Szukaj

Skoda Octavia III RS – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Informacje o Skoda Octavia III RS

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja Skody Octavii. W porównaniu do poprzedników Octavia III powiększyła swoje wymiary, co, mając na względzie również zaprezentowanie kompaktowej Skody Rapid, w sposób naturalny popycha go w stronę segmentu D (klasa średnia). Skoda Octavia trzeciej generacji powstała na nowej płycie podłogowej VW Group MQB, tak jak (tradycyjnie już) Volkswagen Golf, jak również m.in. Audi A3 oraz Seat Leon. Octavia III została zaprojektowana przez Jozefa Kabana, który wcześniej odpowiadał m.in. za design Bugatti Veyrona.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4685 mm
Szerokość 1814 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2017 mm
Wysokość 1449 mm
Rozstaw osi 2680 mm
Rozstaw kół - przód 1535 mm
Rozstaw kół - tył 1506 mm
Zwis przedni 899 mm
Zwis tylny 1106 mm
Prześwit 128 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 983 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 980 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1740 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 590 l
Długość do oparcia tylnej kanapy 1084 mm
Kąt natarcia 29 stopnie
Kąt zejścia 24 stopnie
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Skoda Octavia III RS
8,5 – 8,9
l/100 km
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,1
Skoda Octavia III
RS 2.0 TSI 220KM 162kW
Witam. 220 manual, spalanie jest bardzo niskie jak na benzynę 2.0. robiąc trasę 1600km z prędkością 140 poniżej 7 l/100 km - jadąc na tempomacie + 0.8 1.0 l/100km. W mieście mieszczę się w +/- 8,5l mocny but 12l ale można spalić więcej, jadąc z Łodzi wrzuciłem 200 na tempomat i przed Gdańskiem tankowałem
Dodane 3 lata temu
10,1
Skoda Octavia III
RS 2.0 TSI 220KM 162kW
Niestety jeżdżę na krótkich odcinkach więc moje spalanie jest dość wysokie. Do tej pory jechałem na trasie tylko raz i się śpieszyłem stąd, pewnie, spalanie bliskie 8 l. Jakbym jechał ok 110 - 120 to pewnie bym poniżej 7 zszedł. Po mieście też się da zejść do 8 - 9 tylko trzeba wiosłować skrzynią a silnik jest bardzo elastyczny i nie zmusza do tego. Opony 225/40/18.
Dodane 9 lat temu
7,0
Skoda Octavia III
RS 2.0 TDI 184KM 135kW
Mam samochód od nowości mam nim przejechane obecnie 1445 km połowa to odcinek Kraków-Wrocław oraz Wrocław - Kraków. Prędkość pomiedzy 100 a 140 w spalaniu nie ma większych różnic. Przy 140km/h było 7l przy 100km/h było 6l a średnia wyszła mi 6.5l/100km. W mieście jest to 7 do 7.5 średnio. Bardzo rzadko pokazuje mi 8 litrów. Naprawde jestem zadowolony z wybranego samochodu
Dodane 9 lat temu

Usterki Skoda Octavia III

Liczba wpisów: 38
Pękające przednie reflektory LED
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 135 tys. km
Łapcie się za portfele. Wydaje się, że Skoda, że solidne auto i że cacy. Zauważasz, że reflektory są zaparowane, jedziesz do serwisu i mówią, że to normalne, ale mija tydzień-dwa i masz wodę w środku kloszy. Nie parę - ale wodę. Okazuje się że reflektor jest pęknięty. Trzy razy (to nie żart) wymieniane były reflektory przednie LED. Tak - trzy razy. Prawy raz pęknięty od góry (niby wina użytkownika), drugi raz bo parował ponownie (zmiana na gwarancji na część), a trzeci raz, lewy, bo trzeba wyrównać. Serwis twierdzi, że same mogą pękać, bo mają to w swoich biuletynach, ale... płać! A niby LED-y takie ekologiczne i takie fajne, okazuje się, że trzeba zmienić kilka razy reflektor, generując masę plastiku do wyrzucenia.
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Klekotanie jak by że skrzyni.
  • Skoda Octavia III Liftback
  • układ napędowy
  • 70 tys. km
Witam posiadam skodę octavie 3 rok prod. 2014 Silnik 1.4 tsi 140km skrzynia manualna benzyna, przebieg 70 tys. Mam problem dotyczący klekotanie podczas postoju przy oczywiście odpalonym samochodzie, a przy włączeniu pedału sprzęgła za każdym razem te dziwne klekotanie przestaja i mam teraz pytanie czy to jest wina SPRZĘGŁA? I nie mogę się doczytać czy występuje w moim modelu samochodu dwumas? Czy to może być tego wina, jeżeli ktoś ma bądź miał podobne problemy prosiłbym o podpowiedź bo nie wiem co począć z tym klekotaniem. Jak coś proszę o odpowiedź na mój mejl piotrbialas500@wp.pl Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam.
Dodane 5 lat temu
Problem rozwiązany
14 komentarzy
Światła mijania LED świecą za nisko, szczególnie po załadowaniu auta. Niebiezpieczne
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 83 tys. km
Problem dotyczy świateł Full-LED w Octavii III FL. Już na dzień dobry światła mijania są ustawione za nisko. Nie oświetlają znaków ani obiektów na chodniku położonych dalej niż około 30m. Dodatkowo po załadowaniu bagażnika plus trzy osoby dorosłe z tyłu korektor wysokości świateł tak obniża wiązkę, że jazda staje się niebezpieczna, szczególnie w lasach. Granica światło-cień w tych lampach jest bardzo mocna i nie ma "poświaty" sprawiającej, że obiekty oddalone dalej są w jakikolwiek sposób widoczne. Trzy podejścia do ASO, za każdym razem spławiany za pomocą śmiesznego zestawu z soczewką. Uwaga, w Octavii III FL nie ma adaptacyjnej wiązki świateł, nie ma trybów: Miasto, Trasa itp dla świateł. Jest TYLKO funkcja AUTO dla świateł drogowych. Nic więcej. Nie dajcie sobie pseudo bajek wciskać. Adaptacyjne i skrętne to są światła bi-xenon w Octavia III (bez FL), niestety serwisy karmić was będą bajkami i stereotypami. Octawia III FL ma światła LED statyczne wyłącznie z korektą wysokości świecenia, czyli takie "bieda LED-y". Dopiero, gdy podjechałem autem z kilkoma paczkami z tyłu i przy nich wypakowywałem i z powrotem ładowałem zawartość bagażnika, okazywało się, że załadowane auto obniża wiązkę świateł mijania stanowczo za dużo (różnica na oddalonej o 8m ścianie wynosiła 10cm niżej! a to w warunkach drogowych oznacza kilka-kilkanaście metrów, a zatem czyjeś życie). Musiałem się wykłócić o procedurę "nauczenia" świateł, a nie tylko podpięcie komputerka i skasowanie błędów. Od tego momentu światła są na równym poziomie niezależnie od ilości obciążenia w samochodzie. Sytuacja zaobserwowana również w VW Golf Plus 2018 w statycznych światłach LED.
Dodane 6 lat temu
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Skoda Octavia III RS

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów