Szukaj

Skoda Octavia II Kombi 1.6 i 16V FSI 115KM 85kW 2005-2012

Informacje o Skoda Octavia II Kombi 1.6 i 16V FSI 115KM 85kW 2005-2012

Lata produkcji: 2005 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 155 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 86,9 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,9
~ewa
Skoda Octavia II
Kombi 1.6 i 16V FSI 115KM 85kW
Ważne przy wyborze były cechy: - Dużo miejsca - mąż 2 m wzrostu , 2 dzieci z tyłu, czasami 8 - godzinne trasy do pokonania. Wiekszość marek odpadło na wstępie - Pojemny bagażnik - muszą się zmieścić duże zakupy , rower , duże walizki ( nie na raz ) - chcemy mieć przyjemności : ja : ogrzewane siedzenia i pomoc parkowania, małżonek automatycznę klime i alufelgi - na dłuższe podróze potrzebne różne skrytki w aucie - na soczki , zabawki , kawę itd KOniecznie małe schowki na tylnych drzwiach. - musi mało palić . Główna jazda odbywa się po mieście , małe kawałki do szkoły , do sklepu . Za mało na diesla, za dużo żeby kupować np mazdę , która pali 16 l. - nie chcemy drogiego auta - merc, audi odpadają . W ten sposób została skoda :) I nie żałujemy.
Dodane 17 lat temu
3,0
~zawada_a@poczta.onet.pl
Skoda Octavia II
Kombi 1.6 i 16V FSI 115KM 85kW
Wielka przyjemność z prowadzenia tego auta! Wspaniały, elastyczny i bardzo cichy silnik FSI. Bardzo dużo miejsca z przodu i na tylnej kanapie, nie wspominając o bagażniku! Auto jest bardzo pewne w prowadzeniu, wiem co piszę, bo mam doświadczenie w prowadzeniu aut amerykańskich, a te są pod tym względem beznadziejne.
Dodane 17 lat temu
4,4
~morkaniv
Skoda Octavia II
Kombi 1.6 i 16V FSI 115KM 85kW
Auto generalnie skrzypi, spasowanie plastików nienajlepsze, łatwo ulegają uszkodzeniom. Bardzo dobry lakier.
Dodane 9 lat temu
Średnie spalanie dla Skoda Octavia II Kombi 1.6 i 16V FSI 115KM 85kW 2005-2012
7,8
l/100 km
8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Skoda Octavia II
Kombi 1.6 i 16V FSI 115KM 85kW
Auto wiecznie załadowane ponieważ używam go w mojej firmie , spalanie w trasie raz się uparłem i udało się zejść do 7 litrów jednak taka jazda nie sprzyja niczemu , ogólnie średnia to 9 litrów . Samochód na instalacji z bezpośrednim wtryskiem lovato direct .
Dodane 10 lat temu
7,5
Skoda Octavia II
Kombi 1.6 i 16V FSI 115KM 85kW
Jak na razie nic się nie zepsuło, podstawowe koszta eksploatacyjne są wg. mnie niskie. Spalanie jest do zaakceptowania, ale bez rewelacji moim zdaniem.Jestem troskliwy, leję 98 mojemu dziecku ale to droga dieta.
Dodane 12 lat temu
7,4
Skoda Octavia II
Kombi 1.6 i 16V FSI 115KM 85kW
Witam - octavka combi 1.6 fsi wiec tak miasto- (6.5 lato) (7.5 obecna zima) trasa- (5.6 przy 100km/h z umiejentnym dotykaniem gazu) wyniki takie w spalaniu osiagnołem przy jezdzie z komputerem patrzac na spalanie ,wczesniej nie zwracałem uwagi na to ale jak zaczołem jezdzic z komputerem i zwracajac uwage na obecne spalanie to mozna naprawde zyskac i nauczyc sie operowac odpowiednio gazem . Najleprzy według mnie zakres obrotów od 1500 do 2500 jak na takiego "kloca" spalanie bezyny rewelacja
Dodane 14 lat temu

Usterki Skoda Octavia II

Liczba wpisów: 57
Auto traci moc po zmianie biegu
  • Skoda Octavia II Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW 2004-2012
  • inne
  • 263 tys. km
Witajcie, mam taki problem. Auto normalnie odpala, jeździ na gazie ale czasami podczas zmiany biegu traci moc. Np podczas jazdy i zmiany biegu z 2 na 3 czuje ze auto nie ciągnie. Dodam, że problem nie wystepuje za każdym razem, najczęściej zauważalny w trakcie drogi do pracy ok 30km w dwie strony - chociaż najczęściej to za mocne słowo, w zasadzie stanie się tak raz. Jeśli dam pedał gazu na maxa to auto ciagle zwalnia, zapali się check engine i kontrola trakcji. Po puszczeniu pedału gazu i zmianie biegu check engine znika, kontrola trakcji po ponownym uruchomieniu silnika. Natomiast jeśli puszczę gaz i nacisnę jeszcze raz auto normalnie odzyskuję pełną moc. Gazownik podlączył komputer podczass jazdy i nie pokazywało żadnych błędów ani odchyleń od normy. Na początku stwierdził ze to wtryski, ale po kilku testach (jazda 30km/h + 5 bieg auta i pedał gazu na maxa) nic niepokojącego się nie działo. Wymieniłem filtr gazu ale problem wraca.
Dodane 5 lat temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ściąganie w prawą stronę przy przyspieszaniu
  • Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013
  • układ kierowniczy
  • 284 tys. km
Mniej więcej od około roku mam problem ze ściąganiem w prawą stronę podczas przyspieszania (lub dynamicznego ruszania). Dając ostro gazu kierownica lekko wykręca się w prawą stronę i auto jedzie do rowu. Wydaje mi się, że defekt powstał po wpadnięciu w dziurę ale nie jestem do końca pewien, czy na 100%. Nie uwierzę, że to norma, gdyż jeździłem także O2FL z takim samym silnikiem i problem nie występował. Zawieszenie 0 luzów (robiona kilka razy ścieżka jak i badanie techniczne do dowodu), wymienione tylne i przednie tuleje wahaczy, zmieniony prawy wahacz, 4x robiona geometria w różnych zakładach (jedyne co daje do myślenia to kąt nachylenia lewego koła ok 17min, prawego ok 55min). Sprawdzane na 2 kompletach kół. Auto było u 3 mechaników. Wszyscy 3 gdybają, że może to być wina zwrotnicy ale wymiana na własną odpowiedzialność. Zakupiłem używany oryginał zwrotnicy i obecnie czeka na wymianę. Może miał ktoś podobny problem i chciałby podzielić się rozwiązaniem?
Dodane 6 lat temu
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Silnik nie chce się ponownie uruchomić
  • Skoda Octavia II
  • układ wtryskowy
Szanowni Panowie Kierowcy, proszę o informację, jaka może być przyczyna, że po przejechaniu niewielkiego dystansu silnik nie uruchamia się? Rozrusznik kręci i nawet, gdy uda się skutecznie zakręcić, to zaraz gaśnie i nie wchodzi w obroty. Ponowne uruchomienie jest możliwe dopiero po odczekaniu mniej więcej 0,5 godz. i wówczas silnik zachowuje się, jak gdyby nic się nie wydarzyło. Żaden mechanik nie jest w stanie stwierdzić co jest na rzeczy, a podłączenie pod komputer nie wykrywa usterki. Reasumując nigdy nie wiem, kiedy to się może powtórzyć. Czy któryś z Panów miał tego typu doświadczenie?
Dodane 9 lat temu
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Skoda Octavia II Kombi

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów