Szukaj

Informacje o Skoda Fabia III Hatchback 1.2 TSI 110KM 81kW 2014-2017

Lata produkcji: 2014 – 2017
Segment: Auta małe
Skoda Fabia trzeciej generacji światową premierę miała podczas wystawy samochodowej w Paryżu jesienią 2014 r. Model ten powstał na platformie PQ25, na której zbudowano m.in. takie modele jak Skoda Rapid, Seat Ibiza, Volkswagen Polo czy Audi A1. Skoda Fabia III dostępna jest jako pięciodrzwiowy hatchback oraz nieco większa odmiana kombi. W 2018 r. Fabia trzeciej generacji została poddana faceliftingowi, w ramach którego zmodernizowano przede wszystkim przednią część nadwozia.
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1197 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 1400-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~DJK
Skoda Fabia III
Hatchback 1.2 TSI 110KM 81kW
Fabia kupiona przeze mnie na wyprzedaży rocznika 2017. Praktycznie najbogatsza wersja wyposażenia Style+Komfort (bez elektrycznych szyb z tyłu). Przesiadka z 7-letniego Forda Focusa kombi. Użytek prywatny. Przy wyborze brałem także pod uwagę Seata Ibizę. Po oględzinach obu modeli w dwóch sąsiednich salonach z grupy VW oraz jazdach testowych mój wybór padł na Skodę. Kluczowym elementem okazał się być silnik (o czym napiszę dalej), rewelacyjny stosunek jakości do ceny oraz szereg dodatków, które otrzymałem od dealera. Swoją opinię opieram o ponad 2 miesięczny okres użytkowania oraz przejechane 3000 km.
3,0
~Wojciech
Skoda Fabia III
Hatchback 1.2 TSI 110KM 81kW
Czytam opinie i widzę skopiowane prospekty chwalące fabie pod niczym boskie auto , a prawda jest tak że autko zacne ale przeciętne a sukces odnosi tylko w Czechach i co dziwne w Polsce ale taki my dziwny naród .Spalanie takie sobie brakuje tu elastyczności, szczególnie przy niskich prędkościach obrotowych silnika, kiedy doładowanie jeszcze tylko chucha zamiast dmuchać. Wymaga to meczącego w mieście pracować drążkiem zmiany biegów i utrzymując wskazówkę obrotomierza to co zrobione z plastiku można podzielić na dwie kategorie dobre i bardzo kiepskie tak 50/ 50 . Sama jazda Fabią jest na dobrym poziomie auto stabilnie mknie ale zawieszenie twarde jak diabli 30 min w polskim wspaniałym dziurawym mieście zostawia piętno na plecach bolesne. Skoda chwali się bardzo przestronnym bagażnikiem to prawda jest sporym.
4,0
~apocaliptic
Skoda Fabia III
Hatchback 1.2 TSI 110KM 81kW
Bardzo fajne auto. W moim przypadku wersja wyposażenia style + tempomat + asystent odległości + bezkluczykowe odpalanie i chyba coś jeszcze. W moim osobistym odczuciu, auto dla rozsądnego kierowcy, nie dla gorącej głowy. Głównie z przyczyn ekonomicznych. Sześciobiegowa skrzynia świetnie się sprawdza, ale tylko przy płynnej, rozważnej jeździe. Spalanie średnie na poziomie 6.6L to niezły wynik. Natomiast wszystko zmienia się przy dynamicznej jeździe. Silnik przy przyspieszaniu na 4 i 5 biegu pochłania duże ilości paliwa. Mowa tu o wyniku 15-18L/100. Zdecydowanie za dużo jak na tak małe auto.
Średnie spalanie dla Skoda Fabia III Hatchback 1.2 TSI 110KM 81kW 2014-2017
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Skoda Fabia III
Hatchback 1.2 TSI 110KM 81kW
Spalanie na drodze ekspresowej - tempomat na 110 km/h - spalanie 5,1 l (czasem trzeba bylo wyprzedzic lewym pasem i na 6. biegu gaz w podlogę) Spalanie przy 140-160 km/h ~7,4l - moim zdaniem wynik rewelacyjny. Z Radomia do Budapesztu (660km) drogi głownie krajowe. Predkości głownie 90-120 kmh (z przewagą predkosci 80-90kmh) oraz momentalnie na 20 km 160-180 km/h -> na jednym baku dojechalem i zostalo mi jeszcze wg komputera 150 km do zrobienia. Dynamika jazdy, prowadzenie sie (obnizone zawieszenie, opony niski profil) plus mega wyglad (monte carlo) czynia ten samochod najlepszym w swojej klasie.
7,3
Skoda Fabia III
Hatchback 1.2 TSI 110KM 81kW
Ekonomia w tym samochodzie to chyba bełkot producenta razem z listkiem "eco" na MMI.... Jezdze tym samochodem po miescie, tylko kierowca, bez pasazerow, bez bagazu. Spalanie 8.1l.... Drugi samochod Audi A6 2.7 TDI quattro spala podobna ilosc! Nie wiem czy to usterka jakas w Fabii powoduje takie spalanie, ale mam je jako zastepcze takze nie interesuje mnie to. Z powodu ekonomii, nie polecam Fabii 1.2 tsi 110km ze skrzynia DSG. Reszta daje rade jak na ta klase, spalanie to nieporozumienie.
5,8
Skoda Fabia III
Hatchback 1.2 TSI 110KM 81kW
Serwis jak na razie to koszty zerowe. Spalanie ciągle maleje. Po mieście (2-3km i stop) w okresie jesienno zimowym to poniże 7l. Trasa miejska (bez bardzo dużych korków) to okolice 6l. Trasa poza miejska (prędkości do 100km/h) ze światłami co ok 10km to wynik poniżej 5l. Ekodriving w cyklu z przewagą trasy to okolice 4.5.

Usterki Skoda Fabia III

Liczba wpisów: 13
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz.
  • Skoda Fabia III Kombi 1.4 TDI 105KM 77kW 2014-2018
  • silnik
  • 187 tys. km
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz (rownież na biegu jałowym przy zwiększaniu obrotów powyżej 1500/1600). Problem zaczął pojawiać się gdy temperatura na dworze spadała poniżej 10 stopni Celsjusza. Im chłodniej, tym szarpanie było intensywniejsze i trwało dłużej, początkowo od 100-200 metrów podczas pierwszego przyśpiesza, po 3-5 km przy temperaturze -5 stopni Celsjusza. Szarpanie pojawiało się od 1500-1600 obr/min wzwyż. Komputer samochodu nie wyświetlał błędów. Tego typu objawy, dla tego konkretnego silnika CUTA 1.4 TDI 105km są popularne, a problem wydaje się być do tej pory nierozwiązany. Do momentu znalezienia przyczyny w samochodzie był wymieniony filtr paliwa/powietrza, wymieniono olej wraz dodatkiem dwusiarczku molibdenu, został wyczyszczony przepływomierz, do paliwa dwukrotnie dodano środek Moly Liquid do czyszczenia wtrysków, tankowano Diesla Verve na przemian z Dieslem Miles Plus. Powyższe zabiegi nie rozwiązały w najmniejszym stopniu problemu.
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Zapalająca się kontrolka EPC - usterka systemu start/stop.
  • Skoda Fabia III Kombi Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2018-2021
  • silnik
  • 5 tys. km
Rok temu kupiłem w salonie Skodę Fabię III Kombi 1.0 TSI 110KM. Od dwóch miesięcy co jakiś czas zapala się kontrolka EPC. Kontrolka NIE gaśnie po uruchomieniu silnika lub zapala się podczas jazdy. Przez ostatnie dwa miesiące zapaliła mi się 4 razy. 2 razy zgasła sama a kolejne 2 razy wykasowali mi błąd w serwisie. Informacja jaką dostałem w serwisie jest taka, że jest to błąd oprogramowania i podobno Skoda pracuje nad rozwiązaniem. Według serwisanta jest to problem z oprogramowaniem czujnika zasysanego powietrza i jest to bardzo popularny problem w fabiach wyprodukowanych od 2019r. Dodam, że samochód przy zapalonej kontrolce działa poprawnie, jedyne co zauważyłem, to system start/stop nie działa wtedy. Czy ktoś ma podobne problemy?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Zapalająca się kontrolka EPC - usterka systemu start/stop.
  • Skoda Fabia III Kombi Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2018-2021
  • silnik
  • 5 tys. km
Rok temu kupiłem w salonie Skodę Fabię III Kombi 1.0 TSI 110KM. Od dwóch miesięcy co jakiś czas zapala się kontrolka EPC. Kontrolka NIE gaśnie po uruchomieniu silnika lub zapala się podczas jazdy. Przez ostatnie dwa miesiące zapaliła mi się 4 razy. 2 razy zgasła sama a kolejne 2 razy wykasowali mi błąd w serwisie. Informacja jaką dostałem w serwisie jest taka, że jest to błąd oprogramowania i podobno Skoda pracuje nad rozwiązaniem. Według serwisanta jest to problem z oprogramowaniem czujnika zasysanego powietrza i jest to bardzo popularny problem w fabiach wyprodukowanych od 2019r. Dodam, że samochód przy zapalonej kontrolce działa poprawnie, jedyne co zauważyłem, to system start/stop nie działa wtedy. Czy ktoś ma podobne problemy?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Skoda Fabia III Hatchback