż 9l więc nie jest to samochód dla kogoś kto lubi przycisnąć. W mieście średnio 6,0l. Na krótkich dystansach spala stosunkowo dużo szczególnie w mieście dlatego uważam, że to idealny samochód na trasę przy spokojnej jeździe. Przegląd i wymianę płynów robię poza ASO i ceny są umiarkowane, jak by się coś zepsuło to na allegro można chyba wszystko kupić do tego samochodu.
4,1
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 TDI 70KM 51kW
Jeśli trafimy dobry egzemplarz to będziemy się cieszyć tanią i bezproblemową jazdą. Mało pali ( przy bardzo oszczędnej jeździe udało mi się zejść do 3,4/ 100 km a z uwagi na małej pojemności motor ubezpieczenie nie powinno być drogie :)

Usterki Skoda Fabia I

Liczba wpisów: 122
Usterka tablicy wskaźników
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 60KM 44kW 1999-2007
  • instalacja elektryczna
  • 162 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Po przebiegu około 130 tys km pojawił się problem z zapalającą się kontrolką temperatury silnika. Z czasem pojawiły się kolejne usterki. W upalne dni zapalała się kontrolka temperatury silnika zaraz po włożeniu kluczyka, jednocześnie wskaźnik paliwa spadał na zero, a w bardzo upalne i słoneczne dni dochodziła do tego wszystkiego zapalająca się kontrolka immobilisera. Elektryk podejrzewał czujnik temperatury płynu lub wiązkę elektryczną. Niestety nic nie zrobił, zrezygnował z dalszej diagnostyki. Do powodu usterek z czasem doszedłem sam. Okazało się, że wina leży po stronie tablicy wskaźników, a dokładniej połączeniu kostki 32 pin i płycie z gniazdem 32 pin. Moim zdaniem jest to wada fabryczna, objawiająca się pękaniem ścieżek na płycie w pobliżu pinów gniazda 32 pin, oraz zimnymi lutami. Usterka występuje tylko latem upały, lub w zimie po dłuższej jeździe z włączonym ogrzewaniem. Po wymiqnie wtyku 32 pin i polutowaniu płyty usterka ustąpiła.
awaria rozrządu
  • Skoda Fabia I Hatchback
  • silnik
  • 73 tys. km
w 2007 zakupiłem skodę fabie jako 4 letni samochód z silnikiem 1.2 HTP i przebiegiem 73 tys. Kontrolka check engine włączała się bardzo często. dodatkowo pojawiły wibracje silnika, większe spalanie a ostatecznie problemy z uruchomieniem jednostki napędowej. Pomiar ciśnienia pokazał, że ciśnienie na drugim cylindrze wynosi 2 bar, a na 1 i 3 cylindrze około 11, czyli zgodnie z normą. Powód: wypalony zawór. Gdy mechanik zdemontował głowicę jeden z zaworów nie przypominał typowego "grzybka". Kto winny? paliwo? materiał do produkcji zaworów?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Separator odmy
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2007
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 1
Oddając autko na serwis na tzw"Pakiet Startowy" miałem problem z zapchaną odmą czyli podwyższone obroty kontrolki EPC Check Engine dodam iż sądziłem że to wina czujnika podciśnienia po czyszczeniu odmy naprawa pomogła ale w trasie do Katowic miałem problem z uszczelką korka wlewu oleju od razu podejrzewałem odmę i od razu wymieniłem na nową odmę z firmy Vaico V10-2255 i problem zniknął dodatkowa zauważylem iż obroty silnika spadły na starej odmie miał 1100 obr/min na nowej po odpaleniu ok 1000 obr/min.Po za tym najlepszy samochodzik zaraz po Cinquocento polecam i pozdrawiam :)
1 komentarz
Skoda Fabia I Kombi