Szukaj

Informacje o Skoda Octavia IV

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Czwarta generacja czeskiego kompaktu została oficjalnie przedstawiona podczas konferencji prasowej w Pradze. Octavia urosła w stosunku do poprzedniczki, auto stało się także bardziej dynamiczne i zyskało nowoczesny wygląd. Nadwozie oparte na platformie MQB zostało powiększone zarówno wszerz jak i wzdłużz zarówno w wersji liftback, jak i kombi mierzy 4689 mm długości (+19 mm) i 1829 mm szerokości (+15 mm), rozstaw osi nie uległ zmianie i liczy 2686 mm.

 

czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
NA ŻYWO

Oceny Skoda Octavia IV

Liczba ocen: 244
Ogólna ocena
3,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 44% / przeciw: 56%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~Piotr
Skoda Octavia IV
Liftback 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Samochód jest bardzo nowy, wszystko działa w nim poprawnie i jest lepsze niż w skodzie octavii III. Ogólnie mam wrażenie komfortu, choć to tylko doposażona wersja selection. Podoba mi się kokpit, bo nawet w podstawowej wersji są to ładne wzory na dobrym miękkim wykończeniu. Podłokietnik i boczne uchwyty są wykończone bardzo dobrą skórą. Samochód ma w tunelu środkowym miejsce na dwa kubki, a w kieszeni drzwi z powodzeniem mieści się duża butelka - to przydaje mi się przy każdym cotygodniowym wyjeździe. Bagażnik jest ogromny - już dziś poza wersjami kombi trudno o takie przestrzenie - wyjazdy do rodziny na święta i pakowanie na wakacje stają się dzięki temu o wiele łatwiejsze. Przydaje się też automatycznie zamykana klapa bagażnika. W doposażeniu mam światła led matrix i w porównaniu do xenonów z poprzedniego auta wyraźnie widać, że jest to silniejsze źródło, a przy okazji wygodne, bo automatycznie dopasowuje się do aut jadących z przeciwka. Dla mnie ogromną zaletą jest to, że silnik został wyposażony w funkcję odłączania dwóch cylindrów (act), dzięki czemu przy delikatnej jeździe swobodnie pozwala uzyskać spalanie poniżej 4 l/100 km. Nigdy w poprzedniej octavii nie miałem takich osiągów. Bardzo praktyczna jest też ładowarka indukcyjna do telefonu - zawsze miałem problem z ładowaniem telefonów, a poprzedni samochód nie był w stanie ładować telefonu z gniazda 12V (musiałem korzystać z powerbanku). Teraz system zaciąga na ekran dane z android auto, a telefon ładuje się indukcyjnie i nie ma problemu z ładowanie, no i oszczędzam gniazdo do ładowania, które zawsze się po jakimś czasie psuje.
3,3
~Igor1
Skoda Octavia IV
Liftback 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW
Samochód fajny, ale trapią go takie błędy że głowa boli. Nie da się tym jezdzic. Na FB wiele osób ma tak samo jak ja. Mój wczoraj trasa majówka 400km. Całkowity przebieg 3400km, auto z 10.2024 ( 1.5 mHEV) Jazda autostrada wszystko ok, po 200km przerwa na stacji. 10 min wracam do auta nie mogę otworzyć, lusterka się nie otwierają, pomwalce z kluczykiem wszedłem bagażnikiem otworzyłem, wyje alarm. Chce odpalić nie dopala. Auto się już zamyka i otwiera ale nie odpala i masa błędów na desce od systemów ( wszystkie systemy bezpieczeństwa, systemy wspomagania jazdy ) Odczekuje 15 min nie pomaga. Klucz 10 ściągnięcie klemy minusowej i działa, zostaje jeden błąd na desce ( aktywny tempomat, start stop i awaria silnika ) które gasną po 20 km po ponownym zatrzymaniu i ponownym.odpaleniu i już do końca trasy 400km mimo zatrzymywania się specjalnie kilka razy wszystko działa jak należy. Gasiłem już potem.wielokrotnie i ok. Dzwoni infolinia, że auto ich powiadomiło i comza problemy. Oni że znają problem ze producent coś zj...ał. Zapraszają do nich ale nie ma aktualizacji po Vin. To już 3 raz tak samo. Nigdy w mieście i nigdy na krótkich trasy. Dzieje się jak jadę 1-2 h zatrzymam się i chce w ciągu 5 min odpalić. Jakbym spróbował odpalić po 30 min jak się wyciszy system to bym nie zauważył tego bo wtedy nie ma błędów. 3 raz to samo, nie naprawione, błędy istotnych systemów bezpieczeństwa nie działa.sos, ABS, ESP, radary. Auto prywatne, bez kredytu składam pismo o rękojmę. Przyznali się przez telefon, że producent coś z...bał i im nie potrafi w tym pomóc. Nie ma rozwiązań na razie. Więc istotna wada. Najlepiej moja żona do.doradcy z infolinii . Co ma zrobić jak będzie sama tym autem jechać - jak Oni sobie wyobrażają że w nowym aucie będę jeździła z kluczem 10 i w razie czego będę ściągać kleme minusową z akumulatora- powiedziała że jako kobieta sobie tego nie wyobraża. Wtedy wszystko się rozkodowuje w aucie i trzeba wiele.rzeczy ustawiać. Kilka osobom już udało się oddać Passata B9 1.5 mHEV z tym problemem powołując się na rękojmę. ASO nie może tego naprawić brak wytycznych producenta nie wiedzą co z tym robić tylko kasują błędy, brak aktualizacji.
1,6
~Harold
Skoda Octavia IV
Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW
wszystko w tym aucie jest koszmarem, siedzenie kierowcy - siedzisko opadające tak że siedzi się tylko na max 15 cm na samych kościach kulszowych miednicy, po kilku minutach odchodzi się od zmysłów tak wbija się ta rozciągnięta na sztywno cerata, która w ogóle się nie zapada. siedzi się jak na drewnianej ławeczce o szerokości 12 cm. Oparcie w ogóle nie wyprofilowane. Boli siedzenie i kręgosłup. Jedyne o czym myślałem w tym aucie to - ja chcę stąd uciec. do tego ten ciężki klekoczący silnik. samochód jak wydmuszka z kilkuset kilogramowym klekotem z przodu, na zakrętach wynosi aż trudno utrzymać. Na nierównościach poprzecznych buja ten ciężki przód jak wózek dla dziecka. bagażnik, kombi które pełni funkcje sedana. sztywna plastikowa długa listwa ochronna na klapie bagażnika sprawia, że ostatnie kilkadziesiąt cm bagażnika to faktycznie sedan. załadunek tylko do sztywnej półki. okropne plastikowe wycieraczki pocięte wzdłuż, tak że nie utrzymasz nogi bo leci prosto w stronę silnika. koszmar, nigdy więcej
Średnie spalanie dla Skoda Octavia IV
4,3 – 10,4
l/100 km
5,2 – 6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Skoda Octavia IV
Kombi 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW
Wersja kombi z DSG. Mam ją od nowości i przejechałem już 25 000 km. Nie wiem kto jest w stanie tym autem zejść poniżej 4l/100 km. Aktywny tempomat ustawiony na 140km/h, autostrada to spalanie rzędu 6,1-6,2l/100 km. Spalanie w mieście nie schodzi poniżej 8l/100km. Na trasie z prędkością 90km/h można zejść do 4,5-4,7l/100km. Srednia z ostatnich 2500km - 6,3l/100km z czego 1800km autostradą, 400km drogi powiatowe a reszta miasto itp. Należy pamiętać, że są to dane z komputera, zaniżone o jakieś 0,5l/100km
4,9
Skoda Octavia IV
Kombi 2.0 TDI 115KM 85kW
Wersja kombi. Auto generalnie oszczedne. Spalanie wg komputera po kilkunastu tysiacach kilometrow to 5,4l. Na autostradzie z rodzina (2+3) i samemu na dluzszych odcikach potrafilem miec spalanie nawet na poziomi 4,3 litra na 100km. Na krajowych drogach tez ponizej 5 litrow. Spalanie wyzsze w miescie na krotkich odcinkach i z rowerami na bagazniku na haku gdyz sporo wystaja ponad auto. Przy dynamicznej jezdzie z niemiec do polski spalanie troche ponad 5 litrow. Ogolnie jestem zadowolony. Dynamika auta tez w zupelnosci wystarczajaca do normalnej jazdy i wyprzedzania. W DE na szerokiej autostradzie rozpedzil sie do okolo 220 km/h i mialem wrazenie ze jeszcze moglby ciut przyspieszyc
4,1
Skoda Octavia IV
Kombi Plug-in 1.4 TSI iV Plug-In Hybrid 204KM 150kW
Ogólnie bardzo ciężko jest określić zużycie paliwa w tym samochodzie. Jeżeli jeździmy "dookoła komina" i ładujemy w domu, to jest praktycznie zerowe. Jeżeli ruszamy w trasę ok 100-200km z naładowanym akumulatorem to spalanie na poziome 2.6l jest spokojnie do utrzymania. Natomiast na autostradzie to już jest loteria. Czasem potrafi utrzymać 5l, czasem jest ok 6l, a innym razem na tej samej trasie wyjdzie 7.5l (odcinek ok 300 km, 90% po autostradzie/drodze ekspresowej, średnia prędkość z całej trasy ~110km/h). A jeśli chodzi o całkowite średnie spalanie (przebyte 6 tys. km) to jest ok 3,5l.

Usterki Skoda Octavia IV

Liczba wpisów: 42
Piszczące hamulce podczas cofania
  • Skoda Octavia IV Liftback 2.0 TDI 150KM 110kW od 2020
  • układ hamulcowy
  • 12 tys. km
Witam, Użytkuję auto z 2024r, w lipcu będę miał je rok. Od jakiegoś czasu zauważyłem bardzo wyraźny metaliczny pisk podczas cofania. Byłem kilka razy w ASO z tym problemem. Raz układ hamulcowy został umyty, kilka razy obsługa po obejrzeniu powiedziała, że nic tam nie widzi (mam od nich potwierdzenie na emailu). Ostatnio przy wymianie opon ustaliłem, że ikład hamulcowy zostanie rozebrany, wyczyszczony, nasmarowany i złożony (przód oraz tył). Po 10 dniach... problem nadal wrócił, a w tym czasie robiłem tylko dłuższe trasy ekspresówkami czy autostradami. Czy ktoś z was spotkał się z takim problem i może ma jakieś rozwiązanie albo sposób na ASO?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Usterka Radia/ekranu
  • Skoda Octavia IV
  • instalacja elektryczna
  • 175 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 1
Od jakiegoś czasu mam problem z samo włączającym się i wyłączającym się radiem/środkowym ekranem, nawet jak auto stoi zamkniete to radio potrafi sie samo uruchomić nieraz gra całymi nocami. Auto było już 3 razy na wgraniu nowego oprogramowania,.lecz to nie przynosi żadnego efektu. Na ostatniej wizycie dostałem informacje że dzieje się tak ponieważ skoda nie za bardzo lubi się z androidem i może się tak dziać jak podłącze telefon do auta. Niestety po podłączeniu iphona też występuje problem. Po zresetowaniu i przywróceniu ustawień fabrycznych problem znika na 2-3 tygodnie. Jeżeli ktoś miał i uporał się już z problemem to proszę dajcie znać.
6 komentarzy
System Front Asist niedostępny
  • Skoda Octavia IV Kombi 1.5 TSI 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 32
Nie 7
Codziennie pojawiający się komunikat o niedostępności lub dostępności w ograniczonym zakresie systemu Front Asist. Serwis twierdzi że Skoda pracuje nad modyfikacją oprogramowania. Druga wkurzająca sprawa: to system Line Asist zawsze się automatycznie włącza po każdym uruchomieniu a jest to tak niedoskonały system że kiedyś mnie zabije jak go zapomnę wyłączyć po uruchomieniu. Może jest dobry na autostradach i ekspresówkach ale na drogach gminnych i powiatowych jest prawdziwą zakałą, Czyta np dłuższe łaty na drodze i inne przeszkody jako linie i ciągle cię koryguje i krzyczy na pulpicie. Jak mijasz się z TIRem na wąskiej drodze to wypycha cię na środek. Trgedia trzeba wyłączać bo cię zabije.
1 komentarz
Skoda Octavia IV