Szukaj

Informacje o Skoda Octavia IV

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Czwarta generacja czeskiego kompaktu została oficjalnie przedstawiona podczas konferencji prasowej w Pradze. Octavia urosła w stosunku do poprzedniczki, auto stało się także bardziej dynamiczne i zyskało nowoczesny wygląd. Nadwozie oparte na platformie MQB zostało powiększone zarówno wszerz jak i wzdłużz zarówno w wersji liftback, jak i kombi mierzy 4689 mm długości (+19 mm) i 1829 mm szerokości (+15 mm), rozstaw osi nie uległ zmianie i liczy 2686 mm.

 

czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz

Oceny Skoda Octavia IV

Liczba ocen: 213
Ogólna ocena
3,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 44% / przeciw: 56%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

2,4
~Kura
Skoda Octavia IV
RS Liftback 2.0 TSI 245KM 180kW
Dzień dobry, na wstępie chciałbym poinformować, że ocena zgadza się ze stanem faktycznym. Posiadałem wcześniej octavię iii rs i byłem mega zadowolony, po przesiadce na 4 rs jestem mega rozczarowany. To taka zwykła octavia ze zmienionymi zderzakami i podkręconą mocą.. tyle. Beznadzieja, jedyna emocja jaka we mnie wzbudza to zdenerwowanie, bo przy każdym uruchomieniu muszę gasić sztuczny dźwięk silnika z głośników przez który auto trzeszczy oraz start stop. Czekam tylko żeby pozbyć się tego badziewia, dodatkowo kolejna rzecz. Jak jeszcze raz zobaczę zdjęcie na grupie octavia rs nowej „kury” to rzucę telefonem w maskę, może doda trochę charakteru temu paździerzowi. A proszę uważać na słowa przy fanach octavii 4 rs, bo większość z którymi rozmawiałem uważają, że ten samochód lepiej przyspiesza niż Bugatti, brzmi lepiej niż V8 z lat 60 i jest lepiej wykonany od bentleya. Pozdro nie dla octavii
3,0
~4xM
Skoda Octavia IV
Scout 2.0 TDI SCR 200KM 147kW
Jeżeli ktoś gustuje w autach za ok 190 tys. zł wykonane w jakości Dacii to zdecydowanie polecam. Uważam, że auto jest niebezpieczne dla użytkownika (beznadziejny auto stop-start w połączeniu z ospałą skrzynią biegów stwarzało mi multum sytuacji, gdzie zastanawiałem się, czy wyjdę z tego cały - samochód gaśnie nie po zatrzymaniu się, a podczas dojazdu do skrzyżowania, gdy chcesz szybko ruszyć to sorry... z 6s musisz odczekać zanim auto załapie, a Ty się toczysz... auta z naprzeciwka też), a jego dynamika jest tylko zadowalająca. Wracając do jakości wykonania, to wszystkie boczki w drzwiach skrzypią jakby miały z 15 lat. Systemy są niedopracowane, zawieszają się, jest bardzo dużo błędów lub działają w chory sposób. Mam odczucie jakby układy pomocnicze pisane były na kolanie. Zdecydowanie nie jest to jakość, którą zna się z opowieści o poprzednikach Octacvii, czy firmy VW. Jedyne czym się pocieszam, to to, że nie ja wydałem pieniądze na ten złom - firmowe auto. Jednak skutecznie przekonało mnie, żeby zrezygnować z samochodów z koncernu VW.
4,9
~Octavia IV = zaskoczenie!
Skoda Octavia IV
Liftback 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW
Dodaję tę opinię po przejechaniu 1000 km, co, choć może się wydawać niewielkim dystansem, jest wystarczające, aby pomóc przyszłym kierowcom w świadomym wyborze auta. Moja Skoda Octavia IV jest już po liftingu i wyposażona w układ miękkiej hybrydy. W zeszłym roku, głównie w oparciu o przedstawione tu opinie oraz setki postów w internecie, nie zdecydowałem się na zakup. Narzekano na wieszające się multimedia, problemy z elektroniką, kłopoty z mocowaniem klapy oraz ciągłe błędy systemowe. Skoda Octavia IV po lifcie, moim zdaniem, jest całkowicie wolna od tych wad. Multimedia działają znakomicie i płynnie, a ich responsywność pozwala na sprawne zarządzanie systemami. Połączenie z Android Auto jest również bezproblemowe. Systemy działają stabilnie i nie widzę możliwości, aby miało się to zmienić na gorsze. W tym modelu Skoda wyeliminowała największe bolączki, a samo auto zostało dopracowane w maksymalnym stopniu. Na plus: świetne wygłuszenie, doskonałe prowadzenie - auto jest stabilne, mimo miękkiej charakterystyki pracy zawieszenia. Silnik cechuje się znakomitą elastycznością i płynnością, a zmiana przełożeń w DSG jest nieodczuwalna. Deska rozdzielcza jest wykonana z miękkich, przyjemnych w dotyku materiałów i dobrze spasowana. Cyfrowe zegary są czytelne i oferują możliwość zmiany trybów, na przykład z mapą w tle. Tylna klapa zamykana automatycznie to również duży plus. Niespotykana w tej klasie ilość miejsca dla pasażerów oraz rolety przeciwsłoneczne w tylnych drzwiach podnoszą komfort podróży. Auto jest nowoczesne, dopracowane i niezwykle oszczędne. Średnie spalanie w cyklu 50% miasto / 50% trasa wynosi 4.8 litra na 100 km. Regularnie, na odcinku 50 km w godzinach porannych (z korkami w mieście), spalanie wynosi 4.2 litra. Miękka hybryda wprowadza do tego auta niezwykłą ekonomię jazdy. System jest dopracowany i działa płynnie. Po zdjęciu nogi z pedału gazu, auto wyłącza silnik – jeśli nie zatrzymamy się, ponowne uruchomienie jest nieodczuwalne. Jeśli staniemy, czuć lekki moment załączenia, porównywalny do pracy hybrydy w Toyocie Corolli, gdzie również występuje charakterystyczne kliknięcie przy zmianie z silnika spalinowego na elektryczny. Średnie spalanie w Corolli Hybrid 1.8 to 4.3 litra na 100 km. W trybie sport + wyłączenie start stop = całkowita eliminacja hybrydy. Jednak skrzynia zmienia biegi wyżej ok 2200 obrotów, co raczej fajne nie jest. Może w trybie miejskim system nie powinien rozłączać co chwilę silnika? Do tego trzeba się przyzwyczaić. Autem pokonuje codziennie 100 km w trybie mieszanym i uważam, że do tego jest to auto stworzone. Spalanie jest znakomite i ani myślę jeździć w trybie Sport. Jakość materiałów, funkcjonalność, nowoczesność, wyciszenie oraz ilość miejsca w Skodzie Octavii są, moim zdaniem, bezkonkurencyjne. Bardzo polecam ten samochód.
Średnie spalanie dla Skoda Octavia IV
4,3 – 10,4
l/100 km
5,2 – 8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,9
Skoda Octavia IV
Kombi 2.0 TDI 115KM 85kW
Wersja kombi. Auto generalnie oszczedne. Spalanie wg komputera po kilkunastu tysiacach kilometrow to 5,4l. Na autostradzie z rodzina (2+3) i samemu na dluzszych odcikach potrafilem miec spalanie nawet na poziomi 4,3 litra na 100km. Na krajowych drogach tez ponizej 5 litrow. Spalanie wyzsze w miescie na krotkich odcinkach i z rowerami na bagazniku na haku gdyz sporo wystaja ponad auto. Przy dynamicznej jezdzie z niemiec do polski spalanie troche ponad 5 litrow. Ogolnie jestem zadowolony. Dynamika auta tez w zupelnosci wystarczajaca do normalnej jazdy i wyprzedzania. W DE na szerokiej autostradzie rozpedzil sie do okolo 220 km/h i mialem wrazenie ze jeszcze moglby ciut przyspieszyc
4,1
Skoda Octavia IV
Kombi Plug-in 1.4 TSI iV Plug-In Hybrid 204KM 150kW
Ogólnie bardzo ciężko jest określić zużycie paliwa w tym samochodzie. Jeżeli jeździmy "dookoła komina" i ładujemy w domu, to jest praktycznie zerowe. Jeżeli ruszamy w trasę ok 100-200km z naładowanym akumulatorem to spalanie na poziome 2.6l jest spokojnie do utrzymania. Natomiast na autostradzie to już jest loteria. Czasem potrafi utrzymać 5l, czasem jest ok 6l, a innym razem na tej samej trasie wyjdzie 7.5l (odcinek ok 300 km, 90% po autostradzie/drodze ekspresowej, średnia prędkość z całej trasy ~110km/h). A jeśli chodzi o całkowite średnie spalanie (przebyte 6 tys. km) to jest ok 3,5l.
5,4
Skoda Octavia IV
Kombi 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW
Dane ze wskazań pomiędzy tankowaniami, przy jeździe zawsze wg ograniczeń prędkości (nie mniej, nie więcej). Minimalne średnie wychodzi przy jeździe miejsko-podmiejskiej (Warszawa i okolice, w tym centrum Wawy i S2 - ale unikając godzin szczytu). Maksymalne średnie to w większości droga ekspresowa z rowerami na dachu - z samej ekspresówki komputer podawał 8,1 z tego co pamiętam. Na dystansie ok 20km raz udało mi się zejść wg komputera do 3.8, ale po kolejnym uruchomieniu od razu ładował akumulator i w drodze powrotnej wyszło już więcej, więc raczej na dłuższym dystansie nie do utrzymania. Mhev w Skodzie fajnie zachęca do płynnej jazdy z żeglowaniem z wyłączonym silnikiem :) Ale też warto odpowiednio hamować, żeby się aku efektywnie podładowywał - wciskając hamulec poniżej 40km/h nie załącza z automatu hamowania silnikiem z rekuperacją.

Usterki Skoda Octavia IV

Liczba wpisów: 34
Usterka Radia/ekranu
  • Skoda Octavia IV
  • instalacja elektryczna
  • 175 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 0
Od jakiegoś czasu mam problem z samo włączającym się i wyłączającym się radiem/środkowym ekranem, nawet jak auto stoi zamkniete to radio potrafi sie samo uruchomić nieraz gra całymi nocami. Auto było już 3 razy na wgraniu nowego oprogramowania,.lecz to nie przynosi żadnego efektu. Na ostatniej wizycie dostałem informacje że dzieje się tak ponieważ skoda nie za bardzo lubi się z androidem i może się tak dziać jak podłącze telefon do auta. Niestety po podłączeniu iphona też występuje problem. Po zresetowaniu i przywróceniu ustawień fabrycznych problem znika na 2-3 tygodnie. Jeżeli ktoś miał i uporał się już z problemem to proszę dajcie znać.
1 komentarz
System Front Asist niedostępny
  • Skoda Octavia IV Kombi 1.5 TSI 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 20
Nie 6
Codziennie pojawiający się komunikat o niedostępności lub dostępności w ograniczonym zakresie systemu Front Asist. Serwis twierdzi że Skoda pracuje nad modyfikacją oprogramowania. Druga wkurzająca sprawa: to system Line Asist zawsze się automatycznie włącza po każdym uruchomieniu a jest to tak niedoskonały system że kiedyś mnie zabije jak go zapomnę wyłączyć po uruchomieniu. Może jest dobry na autostradach i ekspresówkach ale na drogach gminnych i powiatowych jest prawdziwą zakałą, Czyta np dłuższe łaty na drodze i inne przeszkody jako linie i ciągle cię koryguje i krzyczy na pulpicie. Jak mijasz się z TIRem na wąskiej drodze to wypycha cię na środek. Trgedia trzeba wyłączać bo cię zabije.
1 komentarz
Problem z elektryką
  • Skoda Octavia IV Liftback 1.5 TSI EVO 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • 36 tys. km
Witam mam problem z Škodą Octavią przy przebiegu nie całych 37 tys auto zaczęło szwankować do tego stopnia ze samochód co tydzień wraca do serwisu skody. Problemy wystąpiły przy serwisie na 30 tys i także została zrobiona akacja serwisowa gdzie samochód z wyjechaniu z serwisu i zrobienia 1000 km zaczął na biegu jałowym drgać i nie równo pracować. Przy zdobieniu następnych 5000 km zaczęły wyskakiwać wszystkie możliwe kontrolki a także błędy występują po przekroczeniu 170km/h . Na ten moment samochód znowu wraca na lawecie do serwisu. Czy miał ktoś taki sam problem ?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Skoda Octavia IV