Szukaj

Informacje o Skoda Fabia III Hatchback

Lata produkcji: 2014 – 2018
Segment: Auta małe
Skoda Fabia trzeciej generacji światową premierę miała podczas wystawy samochodowej w Paryżu jesienią 2014 r. Model ten powstał na platformie PQ25, na której zbudowano m.in. takie modele jak Skoda Rapid, Seat Ibiza, Volkswagen Polo czy Audi A1. Skoda Fabia III dostępna jest jako pięciodrzwiowy hatchback oraz nieco większa odmiana kombi. W 2018 r. Fabia trzeciej generacji została poddana faceliftingowi, w ramach którego zmodernizowano przede wszystkim przednią część nadwozia.
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,4 m
Promień skrętu 5,2 m
Długość 3992 mm
Szerokość 1732 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1958 mm
Wysokość 1452 mm
Rozstaw osi 2455 mm
Rozstaw kół - przód 1463 mm
Rozstaw kół - tył 1457 mm
Zwis przedni 847 mm
Zwis tylny 676 mm
Prześwit 135 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1021 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 963 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1401 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1386 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1150 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 330 l
Szerokość bagażnika 958 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 716 mm
Kąt natarcia 14,6 stopnie
Kąt zejścia 17,6 stopnie
Maksymalna ładowność 455 kg
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,8
~HaysTo
Hatchback 1.0 MPI 60KM 44kW
Skoda Fabia III
Szczerze, nie myślałem, że Daewoo Lanos może lepiej wyglądać w środku niż auto z 2015 roku. No tak, przepraszam, Lanos jest o klasę wyższy (':) ) Fakt, że miałem bieda wersję, ale wytłumaczcie mi proszę jak... Jak to możliwe, że auto posiada na wyposażeniu ohydny system start-stop, a nie posiada klimatyzacji? Szczyt perwersji. Do tego jakość wykończenia. To auto ma 25k przebiegu, a już mu trzeszczą plastiki... Jego jedynymi zaletami, moim zdaniem, są: niskie koszty eksploatacji, małe rozmiary przy w miarę dobrej pozycji za kierownicą (mam 190 cm). Auto sprawdza się praktycznie tylko w staniu w korku i w pakowaniu. Jak w sumie każde oszczędne i małe auto...
4,7
~Taxi - Kamil
Hatchback 1.0 MPI 75KM 55kW
Skoda Fabia III
Autko fajne jak w tej klasie. Wyciszenie dobre. Minus to skrzynia a dokładnie wsteczny. 47tyś km i brak usterek. Tylko serwisy co 15tys km. Olej leję 5w30 (nie jaki zaleca producent i jest ciszej). Spalanie rewelacja. Samochód na taxi. Klimatronik działa bez zarzutu, szybko chłodzi auto. Minusem są bębny z tyłu, po umyciu auta piszczą. Fajny sprzęt audio, naprawdę ładnie gra. Zużycia paliwa podałem na gazie i to jest w 90% miasto przy dość gwałtownej jeździe która wynika z charakteru mojego zawodu.
3,9
~MICHAŁ
Hatchback 1.0 MPI 75KM 55kW
Skoda Fabia III
Witam. Autem poruszałem się dwa tygodnie ( auto zastępcze ) jednak uważam, że to dość długo by móc o nim coś napisać. Generalnie jako całość jest zdecydowanie ok. Wersja Ambition wzbogacona o pakiet MIXX i Audio. Tak wyposażone auto posiada moim zdaniem niezbędne na dzisiejsze standardy wyposażenie. Autko poręczne, zwrotne całkiem pojemne, zapewniające komfort dla czterech dorosłych osób z zastrzeżeniem wzrostu do ok. 180 cm. Jednak w wersji którą miałem przyjemność jeździć jedna rzecz psuła całość - silnik
Średnie spalanie dla Skoda Fabia III Hatchback
5,7 – 6,9
l/100 km
5,7 – 6,2
l/100 km
5,4 – 6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Hatchback 1.0 MPI 75KM 55kW
Skoda Fabia III
Przejechane 7000 km. benzyna tankowana 2x w trakcie tego przebiegu także szybko sie nagrzewa. Srednio wychodzi 9l lpg(21 tankowań), Najmniej spalil jak wracałem z salonu - 7.8, najwięcej 10.4. Jeżdżę "z prądem" czyli ostatni nie jestem ale pierwszy tez nie. Póki co spalanie ponad przeciętne, myslalem, ze bedzie mniej ale jestem przyzwyczajony do diesla a ze w Fabii nie ma czym jechac to może za ostro traktuje pedal gazu (zmiana biegów maks 4 tys, 5 bieg i toczenie). Zobaczymy co będzie przy 50kkm.
5,2
Hatchback 1.4 TDI 105KM 77kW
Skoda Fabia III
Codziennie pokonuję prawie 30 km trasy do pracy i z powrotem. Wtedy spalanie jest w granicy 4.5 - 5.5 l/100km. Wszystko zależy tak na prawdę od korków. Przy dynamicznej jeździe przeważnie wychodzi około 6.5 l/100km. W długich trasach (200 - 300 km) przy przepisowej, płynnej jeździe z tempomatem (90 - 120 km/h) spalanie wynosi około 4 l/100km (czasami nawet komputer pokazał mniej). Producent deklaruje minimalne spalanie na poziomie 4 l/100km i da się taki wynik uzyskać podczas płynnej jazdy nawet w mieście (bez korków i hamując silnikiem) :)
5,6
Hatchback 1.0 MPI 75KM 55kW
Skoda Fabia III
Codziennie jeżdżę 25km do pracy i 25km z powrotem. 10km z prędkością 60km/h, a reszta to obwodnica trójmiejska ok 130km/h. 6,5/100 latem i jakieś 7,0/100 zimą. Klima non-stop pracuje, a zimą ogrzewanie wnętrza i lusterek. Zimą przy skrobaniu jeszcze ogrzewanie tylnej szyby i wiatrak na 3 biegu. W trasie 5 osób, pies w bagażniku i trumna na dachu i jadąc 120km/h, ale raczej stałą prędkością jest około 5/100 nawet przy włączonej klimie. Tankowałem przez pierwszy rok benzynkę 95, a ostatnio 98. Rożnicy w spalaniu nie ma, ale przybyło kilka "brakujących koni", bo to mały silnik - ale da się na ruchliwym rondzie wstrzelić dynamicznie przy wyczutym pedale gazu. Na silniku 60KM chyba by się nie dało ;-)

Usterki Skoda Fabia III

Liczba wpisów: 5
Problem podczas odpalania
  • Skoda Fabia III Hatchback 1.4 TDI 90KM 66kW 2014-2018
  • silnik
  • 130 tys. km
Witam. Mam problem podczas uruchomiania zimnego silnika. Pracuje bardzo nie równo (obroty od 700 do 1200), czasami nawet sam zgaśnie. Trzęsie całym samochodem a odgłos z pod maski jakby ktoś młotkiem walił (brak komunikatu o błędzie na komputerze). Po upływie 30-40 sekundach wszystko wraca do normy. Silnik jak jest ciepły to przy uruchomianiu nie ma problemu. Ostatnio nawet wyskoczył komunikat usterka czujnika oleju i awaria systemu start stop. Czujnik został wymieniony na nowy ale błędy nadal się pojawiają. Mechanik mówi mi że czeka mnie remont kapitalny silnika. Może ktoś miał podobny problem i zna przyczynę usterki?
Oczekuje na rozwiązanie
Metaliczny chrobot
  • Skoda Fabia III Hatchback 1.0 TSI 95KM 70kW 2017-2018
  • układ hamulcowy
  • 11 tys. km
Codziennie rano lub po dłuższym postoju przy osiągnięciu 40km/h słychać z lewego przedniego koła nieprzyjemny dźwięk coś jak hamowanie na lodzie z abs'em. W ASO twierdzą że to wyrównanie ciśnienia w układzie ABS... W takim razie dlaczego nie buło tego dźwięku przez pierwszych 8000 kilometrów?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Wałek rozrządu
  • Skoda Fabia III Kombi 1.2 TSI 110KM 81kW 2014-2018
  • silnik
  • 32 tys. km
Witam pojawiła się usterka -awaria funkcji start &stop. Dodatkowo zaświeciła się ESP i kontrolka silnika. Jadę na serwis i słyszę pękła obudowa czujnika walka rozrządu. To normalne słyszę w salonie. Dla mnie to nie normalne po 3 latach użytkowania auta prosto z salonu. Koszt 1000 zł
Problem rozwiązany
1 komentarz
Skoda Fabia III Hatchback