Szukaj

Zużycie paliwa Toyota – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:
Pozostałe modele

Najnowsze raporty Toyota

6,1
Liczba komentarzy: 1
Toyota Corolla XII
TS Kombi Facelifting 2.0 Hybrid Dynamic Force 196KM 144kW
Auto-smutna zagadka. Z jednej strony swietnie zbudowane, zbalansowane, dobrze jezdzace auto, naprawde jest bardzo dojrzale i przyjemnie sie prowadzi. Z drugiej strony zaskakujaco marne wyniki spalania, nie majace NIC WSPOLNEGO z dziwacznymi opisami super-ekonomicznej jazdy. Trzy miesiace od zakupu probuje kazdego sposobu na otrzymanie obiecywanych oszczednosci - i jest tragicznie. Jazda na wartosci jakie opisuja inni bajkopisarze to horror - trudno to opisac, auto wlasciwie rozpedza sie cale minuty, jest wieksza zawalidroga niz rowery czy ciagniki, a strategia ladowania aku jest taka ze ani akumulator naladowany ani jazdy ev nie ma. Szybkie przyspieszanie i zeglowanie - tak, ale taka jazda to takze mordega. Trasy krotkie, takie do 3-5km - nie ma opcji zebym zszedl ponizej 5-5.5 litra, chyba ze toczac sie niczym slimak w okolicach 18-20kmh... Trasy szybkiego ruchu - masakra, nie dosc ze potwornie glosno od szumow to na dodatek spalanie trudno utrzymac w 5-tkach, a mowimy o predkosciach do 120kmh, jazda powyzej 130kmh na letniej zapchanej esce oznacza spalanie nawet 7 i to przy marnym tempie. Wieksze predkosci - niewyobrazalne na dluzsza mete. Jazda na odcinkach podmiejskich ~20-25km - ideal, tu mozna spokojnie jezdzac i nawet dosc szybko zeglujac miec wyniki z 4-ka z przodu, chyba nawet 3-tki sie przytrafia. Wszystko to przy jezdzeniu o wiele wolniej niz np. duzym dieslem, a o komforcie i ciszy nawet nie ma co podejmowac dyskusji bo to zart. Do tego doprowadzajacy do wscieklosci system RSA, ktory Toyota postanowila przygotowac tak, zeby nie dal sie wyciszyc, i zeby zrobic wiecej niz inne marki i zdewastowac psychike kierowcy oraz sprawic ze nikt normalny nie rejestruje bebniacych ciagle komunikatow z tego systemu, a wiekszosc ludzi wylacza caly system RSA i to zwykle manipulujac podczas jazdy... Tym sposobem nie tylko wyrzuca sie do kosza system ostrzegania o przekroczeniu predkosci, ale takze i caly system rozpoznawania znakow - kompletne nieporozumienie. Do tego silnik - jak to kazdy tego typu silnik swoja moc pokazuje dopiero jak sie mocno naciska... Bez klopotu mozna nim tak przyspieszyc ze przy predkosciach powyzej 60-70 auto szuka trakcji na oponach :) - z tym ze oczywiscie nie ma to nic wspolnego z jakimikolwiek oszczednosciami, a silnik, dosc starawej konstrukcji (ogolnie), wszystko to ofertuje dopiero w wysokich obrotach. Wyniki spalania jakie wtedy sie pokazuja to powrot do dawnych epok :) - wspolczesne silniki z turbinami musialyby sie mocno napracowac na taki wir w baku. Pisze zeby ktos podejmujacy decyzje mogl ja dobrze przemyslec - ja uleglem bajdurzeniu internetowych "eko-riderow" oraz marketingowi. W porownaniu do wielkiego i pojemnego auta kombi z 2-litrowym dieslem nowej generacji to nie ma jakiekolwiek oszczednosci, a gdybym mial swoimi dieslami jezdzic w tak powolny i dziwaczny sposob to mialbym spalania rzedu 3litrow... Porownanie do mocnych ceed czy octavii - ceed mial spalania ponizej 5, a trudno bylo wyjsc ponad 6 nawet jezdzac nim mocno (automat i 150km). Octavia bije na glowe i spalaniem i predkosciami podroznymi i wyciszeniem... Do tego dorzuce ze nowa Corolla ma tez wlasciwie gole blachy na nadkolach, z niespotykanymi juz dzis dziwnymi laczeniami blach, co az pachnie problemami z wilgocia i rdza po kamykach. Tak - tylko polowa nadkola jest zakryta plastikami - reszta wesolo pokazuje blachy, 15lat temu to moze bylo spotykane. no coz - jak napisalem, auto-zagadka, nie bardzo wiadomo jak nim jezdzic zeby nie robic za cos podobnego do mini-auta 125ccm a jednoczesnie miec chocby czesc z tych obiecywanych oszczednosci paliwa... To wszystko jeszcze przed zima, ktora wg opisow przyniesie jeszcze gorsze wyniki :). Wlasciwie nie wiem gdzie to auto pasuje - w miescie oszczednosci sa tylko w porownaniu do takich samych konstrukcji, na eskach to trudno to porownywac nawet do starych diesli bo sa na pewno lepszym wyborem. Wiem, wiem - slyszalem takie bajki przy autach z dawnymi dpf-ami, trzeba jezdzic na krotkich trasach, tak zeby silnik sie napracowal, ale nie za dlugo :). Dobierzcie sobie takie warunki i bedzie wspaniale. Tylko jeszcze trzeba pamietac o wylaczeniu RSA, bo inaczej dostaniecie szalu od ciaglego bebnienia bezsensownych komunikatow - powtarzanych co chwila, oraz notorycznie sie mylacych (np. u mnie rejestruje dwukrotnie znaki namalowane na tekturze, typu "zwolnij, nie kurz" i uznaje ze to prawdziwe, albo zczyta naklejke z jadacego obok pasem autobusu...). Nie myslcie ze przesadzam :) - juz po postoju na mopie czy tankowaniu paliwa trzeba bedzie to badz*ie znowu wyklikac w menu, bo toyota uznala ze zmusi wszystkich do tego wynalazku.
Dodane 2 miesiące temu
4,8
Toyota Prius V (XW60)
Hatchback 2.0 Hybrid Dynamic Force Plug-in 223KM 164kW
Jazda w trasie z prędkościami 110-120 km/h spalanie 4,5 litra. 140km/h 5,5 litra. W mieście w jeździe w trybie EV auto jest bardziej efektywne niż większość elektryków, dzięki niskiej sylwetce, masie i wąskich oponach o niskich oporach toczenia. Na pełnym ładowaniu od 100 do 30% baterii (30% zawsze zostaje na użytek trybu HV) udaje się zrobić nawet 92 kilometry, w mieście, nie rajdując ale też nie zamulając. W zimie pewnie nieco spadnie. Można zejść ze zużyciem do 10kWh/100 spokojnie. Ogólnie bardzo oszczędne auto. W lecie trasa do Norwegii, 4300 kilometrów, średnie spalanie wyszło 4,5l na całej trasie. Jedynie doskwiera brak szybkiego ładowania lub choćby wydajniejszej ładowarki pokładowej AC. 3,5kW to super mało, wystarczyłaby 7, a najlepiej 11 aby się w pełni podładować podczas zakupów.
Dodane 2 miesiące temu
8,9
Toyota Corolla Verso E120
Verso 1.6 i 110KM 81kW
Sam konserwuje i reguluje instalację LPG. Przy poprawnych nastawach i jeździe 90-100, samochód spala 8,3, ale z reguły dłuższe trasy to autostrada i prędkość przelotowa w granicach maksimum na danej drodze, to znaczy 130-140 i spalanie sięga pod 10, z reguły 9,6-9,8. Jazda po mieście na dystansie średnio 5 km to spalanie w granicy 8,0 (0,5-0,7 litra więcej niż wskazania komputera). Przy błędnie ustawionej instalacji komputer samochodu zaczyna pokazywać głupoty, np średnie spalanie spadło do wartości 4,5 l/100km - awaria czujnika ciśnienia LPG lub za bogata mieszanka i spalanie powyżej średniej i powyżej rzeczywistego zużycia LPG.
Dodane 3 miesiące temu
5,3
Toyota Corolla Cross
SUV 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Autostrada przy prędkości 110/120 km odcinek 500 km 5.5 l/100 km, pogoda deszcz ze śniegiem oraz błoto pośniegowe temperatura od 1st. do -1st. Miasto zimą odcinek 200 km 5,2l/100 km. Auto zakupione 5 dni temu w listopadzie 2025. Ciekawe jak będzie wiosną, latem i jesienią.
Dodane 8 dni temu
5,3
Toyota Corolla Cross
SUV 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Autostrada przy prędkości 110/120 km odcinek 500 km 5.5 l/100 km, pogoda deszcz ze śniegiem oraz błoto pośniegowe temperatura od 1st. do -1st. Miasto zimą odcinek 200 km 5,2l/100 km. Auto zakupione 5 dni temu w listopadzie 2025. Ciekawe jak będzie wiosną, latem i jesienią.
Dodane 8 dni temu
6,8
Toyota RAV4 V
SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW
Samochód mojej mamy. Będę opisywał wartości spalania z komputera pokładowego. Wokół komina w małym miasteczku 7,6 litra z trasami rzędu 2-20 km po odpaleniu, nie mam porównania jak w mieście, ale w trasie o długości 200 kilometrów w tą i z powrotem dwukrotnie uzyskałem wynik w granicach 5.5 litra! Jazda zgodnie z zasadami ecodrivingu, tempomat ustawiony na 115 km/h, bez klimy bo trasy zrobione zimą. Rewelacja!
Dodane 14 dni temu
4,5
Toyota Corolla XII
Sedan Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Auto znakomite na miasto. W mieście jeżdżąc spokojnie można zejść do wartości poniżej 3L/100km. Na codzień nie zwracam za bardzo uwagi na styl jazdy i wykręcam spalanie na poziomie 4.8L/100km (90% miasto). Na trasie do 140km/h na tempomacie 5,0-5,3L/100km.
Dodane 1 miesiąc temu
4,5
Toyota Corolla XII
Sedan Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Auto znakomite na miasto. W mieście jeżdżąc spokojnie można zejść do wartości poniżej 3L/100km. Na codzień nie zwracam za bardzo uwagi na styl jazdy i wykręcam spalanie na poziomie 4.8L/100km (90% miasto). Na trasie do 140km/h na tempomacie 5,0-5,3L/100km.
Dodane 1 miesiąc temu
4,3
Toyota Corolla XII
TS Kombi Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Różnica względem silnika 1.8 122km jest zauważalna. Pod względem dynamiki i mniejszego spalania
Dodane 25 dni temu
9,7
Toyota Hilux VIII
Podwójna kabina Facelifting 2024 2.8 D-4D 204KM 150kW
Jeżdżę normalnie czasami się wyżywam bo jest czym średnie spalanie 9.2 a po wymianie oleju i filtrów 8.8 nie mam pojęcia z czego to wynika
Dodane 1 miesiąc temu

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów