Szukaj

Informacje o Subaru Forester

Lata produkcji: 1997 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 1997 model, należący, począwszy od trzeciej generacji, do klasy średniej wielkości SUV-ów (segment I), wcześniej zaliczany do klasy kompaktowych crossoverów. Inspiracją dla stworzenia Subaru Forestera był oferowany jedynie w Japonii, uterenowiony wariant modelu Impreza (z którą jest powiązany do dnia dzisiejszego) w wersji z roku 1996 – Gravel Express. Pierwowzorem auta był także przedstawiony w roku 1995 prototyp o nazwie Sutoriga. Wedle japońskiej marki, nazwa Forester znaczy „mieszkaniec lasu” („resident of the forest”). Czwarta generacja Subaru Forestera została wprowadzona na rynek w roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław

Stonowany jak zawsze, z jeszcze większą nutą młodzieżowości, którą Forester dawkuje bardzo ostrożnie. Może to lekarstwo na kiczowatość, która toczy niejedno auto w tym segmencie. Wszyscy wiemy, jakie są zalety Forestera, do jego specyficznego uroku można się przyzwyczaić.

~Powagosław
Luzacjusz

Niekwestionowany brzydal nr 1 w swojej klasie znów jest brzydszy niż był. Znając wyczyny designerskie Subaru, gotów jestem nawet uwierzyć, że o to chodziło. Jedno, co dobrego można o nim powiedzieć, to, że nie jest koreański, jak wiele SUV-ów. Bez cienia ironii.

~Luzacjusz

Oceny Subaru Forester

Liczba ocen: 468
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Silnik

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Marcin_Wawka
Subaru Forester IV
Terenowy Facelifting 2.0D 147KM 108kW
Przed zakupem ostrzegali mnie na forach aby nie kupować Subaru z silnikiem diesla. Poczytałem w internetach i okazało się, że problemy (i to liczne) rzeczywiście były z tymi silnikami ale w latach 2008 - 2012. Później z każdym rokiem systematycznie poprawiano i ulepszano ten silnik. Z końcowych lat produkcji w statystykach wykazuje awaryjność sporo poniżej średniej. Szkoda tylko, że te opinie spowodowały, że Subaru wycofało się z diesla w 2018 roku, który to był ostatnim rokiem w którym można było nabyć ten silnik. A zatem kupiłem forestera z dieslem wbrew opiniom i jestem mega zadowolony. Jest to duże rodzinne auto. Zmieści sporo bagażu, Na urlop zabieram platformę na 4 rowery na hak. Spalanie paliwa na rozsądnym poziomie - po mieście 8,5 l/100 a w trasie 7. Doskonała widoczność. Automatyczna skrzynia daje dużą wygodę. A symetryczny, stały napęd 4x4 sprawa że daje radę w terenie, nawet trudnym (pod warunkiem że masz oponki AT) a zimie bezpieczeństwo na nieodśnieżonych śliskich drogach. Wyjedzie z każdej zaspy. Silnik jest na common railu więc pracuje prawie tak cicho jak benzyna. Przy większych prędkościach może przeszkadzać szum wiatru ale to chyba jedyne o co można się przyczepić.
Dodane 14 dni temu
4,1
~Ziomek
Subaru Forester V
SUV Facelifting 2.0i-L e-Boxer 150KM 110kW
Wspaniały ociężały kolos na 4x łapach. Bardzo udane auto rodzinne, weekendowe, wyjazdowe, uwielbia drogi polne, powiatowe, wojewódzkie, krajowe, toleruje drogi klasy S i nie znosi autostrad. Silnik 2.0 ma za mały moment obrotowy ale trochę ratuje kwestie przełączenie w tryb Sport (gdy musisz dynamicznie się włączyć do ruchu). Generalnie wyprzedzanie trzeba planować (tak jak kiedyś np. poruszając się maluchem). Kwestia wygłuszenia ciut kontrowersyjna (chyba jakieś jest, niewiele lepiej niż w Dacii Duster a mam porównanie). Powyżej 120km/h w zasadzie jak by go nie było ;-) Mitsubushi Outlander cihcsze znacznie ale Subaru zbudowane jest wg. starych zasad - guziczki, klasyczne zegary... wsiadasz i czujesz się dobrze w tym aucie. A jak sie trafi polna droga to juz na 100% nie wysiądziesz. Prawdziwy leśnik. Widoczność kapitalna. Oświetlanie drogi dobre ale żeby nocą jechać w teren...mało. Cofanie po ciemku - dramat (zwykłe żarówki W16W) W kamerze niewiele widać. Mankamenty obu kamer wychodzą po zmroku chociaż ogólnie dobre wrażenie robią. Dostęp bez kluczykowy wg. Subaru to jakaś abstrakcja jeśli do tej pory jeździłeś autem z UE. Brak np. wspólnej pracy tylnej wycieraczki gdy cofamy z wycieraczkami przednimi itp. itd. Dużo jest niuansików do których trzeba się przyzwyczaić ale ogólnie polecić można zwłaszcza jak jeździsz w góry zimą albo masz do domu drogę nieutwardzoną. Forka albo się kocha za jego dziwactwa albo nienawidzi. Stanów pośrednich chyba brak.
Dodane 1 miesiąc temu
4,1
~M
Subaru Forester V
SUV 2.0i-L 150KM 110kW
Szukałem niezawodnego samochodu po ostatnich przebojach z Superbem i wybór był pomiędzy Mazdą i Subaru - wybór padł na Subaru. Moja pierwsza styczność z tą marką, zazwyczaj auta z Grupy VW. Samochód do spokojnej jazdy, przy której jest bardzo wygodny i dobrze się prowadzi. Pierwsze wrażenie to bardzo dobra widoczność z każdej strony. Duża przednia szyba, duże szyby w drzwiach powodują że widać wszystko dookoła. Niestety brak turbo (o czym wiedziałem przy wyborze auta) powoduje że auto nie przyspiesza na wyższych prędkościach. Raczej warto poczekać i przepuścić kogoś na lewym pasie niż zacząć wyprzedzać i tylko widzieć zbliżające się światła w lusterku wstecznym. Ogólna ocena dobra z minusem. Nie używałem auta jeszcze zimą i mam nadzieję że tutaj 4x4 i doświadczenie Subaru będą na plus.
Dodane 1 miesiąc temu
Średnie spalanie dla Subaru Forester
8,0 – 12,7
l/100 km
6,9 – 7,3
l/100 km
8,8 – 16,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Subaru Forester V
SUV Facelifting 2.0i-L e-Boxer 150KM 110kW
Ociężały smok na kółkach. Ale moje wszystkie auta palą dużo gdyż raczej dynamicznie się poruszam. Po miesicie miedzy 9,2 (jazda tetrycza) a 11.00 l/100km... W trasie bywa oszczędniej (tj. jeśli nie przekraczamy 120km/h... ) powyżej tej magicznej granicy zaczynamy używać prawdziwego smoka.... Jazda w górach po zaśnieżonych drogach z włączonym Snow/Mud daje jeszcze bardziej oszałamiający wynik... Ale za to pewność 4x4 wyjątkowa - idzie jak "taran". Generalnie auto dla osób o spokojnym charakterze....
Dodane 10 miesięcy temu
8,8
Subaru Forester III
Terenowy 2.0D 147KM 108kW
Nie da się zejść poniżej 7,5 l/100km ale kultura jazdy z napędem 4*4 nie ma porównania.Przy 300 tyś.km padnoł silnik,zrobiłem kapitalke ze wzmocnieniem siedziska panewek i centrowania wału korbowego+ nowe sprzęgło i dwumasa śmigam dalej mam już wyjechanie prawie 400 tys.km.Model jest z 2013 r. ostatnie sztuki w modelu SH
Dodane ponad rok temu
8,0
Subaru Forester V
SUV Facelifting 2.0i-L e-Boxer 150KM 110kW
Specyficzny układ napędowy, wymaga wyczucia. Auto zapakowane na weekend, rodzina 2+2, jazda 30% po mieście, 30% autostrada, 30% drogi lokalne, 10% szutry - przy dynamicznej jeździe palił 10l, przy ecodrivingu tą samą trasą 7,1l /100. Jak na takiego kolosa 4x4 spoko wynik.
Dodane ponad rok temu

Usterki Subaru Forester

Liczba wpisów: 19
Za niskie obroty na piątym biegu i dławienie się (silnika?)
  • Subaru Forester II 2.0 X 125KM 92kW 2002-2008
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam. Od razu proszę o wyrozumiałość bo dopiero odkrywam co kryje się za kolejną usterką (samochód posiadam dopero od 2 lat). W ostatnich dniach w większości sytuacji widzę problem przy małym biegu i prędkości, że samochód się dławi i mam wrażenie, że to ma coś wspólnego z obrotami silnika. Wczoraj za to zauważyłam, że do czwartego biegu obroty w miarę rosną i dochodzą do 4000 przy zwiększonej prędkości, ale w momencie jak zmieniam bieg na piąty obroty spadają poniżej 2300 i bez względu na prędkość nie chcą przekroczyś 2500 co wydaje mi się nie miało miejsca wcześniej. W przeciągu tych dwóch lat wymienione już były: klocki, amortyzatory, filtr paliwa (ponad rok temu), chłodnica, katalizator i parę innych elementów, których nie pamiętam ale jak na razie bez silnika. Mam zaplanowaną wizytę u mechanika ale w między czasie próbuję się zorientować z czego może to wynikać.
Dodane ponad rok temu
Oczekuje na rozwiązanie
zatarcie kompresora klimatyzacji
  • Subaru Forester IV Terenowy Facelifting 2.0 XT 241KM 177kW 2016-2018
  • układ chłodzenia
  • 68 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 3
Samochód nowy z salonu, po 3 latach i 3 miesiącach od zakupu (czyli zaraz po upływie 3 letniej gwarancji), przy przebiegu 68 tyś. km. zatarł się kompresor klimatyzacji - objaw: biały śmierdzący dym spod maski. Samochód odholowany do ASO. Wymiana kompresora i chłodnicy na zamienniki, płukanie i czyszczenie układu, czynnik chłodzący, oringi i sprawdzenie - łączny koszt naprawy 4500 PLN brutto. Na oryginalnych częściach wyszłoby ponad 10 tyś PLN. Samochód był regularnie serwisowany w ASO.
Dodane 4 lata temu
6 komentarzy
Falowanie prędkości.
  • Subaru Forester II 2.5 i 16V Turbo 230KM 169kW 2004-2008
  • układ napędowy
Ostatnio zauważyłem w aucie dziwne zachowanie w czasie jazdy większą prędkością. W granicach 160-180km/h (więcej nie próbowałem) jazda auta nie jest jednostajna. Auto przyspiesza, zwalnia,przyspiesza i zwalnia. Pedał gazu w jednej pozycji. Co jest przyczyną i czy można jeżdzić oczywiście wolniej.
Dodane 12 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 43
5,0
Subaru Forester III
Terenowy 2.0 150KM 110kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 2 tys. km
Jestem bardzo zadowolony.Polecam Omegas Evo. Świetnie sie sprawdza. Średnie spalanie wychodzi 10,8. Na autostradzie przy 140-160 wyszło 10,9. Na trasie przy 100 da się zejsc w okolice 8 l/100 Wiadomo do rozruchu troszkę benzyny trzeba mi wychodzi 10 l miesięcznie-przy dojazdach do pracy i podwożeniu dzieci do szkoły. Wtryski są membranowe-cichutkie i precyzyjne. Nie ma...
Dodane 6 lat temu
5,0
Subaru Forester I
Kombi 2.0 122KM 90kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 114 tys. km
użytkowana przez: 274 tys. km
Spalanie miasto mam w przedziale 11,5 - 12,5 (na reduktorze w korkach wychodzi ok. 1L mniej), trasa - raz udało mi się zejść poniżej 9l/100, ale to przy dziadkowej jeździe. Jestem mega zadowolony z tego auta i z LPG, no i z kompetentnego serwisu. Teraz jest w warsztacie z drugą wymianą UPG. Dodam tylko, że wymienianie filtra co 10tys. km. i świec co 30tys. to bzdura. Filtr...
Dodane 7 lat temu
2,5
Subaru Forester III
Terenowy 2.5 230KM 169kW
homologacja: WYDZIAŁ TRANSPORTU POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 44 tys. km
Mam pecha co do instalacji. Generalnie radzono mi że silnik subaru 2.5 ST turbo nie lubi się z lpg ale spalanie w moim forku mnie już dobijało. Generalnie check engine mi wywalał już 3 razy. 2 razy musiałem regulować zawory, po ok 20 tys a w forku to koszt 2,5-3 tyski. Generalnie sprzedałem samochód, mam aktualnie D4 XC60 czyli dobry diesel i jest dobrze. Jak ktos ma...
Dodane 9 lat temu
Subaru Forester

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów