Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Szukaj

Informacje o Skoda Octavia III RS 2.0 TSI 220KM 162kW 2013-2016

Lata produkcji: 2013 - 2016
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja Skody Octavii. W porównaniu do poprzedników Octavia III powiększyła swoje wymiary, co, mając na względzie również zaprezentowanie kompaktowej Skody Rapid, w sposób naturalny popycha go w stronę segmentu D (klasa średnia). Skoda Octavia trzeciej generacji powstała na nowej płycie podłogowej VW Group MQB, tak jak (tradycyjnie już) Volkswagen Golf, jak również m.in. Audi A3 oraz Seat Leon. Octavia III została zaprojektowana przez Jozefa Kabana, który wcześniej odpowiadał m.in. za design Bugatti Veyrona.
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz

Autodiagnoza Skoda Octavia III

Liczba wpisów: 61
przy włączeniu klimatyzacji silnik zaczyna nieregularnie pracować
dodał: ~agata, 6 lat temu
Przy włączeniu klimatyzacji silnik zaczyna nieregularnie pracować, została nabita klimatyzacjia od nowa jak i wymieniony regulator napięcia w alternatorze
szarpanie silnika, miga check engine, świeci EPC i trójkąt z wykszyknikiem
dodał: ~Adam, 6 lat temu
Witam mam problem ze skoda octavia 2.0 116KM benzyna z sekwencją princa; lekko faluje na niskich obrotach, w trakcie jazdy zaczyna mocno szarpać, miga check engine, potem zapala się EPC i trójkącik z wykrzyknikiem od esp, silnik zgasł, kilka razy odpalałem, chodzi na wolnych obrotach ale nie ruszy z miejsca, mocno przy-gazowałem na luzie kilka razy, odpaliłem jeszcze raz, kontrolki pogasły ale świeci check, auto jeździ ale problem się powtarza w trasie, wyczuwam drgawki podczas przyśpieszania,brak różnicy na benzynie czy na gazie Czy wie ktoś jaka jest przyczyna
Problem w układzie napędowym
dodał: adam, 5 lat temu
Witam wszystkich i proszę o poradę, mam od pół roku problem z napędem w octavi 2.0 benzyna; auto wyraźnie drży podczas przyśpieszania, przy bardzo powolnej jeździe delikatnie buja(nierównomiernie), silnik hula, zawieszenie ok., opony wyważone, amortyzacja, zbieżność ok. przy prędkości powyżej 130 km/h bardzo wyraźnie telepie całą budą, a trasa do pokonania spora, na diagnostyce po podniesieniu samochodu włączyłem 1 ruszam i buja autem, co to może być

Dane techniczne Skoda Octavia III RS 2.0 TSI 220KM 162kW 2013-2016

Podstawowe parametry Skoda Octavia III RS 2.0 TSI 220KM 162kW
Produkowany od 2013 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 220 KM (162 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1500-4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 92,8 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Przeniesienie napędu Skoda Octavia III RS 2.0 TSI 220KM 162kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Automatyczna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6

Autorentgen Skoda Octavia III

Liczba wpisów: 53

Klapka wlewu paliwa.

dodał: ~793ub21, 7 lat temu
Skoda Octavia II zakupiona w listopadzie 2010 r. z salonu ma ukrytą wadę zamknięcia otworu wlewu paliwa. Polega ona na tym, że przy zamkniętym samochodzie (centralny zamek) i włączonym alarmie klapka po jej naciśnięciu nieznacznie ulega otwarciu. Przed całkowitym jej otwarciem chroni ją tylko wewnętrzna blokada. Po otwarciu samochodu (odblokowaniu centralnego zamka) klapka pod wpływem wewnętrznej sprężyny całkowicie otwiera się sama. Jeżeli nie domkniemy ręcznie klapki, po zamknięciu samochodu z użyciem centralnego zamka, klapka zamykająca dostęp do wlewu paliwa (nie zabezpieczonego zamkiem...

Lusterko zewn. od strony kierowcy się nie podgrzewa, prawe jest ok.

dodał: ~marcin, 9 lat temu
Lusterko zewnętrzne od strony kierowcy się nie podgrzewa, z prawym nie ma problemów. Przednie pasy nie zwijają się same, trzeba im pomóc. Auto najlepiej odpala gdy silnik jest zimny ( 1.9 tdi), natomiast gdy jest nagrzany potrzebuje on więcej czasu na rozruch. czy to jest normalne w tych silnikach?

Awarie skrzyni biegów.

dodał: ~bartyo, 8 lat temu
Po 20000 km uszkodzeniu uległ mechanizm różnicowy w skrzyni. Doszło do zatarcia się sworznia kół satelitów w miejscu współpracy z kołami satelitów i w następstwie tego do ścięcia tulejki rozprężnej. Zdaniem Producenta, to tego typu usterek, dochodzi w sytuacji kiedy samochód był eksploatowany w specyficzny sposób, czyli przez nie odpowiadający standardowi charakter użytkowania pojazdu. (??!!??) Po co gwarancja? Koszt naprawy 8500 zł. Na szczęście moje ASO sie postarało i zapłaciłem tylko za robociznę.

Publikacje o Skoda Octavia

Newsy o Skoda Octavia

2 pomiary
Dla Skoda Octavia III RS 2.0 TSI 220 KM 162 kW. Zobacz!
Pomiar Spalania
Pomiar Przyspieszenia
Pomiar Wyciszenia
Skoda Octavia III RS
Aktualnie przeglądasz Skoda Octavia III RS