Szukaj

Informacje o Skoda Octavia IV RS Liftback 2.0 TSI 245KM 180kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Nowy model napędzany jest przed dobrze znane z koncernu VAG silniki TSI i TDI, a nowością jest  wprowadzenie do oferty hybrydy plug-in wykorzystującej te same podzespoły co Superb iV.

Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 245 KM (180 kW)
Maksymalny moment obrotowy 370 Nm przy 1600-4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 44% / przeciw: 56%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

2,9
~Skoda Octavia 4 vRS
Skoda Octavia IV
RS Liftback 2.0 TSI 245KM 180kW
Auto sprzedane po trzech miesiącach zainteresowanie prawie zerowe , kolejnej skody vRS czy też innej skody nie zakupię pomimo zalet jak ktoś szuka auta dla przyjemnej odrobinę szybszej jazdy to nie RS to raczej auto z dobrymi danymi katalogowymi które nijak da się przenieś na drogę . Auto prowadzi się kiepsko ( mowa końcu o usportowionym / sportowym ? aucie nie cywilnym wozidle ) spalanie średnie mam 10,5l mało ? dużo ? to zależy od stylu jazdy ale jak wam ktoś kita wciska ze pali średnio poniżej 9l to jest emerytem lub kłamcą ewentualnie jazda przypomina formę kary i jedziemy jak gdyby było tu 1.0 tsi . RS trzeba traktować jako auto które raczej wygląda ( znaczek RS niby sporo KM i NM ale nic za tym nie idzie ) na fajne ale po 2 latach mało kto ma dobre zdanie na temat RS a ostrzegali mnie właściciele dawni RS O3 by trzymać się z daleka od tego auta . Układ hamulcowy który to po trzech hamowaniach puchnie prowadzenie takie jak w zwykłym 1,5 tsi sam się zastanawiam co robiłem na jeździe próbnej co mnie omamiło . Dodatkowo auto to władca lawet i setek wizyt w serwisie który to nie wie co z tym fantem ( octavią 4-gen zrobić ) niema tygodnia by cos nie doprowadziło do kolejnej nerwowej sytuacji ( usterki ) jak ja nie znosiłam tego auta . Cóż jeśli jednak szukasz dupowoza co lubi mechanika tak to auto dla ciebie .
2,8
~Kato
Skoda Octavia IV
RS Liftback 2.0 TSI 245KM 180kW
Zawieszenie zestrojone tak że czasem odechciewa się szybszej jazdy. W połączeniu z taboretami ból kręgosłupa i hemoroidy gwarantowane. Przez malutkie tarcze hamulcowe jest trudny wyczuć kiedy auto się zatrzyma i sprawia wrażenie nieobliczalnego. Multimedia się wieszają, telefon się rozłącza podczas jazdy i nie chcę ponownie połączyć. Wyciszeni nie powala. Natomiast odgłos z pseudo V6 sprawia ze wiem czym jadę skoda zawsze pozostanie tanim autkiem dla tych co nie mają zbyt wiele wymagań , ja mam i nie znoszę tego auta . Silnik to jeden Dysonans - ma 245kKM jednak jadąc tym autem realnie możemy wykorzystać 180 KM bo skoda mieli opony a w żadnym wypadku nie jedzie nawet Tir na kiepskim suchym asfalcie jakiego pełno w Polsce jest sporym wyzwaniem i tak stare auto wyprzedza a ja się pocę bo O4 RS mieli opony . Reasumując potrzeba ci znaczka masz znajomych co się nie znają ( a lubisz się popisać autem ) na motoryzacji to auto dla ciebie .
4,4
~T
Skoda Octavia IV
RS Liftback 2.0 TSI 245KM 180kW
Auto z lutego 2022 - 245KM, DSG, bez DCC. Wersja liftback, podstawowa RS z dodaną ładowarką indukcyjną. Do dziś (sierpień) żadnych usterek. Klapa nie tłucze, infotainment działa (1 raz się zawiesił przy wyjeździe z parkingu podziemnego - może dlatego że zgubił zasięg). Spalanie zależy oczywiście od stylu jazdy, minimum osiągnięte przy bardzo oszczędnej jeździe na dłuższej trasie to 5.6 L, zwykle po mieście 7-8 L, ale jak się poszaleje to spokojnie 10-12 L i więcej. Żona twierdzi, że jazda tym autem to czysta przyjemność :-) W bazowej wersji dostaje się wszystko co jest potrzebne, aktywny tempomat, matrix LED, wielowahaczowe zawieszenie z tyłu, super silnik, infotainment z nawigacją (choć do navi mam zastrzeżenia), podgrzewane fotele z przodu, bezprzewodowy CarPlay i Android Auto, ale uwaga nie każdy telefon będzie działał, np. Galaxy S8 działa w pełni bezprzewodowo, ale już jeden z modeli LG tylko przez kabel. Do tego wiele automatycznych ułatwiaczy, jak światła, wycieraczki, itp. itd.

Usterki Skoda Octavia IV

Liczba wpisów: 30
System Front Asist niedostępny
  • Skoda Octavia IV Kombi 1.5 TSI 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 5
Codziennie pojawiający się komunikat o niedostępności lub dostępności w ograniczonym zakresie systemu Front Asist. Serwis twierdzi że Skoda pracuje nad modyfikacją oprogramowania. Druga wkurzająca sprawa: to system Line Asist zawsze się automatycznie włącza po każdym uruchomieniu a jest to tak niedoskonały system że kiedyś mnie zabije jak go zapomnę wyłączyć po uruchomieniu. Może jest dobry na autostradach i ekspresówkach ale na drogach gminnych i powiatowych jest prawdziwą zakałą, Czyta np dłuższe łaty na drodze i inne przeszkody jako linie i ciągle cię koryguje i krzyczy na pulpicie. Jak mijasz się z TIRem na wąskiej drodze to wypycha cię na środek. Trgedia trzeba wyłączać bo cię zabije.
Problem z elektryką
  • Skoda Octavia IV Liftback 1.5 TSI EVO 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • 36 tys. km
Witam mam problem z Škodą Octavią przy przebiegu nie całych 37 tys auto zaczęło szwankować do tego stopnia ze samochód co tydzień wraca do serwisu skody. Problemy wystąpiły przy serwisie na 30 tys i także została zrobiona akacja serwisowa gdzie samochód z wyjechaniu z serwisu i zrobienia 1000 km zaczął na biegu jałowym drgać i nie równo pracować. Przy zdobieniu następnych 5000 km zaczęły wyskakiwać wszystkie możliwe kontrolki a także błędy występują po przekroczeniu 170km/h . Na ten moment samochód znowu wraca na lawecie do serwisu. Czy miał ktoś taki sam problem ?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Drgania podczas hamowania
  • Skoda Octavia IV Liftback 2.0 TDI 150KM 110kW od 2020
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 26
Nie 4
To już ponad 40tys km jazdy z problemem drgań podczas zwalniania z wyższych prędkości. Auto po kilku próbach zwolnienia np. ze 140km/h do 100km/h zaczyna drgać, wibrować podczas kolejnego używania hamulcy. Wymiana klocków i tarcz na nowe w ASO (nowy indeks - czyli jakieś zmiany) nic nie pomaga,problem pojawia się po kilkuset kolejnych kilometrach, a na domiar złego w "gratisie" dostajemy piszczenie hamulcy podczas poruszania się np. w korku... Najbardziej irytujące jest to że polska centrala Skoda Auto bagatelizuje problem a ASO męczy się z klientem...
24 komentarze
Skoda Octavia IV RS Liftback