Szukaj

Raporty zużycia paliwa Opel Insignia I Sports Tourer

on - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW (w l/100km)
Średnie zużycie
7,6
Deklaracja producenta
5,9
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
8,0
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
7.4
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
9.4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
6.0

Lista raportów zużycia paliwa (64)

8,2
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
9,5
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
średnie zużycie paliwa od 34 tys km (głównie trasa) to 9,6 litra/100 km automatyczna skrzynia biegów - fajna
10,0
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Witam. Ciąg dalszy obserwacji 160-konnego diesla z automatem. W pamiętny dzień, w którym spadł na ziemię samolot prezydencki, wykonałem podróż z Warszawy do Gdańska i z powrotem. W drodze powrotnej, jadąc zgodnie z przepisami (jak zwykle) udało mi się uzyskać (tuż przed Warszawą) średnią 6,2 l/100 km. I uważam to za spory sukces. Praca skrzyni automatycznej w dalszym ciągu nie spełnia moich oczekiwań, start na skrzyżowaniu to dramat. W mieście spalanie utrzymuje się w z zakresie 10,8 - 12,1 l/100 km (w weekend mniej - mniejsze korki). Najczęściej 11,6 l/100 km. I chyba już nie będzie inaczej. Na dokładkę skrzynia zaczyna chyba troszkę hałasować - pobieżne sprawdzenie automatu w serwisie nic nie wniosło. W ogóle mam wrażenie, że serwisanci traktują Insignię jak "śmierdzące jajo". Boją się tego samochodu... W połowie czerwca jadę na południe Polski. Sprawdzę samochód "w górkach i pagórkach". Kiedyś wracałem Vectrą z tej trasy (do Warszawy) na jednym tankowaniu. Zobaczymy, czy ten manewr da się powtórzyć, przecież Insignia ma bak większy o 10 l... Pozdrawiam.
10,2
Liczba komentarzy: 1
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Dalszy ciąg uwag o automacie. Wiosna. Spalanie w mieście spadło do 11,6 l/100km. Zmniejszyły się problemy z obrotami biegu jałowego, co nie znaczy, że ich nie ma. Moja stara Vectra spalała (rozgrzana) na biegu jałowym ok.0,5-0,6 l/h, z klimatyzacją - 0,7 l/h. Insignia nie schodzi poniżej 0,9 l/h!! Najczęściej 1,1-1,3 l/h. Ten silnik nie ma prawa spalać mało! Do tej pory serwis Opla twierdził, że nieco wysokie obroty (1000-1050/´) wynikały z: 1. chęci spalania cząstek stałych w filtrze 2. chęci dogrzania kabiny 3. z powodu niskiego napięcia w akumulatorze, natomiast nie z chęci napędzania samochodu!! Otóż nieprawda. Od kilku dni jest dość ciepło i silnik nie wchodzi na obroty powyżej 800/´ (albo wchodzi po bardzo krótkim czasie). Zdarzyło się, że obroty spadły do tych 800/´, gdy silnik nie osiągnął nawet 50 st.C!! Czyżby nagle nie chciał spalać cząstek stałych w filtrze? Praca diesla nie ma związku z temeperaturą silnika, tylko z temperaturą otoczenia!! Paranoja! Po prostu źle zaprogramowana skrzynia i fatalnie ustawiony tryb pracy biegu jałowego. Opel, a właściwie jego inżynierowie, nawalili na całej linii. Poczekam jeszcze do wczesnego lata (będzie dłuższa trasa i troche cieplej) i sprawdzę jeszcze raz możliwości automatycznej skrzyni biegów. Może się okazać, że nie jest to samochód na zimę... Zastanawiam się też nad listem do Opla... Pozdrawiam.
7,8
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
te dane dotyczą automatycznej skrzyni biegów, rzeczywistości daleko do danych z folderów Opla
7,9
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Teraz porcja dziegciu do beczki miodu - automat, pomimo że diesel, to nie czołówka oszczędności; w mieście 10,5, najlepsza wersja na trasie to 7,3. Nie wiem czy to tylko mój tak ma ale z tego co czytam, to wypada fatalnie w porównaniu do manualnej skrzyni. Wg folderów Opla nie tak miało być chociaż naprawdę się starałem; potem machnąłem ręką, jeździłem po swojemu - a zużycie specjalnie nie wzrosło!Wg moich obserwacji ten automat szczególnie "pije" w korkach miejskich.

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27

Opel Insignia I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

10,3
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Silnik z automatem. Maksymalne spalanie w zimie: bez jazdy w korkach - 13,3, jazda w korkach - 13,9. Jałowe obroty na poziomie 1000 - 1050/´. Po zatrzymaniu silnika na 5-7 min. - 800 - 850/´. Bez zatrzymywania samochodu - niemożliwe uzyskanie 800 obrotów na minutę, nawet po nagrzaniu silnika do 90 st. C. Jest to bardzo istotne dla pracy skrzyni biegów, bo przy 800 obrotach zdecydowanie raźniej zmienia przełożenia. Generalnie - smok na paliwo, jak na razie - jedna wielka pomyłka. Pozostałe walory samochodu - bardzo dobre. Automat dobry dla emerytów (a tak wszędzie zachwalany).
6,8
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
diesel - to mowi samo za siebie , podobno drozsza konkurencja (bmw )pali mnie
9,6
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
pomimo starań zuzycie w mieście b duże, poza miastem wyraźnie spada do granic akceptowalnych, podobnie przy szybkieh jeździe autostradowej
6,5
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
NA TRASIE DO CHORWACJI PRZY PRZEBIEGU 800km,SPALANIE ŚREDNIE WYIOSŁO 6,6l/100km GDZIE W DUŻEJ MIERZE JECHAŁEM PO AUTOSTRADACH I OCZYWIŚCIE W GÓRACH.NATOMOAST W DRODZE POWROTNEJ WYNIOSŁO 6,2l/100km ZUPEŁNIE PRZY NORMALNEJ JEŻDZIE BEZ OSZCZĘDZANIA. 2 TYGODNIE TEMU NA TRASIE Z MAZUR DO GDAŃSKA WYNIOSŁO JEDYNIE 5,3 l/100 km .AŻ NIE DO UWIERZENIA ALE DYSTRYBUTOR WSZYSTKO WYJAŚNIŁ.I JEST OK. BRAWO!!!!
Opel Insignia I Sports Tourer