Szukaj

Informacje o Ssangyong Korando III SUV Facelifting 2.0 Low Emission 150KM 110kW od 2013

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Trzecia generacja Ssangyonga Korando wytwarzana była w latach 2010-2016. Po czteroletniej przerwie koreański producent reaktywował model Korando ze względu na wzrastającą popularność kompaktowych crossoverów. Pierwowzorami koncepcyjnymi auta była seria prototypów SsangYong C200, a także prototyp z lat 2009-2010 o nazwie Korando C. Stylistykę produkcyjnej wersji samochodu opracowało studio Italdesign Giugiaro. Korando III poddano faceliftingowi w roku 2012. Na rynku rosyjskim i w Kazachstanie sprzedawany był jako New Actyon. Zarazem w latach 2008-2010 w Rosji firma TagAZ na licencji SsangYonga produkowała Korando II generacji, pod marką TagAZ Tager.
czytaj więcej
Powagosław

Nissan Qashqai. Sukces tego modelu i idący za tym potencjał rynku kompaktowych crossoverów działają na wyobraźnię. Korando wygląda na tyle poprawnie, że może ludzie nie będą pamiętać, z czym kojarzyły im się auta koreańskiej marki w przeszłości.

~Powagosław
Luzacjusz

Marka SsangYong do charyzmy kierowcy wiele nie dodaje, ale ci, których to nie dotyczy albo po prostu mają to gdzieś, byliby pewnie w stanie spojrzeć na to auto łaskawym okiem. Skoro może Dacia czy Suzuki, to czemu nie może SsangYong.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm przy 1500-2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 86,2 x 85,6 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Silnik

Wybrane oceny

4,6
~Mateusz
Ssangyong Korando III
SUV Facelifting 2.0 Low Emission 150KM 110kW
Samochód zakupiłem w 2018 roku w Niemczech od pierwszego właściciela z przebiegiem 48 000 km. Skusiła mnie niska cena i młody rocznik auta z prostym silnikiem idealnym pod instalacje gazową. Obecnie auto ma przejechane 107 000 km. Samochód bezawaryjnie jeździ. Z plusów to oszczędny silnik który potrzebuje około 10 L LPG na 100 km. Bardzo wygodna pozycja za kierownicą ( wzrost około 200 cm). Bardzo dobre wyciszenie kabiny i szybko nagrzewający się silnik, tanie części eksploatacyjne (filtr oleju 15 zł, filtr powietrza 20 zł, f. kabinowy 18 zł zakup części e-autoparts.pl) Do minusów auta trzeba zaliczyć mało dynamiczny silnik, słabe hamulce. Czy drugi raz kupiłbym Ssangyonga? Oczywiście tak ale w automacie :) Na koniec dodam iż bardzo miło też zaskoczył mnie serwis SSangyong Polska. Od razu po zakupie wykryłem stuki w układzie kierowniczym, serwis wymienił mi maglownicę w ramach naprawy gwarancyjnej, pomimo że auto było cały czas serwisowane w Niemczech.
4,6
~Mateusz
Ssangyong Korando III
SUV Facelifting 2.0 Low Emission 150KM 110kW
Samochód zakupiłem w 2018 roku w Niemczech od pierwszego właściciela z przebiegiem 48 000 km. Skusiła mnie niska cena i młody rocznik auta z prostym silnikiem idealnym pod instalacje gazową. Obecnie auto ma przejechane 107 000 km. Samochód bezawaryjnie jeździ. Z plusów to oszczędny silnik który potrzebuje około 10 L LPG na 100 km. Bardzo wygodna pozycja za kierownicą ( wzrost około 200 cm). Bardzo dobre wyciszenie kabiny i szybko nagrzewający się silnik, tanie części eksploatacyjne (filtr oleju 15 zł, filtr powietrza 20 zł, f. kabinowy 18 zł zakup części e-autoparts.pl) Do minusów auta trzeba zaliczyć mało dynamiczny silnik, słabe hamulce. Czy drugi raz kupiłbym Ssangyonga? Oczywiście tak ale w automacie :) Na koniec dodam iż bardzo miło też zaskoczył mnie serwis SSangyong Polska. Od razu po zakupie wykryłem stuki w układzie kierowniczym, serwis wymienił mi maglownicę w ramach naprawy gwarancyjnej, pomimo że auto było cały czas serwisowane w Niemczech.
4,6
~Mateusz
Ssangyong Korando III
SUV Facelifting 2.0 Low Emission 150KM 110kW
Samochód zakupiłem w 2018 roku w Niemczech od pierwszego właściciela z przebiegiem 48 000 km. Skusiła mnie niska cena i młody rocznik auta z prostym silnikiem idealnym pod instalacje gazową. Obecnie auto ma przejechane 107 000 km. Samochód bezawaryjnie jeździ. Z plusów to oszczędny silnik który potrzebuje około 10 L LPG na 100 km. Bardzo wygodna pozycja za kierownicą ( wzrost około 200 cm). Bardzo dobre wyciszenie kabiny i szybko nagrzewający się silnik, tanie części eksploatacyjne (filtr oleju 15 zł, filtr powietrza 20 zł, f. kabinowy 18 zł zakup części e-autoparts.pl) Do minusów auta trzeba zaliczyć mało dynamiczny silnik, słabe hamulce. Czy drugi raz kupiłbym Ssangyonga? Oczywiście tak ale w automacie :) Na koniec dodam iż bardzo miło też zaskoczył mnie serwis SSangyong Polska. Od razu po zakupie wykryłem stuki w układzie kierowniczym, serwis wymienił mi maglownicę w ramach naprawy gwarancyjnej, pomimo że auto było cały czas serwisowane w Niemczech.
Ssangyong Korando III SUV Facelifting