AutoCentrum.pl
Niezależny portal motoryzacyjny
Szukaj
Auta
Dopasuj auto
Ceny aut nowych
Ceny aut używanych
Ogłoszenia
Rankingi
Wideotesty
Dane techniczne
Opinie
Oceń swoje auto
Zużycie paliwa
Usterki
Paliwa
Stacje paliw
Ceny paliw za granicą
Narzędzia
Dokumenty dla kierowcy
Sprawdź VIN
Kalkulatory
Dziennik kosztów
Taryfikator mandatów
Zaloguj się
Moje
AutoCentrum
Witaj,
Co nowego
Moje auta
Ulubione stacje paliw
Ustawienia konta
Wyloguj
Gorące tematy
Sprawdź VIN przed zakupem!
Ile
kosztuje Cię
auto?
Wyszukiwarka aut
Poznaj usterki przed zakupem
AutoCentrum
Opinie
Zużycie paliwa
Toyota
Toyota
Zużycie paliwa Toyota
– wybierz model
Pokaż modele z silnikiem:
Benzynowym
Benzynowym LPG
Diesla
Elektrycznym
Hybrydowym
Hybrydowym Diesla
Hybrydowym Diesla plug-in
Hybrydowym plug-in
Toyota
Aygo X
15 raportów
Pokaż 1 generację
Pokaż 30 aut od ręki
Toyota
bZ4X
5 raportów
Pokaż 1 generację
Toyota
C-HR
191 raportów
Pokaż 3 generacje
Pokaż 168 aut od ręki
Toyota
Camry
331 raportów
Pokaż 9 generacji
Pokaż 17 aut od ręki
Toyota
Corolla
2854 raporty
Pokaż 12 generacji
Pokaż 222 auta od ręki
Toyota
Corolla Cross
38 raportów
Pokaż 1 generację
Pokaż 39 aut od ręki
Toyota
Highlander
61 raportów
Pokaż 3 generacje
Pokaż 3 auta od ręki
Toyota
Hilux
133 raporty
Pokaż 8 generacji
Toyota
Land Cruiser
200 raportów
Pokaż 8 generacji
Pokaż 6 aut od ręki
Toyota
Mirai
Brak raportów
Pokaż 1 generację
Toyota
Prius
159 raportów
Pokaż 5 generacji
Pokaż 10 aut od ręki
Toyota
Proace
40 raportów
Pokaż 2 generacje
Pokaż 10 aut od ręki
Toyota
Proace City
45 raportów
Pokaż 1 generację
Pokaż 19 aut od ręki
Toyota
RAV4
931 raportów
Pokaż 5 generacji
Pokaż 100 aut od ręki
Toyota
Supra
42 raporty
Pokaż 5 generacji
Toyota
Yaris
1520 raportów
Pokaż 4 generacje
Pokaż 68 aut od ręki
Pozostałe
modele
Toyota
4Runner
54 raporty
Pokaż 4 generacje
Toyota
Auris
775 raportów
Pokaż 2 generacje
Pokaż 1 auto od ręki
Toyota
Avalon
42 raporty
Pokaż 3 generacje
Toyota
Avensis
2015 raportów
Pokaż 3 generacje
Pokaż 3 auta od ręki
Toyota
Avensis Verso
43 raporty
Pokaż 1 generację
Toyota
Aygo
140 raportów
Pokaż 2 generacje
Toyota
Carina
417 raportów
Pokaż 5 generacji
Toyota
Celica
366 raportów
Pokaż 7 generacji
Toyota
Corolla Verso
283 raporty
Pokaż 2 generacje
Toyota
Dyna
Brak raportów
Pokaż 2 generacje
Toyota
FJ Cruiser
14 raportów
Pokaż 1 generację
Toyota
GR86
3 raporty
Pokaż 1 generację
Toyota
GT86
26 raportów
Pokaż 1 generację
Toyota
Hiace
59 raportów
Pokaż 5 generacji
Toyota
iQ
18 raportów
Pokaż 1 generację
Toyota
Land Cruiser V8
8 raportów
Pokaż 1 generację
Toyota
Matrix
26 raportów
Pokaż 2 generacje
Toyota
Model F
4 raporty
Pokaż 1 generację
Toyota
MR2
33 raporty
Pokaż 3 generacje
Toyota
Paseo
66 raportów
Pokaż 2 generacje
Toyota
Picnic
69 raportów
Pokaż 1 generację
Toyota
Previa
136 raportów
Pokaż 3 generacje
Toyota
Sequoia
12 raportów
Pokaż 2 generacje
Toyota
Sienna
73 raporty
Pokaż 3 generacje
Toyota
Soarer
1 raport
Pokaż 1 generację
Toyota
Starlet
241 raportów
Pokaż 4 generacje
Toyota
Tacoma
3 raporty
Pokaż 2 generacje
Toyota
Tercel
22 raporty
Pokaż 5 generacji
Toyota
Tundra
16 raportów
Pokaż 2 generacje
Toyota
Urban Cruiser
16 raportów
Pokaż 1 generację
Toyota
Venza
3 raporty
Pokaż 1 generację
Toyota
Verso
172 raporty
Pokaż 1 generację
Toyota
Verso-S
12 raportów
Pokaż 1 generację
Toyota
Yaris Hybrid
22 raporty
Pokaż 1 generację
Toyota
Yaris Verso
71 raportów
Pokaż 1 generację
Pokaż pozostałe modele
Sprawdź najnowsze oferty Toyota
Zobacz 855 aut
od ręki
Najnowsze
raporty
Toyota
Pb
6,1
Liczba komentarzy: 1
Toyota Corolla XII
TS Kombi Facelifting 2.0 Hybrid Dynamic Force 196KM 144kW
Auto-smutna zagadka. Z jednej strony swietnie zbudowane, zbalansowane, dobrze jezdzace auto, naprawde jest bardzo dojrzale i przyjemnie sie prowadzi. Z drugiej strony zaskakujaco marne wyniki spalania, nie majace NIC WSPOLNEGO z dziwacznymi opisami super-ekonomicznej jazdy. Trzy miesiace od zakupu probuje kazdego sposobu na otrzymanie obiecywanych oszczednosci - i jest tragicznie. Jazda na wartosci jakie opisuja inni bajkopisarze to horror - trudno to opisac, auto wlasciwie rozpedza sie cale minuty, jest wieksza zawalidroga niz rowery czy ciagniki, a strategia ladowania aku jest taka ze ani akumulator naladowany ani jazdy ev nie ma. Szybkie przyspieszanie i zeglowanie - tak, ale taka jazda to takze mordega. Trasy krotkie, takie do 3-5km - nie ma opcji zebym zszedl ponizej 5-5.5 litra, chyba ze toczac sie niczym slimak w okolicach 18-20kmh... Trasy szybkiego ruchu - masakra, nie dosc ze potwornie glosno od szumow to na dodatek spalanie trudno utrzymac w 5-tkach, a mowimy o predkosciach do 120kmh, jazda powyzej 130kmh na letniej zapchanej esce oznacza spalanie nawet 7 i to przy marnym tempie. Wieksze predkosci - niewyobrazalne na dluzsza mete. Jazda na odcinkach podmiejskich ~20-25km - ideal, tu mozna spokojnie jezdzac i nawet dosc szybko zeglujac miec wyniki z 4-ka z przodu, chyba nawet 3-tki sie przytrafia. Wszystko to przy jezdzeniu o wiele wolniej niz np. duzym dieslem, a o komforcie i ciszy nawet nie ma co podejmowac dyskusji bo to zart. Do tego doprowadzajacy do wscieklosci system RSA, ktory Toyota postanowila przygotowac tak, zeby nie dal sie wyciszyc, i zeby zrobic wiecej niz inne marki i zdewastowac psychike kierowcy oraz sprawic ze nikt normalny nie rejestruje bebniacych ciagle komunikatow z tego systemu, a wiekszosc ludzi wylacza caly system RSA i to zwykle manipulujac podczas jazdy... Tym sposobem nie tylko wyrzuca sie do kosza system ostrzegania o przekroczeniu predkosci, ale takze i caly system rozpoznawania znakow - kompletne nieporozumienie. Do tego silnik - jak to kazdy tego typu silnik swoja moc pokazuje dopiero jak sie mocno naciska... Bez klopotu mozna nim tak przyspieszyc ze przy predkosciach powyzej 60-70 auto szuka trakcji na oponach :) - z tym ze oczywiscie nie ma to nic wspolnego z jakimikolwiek oszczednosciami, a silnik, dosc starawej konstrukcji (ogolnie), wszystko to ofertuje dopiero w wysokich obrotach. Wyniki spalania jakie wtedy sie pokazuja to powrot do dawnych epok :) - wspolczesne silniki z turbinami musialyby sie mocno napracowac na taki wir w baku. Pisze zeby ktos podejmujacy decyzje mogl ja dobrze przemyslec - ja uleglem bajdurzeniu internetowych "eko-riderow" oraz marketingowi. W porownaniu do wielkiego i pojemnego auta kombi z 2-litrowym dieslem nowej generacji to nie ma jakiekolwiek oszczednosci, a gdybym mial swoimi dieslami jezdzic w tak powolny i dziwaczny sposob to mialbym spalania rzedu 3litrow... Porownanie do mocnych ceed czy octavii - ceed mial spalania ponizej 5, a trudno bylo wyjsc ponad 6 nawet jezdzac nim mocno (automat i 150km). Octavia bije na glowe i spalaniem i predkosciami podroznymi i wyciszeniem... Do tego dorzuce ze nowa Corolla ma tez wlasciwie gole blachy na nadkolach, z niespotykanymi juz dzis dziwnymi laczeniami blach, co az pachnie problemami z wilgocia i rdza po kamykach. Tak - tylko polowa nadkola jest zakryta plastikami - reszta wesolo pokazuje blachy, 15lat temu to moze bylo spotykane. no coz - jak napisalem, auto-zagadka, nie bardzo wiadomo jak nim jezdzic zeby nie robic za cos podobnego do mini-auta 125ccm a jednoczesnie miec chocby czesc z tych obiecywanych oszczednosci paliwa... To wszystko jeszcze przed zima, ktora wg opisow przyniesie jeszcze gorsze wyniki :). Wlasciwie nie wiem gdzie to auto pasuje - w miescie oszczednosci sa tylko w porownaniu do takich samych konstrukcji, na eskach to trudno to porownywac nawet do starych diesli bo sa na pewno lepszym wyborem. Wiem, wiem - slyszalem takie bajki przy autach z dawnymi dpf-ami, trzeba jezdzic na krotkich trasach, tak zeby silnik sie napracowal, ale nie za dlugo :). Dobierzcie sobie takie warunki i bedzie wspaniale. Tylko jeszcze trzeba pamietac o wylaczeniu RSA, bo inaczej dostaniecie szalu od ciaglego bebnienia bezsensownych komunikatow - powtarzanych co chwila, oraz notorycznie sie mylacych (np. u mnie rejestruje dwukrotnie znaki namalowane na tekturze, typu "zwolnij, nie kurz" i uznaje ze to prawdziwe, albo zczyta naklejke z jadacego obok pasem autobusu...). Nie myslcie ze przesadzam :) - juz po postoju na mopie czy tankowaniu paliwa trzeba bedzie to badz*ie znowu wyklikac w menu, bo toyota uznala ze zmusi wszystkich do tego wynalazku.
Dodane
2 miesiące temu
Pb
4,8
Toyota Prius V (XW60)
Hatchback 2.0 Hybrid Dynamic Force Plug-in 223KM 164kW
Jazda w trasie z prędkościami 110-120 km/h spalanie 4,5 litra. 140km/h 5,5 litra. W mieście w jeździe w trybie EV auto jest bardziej efektywne niż większość elektryków, dzięki niskiej sylwetce, masie i wąskich oponach o niskich oporach toczenia. Na pełnym ładowaniu od 100 do 30% baterii (30% zawsze zostaje na użytek trybu HV) udaje się zrobić nawet 92 kilometry, w mieście, nie rajdując ale też nie zamulając. W zimie pewnie nieco spadnie. Można zejść ze zużyciem do 10kWh/100 spokojnie. Ogólnie bardzo oszczędne auto. W lecie trasa do Norwegii, 4300 kilometrów, średnie spalanie wyszło 4,5l na całej trasie. Jedynie doskwiera brak szybkiego ładowania lub choćby wydajniejszej ładowarki pokładowej AC. 3,5kW to super mało, wystarczyłaby 7, a najlepiej 11 aby się w pełni podładować podczas zakupów.
Dodane
2 miesiące temu
LPG
8,9
Toyota Corolla Verso E120
Verso 1.6 i 110KM 81kW
Sam konserwuje i reguluje instalację LPG. Przy poprawnych nastawach i jeździe 90-100, samochód spala 8,3, ale z reguły dłuższe trasy to autostrada i prędkość przelotowa w granicach maksimum na danej drodze, to znaczy 130-140 i spalanie sięga pod 10, z reguły 9,6-9,8. Jazda po mieście na dystansie średnio 5 km to spalanie w granicy 8,0 (0,5-0,7 litra więcej niż wskazania komputera). Przy błędnie ustawionej instalacji komputer samochodu zaczyna pokazywać głupoty, np średnie spalanie spadło do wartości 4,5 l/100km - awaria czujnika ciśnienia LPG lub za bogata mieszanka i spalanie powyżej średniej i powyżej rzeczywistego zużycia LPG.
Dodane
3 miesiące temu
Pb
5,3
Toyota Corolla Cross
SUV 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Autostrada przy prędkości 110/120 km odcinek 500 km 5.5 l/100 km, pogoda deszcz ze śniegiem oraz błoto pośniegowe temperatura od 1st. do -1st. Miasto zimą odcinek 200 km 5,2l/100 km. Auto zakupione 5 dni temu w listopadzie 2025. Ciekawe jak będzie wiosną, latem i jesienią.
Dodane
8 dni temu
Pb
5,3
Toyota Corolla Cross
SUV 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Autostrada przy prędkości 110/120 km odcinek 500 km 5.5 l/100 km, pogoda deszcz ze śniegiem oraz błoto pośniegowe temperatura od 1st. do -1st. Miasto zimą odcinek 200 km 5,2l/100 km. Auto zakupione 5 dni temu w listopadzie 2025. Ciekawe jak będzie wiosną, latem i jesienią.
Dodane
8 dni temu
Pb
6,8
Toyota RAV4 V
SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW
Samochód mojej mamy. Będę opisywał wartości spalania z komputera pokładowego. Wokół komina w małym miasteczku 7,6 litra z trasami rzędu 2-20 km po odpaleniu, nie mam porównania jak w mieście, ale w trasie o długości 200 kilometrów w tą i z powrotem dwukrotnie uzyskałem wynik w granicach 5.5 litra! Jazda zgodnie z zasadami ecodrivingu, tempomat ustawiony na 115 km/h, bez klimy bo trasy zrobione zimą. Rewelacja!
Dodane
14 dni temu
Pb
4,5
Toyota Corolla XII
Sedan Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Auto znakomite na miasto. W mieście jeżdżąc spokojnie można zejść do wartości poniżej 3L/100km. Na codzień nie zwracam za bardzo uwagi na styl jazdy i wykręcam spalanie na poziomie 4.8L/100km (90% miasto). Na trasie do 140km/h na tempomacie 5,0-5,3L/100km.
Dodane
1 miesiąc temu
Pb
4,5
Toyota Corolla XII
Sedan Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Auto znakomite na miasto. W mieście jeżdżąc spokojnie można zejść do wartości poniżej 3L/100km. Na codzień nie zwracam za bardzo uwagi na styl jazdy i wykręcam spalanie na poziomie 4.8L/100km (90% miasto). Na trasie do 140km/h na tempomacie 5,0-5,3L/100km.
Dodane
1 miesiąc temu
Pb
4,3
Toyota Corolla XII
TS Kombi Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Różnica względem silnika 1.8 122km jest zauważalna. Pod względem dynamiki i mniejszego spalania
Dodane
25 dni temu
On
9,7
Toyota Hilux VIII
Podwójna kabina Facelifting 2024 2.8 D-4D 204KM 150kW
Jeżdżę normalnie czasami się wyżywam bo jest czym średnie spalanie 9.2 a po wymianie oleju i filtrów 8.8 nie mam pojęcia z czego to wynika
Dodane
1 miesiąc temu
Toyota
4,2 (11 390 ocen)
Sprawdź oferty Toyota
Wybierz model
4Runner
Auris
Avalon
Avensis
Avensis Verso
Aygo
Aygo X
bZ4X
C-HR
Camry
Carina
Celica
Corolla
Corolla Cross
Corolla Verso
Dyna
FJ Cruiser
GR86
GT86
Hiace
Highlander
Hilux
iQ
Land Cruiser
Land Cruiser V8
Matrix
Mirai
Model F
MR2
Paseo
Picnic
Previa
Prius
Proace
Proace City
RAV4
Sequoia
Sienna
Soarer
Starlet
Supra
Tacoma
Tercel
Tundra
Urban Cruiser
Venza
Verso
Verso-S
Yaris
Yaris Hybrid
Yaris Verso
Dodaj własny
raport
Rankingi danych technicznych
Skonfiguruj
idealną
ofertę z
super
finansowaniem
Toyota w pigułce
Toyota
w pigułce
Informacje o marce
Katalog nowych
Toyota
Dane techniczne
Toyota
Raporty zużycia paliwa
Toyota
Opinie
Toyota
Usterki
Toyota
Publikacje
Toyota
Newsy
Toyota
Galerie
Toyota
Nasze pomiary
Toyota
Filmy
Toyota
Ogłoszenia
Toyota
Ceny aut używanych
Toyota
Dziennik kosztów
Toyota
Opinie o instalacjach LPG
Toyota
Testy zderzeniowe
Toyota
Skonfiguruj
idealną
ofertę z
super
finansowaniem
Zobacz więcej
filmów
O firmie
Redakcja
Reklama
Regulamin
Kontakt
Mapa portalu
Wyszukiwarka aut
Dziennik kosztów
Rankingi aut
Wirtualny alkomat
Benzyna czy diesel?
Kalkulator LPG
Kredyt czy leasing?
Mapa stacji paliw
Sprawdź VIN
Oceń instalację LPG
Oceń motocykl
Porady
Publikacje
Pierwsza pomoc
Dokumenty dla kierowcy
Motosłownik
Za granicą
Prawo jazdy