Szukaj

Skoda Octavia II Hatchback 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW 2005-2012

Informacje o Skoda Octavia II Hatchback 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW 2005-2012

Lata produkcji: 2005 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Skrzynia biegów - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Skoda Octavia II Hatchback 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW 2005-2012
5,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,4
Skoda Octavia II
Hatchback 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
przejechane ok. 18tys od nowości W moich oczach super!!! połączenie DSG i tempomatu jest ideałem. Tempomat dla manuala to inna historia i zupełnie nieporównywalna. Proszę nie słuchać historyjek, że automat pali więcej! To jest dwusprzęgłowa skrzynia i wcale więcej nie pali. Wszystko zależy od stylu jazdy ja napiszę o moim. Generalnie jeżdżę oszczędnie, bo często po mieście i to sporo jak na amatora 20-25 tysięcy rocznie. W mieście w ok. 60-70% korzystam z tempomatu, ustawiam prędkość zwykle na ok. 57-59 kmh aby nie być zawalidrogą jednocześnie nie łamać przepisów (rażaco :))). Spalanie przy moim stylu jazdy, to jeśli nie ma korków nie przekracza średnio na rozgrzanym silniku 5,0 l/100km, zaczynam się denerwować jak oscyluję w granicach 5,5 l/100km w zimie trzeba dodać pół litra na rozgerzanie silnika a potem jest ok. Jak czasami mnie ponosi to oczywiście 6,5-7,0 osiągam ale przyjemność z przyśpieszania bez szarpnięć jest warta szczególnie, że żona czy teściowa nie powie mi, że szarpię :))). W trasie, jeśli ustawiam tempomat na przelotowej tirów 85-100,00 to spalanie nie przekracza 4,0 l/100km. Minimalne spalanie jakie zanotowałem na trasie miarodajnej czyli pow. 100km to było ok. 3,6 ale przy prędkości max 85kmh równo z tirami albo nawet i wolniej. Poskromieniem przyciskania pedału gazu jest tempomat, który to również chroni przed presją innych kierowców :)). Przy prędkości maksymalnej ok. 190kmh, bo i taką osiągnąłem kiedy poniosło mnie na autostradzie i przyczepiłem się do innych szaleńców spalania wolałem nie oglądać ale było to dużo :)! Przy 130 kmh jest jeszcze znośnie, bo ok. do 6,0 l/kmh powyżej 140 kmh zaczynam się denerwować spalaniem :))). Podsumowanie; 1. 1,6 cr jest wg mnie ok. 2. Chcesz oszczędzić na paliwie, to polecam ale i tak spalanie zależy od Twojej nogi ;). 3. W oszczędzaniu paliwa pomoże Ci tempomat i dsg. PS. przy ustawieniu tempomatu na konkretną prędkość elektronika skrzyni dobiera odpowiedni bieg na wzniesieniach czyli na płaskim masz np. D7 a pod górę może być D6 czyli przy stałej prędkości masz zbliżone obroty silnika i go nie dusisz ;) (Silnik)
Dodane 13 lat temu
4,9
Skoda Octavia II
Hatchback 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Witam. Jadąc z Belfastu do Dublina z prędkością 110 i 135 km/h (przepisowo hehe) auto średnio wzięło 5,2l. Jadąc z powrotem 96km/h 3,4l (Silnik)
Dodane 12 lat temu
5,4
Skoda Octavia II
Hatchback 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Przy spalaniu trzeba doliczyć troche na klimatyzację (Silnik)
Dodane 15 lat temu

Usterki Skoda Octavia II

Liczba wpisów: 57
Auto traci moc po zmianie biegu
  • Skoda Octavia II Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW 2004-2012
  • inne
  • 263 tys. km
Witajcie, mam taki problem. Auto normalnie odpala, jeździ na gazie ale czasami podczas zmiany biegu traci moc. Np podczas jazdy i zmiany biegu z 2 na 3 czuje ze auto nie ciągnie. Dodam, że problem nie wystepuje za każdym razem, najczęściej zauważalny w trakcie drogi do pracy ok 30km w dwie strony - chociaż najczęściej to za mocne słowo, w zasadzie stanie się tak raz. Jeśli dam pedał gazu na maxa to auto ciagle zwalnia, zapali się check engine i kontrola trakcji. Po puszczeniu pedału gazu i zmianie biegu check engine znika, kontrola trakcji po ponownym uruchomieniu silnika. Natomiast jeśli puszczę gaz i nacisnę jeszcze raz auto normalnie odzyskuję pełną moc. Gazownik podlączył komputer podczass jazdy i nie pokazywało żadnych błędów ani odchyleń od normy. Na początku stwierdził ze to wtryski, ale po kilku testach (jazda 30km/h + 5 bieg auta i pedał gazu na maxa) nic niepokojącego się nie działo. Wymieniłem filtr gazu ale problem wraca.
Dodane 5 lat temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ściąganie w prawą stronę przy przyspieszaniu
  • Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013
  • układ kierowniczy
  • 284 tys. km
Mniej więcej od około roku mam problem ze ściąganiem w prawą stronę podczas przyspieszania (lub dynamicznego ruszania). Dając ostro gazu kierownica lekko wykręca się w prawą stronę i auto jedzie do rowu. Wydaje mi się, że defekt powstał po wpadnięciu w dziurę ale nie jestem do końca pewien, czy na 100%. Nie uwierzę, że to norma, gdyż jeździłem także O2FL z takim samym silnikiem i problem nie występował. Zawieszenie 0 luzów (robiona kilka razy ścieżka jak i badanie techniczne do dowodu), wymienione tylne i przednie tuleje wahaczy, zmieniony prawy wahacz, 4x robiona geometria w różnych zakładach (jedyne co daje do myślenia to kąt nachylenia lewego koła ok 17min, prawego ok 55min). Sprawdzane na 2 kompletach kół. Auto było u 3 mechaników. Wszyscy 3 gdybają, że może to być wina zwrotnicy ale wymiana na własną odpowiedzialność. Zakupiłem używany oryginał zwrotnicy i obecnie czeka na wymianę. Może miał ktoś podobny problem i chciałby podzielić się rozwiązaniem?
Dodane 6 lat temu
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Silnik nie chce się ponownie uruchomić
  • Skoda Octavia II
  • układ wtryskowy
Szanowni Panowie Kierowcy, proszę o informację, jaka może być przyczyna, że po przejechaniu niewielkiego dystansu silnik nie uruchamia się? Rozrusznik kręci i nawet, gdy uda się skutecznie zakręcić, to zaraz gaśnie i nie wchodzi w obroty. Ponowne uruchomienie jest możliwe dopiero po odczekaniu mniej więcej 0,5 godz. i wówczas silnik zachowuje się, jak gdyby nic się nie wydarzyło. Żaden mechanik nie jest w stanie stwierdzić co jest na rzeczy, a podłączenie pod komputer nie wykrywa usterki. Reasumując nigdy nie wiem, kiedy to się może powtórzyć. Czy któryś z Panów miał tego typu doświadczenie?
Dodane 9 lat temu
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Skoda Octavia II Hatchback

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów