Szukaj

Skoda Fabia II Kombi 1.4 i 16V 85KM 63kW 2007-2010

Informacje o Skoda Fabia II Kombi 1.4 i 16V 85KM 63kW 2007-2010

Lata produkcji: 2007 – 2010
Segment: Auta małe
Ofertę otwiera trzycylindrowy motor 1.2l o mocy 60 lub 70KM. To jeden z tych, które dzielnie „pyrkoczą” pod maską, ale napędzanie samochodu wychodzi im tak sobie. Floty, miastowi – im się ta jednostka spodoba. Reszta niech weźmie coś mocniejszego. 1.4l o mocy 85KM bardziej nada się do zróżnicowanego użytkowania auta, ale przez to, że Fabia II jest dość ciężka, to też nie jeździ tak, jak moglibyście się spodziewać. Żeby wycisnąć z niej moc, trzeba trzymać wysokie obroty, ale to i tak nie zmienia faktu, że ten silnik to minimum godne wyboru. 1.6l o mocy 105KM jest za to idealny, choć dość drogi. Warto za niego jednak dopłacić, bo dynamika jest bardzo dobra, a wóz dalej dość oszczędny. Jednak dla naprawdę oszczędnych są diesle. 1.9TDI ma taką samą moc jak benzynowe 1.6l, czyli 105KM. Dynamika jest nieznacznie gorsza, a dźwięk dość dokuczliwy przy wyższych obrotach, ale i tak warto go kupić, jeśli myślicie o motorze wysokoprężnym. Auto napędza bardzo dobrze. Mniejszy 1.4TDI o mocach 70 i 80KM spodoba się oszczędniejszym. Palą niedużo, ale szczególnie ten słabszy na trasę jest trochę zbyt ospały.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 85 KM (63 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 132 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Widoczność - Silnik - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~ewkonin
Skoda Fabia II
Kombi 1.4 i 16V 85KM 63kW
Żaden szał ale w tym przedziale cenowym nie spodziewałem się niczego lepszego. Mogłem kupić opla zafirę, scenica ale stwierdziłem że skoda będzie odpowiednia, tym bardziej że kupiłem dość dobrze wyposażony model. Jeśli chodzi o spalanie to wczoraj zrobiłem doświadczenie i zrobiłem trasę ok 200km. Upalny dzień wiec klima w jedną stronę  chodziła. Jechałem przepisowo do Poznania (100km), normalnie przyspieszając i spalanie wyszło 5.9/100, natomiast droga powrotna wieczorem, bez klimy bo było już dość chłodno i jadąc BARDZO delikatnie i piz..ato jak rasowy emeryt wyszło 4.5/100. Da się, tylko średna predskość wyszła 65/h
Dodane 9 lat temu
4,2
~Marcin
Skoda Fabia II
Kombi 1.4 i 16V 85KM 63kW
Samochodem przejechaliśmy do tej pory 10 tyś, i jak na razie jesteśmy bardzo zadowoleni. Kupiliśmy Fabię po leasingu, ale miała ledwie rok i niecałe 30 tyś na liczniku (czyli jeszcze przed pierwszym przeglądem). Przesiadka z Toyoty Avensis była lekkim krokiem w tył jeśli chodzi o przestrzeń we wnętrzu i ogólną wygodę podróżowania, ale japończyk miał już swoje lata, a my chcieliśmy samochód możliwie "świeży" (szukanie większej, ale nieco starszej używki - 3 miesiące i bez efektów - kupowanie auta w tym kraju to koszmar tak nawiasem...). Trochę obawialiśmy się mniejszego bagażnika, ale wyjazd na pierwsze wczasy o dziwo zakończył się sukcesem. Jechaliśmy w trójkę - 2 dorosłych i mały brzdąc, plus masa bagażu (wanienka, spacerówka, bagaże, składane łóżeczko) - o dziwo wszystkie szpargały zmieściły się w bagażniku, nawet zasunęliśmy roletę :) Samochód póki co nie miał żadnej usterki, pierwszy przegląd w ASO przeszedł także bez żadnych zastrzeżeń. Ale żeby nie było tak różowo, to teraz o wadach. Pierwsza, która dała o sobie znać już kilka minut po zakupie, to hałas przy większych prędkościach. Do 100 km/h jest w miarę cicho, powyżej 120 trzeba podgłaśniać radio. Nie jest to niestety samochód na autostradę. Najlepiej podróżuje się nim przy prędkościach rzędu 90-100 km/h. No i przydałby się 6. bieg - niby to mały silnik, ale nieco niższe obroty przy wyższych prędkościach mogłyby ograniczyć hałas. Kolejny minus to skrzynia biegów - nie jest super precyzyjna, a biegi nie wchodzą jakoś intuicyjnie. Choć może to kwestia przyzwyczajenia. W każdym razie szybkie, sportowe zmiany biegów to raczej nie w tym samochodzie. Kolejny minus to seryjny rozmiar opon - 165. Trochę za wąsko, w szybszych zakrętach ciut brakuje stabilności. No i auto wygląda średnio na takich gumach - na szerszych oponach jest bardziej proporcjonalne. Za pewien minus można uznać szarą i prostą do bólu deskę rozdzielczą - tu użyteczność bierze górę nad estetyką. Choć jak dla mnie jest ok - człowiek nie rozprasza się "bajerami" i skupia na jeździe. Jeszcze jeden mały minus - nieco nierówna praca zimnego silnika na biegu jałowym. Po rozgrzaniu w zasadzie zjawisko zanika, choć czasem przy dojeździe do świateł zdarzają się delikatne szarpnięcia. Miejsca w środku jest ile jest - wiadomo, że to w zasadzie samochód miejski. 4 dorosłe osoby pojadą spokojnie, jeśli 5, to tylko na krótsze trasy. Pozycja za kierownicą wydaje mi się specyficzna - mam trochę wrażenie siedzenia na taborecie. Regulacja niewiele zmienia - chciałbym mocniej opuścić fotel, ale się nie daje... Teraz może kilka plusów. Na początek spalanie - jeżdżę głównie po mieście, choć nie w największych korkach. Przy w miarę konsekwentnym stosowaniu się do reguł eco drivingu (szybko rozpędzić, hamować silnikiem itp), spokojnie mieszczę się w 6,5 l/100, często schodząc w okolice 6,1. W trasie na wyjeździe wakacyjnym, przy włączonej klimatyzacji i zapakowanym samochodzie, wyszło 5,1 (spokojne tempo, jazda nieco "emerycka"). Kolejny plus to taka zwyczajna, codzienna praktyczność. Sporo schowków we wnętrzu, przegródki w bagażniku i mały pojemnik przy kole zapasowym, gniazdo zapalniczki w bagażniku. Może to standard dziś, ale warto docenić takie "****rele". Podsumowując - to zwyczajny, prosty samochód do codziennej jazdy. Żaden "piczomagnes", na dyskotekę pod Grójcem nie ma się co wybierać. Prosty, praktyczny, nieco nudny, nie przedłuży niczego zakompleksionemu właścicielowi, ale na pewno będzie dzielnie służył. Przydałoby się więcej przestrzeni, ale od tego są większe samochody. Swoich klientów Fabia na pewno będzie ciągle miała, bo segment małych kombi jest (o dziwo!) jakoś skromnie obsadzony. Albo mikro-hatchbacki, albo jakieś dziwadła suv/crossover, bardziej chyba myśli się kategoriami "zróbmy coś, a potem spróbujmy sprzedać" niż "posłuchajmy, co ludzie chcieliby kupić, i zróbmy samochód dla nich". To w zasadzie tyle, pewnie mój zachwyt nad Fabią nieco opadnie po pierwszej poważnej awarii, ale póki co wrażenie jest jak najbardziej pozytywne.
Dodane 10 lat temu
4,2
~szkoda Fabia
Skoda Fabia II
Kombi 1.4 i 16V 85KM 63kW
Miałem olbrzymie wahania przed zakupem, raz ze względu na wygląd, dwa ze względu na silnik. Jednak jestem pozytywnie zaskoczony. Do wyglądu się ostatecznie przywzyczaiłem i polubiłem. Samochód praktyczny. Zwinny, 1.4 i 85KM w zupełności wystarcza do wyprzedzania. Przy załączonej klimie i pełnym \"ekwipunku\" brakuje jednak mocy. Jak na małe auto to bagażnik jest fenomenalny. Przez 50 tys. km nie miałem żadnych problemów, a podróże do np. do Francji to była przyjemność. Całkiem ekonomiczny. Widoczność nie jest najlepsza, ale to jest problem większości obecnie produkowanych samochodów. Dzięki temu, że jest wąski, łatwo sie można wcisnąć w zatłoczonych miejscach. W zupełności wystarcza do przyjemnego przemieszczania się w mieście. Na trasie i przy większych prędkościach (powyżej 150 km/h) jest już gorzej. Miałem też porównanie z Seatem Ibizą ST. Skoda bije na łeb, ceną i przestrzenią w środku.
Dodane 14 lat temu
Średnie spalanie dla Skoda Fabia II Kombi 1.4 i 16V 85KM 63kW 2007-2010
6,7
l/100 km
8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Skoda Fabia II
Kombi 1.4 i 16V 85KM 63kW
Auto nie miało póki co żadnej awarii, a z eksploatacji to tylko pierwszy przegląd w ASO. Jego koszt nie jest niski, ale można go nieco zredukować, zabierając własny olej (za przegląd z wymianą oleju i filtra wyszło nieco ponad 400, plus 150 za własny płyn). Wiadomo, że na koszty utrzymania wpływa przede wszystkim spalanie, a to jest sensowne - średnio w granicach 6,2-6,5 l/100 km.
Dodane 10 lat temu
7,3
Skoda Fabia II
Kombi 1.4 i 16V 85KM 63kW
Z tego co zauważyłem zimą potrafi spalać w mieście 8,5 litra w trybie mieszanym latem o litr półtora mniej, jeżeli chce się przycisnąć w mieście to i ze 12 literków spali, jadąc trasą udało mi się zejść poniżej 6 litrów bez specjalnego starania i demonicznej prędkości poniżej 100k/h. Generalnie przymierzam się do montażu podtlenku LPG z ostatnim dniem gwarancji.
Dodane 11 lat temu
6,8
Skoda Fabia II
Kombi 1.4 i 16V 85KM 63kW
Przy ekonomicznej jeżdzie sporadycznie schodzi mi poniżej 6 litrów, zwykle 6,5. Średnio spalanie wychodzi mi około 7 litrów (np. do pracy 10 km autostradą, 6 km w mieście). Przy jeżdżeniu z prędkościami większymi niż 160 km/h dochodzi nawet do 10-11 l.
Dodane 14 lat temu

Usterki Skoda Fabia II

Liczba wpisów: 41
Nie równo pracuje, silnik gaśnie
  • Skoda Fabia II Kombi Facelifting 1.2 TSI 85KM 63kW 2010-2014
  • silnik
  • 199 tys. km
Witam postaram się prosto opisać swoją sytuację, niestety nie znam się na samochodach więc przepraszam za brak fachowych słów. Zaczęło się od tego,że wyświetlila się kontrolka awarii świateł zewnętrznych. Po uruchomieniu ponownie samochodu kontrolka zgasła. Następnie po przejechaniu kilku km samochód zgasł 2 razy przy wciśniętym sprzęgle i hamulcu. Zatrzymaliśmy się na parkingu i na wolnych obrotach silnik nie równo pracował wraz z tą nierówna praca migała żarówka wewnątrz samochodu (nie wiemy czy to ma duże znaczenie czy to zabieg okoliczności) Później na parkingu przy odpaleniu zgasł jeszcze 2 razy za 3 razem odpalił normalnie i nic się nie działo. Na drugi dzień mąż jechał 60 km nic się nie działo wszystko super. 3 dnia po przejechaniu 10 km auto zaczęło szarpać i nierówno pracować. Po kilku godzinach mąż odpali samochód i wyświetliły się kontrolki silnika epc i kontroli trakcji. Proszę o pomoc jakąś radę mamy samochód od 3 dni a już takie akcje. Dodam,że podczas kupna i na przeglądzie zero zastrzeżeń.
Dodane 2 lata temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wentylator.
  • Skoda Fabia II
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 20
Nie 5
W Skodzie Roomster prawie zawsze stuka z prawej strony w okolicy schowka, podszybia, serwis po tygodniu szukania demontażu całej deski stwierdził, że na wentylatorze jest duży luz i to on powoduje te stuki, więc trzeba czekać na udoskanelenie tego wentylatora. Wszyscy co mają podobny problem mogą śmiało zgłaszać się w serwisie. Stuki najbardziej słyszalne na kostce brukowej, terenie piaszczystym i na innych nierównościach. Problem ten też występuje w Fabii II, ponieważ zastosowano tam ten sam wentylator.
Dodane 16 lat temu
9 komentarzy
Woda w bagażniku.
  • Skoda Fabia II Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW od 2007
  • inne
W bagażniku w miejscu na koło zapasowe zbiera się woda. Pół roku temu w ASO stwierdzili, że to źle zamocowane uszczelki wywietrzników bagażnika (są pod zderzakiem). Teraz znowu mam ten sam problem - uszczelki są całkowicie utlenione, czyli muszą być poddane jakimś czynnikom, które je niszczą - może nadmiar wody. Auto suszy się w serwisie, ja jestem wkurzona, bo pozostało mi pół roku gwarancji, a co potem... Mechanicy nie wyglądają na takich co chcą ustalić prawdziwą przyczynę tej powodzi...
Dodane 16 lat temu
Problem rozwiązany
9 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 8
5,0
Skoda Fabia II
Kombi 1.4 i 16V 85KM 63kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Instalacja która została zamontowana to BRC Sq Alba, na wtryskach Alba. Do pracy instalacji nie mam żadnych zastrzeżeń. Wszystko ładnie działa, dobrze i szybko się przełącza. Nawet w zimie przy niskich temperaturach czy podczas upałów w lecie. Nie wiem co więcej można napisać skoro wszystko jest ok.
Dodane 6 lat temu
5,0
Skoda Fabia II
Kombi 1.4 i 16V 85KM 63kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 230 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Auto odkupiłem od firmy, typowy flotowiec. Silnik w całkiem niezłym stanie więc zamontowałem LPG. Instalacja Zavoli Winner. Cena była dość przystępna bo nie chciałem pakować dużych kosztów. Jak na razie zrobiłem na LPG 30 tys.km. Przeglądy to czysta formalność, wymiana filtrów, sprawdzenie ustawień. Spalanie wychodzi mi w granicach 7-8l/100km w zależności od stylu jazdy więc...
Dodane 7 lat temu
5,0
Skoda Fabia II
Kombi 1.4 i 16V 85KM 63kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 45 tys. km
Instalacja BRC Sequent Alba, montaż 2 lata temu. Instalacja sprawuje się dobrze. Nic nie było jeszcze wymieniane, poza filtrami. Spalanie ok10% większe niż na Pb. Jeśli miałbym jeszcze raz montować instalacje wybralbym tak samo.
Dodane 7 lat temu
Skoda Fabia II Kombi

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów