Szukaj

Informacje o Skoda Octavia IV RS Liftback

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Czwarta generacja czeskiego kompaktu została oficjalnie przedstawiona podczas konferencji prasowej w Pradze. Octavia urosła w stosunku do poprzedniczki, auto stało się także bardziej dynamiczne i zyskało nowoczesny wygląd. Nadwozie oparte na platformie MQB zostało powiększone zarówno wszerz jak i wzdłużz zarówno w wersji liftback, jak i kombi mierzy 4689 mm długości (+19 mm) i 1829 mm szerokości (+15 mm), rozstaw osi nie uległ zmianie i liczy 2686 mm.

 

czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz

Skoda Octavia IV RS Liftback – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4689 mm
Szerokość 1829 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1994 mm
Wysokość 1470 mm
Rozstaw osi 2686 mm
Rozstaw kół - przód 1543 mm
Rozstaw kół - tył 1535 mm
Zwis przedni 910 mm
Zwis tylny 1094 mm
Prześwit 125 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1040 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 970 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1413 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1375 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 450 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1010 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1109 mm
Kąt natarcia 14,3 stopnie
Kąt zejścia 12,8 stopnie
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 41% / przeciw: 59%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

2,9
~Skoda Octavia 4 vRS
Skoda Octavia IV
RS Liftback 2.0 TSI 245KM 180kW
Auto sprzedane po trzech miesiącach zainteresowanie prawie zerowe , kolejnej skody vRS czy też innej skody nie zakupię pomimo zalet jak ktoś szuka auta dla przyjemnej odrobinę szybszej jazdy to nie RS to raczej auto z dobrymi danymi katalogowymi które nijak da się przenieś na drogę . Auto prowadzi się kiepsko ( mowa końcu o usportowionym / sportowym ? aucie nie cywilnym wozidle ) spalanie średnie mam 10,5l mało ? dużo ? to zależy od stylu jazdy ale jak wam ktoś kita wciska ze pali średnio poniżej 9l to jest emerytem lub kłamcą ewentualnie jazda przypomina formę kary i jedziemy jak gdyby było tu 1.0 tsi . RS trzeba traktować jako auto które raczej wygląda ( znaczek RS niby sporo KM i NM ale nic za tym nie idzie ) na fajne ale po 2 latach mało kto ma dobre zdanie na temat RS a ostrzegali mnie właściciele dawni RS O3 by trzymać się z daleka od tego auta . Układ hamulcowy który to po trzech hamowaniach puchnie prowadzenie takie jak w zwykłym 1,5 tsi sam się zastanawiam co robiłem na jeździe próbnej co mnie omamiło . Dodatkowo auto to władca lawet i setek wizyt w serwisie który to nie wie co z tym fantem ( octavią 4-gen zrobić ) niema tygodnia by cos nie doprowadziło do kolejnej nerwowej sytuacji ( usterki ) jak ja nie znosiłam tego auta . Cóż jeśli jednak szukasz dupowoza co lubi mechanika tak to auto dla ciebie .
2,8
~Kato
Skoda Octavia IV
RS Liftback 2.0 TSI 245KM 180kW
Zawieszenie zestrojone tak że czasem odechciewa się szybszej jazdy. W połączeniu z taboretami ból kręgosłupa i hemoroidy gwarantowane. Przez malutkie tarcze hamulcowe jest trudny wyczuć kiedy auto się zatrzyma i sprawia wrażenie nieobliczalnego. Multimedia się wieszają, telefon się rozłącza podczas jazdy i nie chcę ponownie połączyć. Wyciszeni nie powala. Natomiast odgłos z pseudo V6 sprawia ze wiem czym jadę skoda zawsze pozostanie tanim autkiem dla tych co nie mają zbyt wiele wymagań , ja mam i nie znoszę tego auta . Silnik to jeden Dysonans - ma 245kKM jednak jadąc tym autem realnie możemy wykorzystać 180 KM bo skoda mieli opony a w żadnym wypadku nie jedzie nawet Tir na kiepskim suchym asfalcie jakiego pełno w Polsce jest sporym wyzwaniem i tak stare auto wyprzedza a ja się pocę bo O4 RS mieli opony . Reasumując potrzeba ci znaczka masz znajomych co się nie znają ( a lubisz się popisać autem ) na motoryzacji to auto dla ciebie .
4,4
~T
Skoda Octavia IV
RS Liftback 2.0 TSI 245KM 180kW
Auto z lutego 2022 - 245KM, DSG, bez DCC. Wersja liftback, podstawowa RS z dodaną ładowarką indukcyjną. Do dziś (sierpień) żadnych usterek. Klapa nie tłucze, infotainment działa (1 raz się zawiesił przy wyjeździe z parkingu podziemnego - może dlatego że zgubił zasięg). Spalanie zależy oczywiście od stylu jazdy, minimum osiągnięte przy bardzo oszczędnej jeździe na dłuższej trasie to 5.6 L, zwykle po mieście 7-8 L, ale jak się poszaleje to spokojnie 10-12 L i więcej. Żona twierdzi, że jazda tym autem to czysta przyjemność :-) W bazowej wersji dostaje się wszystko co jest potrzebne, aktywny tempomat, matrix LED, wielowahaczowe zawieszenie z tyłu, super silnik, infotainment z nawigacją (choć do navi mam zastrzeżenia), podgrzewane fotele z przodu, bezprzewodowy CarPlay i Android Auto, ale uwaga nie każdy telefon będzie działał, np. Galaxy S8 działa w pełni bezprzewodowo, ale już jeden z modeli LG tylko przez kabel. Do tego wiele automatycznych ułatwiaczy, jak światła, wycieraczki, itp. itd.

Usterki Skoda Octavia IV

Liczba wpisów: 30
System Front Asist niedostępny
  • Skoda Octavia IV Kombi 1.5 TSI 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 5
Codziennie pojawiający się komunikat o niedostępności lub dostępności w ograniczonym zakresie systemu Front Asist. Serwis twierdzi że Skoda pracuje nad modyfikacją oprogramowania. Druga wkurzająca sprawa: to system Line Asist zawsze się automatycznie włącza po każdym uruchomieniu a jest to tak niedoskonały system że kiedyś mnie zabije jak go zapomnę wyłączyć po uruchomieniu. Może jest dobry na autostradach i ekspresówkach ale na drogach gminnych i powiatowych jest prawdziwą zakałą, Czyta np dłuższe łaty na drodze i inne przeszkody jako linie i ciągle cię koryguje i krzyczy na pulpicie. Jak mijasz się z TIRem na wąskiej drodze to wypycha cię na środek. Trgedia trzeba wyłączać bo cię zabije.
Problem z elektryką
  • Skoda Octavia IV Liftback 1.5 TSI EVO 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • 36 tys. km
Witam mam problem z Škodą Octavią przy przebiegu nie całych 37 tys auto zaczęło szwankować do tego stopnia ze samochód co tydzień wraca do serwisu skody. Problemy wystąpiły przy serwisie na 30 tys i także została zrobiona akacja serwisowa gdzie samochód z wyjechaniu z serwisu i zrobienia 1000 km zaczął na biegu jałowym drgać i nie równo pracować. Przy zdobieniu następnych 5000 km zaczęły wyskakiwać wszystkie możliwe kontrolki a także błędy występują po przekroczeniu 170km/h . Na ten moment samochód znowu wraca na lawecie do serwisu. Czy miał ktoś taki sam problem ?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Drgania podczas hamowania
  • Skoda Octavia IV Liftback 2.0 TDI 150KM 110kW od 2020
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 26
Nie 3
To już ponad 40tys km jazdy z problemem drgań podczas zwalniania z wyższych prędkości. Auto po kilku próbach zwolnienia np. ze 140km/h do 100km/h zaczyna drgać, wibrować podczas kolejnego używania hamulcy. Wymiana klocków i tarcz na nowe w ASO (nowy indeks - czyli jakieś zmiany) nic nie pomaga,problem pojawia się po kilkuset kolejnych kilometrach, a na domiar złego w "gratisie" dostajemy piszczenie hamulcy podczas poruszania się np. w korku... Najbardziej irytujące jest to że polska centrala Skoda Auto bagatelizuje problem a ASO męczy się z klientem...
24 komentarze
Skoda Octavia IV RS Liftback