Szukaj

Informacje o Skoda Fabia III Hatchback Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2018-2021

Lata produkcji: 2018 – 2021
Segment: Auta małe
Skoda Fabia trzeciej generacji światową premierę miała podczas wystawy samochodowej w Paryżu jesienią 2014 r. Model ten powstał na platformie PQ25, na której zbudowano m.in. takie modele jak Skoda Rapid, Seat Ibiza, Volkswagen Polo czy Audi A1. Skoda Fabia III dostępna jest jako pięciodrzwiowy hatchback oraz nieco większa odmiana kombi. W 2018 r. Fabia trzeciej generacji została poddana faceliftingowi, w ramach którego zmodernizowano przede wszystkim przednią część nadwozia.
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2021 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 2000-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,3 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74,5 x 76,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Skrzynia biegów + Karoseria + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wentylacja i ogrzewanie - Układ jezdny

Wybrane oceny

3,5
~8ucik
Skoda Fabia III
Hatchback Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW
Auto kupione nie cały rok temu w salonie Skody w Toruniu jako nowe, salonowe. Przy wyborze kierowałem się wraz z małżonką potrzebą posiadania małego pojazdu do codziennego dojeżdżania do pracy 10km i do zakupów. Przynajmniej dwa razy do roku wyjazd na wakacje w granicach Polski i to by było właściwie na tyle. Miało być małe i lekkie i co najważniejsze bez wad i problemów z którymi borykałem się wczęśniej w poprzednich autach. Miałem tę nieprzyjemność mieć seata leona z silnikiem 1.2 tsi i tam ten silnik chociaż dawał radę, to przy przebiegu 47500km rozsypał się i był naprawiany na gwarancji. W tym przypadku spodziewałem się, że będzie nieco lepiej. W końcu technologia poszła do przodu i ma być lepiej. Niestety złudne były moje odczucia. Co prawda auto jeździ i pali, ale po drodze wychodzi bardzo wiele dziwnych i naprawdę niedorzecznych problemów, że jeden z głównych celów (brak awaryjności z powodu nowego samochodu) nie został spełniony. Autem jeździ się nijak. Niby silnik ma wystarczającą moc, mały zakres obrotowy ,ale bierze od dołu. NIby jest te 10s do setki, ale właściwie na tym to się kończy. Silnik 1.0 posiada trzy cylindry i przy 4 osobach na trasie numer 10 i lekkim wniesieniu czuć, że coś nie daje sobie rady. Wtedy trzeba zrobić redukcję. Komfort podróży przy 4 osobach po mieście jest ok. W godzinnej trasie jest gorzej, gdyż auto zachowuje się jakby miało zaledwie 85km. Jest jakaś dynamika przy wyższych biegach, ale z doświadczenia wiem, że redukcja jest wymagana. Na zakrętach auto buja się na boki i o trzymanie się drogi trzeba naprawdę się postarać. Układ kierowniczy nie reaguje na zawołania kierowcy. Nie mówię o gwałtownych ruchach kierownicą. Jeszcze jedna istotna sprawa związana z prowadzeniem i silnikiem. Nie jest mi wiadome w jaki sposób prowadzić to auto. Jadąc wolno i można powiedzieć emerycko - auto i tak potrafi tańczyć po drodze, skakać i dawać w kość. Dodatkowo silnik bardzo się muli przy tego typie jazdy. Przy większych prędkościach jest tylko gorzej, bo panowania nad auto brak.
4,9
~arek
Skoda Fabia III
Hatchback Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW

Usterki Skoda Fabia III

Liczba wpisów: 13
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz.
  • Skoda Fabia III Kombi 1.4 TDI 105KM 77kW 2014-2018
  • silnik
  • 187 tys. km
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz (rownież na biegu jałowym przy zwiększaniu obrotów powyżej 1500/1600). Problem zaczął pojawiać się gdy temperatura na dworze spadała poniżej 10 stopni Celsjusza. Im chłodniej, tym szarpanie było intensywniejsze i trwało dłużej, początkowo od 100-200 metrów podczas pierwszego przyśpiesza, po 3-5 km przy temperaturze -5 stopni Celsjusza. Szarpanie pojawiało się od 1500-1600 obr/min wzwyż. Komputer samochodu nie wyświetlał błędów. Tego typu objawy, dla tego konkretnego silnika CUTA 1.4 TDI 105km są popularne, a problem wydaje się być do tej pory nierozwiązany. Do momentu znalezienia przyczyny w samochodzie był wymieniony filtr paliwa/powietrza, wymieniono olej wraz dodatkiem dwusiarczku molibdenu, został wyczyszczony przepływomierz, do paliwa dwukrotnie dodano środek Moly Liquid do czyszczenia wtrysków, tankowano Diesla Verve na przemian z Dieslem Miles Plus. Powyższe zabiegi nie rozwiązały w najmniejszym stopniu problemu.
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Zapalająca się kontrolka EPC - usterka systemu start/stop.
  • Skoda Fabia III Kombi Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2018-2021
  • silnik
  • 5 tys. km
Rok temu kupiłem w salonie Skodę Fabię III Kombi 1.0 TSI 110KM. Od dwóch miesięcy co jakiś czas zapala się kontrolka EPC. Kontrolka NIE gaśnie po uruchomieniu silnika lub zapala się podczas jazdy. Przez ostatnie dwa miesiące zapaliła mi się 4 razy. 2 razy zgasła sama a kolejne 2 razy wykasowali mi błąd w serwisie. Informacja jaką dostałem w serwisie jest taka, że jest to błąd oprogramowania i podobno Skoda pracuje nad rozwiązaniem. Według serwisanta jest to problem z oprogramowaniem czujnika zasysanego powietrza i jest to bardzo popularny problem w fabiach wyprodukowanych od 2019r. Dodam, że samochód przy zapalonej kontrolce działa poprawnie, jedyne co zauważyłem, to system start/stop nie działa wtedy. Czy ktoś ma podobne problemy?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Zapalająca się kontrolka EPC - usterka systemu start/stop.
  • Skoda Fabia III Kombi Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2018-2021
  • silnik
  • 5 tys. km
Rok temu kupiłem w salonie Skodę Fabię III Kombi 1.0 TSI 110KM. Od dwóch miesięcy co jakiś czas zapala się kontrolka EPC. Kontrolka NIE gaśnie po uruchomieniu silnika lub zapala się podczas jazdy. Przez ostatnie dwa miesiące zapaliła mi się 4 razy. 2 razy zgasła sama a kolejne 2 razy wykasowali mi błąd w serwisie. Informacja jaką dostałem w serwisie jest taka, że jest to błąd oprogramowania i podobno Skoda pracuje nad rozwiązaniem. Według serwisanta jest to problem z oprogramowaniem czujnika zasysanego powietrza i jest to bardzo popularny problem w fabiach wyprodukowanych od 2019r. Dodam, że samochód przy zapalonej kontrolce działa poprawnie, jedyne co zauważyłem, to system start/stop nie działa wtedy. Czy ktoś ma podobne problemy?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Skoda Fabia III Hatchback Facelifting