Szukaj

Informacje o Skoda Fabia III Hatchback Facelifting 1.0 TSI 95KM 70kW 2018-2021

Lata produkcji: 2018 – 2021
Segment: Auta małe
Skoda Fabia trzeciej generacji światową premierę miała podczas wystawy samochodowej w Paryżu jesienią 2014 r. Model ten powstał na platformie PQ25, na której zbudowano m.in. takie modele jak Skoda Rapid, Seat Ibiza, Volkswagen Polo czy Audi A1. Skoda Fabia III dostępna jest jako pięciodrzwiowy hatchback oraz nieco większa odmiana kombi. W 2018 r. Fabia trzeciej generacji została poddana faceliftingowi, w ramach którego zmodernizowano przede wszystkim przednią część nadwozia.
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2021 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 1800-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,3 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74,5 x 76,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Widoczność + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Silnik - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,5
~rafiou
Skoda Fabia III
Hatchback Facelifting 1.0 TSI 95KM 70kW
Kupiłem Fabię jako następcę starego Golfa IV z LPG. Auto pochodziło z programu aut demo dealera. Wersja Style Color, doposażona po dach. Brakuje chyba tylko systemu monitorującego zmęczenie kierowcy. Cała reszta na pokładzie. Przed zakupem testowałem Polo, Ibize, Clio, jeździłem też Leonem i paroma innymi autami w budżecie 50-60 tys. Owszem, kompakty oferują więcej, ale już w ramach segmentu B nie zauważyłem przewag konkurentów, wręcz przeciwnie np. Ibiza zestrojona była dla mnie zbyt twardo a Clio nie prowadził się tak dobrze, jak teoretycznie starsza Fabia. Brałem to auto z pełną świadomością wad: nieco starsze technologicznie, o dyskusyjnej urodzie - choć akurat moja w zielonym metalicznym lakierze i z dwubarwnym nadwoziem - zwraca uwagę. Fabia przekonała mnie jednak stosunkiem jakość/wygoda/cena. W środku deska rozdzielcza trochę twarda, ale dobrze złożona, jest trochę gadżetów i chromów, więc prezentuje się lepiej, niż oczekuje wiele osób wsiadających do tego auta. Skórzana kierownica, fotele wygodne, zawieszenie kompromisowe, skrzynia pracuje dobrze jeśli tylko wciskasz sprzęgło do końca. W bagażniku praktyczne siatki. W mieście rzadko jeżdżę powyżej 80km/h, na trasie leci 140 i też mi wystarcza. Spalanie, jak to w TSI - jak ciśniesz, tak masz. Z lekką nogą 6l w mieście, w trasie albo niżej, albo wyżej jeśli jest presja na wynik. Ogólnie, z 95 konnym silnikiem pod maska bardzo funkcjonalne i sprytne auto do miasta. W trasy - okazjonalnie, ale da radę. Lubię Fabię za jej praktyczność i bezpretensjonalny charakter. Dobrze przemyślany samochód.
4,8
~sss
Skoda Fabia III
Hatchback Facelifting 1.0 TSI 95KM 70kW
Samochód zwinny mający bardzo dobre przyspieszenie. nawet przy 100 km/h przy wciśnięciu pedału do oporu zaczyna wciskać lekko w fotel - tego się nie spodziewałem. Bardzo dobra intuicyjna, wysoka funkcjonalność komputera. Bardzo dobre hamulce - z tyłu mam hamulce tarczowe. Jedyne mankamenty które zauważyłem, to wyciszenie silnika - nie jest doskonałe - no ale to klasa B w rozsądnej cenie. Czasami brak wystarczającej elastyczności silnika szczególnie na 2 biegu przy niskich obrotach - silnik się mocno zaczyna dławić , trzeba włączyć pierwszy bieg. Klimatyzacja szybko schładza i osusza kabinę. Zawieszenie sztywne, nie przechyla na zakrętach, a jednocześnie bardzo fajnie tłumi nierówności, hałas nie przenosi się do kabiny. Jak dla mnie super autko. Zastanawiałem się nad Yarisem. Ale w tej cenie nie otrzymałbym tak wiele. W Toyocie rozmowa była na zasadzie - to jest przecież toyota - my nie dajemy rabatów, żadnych dodatkowych gratisów - jak pan chcesz to bierz, a jak nie to spadaj pan - my nie musimy zabiegać o klientów. A w Skodzie odwrotnie - miło, dorzucą coś od siebie, zachęcą do jazdy testowej . I dają przeglądy z materiałami w cenie 300 zł na 4 lata.
4,8
~Dariusz
Skoda Fabia III
Hatchback Facelifting 1.0 TSI 95KM 70kW
Wszystko rozmieszczone z myślą o kierowcy.-intuicyjnie. Przez 11 lat jeździłem fabią 2 1,2 TSI FL nie miałem zastrzeżeń!

Usterki Skoda Fabia III

Liczba wpisów: 13
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz.
  • Skoda Fabia III Kombi 1.4 TDI 105KM 77kW 2014-2018
  • silnik
  • 187 tys. km
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz (rownież na biegu jałowym przy zwiększaniu obrotów powyżej 1500/1600). Problem zaczął pojawiać się gdy temperatura na dworze spadała poniżej 10 stopni Celsjusza. Im chłodniej, tym szarpanie było intensywniejsze i trwało dłużej, początkowo od 100-200 metrów podczas pierwszego przyśpiesza, po 3-5 km przy temperaturze -5 stopni Celsjusza. Szarpanie pojawiało się od 1500-1600 obr/min wzwyż. Komputer samochodu nie wyświetlał błędów. Tego typu objawy, dla tego konkretnego silnika CUTA 1.4 TDI 105km są popularne, a problem wydaje się być do tej pory nierozwiązany. Do momentu znalezienia przyczyny w samochodzie był wymieniony filtr paliwa/powietrza, wymieniono olej wraz dodatkiem dwusiarczku molibdenu, został wyczyszczony przepływomierz, do paliwa dwukrotnie dodano środek Moly Liquid do czyszczenia wtrysków, tankowano Diesla Verve na przemian z Dieslem Miles Plus. Powyższe zabiegi nie rozwiązały w najmniejszym stopniu problemu.
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Zapalająca się kontrolka EPC - usterka systemu start/stop.
  • Skoda Fabia III Kombi Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2018-2021
  • silnik
  • 5 tys. km
Rok temu kupiłem w salonie Skodę Fabię III Kombi 1.0 TSI 110KM. Od dwóch miesięcy co jakiś czas zapala się kontrolka EPC. Kontrolka NIE gaśnie po uruchomieniu silnika lub zapala się podczas jazdy. Przez ostatnie dwa miesiące zapaliła mi się 4 razy. 2 razy zgasła sama a kolejne 2 razy wykasowali mi błąd w serwisie. Informacja jaką dostałem w serwisie jest taka, że jest to błąd oprogramowania i podobno Skoda pracuje nad rozwiązaniem. Według serwisanta jest to problem z oprogramowaniem czujnika zasysanego powietrza i jest to bardzo popularny problem w fabiach wyprodukowanych od 2019r. Dodam, że samochód przy zapalonej kontrolce działa poprawnie, jedyne co zauważyłem, to system start/stop nie działa wtedy. Czy ktoś ma podobne problemy?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Zapalająca się kontrolka EPC - usterka systemu start/stop.
  • Skoda Fabia III Kombi Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2018-2021
  • silnik
  • 5 tys. km
Rok temu kupiłem w salonie Skodę Fabię III Kombi 1.0 TSI 110KM. Od dwóch miesięcy co jakiś czas zapala się kontrolka EPC. Kontrolka NIE gaśnie po uruchomieniu silnika lub zapala się podczas jazdy. Przez ostatnie dwa miesiące zapaliła mi się 4 razy. 2 razy zgasła sama a kolejne 2 razy wykasowali mi błąd w serwisie. Informacja jaką dostałem w serwisie jest taka, że jest to błąd oprogramowania i podobno Skoda pracuje nad rozwiązaniem. Według serwisanta jest to problem z oprogramowaniem czujnika zasysanego powietrza i jest to bardzo popularny problem w fabiach wyprodukowanych od 2019r. Dodam, że samochód przy zapalonej kontrolce działa poprawnie, jedyne co zauważyłem, to system start/stop nie działa wtedy. Czy ktoś ma podobne problemy?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Skoda Fabia III Hatchback Facelifting