Szukaj

Informacje o Skoda Fabia I Sedan 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2007

Lata produkcji: 2001 – 2007
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1999 pierwsza generacja Skody Fabia w gamie czeskiej marki stała się następcą mocno już wyeksploatowanego (aczkolwiek udanego) modelu Felicia. Fabia powstało na platformie podłogowej VW A04, podobnie jak m.in. Volkswagen Polo czy Seat Ibiza. Mimo że sylwetka Skody Fabii nie była fascynująca, w niedługim czasie model ten zyskał dużą popularność na europejskim rynku. Skoda Fabia I, do chwili zamknięcia produkcji w roku 2017, znalazła ponad 1,6 mln klientów. Auto poddano modernizacji w roku 2004, która objęła m.in. modyfikacje atrapy chłodnicy, zderzaka oraz tylnych lamp.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 126 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Skrzynia biegów + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

2,9
~Krzysztof
Skoda Fabia I
Sedan 1.4 16V 75KM 55kW
Zalety: jeździ, dobra ergonomia. Wady: fatalne prowadzenie, wadliwe zawieszenie - nie można ustawić geometrii, kiepski fotel kierowcy - kołysze się, nieszczelne uszczelki drzwi - po deszczu na tylnych wycieraczkach jest kałuża, dużo pali, wadliwa instalacja elektryczna (problemy z zamkiem bagażnika, z elektrycznymi szybami, oświetleniem tablicy rejestracyjnej i bagażnika) tandetne wykończenie wnętrza, rdzewiejące nadwodzie. Cena aut na rynku wtórnym nieadekwatna do jakości. Wyrób samochodopodobny.
4,1
~Piotrek
Skoda Fabia I
Sedan 1.4 16V 75KM 55kW
Za tę cenę oceniam auto na 4.5, to praktycznie czeski Volkswagen. Silnik 1.4 w sam raz na tę pakę, duży bagażnik choć kosztem słabszej widoczności z tyłu, 78 tys. (w tym 12 na gazie) i żadnej poważniejszej usterki. Na pierwszym przeglądzie wymienili jakiś drobiazg w zawieszeniu,ale to przez to ,że żona po strasznych wertepach do pracy jeżdziła. Nic nie klekocze, żadnych stuków. Z drobnych mankamentów wymieniłbym zbyt często przepalające się żarówki i przemakanie tylnych drzwi, obie usterki można jednak samemu usunąć (uszczelnienie sylikonem i wpięcie odpowiedniego opornika)
3,7
~ŁukaszOjciec
Skoda Fabia I
Sedan 1.4 16V 75KM 55kW
Auto jest dobre uważam. Tanie, z tym silnikiem jest bardzo dobrze dopasowane. Na wiek 15 lat wiadomo ze sa rzeczy na ktore mozna narzekac ale ja osobiscie jestem dosc pozytywnie zaskoczony po 5 latach uzytkowania.
Średnie spalanie dla Skoda Fabia I Sedan 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2007
6,7
l/100 km
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Skoda Fabia I
Sedan 1.4 16V 75KM 55kW
ceny przeglądów w ASO to paranoja, jeszcze dodam że wciskają kity ponieważ gdy zaświeciła mi się kontrolka INS ( Inspekcja ) podjechałem do nich żeby wyzerowali (auto 2 letnie juz skonczyla sie gwarancja na mechanikę ) bo samochód był już na przeglądzie a ci z ASO ze za podłączenie do komputera 100 zł tylko że rok wcześniej miałem to samo to nic nie chcieli a cała operacja trwała 3 minuty ( facet korzystając z kluczyka i przycisku do zerowania licznika kodem usunął informację o INSpekcji) więc uważajcie na ASO w dobrym warsztacie myśle ze zrobiliby to za darmo, druga sprawa z lakierem schodi lakier bezbarwny wskazałem dwa miejsca wzięli samochód na 4 dni i pomalowali tylko te elementy na których wskazałem to naszczęscie na gwarancji na lakier za darmo, ogólnie nie polecam ASo w W-wa ul. Modlińska
6,9
Skoda Fabia I
Sedan 1.4 16V 75KM 55kW
W mieście 7,5, w trasie ok. 6 litrów (bez klimatyzacji). Z klimatyzacją w mieście 8,5 do 9 litrów, w trasie ok. 7. Na LPG więcej o ok. 30 proc. Wymiana oleju ok. 270 zł, cen napraw jeszcze nie znam.
7,3
Skoda Fabia I
Sedan 1.4 16V 75KM 55kW
Moze przez automatyczną skrzynie biegów ale juz sie przestalem łudzić, ze samochód zużyje mniej niz producent podał w tabeli.... starałem się jeżdzić tak, by zarejestrować zużycie rekordowo niskie przy przepisowych predkościach... niewiele to pomaga...

Usterki Skoda Fabia I

Liczba wpisów: 122
Usterka tablicy wskaźników
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 60KM 44kW 1999-2007
  • instalacja elektryczna
  • 162 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Po przebiegu około 130 tys km pojawił się problem z zapalającą się kontrolką temperatury silnika. Z czasem pojawiły się kolejne usterki. W upalne dni zapalała się kontrolka temperatury silnika zaraz po włożeniu kluczyka, jednocześnie wskaźnik paliwa spadał na zero, a w bardzo upalne i słoneczne dni dochodziła do tego wszystkiego zapalająca się kontrolka immobilisera. Elektryk podejrzewał czujnik temperatury płynu lub wiązkę elektryczną. Niestety nic nie zrobił, zrezygnował z dalszej diagnostyki. Do powodu usterek z czasem doszedłem sam. Okazało się, że wina leży po stronie tablicy wskaźników, a dokładniej połączeniu kostki 32 pin i płycie z gniazdem 32 pin. Moim zdaniem jest to wada fabryczna, objawiająca się pękaniem ścieżek na płycie w pobliżu pinów gniazda 32 pin, oraz zimnymi lutami. Usterka występuje tylko latem upały, lub w zimie po dłuższej jeździe z włączonym ogrzewaniem. Po wymiqnie wtyku 32 pin i polutowaniu płyty usterka ustąpiła.
awaria rozrządu
  • Skoda Fabia I Hatchback
  • silnik
  • 73 tys. km
w 2007 zakupiłem skodę fabie jako 4 letni samochód z silnikiem 1.2 HTP i przebiegiem 73 tys. Kontrolka check engine włączała się bardzo często. dodatkowo pojawiły wibracje silnika, większe spalanie a ostatecznie problemy z uruchomieniem jednostki napędowej. Pomiar ciśnienia pokazał, że ciśnienie na drugim cylindrze wynosi 2 bar, a na 1 i 3 cylindrze około 11, czyli zgodnie z normą. Powód: wypalony zawór. Gdy mechanik zdemontował głowicę jeden z zaworów nie przypominał typowego "grzybka". Kto winny? paliwo? materiał do produkcji zaworów?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Separator odmy
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2007
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 1
Oddając autko na serwis na tzw"Pakiet Startowy" miałem problem z zapchaną odmą czyli podwyższone obroty kontrolki EPC Check Engine dodam iż sądziłem że to wina czujnika podciśnienia po czyszczeniu odmy naprawa pomogła ale w trasie do Katowic miałem problem z uszczelką korka wlewu oleju od razu podejrzewałem odmę i od razu wymieniłem na nową odmę z firmy Vaico V10-2255 i problem zniknął dodatkowa zauważylem iż obroty silnika spadły na starej odmie miał 1100 obr/min na nowej po odpaleniu ok 1000 obr/min.Po za tym najlepszy samochodzik zaraz po Cinquocento polecam i pozdrawiam :)
1 komentarz
Skoda Fabia I Sedan