Szukaj

Informacje o Skoda Octavia III

Lata produkcji: 2013 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja Skody Octavii. W porównaniu do poprzedników Octavia III powiększyła swoje wymiary, co, mając na względzie również zaprezentowanie kompaktowej Skody Rapid, w sposób naturalny popycha go w stronę segmentu D (klasa średnia). Skoda Octavia trzeciej generacji powstała na nowej płycie podłogowej VW Group MQB, tak jak (tradycyjnie już) Volkswagen Golf, jak również m.in. Audi A3 oraz Seat Leon. Octavia III została zaprojektowana przez Jozefa Kabana, który wcześniej odpowiadał m.in. za design Bugatti Veyrona.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz

Oceny Skoda Octavia III

Liczba ocen: 384
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Brooklyn
Skoda Octavia III
Liftback Facelifting 1.4 TSI 150KM 110kW
Ogólnie samochód w porządku. Ma trochę wad, ale też zalet. Zaletą jest na pewno trwały silnik, który zużywa bardzo mało paliwa. Dodatkowo jest dość żwawy jak na pojemność 1.4 i 150KM. W wersji Style całkiem dobre materiały użyte do wykończenia wnętrza. Minus to zawieszenie z belką skrętną. Na autostradach i ekspresówkach miota nim strasznie. Nie prowadzi się zbyt pewnie. Drugi duży minus to wyciszenie, którego praktycznie nie ma. Głośno, a nawet bardzo głośna na trasach przy prędkościach powyżej 100km/h. Dodatkowo cały czas szumi powietrze przy szybach, że ma się wrażenie, że jest niedomknięte okno.
Dodane 1 miesiąc temu
4,7
~OlekLama
Skoda Octavia III
Kombi Facelifting 1.8 TSI 180KM 132kW
Po O1 szukałem pojemnego kombi ze stajni VAG. Padło na O3. Jestem drugim właścicielem auta, przez pół roku przejechałem ok 10000 km. Kupiłem auto od starszego Pana, który kupił auto w salonie PL, jest zadbane. Szkoda tylko że wszystkie przeglądy były robione według zalecen producenta (np olej co 30000 km). Ogólne wrażenia po przesiadce z O1 - kosmos. Nie miałem okazji przetestować każde auto podobnej klasy/rocznika ale na pewno jakość wnętrza jest lepsza w porównaniu np do aut francuskich lub japońskich, wszystko co trzeba jest pod ręką, infotainment/carlink jest najlepszą rzeczą którą wymyślili przez ostatnią dekadę. Wygłuszenie jest w porządku oprócz nadkoli, na forum zalecają też wygłuszenie drzwi. Bardzo wygodne fotele w opcji Sport. W wersji 1.8TSI mamy w gratisie ogromne tarcze hamulcowe z przodu oraz wielowachacz z tyłu. Te rzeczy nie robią z tego auta wyścigówkę (na dodatek mam pakiet na beżdroża +15 mm prześwitu) ale auto hamuje i prowadzi się wyśmienicie. Przed zakupem miałem wątpliwości co do wersji silnikowej ze względu na spalanie: 1.5 czy 1.8. Jednak nie żałuję wyboru, auto jest mega dynamiczne. Szybsza jest tylko RS. Ze spalaniem po mieście (miasto 300k) spokojnie da się zejść poniżej 9 L/100 km pod warunkiem że zmieniamy biegi według wskazówek, kiedy jeżdzimy na wtrysku bezpośrednim (do 2000 ob/min), silnik ma spory zapas momentu (200 Nm przy 1500 ob), ale też bez przesady to nie jest diesel, dbamy o dwumasę :) Przy większym obciążeniu włącza się wtrysk pośredni = większe spalanie. W trasie przy 140 km/h jest trochę głośno przez "cegłowaty" kształt budy, spalanie w okolicach 6.7/100. Przed zakupem auta w podstawowych kolorach (biały, granatowy) warto sprawdić rdzę, coś im nie poszło z tymi lakieramu. Metalizowany jest ok, jednak na masce jest trochę za cięnka warstwa i są odpryski. Silnik 1.8 w tych autach jest na łańcuchu, stan rozrządu można sprawdzić pod korkiem po prawej stronie bloku silnika: jeżeli napinać jest wysunięty o 6 zwojów gwintu to prawdopodonnie niedługo będzie do wymiany. Na razie mam tylko 2. Mechaniczna skrzynia biegów jest taka sobie, bałem się kupować DSG, ale teraz już bez wahań wybrałbym automat, nawet ten awaryjny DQ200. Generalnie auto jest dobre, typowa Skoda: nie jest droga w eksploatacji, w środu wszystko jest pod ręką, komfort jazdy ponadprzeciętny, niezawodność też w porządku.
Dodane 1 miesiąc temu
4,3
~Dariusz
Skoda Octavia III
Kombi 1.8 TSI 4x4 180KM 132kW
Jeździłem różnymi autami, w tym Passat, Mercedes, Toyota RAV4 i przyznam, że zawsze mówiłem nigdy nie Skoda. No i nagle pojawiła się na horyzoncie w pełnym "wypasie" no może bez elektrycznych foteli i ogrzewanej przedniej szyby. Niemniej jest Webasto, ogrzewana tylna kanapa i wszystko czego kierowca może zapragnąć (automatyczne parkowanie, Keyless, Keygo, adaptacyjny tempomat, line assist, front assist, rozpoznawanie znaków i wiele innych udogodnień), Dla mnie auto rewelacyjne jakość/cena super. Skrzynia DSG bez zarzutów. Po prostu bardzo miłe zaskoczenie. Jazda po Warszawie takim autem to przyjemność - ciche jak elektryk. Owszem w trasie powyżej 130 km/h robi się głośno, ale coś za coś. Jedyne co może przeszkadzać to słupek B od strony pasażera ogranicza widoczność. Poza tym osoby wjeżdżające do firmy, gdzie trzeba otwierać bagażnik warto sobie przeprogramować przycisk w kabinie żeby pozwalał również go zamknąć. Zdecydowanie polecam.
Dodane 5 miesięcy temu
Średnie spalanie dla Skoda Octavia III
5,5 – 9,9
l/100 km
5,0 – 8,4
l/100 km
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Skoda Octavia III
Liftback 2.0 TDI CR DPF 150KM 110kW
Spalanie z 70 tysięcy mam 6.8. To jest w tygodniu dojazdy do przedszkola/pracy/zakupy. Spalanie jest bardzo zależne od różnych czynników. Gdy jeżdżę sam w trasę z pustym bagażnikiem prędkościami 160km/h na tempomacie wychodzi 6l/100km Gdy jeździmy w 3 osoby plus załadowany bagażnik z prędkościami 120-140km/h wychodzi między 5-5.5l W Niemczech na drogach bez ograniczeń przy prędkościach 180-230km/h 8.5- 11l. Skodziana ma podniesioną moc na 182KM i manualna skrzynie biegow. Opony, 225/45r17. Ogólnie samochód który pali śmieszne ilości paliwa,
Dodane 4 miesiące temu
6,1
Skoda Octavia III
Kombi 1.4 TSI 150KM 110kW
Wypady o charakterze mieszanym... około 50% po autostradach: prędkość 115-130 km/h - czasami z rowerami, czasami 5 osób i rowery, zazwyczaj 3 osoby, ostatnio 2-3 rowery na bagażniku na haku 2024: 5115km V śr. 76 km/h 6,6 l/100km bagażnik z 3 rowerami na haku 2023: 6933km V śr. 78 km/h 6,1 l/100km bagażnik z 2 rowerami na haku (1500km w 5 osób, bez rowerów) 2022: 4950 km V śr. 62 km/h 6,1 l/100km bez rowerów, 3 osoby 2021: 4844 km V śr. 64 km/h 5,8 l/100km bez rowerów, 3 osoby 2019: 6173 km V śr. 76 km/h 6,0 l/100km bez rowerów, 3 osoby
Dodane ponad rok temu
5,5
Skoda Octavia III
Liftback 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Moc oryginalna to 105KM. Jest to stanowczo za mało do płynnej jazdy. Podniosłem moc do 140KM i 350Nm i z tymi parametrami jest to zupełnie odmieniona jazda. Bardzo elastyczny, przy zachowaniu tego samego stylu jazdy silnik spala mniej paliwa gdyż nie musi wytwarzać pełnej mocy. Poprawnie zrobiony program nie wpływa na nadmierne dymienie, filtr DPF nie wypala się częściej. Przy trasie 30km w proporcjach 30%miasto 70% trasa, przy porannych lekkich zatorach, pali około 5.4-5.6 gdzie na trasie max 120km/h a w mieście max 60km/h. Przy tej samej trasie ale bez żadnego ruchu, jedna osoba w aucie, jest w stanie zejść w okolice 4.5 litra. Oczywiście przy dynamicznej jeździe w okolicach 140km/h i 160-180 podczas wyprzedzania, spalanie ląduje w okolice 6.7 litra.
Dodane ponad rok temu

Usterki Skoda Octavia III

Liczba wpisów: 38
Pękające przednie reflektory LED
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 135 tys. km
Łapcie się za portfele. Wydaje się, że Skoda, że solidne auto i że cacy. Zauważasz, że reflektory są zaparowane, jedziesz do serwisu i mówią, że to normalne, ale mija tydzień-dwa i masz wodę w środku kloszy. Nie parę - ale wodę. Okazuje się że reflektor jest pęknięty. Trzy razy (to nie żart) wymieniane były reflektory przednie LED. Tak - trzy razy. Prawy raz pęknięty od góry (niby wina użytkownika), drugi raz bo parował ponownie (zmiana na gwarancji na część), a trzeci raz, lewy, bo trzeba wyrównać. Serwis twierdzi, że same mogą pękać, bo mają to w swoich biuletynach, ale... płać! A niby LED-y takie ekologiczne i takie fajne, okazuje się, że trzeba zmienić kilka razy reflektor, generując masę plastiku do wyrzucenia.
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Klekotanie jak by że skrzyni.
  • Skoda Octavia III Liftback
  • układ napędowy
  • 70 tys. km
Witam posiadam skodę octavie 3 rok prod. 2014 Silnik 1.4 tsi 140km skrzynia manualna benzyna, przebieg 70 tys. Mam problem dotyczący klekotanie podczas postoju przy oczywiście odpalonym samochodzie, a przy włączeniu pedału sprzęgła za każdym razem te dziwne klekotanie przestaja i mam teraz pytanie czy to jest wina SPRZĘGŁA? I nie mogę się doczytać czy występuje w moim modelu samochodu dwumas? Czy to może być tego wina, jeżeli ktoś ma bądź miał podobne problemy prosiłbym o podpowiedź bo nie wiem co począć z tym klekotaniem. Jak coś proszę o odpowiedź na mój mejl piotrbialas500@wp.pl Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam.
Dodane 5 lat temu
Problem rozwiązany
14 komentarzy
Światła mijania LED świecą za nisko, szczególnie po załadowaniu auta. Niebiezpieczne
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 83 tys. km
Problem dotyczy świateł Full-LED w Octavii III FL. Już na dzień dobry światła mijania są ustawione za nisko. Nie oświetlają znaków ani obiektów na chodniku położonych dalej niż około 30m. Dodatkowo po załadowaniu bagażnika plus trzy osoby dorosłe z tyłu korektor wysokości świateł tak obniża wiązkę, że jazda staje się niebezpieczna, szczególnie w lasach. Granica światło-cień w tych lampach jest bardzo mocna i nie ma "poświaty" sprawiającej, że obiekty oddalone dalej są w jakikolwiek sposób widoczne. Trzy podejścia do ASO, za każdym razem spławiany za pomocą śmiesznego zestawu z soczewką. Uwaga, w Octavii III FL nie ma adaptacyjnej wiązki świateł, nie ma trybów: Miasto, Trasa itp dla świateł. Jest TYLKO funkcja AUTO dla świateł drogowych. Nic więcej. Nie dajcie sobie pseudo bajek wciskać. Adaptacyjne i skrętne to są światła bi-xenon w Octavia III (bez FL), niestety serwisy karmić was będą bajkami i stereotypami. Octawia III FL ma światła LED statyczne wyłącznie z korektą wysokości świecenia, czyli takie "bieda LED-y". Dopiero, gdy podjechałem autem z kilkoma paczkami z tyłu i przy nich wypakowywałem i z powrotem ładowałem zawartość bagażnika, okazywało się, że załadowane auto obniża wiązkę świateł mijania stanowczo za dużo (różnica na oddalonej o 8m ścianie wynosiła 10cm niżej! a to w warunkach drogowych oznacza kilka-kilkanaście metrów, a zatem czyjeś życie). Musiałem się wykłócić o procedurę "nauczenia" świateł, a nie tylko podpięcie komputerka i skasowanie błędów. Od tego momentu światła są na równym poziomie niezależnie od ilości obciążenia w samochodzie. Sytuacja zaobserwowana również w VW Golf Plus 2018 w statycznych światłach LED.
Dodane 6 lat temu
Problem rozwiązany
5 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 5
4,5
Skoda Octavia III
Liftback 1.4 TSI 140KM 103kW
homologacja: Z.U.P."AUTO-GAZ"
instalacja: AC STAG 400DPI
przebieg: 104 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Profesjonalny i solidny warsztat. Kolejny samochód zagazowany bez najmniejszych problemów. Zawsze cierpliwie wytłumaczą co i jak , a przeglądy w atrakcyjnych cenach pomagają w bezproblemowej eksploatacji. Polecam każdemu kto myśli o LPG do samochodu.
Dodane 6 lat temu
3,5
Skoda Octavia III
Liftback Facelifting 1.0 TSI 115KM 85kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 26 tys. km
Nie jest źle ale wiele pozostaje do życzenia. Główne problemy to falowanie obrotów na niskich obrotach i szarpanie przy dynamicznym przyspieszaniu. Przyspieszając w zakresie obrotów 2,5 - 4,5 tyś potrafi nawet 3-4 razy zaliczyć dziurę. Szczególnie odczuwalne przy niskiej temperaturze na dworze. Temperatura silnika jest bez znaczenia, choć na zimnym jest to bardziej...
Dodane 7 lat temu
5,0
Skoda Octavia III
Kombi 1.2 TSI 105KM 77kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG ZENIT PRO DIRECT
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 150 tys. km
Auto wykorzystuję w celach służbowych. Instalacja została zamontowana zaraz po zakupie samochodu. Na liczniku już ponad 150 000 km, ale właściwie 3-4 dni w tygodniu bywam w trasie. Spalanie uważam za bardzo dobre: na 6 l LPG bierze 1,5 l Pb. Mnie się ta instalacja dawno zwróciła. Naprawdę nie trzeba mieć V generacji, żeby być zadowolonym z oszczędności. Gdybym te 3 lata temu...
Dodane 9 lat temu
Skoda Octavia III

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów