Szukaj

Najnowsze raporty Rover

7,9
Hatchback 1.4 i 16V 84KM 62kW
Rover 25
Autko bardzo sympatyczne inne niż typowe corsy czy polo, ładnie wygląda dobrze się prowadzi super trzyma się drogi. Naprawy stosunkowo tanie. Jeśli chodzi o spalanie to myslalem ze wersja z 84konnym silnikiem będzie mniej paliła niestety w trasie przy normalnej jeździe to udało mi się zejść do 7 a w mieście z klima potrafi nawet koło 10 wciagnac! Nie mam lekkiej nogi ale wcześniejszy samochód citroen Xsara 1.4 w trasie spalal nie więcej jak 5l a w mieście do 7.9 tak że lepiej kupić wersję 103konna i z dobrym gazem. Lecz na ich przypadłość upg to gaz raczej bym odradzał.
7,8
Sedan 1.8 i 16V 117KM 86kW
Rover 45
Ciężko uwierzyć znajomym ale przy mojej ciężkiej nodze i jeździe dynamicznej na wysokich obrotach regularnie spala mi 10 litrów gazu na 100 kilometrów.Silnik jak dotąd bezawaryjny,oleju nie bierze.Bardzo wygodne fotele.Zadbany egzemplarz prezentuje się jak zgrabna limuzyna.Łatwo się zakochać w tym aucie :) Jedynymi wadami są: -bieg wsteczny (cięzko wchodzi) -1,2,3 bieg nawiewu (chyba każdemu się spaliły) ale już 4 i 5 jest na chodzie, a więc tragedii nie ma :) -wyciszenie :( niestety dźwięk silnika jest dość mocno słyszalny Ogólnie mówiąc za tą cenę warto się pokusić , ponieważ samochód jest jej wart :)
13,7
Sedan 2.5 V6 177KM 130kW
Rover 75
Auto lubi spalić...i to duuużo... Jedna biorąc pod uwagę masę samochodu silnik v6, pojemność 2.5 L oraz skrzynię automat, to spalanie nie powinno dziwić. Dźwięk silnika jest piękny, na niskich obrotach "muł", ale jak już wejdzie powyżej 4 tyś, to ciągnie ładnie... Czar pryska na stacji paliw, ale przy tych cenach lpg (1,55 zł) średni koszt 100 km, to około 20 zł, więc nie jest źle... Prawdą jest, to co mówią o automatach w tych autach...w porównaniu do manuala pali do 2 l więcej... dziwne?ale prawdziwe. Pozdrawiam
8,8
Hatchback 1.8 i 16V 117KM 86kW
Rover 45
W chwili obecnej przy masie części używanych po niskich cenach oraz nowych po cenach części samochodów wychodzących z obiegu jest super. Jedynie świece platynowe polecane do auta to jakaś porażka (mam instalację gazową wiec może jak ktoś jeździ na samym paliwie się ni zgodzi). Świece platynowe 40 zł sztuka, przejechałem 5000 km do wyrzucenia jeździć się nie dało, podróbki denso K16TT , idealna inaczej od razu mi samochód chodzi, przejechałem 50 000 chodzi dalej chociaż już trochę zorane i już powinienem zmienić (koszt tych świec od 8 zło do 12 zł za sztukę )
10,8
Sedan 2.5 V6 177KM 130kW
Rover 75
Nie ma co czarować silnik duży 2.5 do tego v6 to musi swoje spalić ale jak na moc i wagę auta pali stosunkowo mało najwięcej na krótkich trasach kiedy silnik się rozgrzewa ,ale też w trasie idzie spalić 7 na sto bez większych problemów nawet przy 100 km/h ale w mieście na ciepłym silniku to na pewno nie mniej jak 12 ale też z kolei ciężko przekroczyć 16 chyba że non stop z gazem w podłodze. Mi średnio spala 12 na sto ale delikatnie to raczej nie jest. Ogólnie części dość tanie ale są też wyjątki gdzie trzeba trochę zapłacić ale z reguły najdroższa jest robocizna mechanika bo przeważnie szybko nie jest i trzeba dużo rozbierać
6,3
Sedan 2.0 TD 101KM 74kW
Rover 45
Auto idealne na trasy, ale w mieście też daje radę. Mój styl jazdy: (czekam - smaruję, nie pałuję jak zimny. Nie przekraczam granic nawet jak rozgrzany, a chłodzę po trasie z rosądkiem w każdym bądź razie) - wszystko opisane na końcu z tych bardzo istotnych lecz podstawowych procedur. Jak jadę to w miarę dynamicznie: do 2100obr/min i zmiana biegu - przy zimnym/do 2500obr/min jak ciepły. Gdy trzymam się stałej prędkości np. ~60km/hto 1900-2000 obr/min jakbyście zwrócili uwagę na dane samochodu to maksymalny moment obrotowy uzyskujemy przy 2000obr/min. Uważam, że podczas dłuższego rozpędzania auto spali więcej niż wyższego chwilowego spalania przez krótszą chwile, a w tym wszystkim pomaga nam turbina. Spalanie: na trasie odcinek 35 km i z powrotem po kilku godzinnym przestoju - 5,2L/100km w mieście wypada troszeczkę gorzej i to jest zależne od warunków czy zima i mrozy czy lato i upały rzecz jasna ;) Tak więc: zima: miasto krótkie odcinki gdzie silnik się prawie nie nagrzewa to wynosiło mnie 8L/100km, a zdarzyło się nawet 9L/100km. Warto zaznaczyć, że 3,5 km trasy i tak codziennie w te i zpowrotem. W trasie pali normalnie dalej te 5,2L/100km no do 5,5L/100km, ale zachowując prędkość na poziomie kreseczki 120km/h. Ogólnie rzecz ujmując diesel po odpaleniu na mrozach czyli w zimie zużywa dużo, dużo więcej ropy. Dopiero po kilku kilometrach spalanie spada i normuje się, akurat wtedy byłem na miejscu, a nawet nie - wybacz Roverku. Lato: miasto wypija mi na 100km tak 6-7L jeżeli mówimy tu tulko o samym mieście i nie pełnym nagrzaniu się silnika bo jak ciepły to nie weźmie więcej niż 6 literków czyli tyle, a nawet mniej co niektórzy łykają przez upalny weekend browarków ;) na trasie dalej zostajemy 120km/h (~2700obr/min) i 5,2L/100km. Osobiście uważam, że jakby jechać w okolicy 2200obr/min (nie wiem jaka prędkość wychodzi) to wtedy zmieściłby się w 5L. Ja to jeszcze sprawdzę i dam znać. Szukajcie po nicku za parę miesięcy bo ropa po brzegi w baku tak szybko się nie kończy jak LPG czy PB! Jeszcze jedna uwaga. Pamiętajcie, że nasze silniki diesla z turbosprężarkami nie lubią "pałowania" kiedy zimne. Przyjmuję też zasadę, że nie należy odpalać i jechać lecz chwilę zaczekać ~15-40s, aż olej się porozprowadza po silniku i TURBINIE. Kiedy już wskazówka temperatury prawie poziomo i jest rozgrzany to można przyciskać mocniej w mieście i na trasie, a także spod świateł, pamiętając o tym, że zawsze rozsądnie. Nikt poza nami nie zna tak dobrze (pod wieloma względami) naszej wspaniałej maszyny! Po gorącej trasie nawet takiej spokojnej jak moja 120km/h po zatrzymaniu NIE GAŚCIE silnika odrazu, lecz zaczekajcie te ~50-80s, aż olej ostudzi i dosmaruje używaną zapewne przez dłuższy czas i na wyższych obrotach turbinę, która jest nam cenna i daje przewagę!
8,2
Kombi 2.0 CDTi 131KM 96kW
Rover 75
Przez tyle lat zero poważnych usterek które rujnowały by portfel. 1 usterka- styk na kostce od poduszek powietrza- 15 min pracy koszt 0 złotych :) 2 usterka zamek tylni prawy a dokładnie siłownik- naprawa koszt 100 zł 3 usterka - po tylu latach puścił termostat- cena 200 +200 robocizna( tu się zjeżyłem na mechanika bo sobie policzył) Olej zmiana co 12 tys km a nie co 24 tys jak sugerują ustawienia w komputerze..do tego każdorazowo filtr oleju paliwa i powietrza i to wszystko.
6,6
Sedan 1.4 GSI/SI KAT 103KM 76kW
Rover 400 I
Średnia miesięczna z jazdy po Warszawie z 1200km to 6.5 Litra powtarzalna co miesiąc Trasa nad morze i z powrotem 700km średnia 6 Litrów spokojna jazda do 100kmh. Na krótszych trasach i przy większych korkach spali więcej 7-8 Litrów. Generalnie samochód do spokojnej jazdy na długie trasy. Rover ma 100KM na Tonę, obecnie produkowane samochody z silnikiem 2Litry maja około 150kM ale wagę 1.5Tony wiec podobne przyspieszenie.
6,4
Sedan 2.0 TD 101KM 74kW
Rover 45
Spalanie ok, autko generalnie jest w porząku. Model 2005 po lifcie. Jeździ się na prawdę super. Mam od 3 lat, nic nie trzeba robić (poza normalnymi rzeczami jak olej, hamulce itp). Nic się nie psuje ;)
8,4
Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW
Rover 400 II
Koszty utrzymania są niskie, ponieważ mechanicy przestali się bać tego samochodu, oraz są dostępne duże ilości części zamiennych. Trzeba uważać na niektórych mechaników, żeby nie trzeba było naprawiać czegoś dwa razy.