Szukaj

Informacje o Skoda Octavia III RS Facelifting

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja Skody Octavii. W porównaniu do poprzedników Octavia III powiększyła swoje wymiary, co, mając na względzie również zaprezentowanie kompaktowej Skody Rapid, w sposób naturalny popycha go w stronę segmentu D (klasa średnia). Skoda Octavia trzeciej generacji powstała na nowej płycie podłogowej VW Group MQB, tak jak (tradycyjnie już) Volkswagen Golf, jak również m.in. Audi A3 oraz Seat Leon. Octavia III została zaprojektowana przez Jozefa Kabana, który wcześniej odpowiadał m.in. za design Bugatti Veyrona.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz

Skoda Octavia III RS Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Dane techniczne Skoda Octavia III RS Facelifting

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4689 mm
Szerokość 1814 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2017 mm
Wysokość 1448 mm
Rozstaw osi 2680 mm
Rozstaw kół - przód 1535 mm
Rozstaw kół - tył 1544 mm
Zwis przedni 904 mm
Zwis tylny 1544 mm
Prześwit 160 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1580 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 590 l
Kąt natarcia 12,5 stopnie
Kąt zejścia 11,4 stopnie
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg

Oceny Skoda Octavia III RS Facelifting

Liczba ocen: 2
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Drobne usterki - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Wojtek W.
RS Facelifting 2.0 TSI 230KM 169kW
Skoda Octavia III
Podjęcie decyzji o kupnie nowego samochodu zajęło mi kilka miesięcy i auto jest dokładnie takie, jakie chciałem. Jeszcze rok temu nie myślałem, że będę jeździł "z kurą na masce", poprzednio miałem Audi A6 C5 allroad 2,7 V6. Na razie jestem z RS-a bardzo zadowolony.
4,8
~Jakub
RS Facelifting 2.0 TDI 184KM 135kW
Skoda Octavia III
Auto świetne. Przy mocy prawie 200km 3.9l/100km przy spokojnej jeździe, rewelacja. (Koszty utrzymania)

Usterki Skoda Octavia III

Liczba wpisów: 9
Zapala się alarm usterka skrzyni biegow
  • Skoda Octavia III
  • inne
  • 87 tys. km
Witam mam Skodę octavię 1,6 d dsg 7 biegów 105 km 87 tys przebiegu zapala mi się od jakiegoś czasu na 0,1 dziesiątej sekundy asz ledwo można to odczytać ze awaria skrzyni biegów przełącz dźwignie w pozycje P i zadzwoń do serwisu czy jest to broniłem którym trzeba się przejmować bo ostatnio na trasie pokazało mi się 2 razy podczas 300 km trasy proszę o info czy ktoś się z tym spotkał jak się wchodzi w informacje o samochodzie to pisze brak wpisów nic się nie zmienia w dynamice auta jedzie ok zmienia biegi płynnie wiedz niewiem O co chodzi
Oczekuje na rozwiązanie
Przegrzewanie się silnika
  • Skoda Octavia III Liftback 2.0 TDI 150KM 110kW od 2015
  • układ chłodzenia
  • 118 tys. km
Podczas normalnego użytkowania pojazdu pojazd zaczynał się przegrzewać - nie było reguły czasami potrafił zagotować się na 10km trasie, a innego dnia bez problemu pokonywałam trasę 700km. Komputer nie pokazywał żadnego błędu pomimo diagnostyki w kilku różnych serwisach. Zdecydowałem się na wymianę termostatu - problem nie zniknął, w komputerze zero śladu usterki, i znów brak regularności „przegrzewania”.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Klocki hamulcowe
  • Skoda Octavia III RS Kombi Facelifting 2.0 TSI 245KM 180kW od 2017
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Po około 15k km wadliwe przednie klocki hamulcowe (stan okładzin okolo 70%) bardzo mocno zdewastowały tarcze hamulcowe. Zaznaczę, ze jeździłem bardzo delikatnie. Przy stanie 18k km zgłoszone na reklamację i co trzeba zaznaczyć rozpatrzona pozytywnie! Na ta chwilę po 12k km po zmianie kompletu klocki+tarcze wszystko wygląda OK Klocki były TRW i na takie też wymienili.
Skoda Octavia III RS Facelifting